Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JÄRKYTTÄVÄÄ katseltavaa eilinen 4D! Eikö niillä aikuisilla ollut aivoja lainkaan??

Vierailija
29.08.2007 |

Eikö ne tajunnu, että se hakkaaminen ei tosiaankaan auttanut yhtään? Jos siis sama meno jatkuu päivästä toiseen, niin vois kuvitella, että yritettäis jo miettiä muita kasvatuskeinoja!

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: se jonka mielestä järjettömällä läpsimisellä ja kurilla kasvattamisellakin on eronsa.

Vierailija
42/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja alkaneet sitten selittää 2,5v pojalle, että voi nico-petteri-kulta ei noin saa tehdä...

Tuosta huomaa ettet ollenkaan ymmärtänyt! Eihän lapsi tuollaisella lepertelyllä mitään opi! Ihan turha luulo. Täytyy sanoa hyvin jämäkästi ja silmiin katsoen: " EI" Vihaiselta pitää näyttää ja lapsi jäähylle. Jos paikkoja sotkeentuu/rikkoontuu, siivotkoon lapsi sotkut. Mutta lyödä ei saa!

Lyömisen perusteena ei voi käyttää: " äiti on vähän väsynyt kun arki on niin rankkaa."

Äläkä enää pidä rattaita/vaunuja noin vaarallisesti! Ei ole lapsen vika jos äiti on huolimaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin sai läpsäisyn. Huomiotahan se pieni vaan haki ja ei edes kovin pahalla tavalla....

Vierailija
44/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässäkin ketjussa sellainen hakkaajaäiti mahtaisi olla. Ja minä haastaisin myös pari keskusteluun osallistujaa mieleni pahoittamisesta eli henkisestä pahoinpitelystä. Voin kuvitella miten oikeudenkäynnissä tuomaria kauhistuttaisi julmien kommenttien määrä ja kokemani vähättely.

Vierailija
45/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa tullut käveltyä päin punaistakin *petomaista hohotusta*.

Vierailija
46/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja minä haastaisin myös pari keskusteluun osallistujaa mieleni pahoittamisesta eli henkisestä pahoinpitelystä. Voin kuvitella miten oikeudenkäynnissä tuomaria kauhistuttaisi julmien kommenttien määrä ja kokemani vähättely.

Sä olet aikuinen, eikä sun koko elämäsi ole meidän varassa. Lapsesi voi tukeutua vain sinuun ja isäänsä. Olette koko hänen elämänsä. Valitettavasti. =(

Vierailija
47/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääliö. Tämä ketjuhan on ihan hillitöntä provotusta.

Vierailija
48/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustella pitäisi myös suomalaisten vanhempien henkisistä ja ruumiillisista lastensa " mäiskimisistä" . Täällä sitä samaa ja pahempaakin tapahtuu koko ajan. Meillä vaan laki on ollut voimassa niin kauan, että " mäiskivät" vanhemmat eivät uskalla asiasta puhua. Kouluista ilmoitellaan, mutta lastensuojelu ei " voi" paljon tehdä.

Ylä-asteen ope

Vierailija
49/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähtäisiin kuinka " mahdottomia" nuo niiden lapset ovat.

vastatkaa nyt lapsianne ruumiillisesti kurittavat, hyväksyttekö te jos miehenne nippaa teitä tai läpsii jos käyttäydytte itse jotenkin " väärin" ? entä läpsittekö itse miestänne?

Vierailija
50/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko teidän miehenne fyysisesti niin paljon pienempi ja psyykkisesti niin alisteisessa asemassa teihin nähden kuin lapsenne ovat? Jos ei ole, miehenne lyöminen on PIENTÄ verrattuna lapsenne lyömiseen.

Oikeasti, tämä ei ole mielipidekysymys vaan Suomen laissa määritelty asia. Lapsia ei saa fyysisesti vahingoittaa vaikka ne olisivat teidän mielestänne kuinka vaikeasti kasvatettavia.

Vierailija
51/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla täydellinen, ollakseen kunnon ihminen. Suomikin on täynnä " white-trasch" ihmisiä. Ei sille kategorialle kannata saarnata ettei lasta saa lyödä, heidän oma etunsahan on aina ensimmäisenä. (Esim. kun kastike palaa pohjan...minä...minä....minääää!). Lapsista viis kunhan eivät häiritse ja melskaa. Tuolla näiden hakkaajien lapset kulkevat kännipäissään iltmyöhään hakkaamassa muita. Niin että antaa vahingon kiertää! Eiväthän nämä vanhemmat edes ymmärrä mistä on kyse. Laithan ovat säädetty niitä varten, jotka eivät itse ymmärä miten pitää toimia.

Vierailija
52/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos läpsiminen on hyvä kasvatuskeino ja ihan ok asia, niin miksi ne maalla asuvat vanhemmat alkoivat itkeä nähdessään omaa toimintaansa kuvanauhalta?

Ja miksi monet tuossa dokumentissa sanoivat että lasten lyömisestä tulee paha olo? Jos se on oikein ja hyvä, niin eikö siitä pitäisi tulla hyvä olo?

Vastatkaa näihin kysymyksiin, läpsimisen puolustajat!

Vierailija
53/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kasvatusasiantuntijaksi päästä jokainen hakija.

Vierailija
54/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies sattuisi minua läpsäisemään sormille ja tekisin rikosilmoituksen, mitenkähän mahtaisi käydä. Vähän epäilen, että tuomiota voisi olla vaikea saada.

Vierailija
55/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ei silti tarvi kuin muutama tunti lukea palstaa niin huomaa, kuinka nää täydelliset kasvattajaäidit kiikuttaa esikoisen hoitoon kun ei jaksa kahden kanssa."

Huomasitko oman sanamuotosi: " kun ei jaksa kahden kanssa" . Ja sekö jaksaa, joka läpsii lapsiansa ettei maitokastike pala pohjaan? Voi elämän kevät. Itselläni ei ole ollut jaksamisen kanssa vaikeuksia, mutta ymmärrän että elämäntiltanteita on erilaisia ja toiset ovat tosi kovilla. Äärimmäisen fiksu ja aikuinen juttu on tajuta omat rajansa ja ymmärtää ettei jaksa JA hakea apua.

" Sitten ne istuu koneelle ja aukaisee av:n ja alkaa haukkua ja vittuilla jokaiselle aloituksen tehneelle.

Sitten hurskastellaan, kuinka hyviä ihmisiä ja kasvattajia ollaan."

Hurskastelua? Entäs se kun haukkuu lapsensa hoitoon laittaneet kun itse läimii lastaan kotona? Huoh..

Vierailija
56/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisen ihmisen ja lapsen välillä, joka vaatii kasvatusta. Aikuisia ei kasvateta. Eihän aikuisia jäähyllekään laiteta tai evätä jälkiruokaa tms.

MUTTA. En ole IKINÄ kuullut järkevää syytä kurittaa lasta ruumiillisesti. En yhden yhtä. Haluaisin kuulla edes yhden.

Vierailija
57/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nipataan käsivarresta 1-vuotiasta, jos menee leikkimään pistorasian luo tai meinaa juosta tielle tai kurottautuu hellaan, mikäli on ensin huudettu EI (muuten ei juuri huudeta). Yleensä kyllä EI riittää, mutta haluan ehdollistaa siihen, ettei noihin vaaranpaikkoihin mennä (sillä pipi olisi vieläkin suurempi). Jos lasta pahoittaa mielensä, otan syliin ja suukottelen kunnes tulee iloiseksi. Lain mukaan syyllistyn rikokseen ja olisin valmis maksamaan sakot. Toimintatapa on harkittu. Lapsi 1;5.

Vierailija
58/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos LAPSI (ei lasta) pahoittaa mielensä...

Vierailija
59/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin just miehen kanssa ja hänellä on kaksi jo aikuista lasta ja nyt meidän kaksi yhteistä ja sanoi, ettei koskaan ole ollut edes lähellä läpsiä tai nippailla lasta. Kilttejä ja tottelevaisia ovat olleet muutenkin.

Sama koskee itseäni. Ei mulla oikeasti mene koskaan lasten kanssa sillai hermot, että pitäisi lyödä... Muutenkaan en pahemmin edes huuda. On hassua, kuinka silloin harvoin, kun ärjäsen, niin lapset menee heti hiljaisiksi ja säikähtävät tosissaan. Pysyy teho, kun ei ylikäytä huutamista.:)

Vierailija
60/147 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tyyppi, joka nippaa sitten suukottelee. Toivottavasti lapsesi ei ole tyttö, sillä tuolla " kasvatuksella" hän sietää aikamoista vaimonhakkaamista (siis aikuisena itseään), kunhan sitten ukko vähän hyvittelee. Ja toimiihan se sama myös naiselta miehelle.

Meillä on 2 alle 3 vuotiasta, eikä koskaan ole kumpaakan " tarvinnut" nippaamalla kasvattaa. Sen nippaamisen tarpeen luo aikuinen itse, kun ei osaa käyttää muita keinoja. Meillä pikkuiset pidetään joko kaukana vaarallisista paikoista tai vaaran uhatessa esim. nostetaan sieltä pois. On se kummallista, että nippaamaan kerkii, mutta ei nostamaan syliin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä