Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: kuinka monta yöheräämistä miehesi oli hoitanut, kun lapsi täytti vuoden? Entä sinä?

Vierailija
29.08.2007 |

Meillä esikoinen täytti äskettäin vuoden ja totesin, että mies on hoitanut yöheräämiset tasan yhtenä yönä ja minä kaikki muut. Toki lapsi on muutaman yön nukkunut heräämättäkin ;)

Onko tämä reilua? Mites teillä muilla?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

....koska mulla mahdollisuus päiväuniin.

Viikonloppusin mies taas hoitaa aamuheräilyt ja mä saan jäädä nukkumaan! Mulle tää järjestely on aivan passeli.

Vierailija
22/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi nyt 3v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset puoli vuotta heräämiset edellyttivät aina imettämistä, joten mun oli ne pakko hoitaa. Mies kyllä aluksi heräsi myös myötätunnosta, mutta käskin sen nukkua.

Sitten kun herätykset alkoivat johtua muusta kuin maidontarpeesta, mies hoiti ne lähes kaikki.

Vierailija
24/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies hoiteli ehkä 30% ekan vuoden heräämisistä ja sen jälkeen melkein kaikki

Vierailija
25/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikamme huoli maitoa 2-kuiseksi sekä rinnasta että pullosta. Ja 2-kuiseksi asti se oli yleensä mies, joka antoi lypsymaitoa pullosta ainakin kerran yössä, joskus kahdestikin. Tästä olen ikuisesti kiitollinen hänelle. Olin niin surkea nukahtamaan ja kerran herättyäni valvoin vain silmät pystyssä.

2 kk täytettyään pojalle kelpasi vain rinta, mutta onneksi yösyöttöjä ei tarvittu tolkuttomasti.

Myöhemmin, kun yöllä on tarvittu peittelijää tai rauhoittelijaa, on mies herännyt siinä missä minäkin :)

Vierailija
26/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun edelleen lasten kanssa lastenhuoneessa, että mies saa nukkua heräämättä. Kuopus on 3,5v.

Vierailija
27/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun en enää imetä niin mies hoitaa varmaan 2/3 heräilyistä, lapsi on nyt 1,5 v.

Vierailija
28/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mies joutuu nousemaan aikaisin töihin (viiden-kuuden aikaan), ja toisaalta yöimetyksiä ei olisi edes voinut hoitaa silloin kun niitä oli. Ja itse olen niin herkkäuninen, että siinä vaiheessa kun mies heräisi lopen, olisin itsekin hereillä ja lapsi itkenyt jo pitkään (niin sikeäuninen mies).

Ei tätä asiaa voi mitata niin, että fifty-fifty pitäisi olla kummallakin yöheräilyjä, minusta tämä on ollut vain luontevampaa näin.

Vierailija
29/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen kohdalla mies hoiti 0yötä ja minä 3yötä. Minkäs teet kun neiti ei herännyt useammin.

Vierailija
30/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti! miksi ei itse voi nostaa kun heräämään joutuu kuitenkin kun imettää tarvii? miksi ihmeessä se mieskin pitää herättää? että molemmat olisi seuraavana päivänä väsyneitä?

Vierailija
31/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kanssa mies " laiskistui" ;) ja " jouduin" osallistumaan enemmän öisin vauvan hoitoon, ehkä minä 25 % ja mies 75 %

Vierailija
32/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on hommat hoidossa hyvin. Mies vähintääkin puolet jollei enemmänkin... poika todella huono uninen vieläkin ja täyttänyt jo 2, valvottaa edelleen ja hetää 5-6 aikaan. Mies muutenkin aamuvirkku eikä yhtä väsynyt kuin minä...

Vierailija
33/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies on todella epäreilu - miksei hän hoida osaansa?

Vierailija
34/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis arvostele vaan ihan kysyn. Tuntuu siksi vähän oudolta, kun nainenhan useimmiten on se joka jää äitiyslomalle ja vanhempainvapaalle ja miehen on käytävä töissä entiseen malliin. Ja miehen tisseistäkään ei mitään tule...?

Vierailija
35/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa jotakuinkin puoliksi. Tosin alkoi nukkumaan täydet yöt reilun kuukauden ikäisenä.

Seuraavat 3 ovat olleet tissivauvoja, joten minä olen " herännyt" , siis nostanut viereen, tissi suuhun ja jatkanut unia. Aamulla sitten havahtunut, että kappas taas on tullut yöllä syötettyä. Oon yöllä puoli unessa, kun kaappaan vauvan kainaloon.

Mies hoitaa yleensä isommat, jos yöllä heräilevät ja eivät tule itse meidän huoneeseen.

Vierailija
36/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onhan kotonakin hankalaa univelkaisena mutta kokeilkaa yhdistelmää monta herätystä yössä + työssäkäynti: se on TAPPAVAA.

Vierailija
37/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun kuin tukki ja siinä ajassa kun herään lapsen huutoon niin mies on kuunnellut sitä jo ties kuinka kauan. Meillä mies menee töihin vasta klo 10 joten aamulla meillä kaikki heräävät samaan aikaan, hänen ei siis tarvi herätä aikaisemmin. Mutta tämä koskee tosiaan noita aikoja kun lapsi on isompi, ensimmäisen 8-10 kk ajan minä olen hoitanut kaikki koska olen imettänyt öisin.

Vierailija
38/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan mielenkiinnosta: miten teillä, joilla mies hoitaa valtaosan heräämisistä, on päädytty tähän ratkaisuun?

Eli heräämiset eivät ole koskaan rassanneet miestä yhtä paljon kuin minua. Ja meillä mies jäi vanhempainlomalle ja hoitovapaalle, joten siitä eteenpäin oli luonnollista, että hän heräsi aina.

Vierailija
39/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nyt 5-vuotias. Koskaan en ole herännyt hänen takiaan.

Tai ehkäpä viitenä eka viikkona mies herätti mut syöttämään. Kun siirryttiin pulloon (vauva 6-viikkoinen), mies hoiti kaikki yöheräilyt. Heräämiset loppuikin aika pian.

Tämä järjestely siksi, koska mä tartten enemmän unta kuin mies. Ja toisaalta mun on vaikeaa saada unen päästä kiinni, jos joudun yöllä heräämään.

Vierailija
40/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta reilua, koska mies on töissä ja joutuu heräämään aamulla aikaisin, ja minä olen lasten kanssa kotona.

nyt kun meidän esikoinen on 3, mies hoitaa tämän muksun yöheräilyt, jos niitä on. minä herään edelleen totuttuun tapaan vauvan kanssa.

tämäkin ok, koska herään kuitenkin vauvan öninään, ja mies ei.

ja olen edelleen kotona, ja mies ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi