Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* LOKAKUISET * viikko 43

20.10.2008 |

...Enhän ole viimeinen kotona kökkivä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea taas vauvojen äidille, ihania kuvia... Voi kun kohta mekin jo haisteltais vauvantuoksua ja kuunneltais tuhinaa!

Eilen olikin sitten "välipäivä" (su-ma koko yö suppareita), ei juuri mitään tuntemuksia ja moeliala ihan katastrofaalinen, suorastaan agressiivinen... Yritin purkaa kiukkua siivoamalla, ja iltapäivällä lorvin äidin kanssa kaupungilla, kaupoissa ja kahvilla, yhteensä neljä tuntia. Sain äidiltä lahjaksi aika hienon käsilaukun (tai maksettiin se 50/50), se ja suklaakakku auttoivat vähän mielialaan ja illalla kateltiin despiksiä telkkarista.

Viime yönä heräsin muutaman kerran kipeään suppariin, ja sitten aamuviidestä on ollut suppareita noin vartin välein. Nyt tuntuu että rauhoittuu taas, mutta kokonaan eivät ole ainakaan vielä loppuneet. Ei mitään kovin kivuliaita kyllä, mutta sellaisia että tuntuu.

Eli summa summarum: vaikea sanoa tilanteesta yhtään mitään. Miksei synnyttäminen voisi olla sellaista yksiselotteistä joko/tai -toimintaa, tosi raastavaa tällainen päiväkausien arpominen!

Vierailija
22/35 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea teille jo synnyttäneille! Minä taidan pysyä täällä ihan tappiin asti....

Tänään siis jo 41+2 eikä tilanne muutu mihinkään. Olotila ei ole kehuttava, turvottaa ja vauvakin puskee nykyään niin kovaa nivusiin, ettei pysty oikein kävelemään. Eilen kävin kaupassa ja hädin tuskin pääsin kotiin takas. Ei kuitenkaan jaksais pelkästään nököttää kotonakaan, alkaa tulla ihan mökkihöperöksi. Pinnakin on niiin kireä :(

Huomenna äitiyspolikäynti. Kotiinhan ne sieltä kuitenkin vielä laittavat...

toivottomuuteen pikkuhiljaa vaipuva ellu333

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on tasan viikko laskettuun aikaan, ja nyt on alkanut ihan tosissaan kypsyttämään tämä odottelu. Tuntuu, ettei saa mitään aikaiseksi, vaikka onhan tässä näitä pikkuhommia tullut koko ajan tehtyä. Siivosin akvaarionkin toivottavasti viimeistä kertaa ennen synnytystä. Jouduin samalla lopettamaan yhden vanhan kalan. En olisi ihan heti uskonut, että yhden kalan tappaminen ottaisi näin koville, mutta itku kurkussa joutui homman hoitamaan. Taitaa olla yliherkkä fiilis hormonien takia tai jotain...

Tsemppiä!

Katyez

Vierailija
24/35 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaampa sit käyty äippäpolilla eilen istumassa...Laittoivat lähetteen kun nuo mun paineet vaan kohos ja kohos. Siellä kuitenki todettiin et kaikki vauvalla hyvin tosin ehkä hieman pieni. Painoarvioksi tuli 2.8kg ja mulle aloitettiin verenpainelääkitys ja toksemia kokeet otettiin eilen sit vaan kotia ja käskettiin ottamaan rennosti ja mittailemaan paineita. 2 viikon päästä kontrolliin jos en ole siihen mennessä synnyttänyt... Kohdunsuu kuulemma epäkypsä vielä. Eli nyt musta tuntuu et minä roikun täällä yksinään höpisemässä vielä marraskuun puolessa välissä :D

no mut nyt suihkuun

pikku85 rv 38+5

Vierailija
25/35 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tää on toiveajattelua... Suht kivuttomat supistukset jatkui säännöllisen epäsäännöllisesti koko eilisen, ja yöllä muuttuivat sen verran vaativimmiksi että herättivät kipuun, ja aloin merkkaamaan niitä ylös aina välillä torkahdellen. Vessassa olen juossut maanantaista lähtien vähän väliä, limatulppaa on tullut sunnuntaista ja lisäksi jotain kirkasta aika nestemäistä vuotoa, josta ei kätilö puhelimessa uskonut että olisi lapsivettä kun tulee lirauksittain.

Nyt aamulla söin aamupalaa ja kävin lämpimässä suihkussa, mutta supistukset jatkuvat silti ja tekevät ihan tosissaan kipeää. Kovin säännöllisiä eivät ole, väli on 7 - 20 minuuttia.

Mutta josko sittenkin... Alan olla aika naatti, kun uni on jäänyt tällä viikolla tosi vähiin, ja mieliala on ihan outo. En pysty keskittymään mihinkään. Iltapäivällä on käsketty klinikalle kontrolliin jos ei ennen sitä tapahdu.

Tsemppiä kanssakärvistelijöille !

Cerise rv 41 tasan

Vierailija
26/35 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Cerise: Meidän tyttö syntyi tasan viikko sitten (41+3) ja olin useamman vuorokauden ennen syntymää epäsäännöllisistä supistuksista tosi kipeänä. Limatulppa tuli pois viikon ajan ja tuntemukset (kuukautiskipumainen polttelu, supistukset ja hirvittvä vihlonta kohdunsuun seudulla) olivat erittäin voimakkaita viimeiset kaksi raskausvuorokautta. Ehdin saamaan jättiunivelat, mutta ilmeisesti tuo ennakoiva supistelu oli syynä loppujen lopuksi lyhyehköön ja helpohkoon synnytykseen. Hirmuisesti tsemppiä, uskon että synnytys on tosi lähellä!

seelas ja pikkuneiti tasan 7 vrk

Vierailija
27/35 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pikku85 mullakin taitaa olla äitiyspolireissu edessä. Tuun just neuvolasta ja oli paineet koholla ja vähän protskuja virtsanäytteessä. Oli kuulemma hieman pieni näyte, mutta silti. Nyt sitten pitää seurailla oloa ja vauvan liikkumista + mittailla verenpainetta. Paino oli laskenut yli kilon ja kuulemma näyttäisi olevan turvotustakin. Tosi kiva kun näin luulotautisena tulee kehitettyä kaikki mahdolliset raskasumyrkytysoireet. Kai nyt heti alkaa pää särkemään, kun kysytään et eihän sulla päänsärkyä oo ollut tms.

Ei mua haittaa jos synnytys käynnistyy, mutta tota raskausmyrkytystä en haluis mielellään kokea. Kai mä sit meen lepäilemään... illalla polille ja/tai huomenna neuvolaan uudestaan.

Katyez 39+1

Vierailija
28/35 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla oli ihan sama et vissiin sit panikoin jo niistä epäilyistä kun kävin siel polilla nii nyt on kaikki paineet tippunu normaali lukemiin...tai sit nuo lääkkeet autto heti...mut ny on ollu ihan hyvä olo...mitä ny kotiseurannassa pienesti kohollaan tuo proteiini... mut voimia sulle!!!

pikku85 rv 38+5

Vierailija
29/35 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö syntyi "jo" 17.10. mutta kotiin tultiin vasta toissapäivänä. Tytteli kelastui ja sai valohoitoa ja sain siis olla sairaalan täysihoidossa pitempään kuin alunperin suunnittelin.

Vauva syntyi siis lopulta viikoilla 42+1 (lokakuisten ennätys?) ja oli mukavan kokoinen: pituus 54cm, paino 4010g ja pipo 38cm.

Synnytys lähti kuin lähtikin käyntiin itsekseen edellisenä yönä kun aamuksi oli varattu käynnistysaika TAYSiin rv 42+1. Avautuminen kesti ihmeen kauan (melkein 8h), koska supistukset tulivat hyvin epäsäännöllisinä mutta sitäkin kipeämpinä. Syykin selvisi sitten ponnistusvaiheessa: napanuora oli käden ja kaulan ympärillä ja vauvan pää oli siis tulossa pienessä virheasennossa.

Avautumisaiheessa sain epiduraalin, joka auttoi ihanasti taas kerran ja kalvot puhkaistiin vasta kun ponnistamisen tarve ilmestyi yhdellä rysäyksellä jo 6cm kohdalla. Kalvojen puhkaisun jälkeen viimeiset sentit avautuivat muutamassa minuutissa ja pääsin suureksi helpotuksekseni ponnistamaan.

Iso tyttö (pää 38cm!) syntyi käsi poskella 3 minuutin ponnistusvaiheen päätteeksi lopulta yllättävän helposti mutta ponnistuskivut olivat järkyttävät. Ihmeekseni en saanut kuitenkaan edes pienintä nirhaumaa ja olo olikin loistava heti synnytyksen jälkeen.

TAYSista kuulemani negatiiviset jutut eivät muuten pitäneet miltään osin paikkaansa ja kaikki meni vallan hienosti koko sairaalassaolon ajan. Hoitajat olivat mahtavia! Jopa oikein nautin sairaalassaolosta vaikka kotiin pääsimmekin vasta 5 päivää synnytyksestä. Sain rauhassa tutustua vauvaan ja nauttia tekemättömyydestä - kotona kun odottivat 3- ja 5-vuotiaat isosisarukset...

Vauva on IHANA ja kaikki sujuu hyvin :-) Imetyksestä nautin taas täysin rinnoin ja vauva kasvaa kohisten. Syntymäpainokin saavutettiin jo 5 päivän ikäisenä.

Pysytään kuulolla tuolla vauva-puolella!!!

Tsemppiä kaikille loppumetreihin. Nauttikaa nukkumisesta ;-)

Vierailija
30/35 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Helmi&Hipulle ja kaikille muille nyyttinsä saaneille! :)

Täällä tosiaan viimeaikoina yöt menneet enemmän ja vähemmän valvoessa. Mukavaa asentoa tuntuu olevan mahdoton löytää ja hikoiluttaa vaikka ikkuna olisi sepposen selällään. Ja mies narskuttaa hampaita (purusuojista huolimatta)!!! Muutoin olo on ihan ok, mitä nyt turvottaa jonkin verran ja alavatsalla ja sisäreisissä on menkkamaisia tuntemuksia. Keskiviikkona neuvolassa todettiin, ettei pää ole sittenkään kiinnittynyt vielä. Edellisellä viikolla kun terkkarin mukaan oli jo kiinnittynyt. Saas nähdä, miten vielä odotellaan!!

Jaksamista kaikille, ei meillä enää voi hirveän montaa viikkoa mennä!!

Helinä&Mönkiäinen 39+2

Vierailija
31/35 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Helmi ja hippu sekä muut synnyttäneet!

Torstaina kävin yliaikakontrollissa ja kaikki oli kunnossa. Sisätutkimuksen seurauksena supisteli lievästi koko loppupäivän. Toiveikkaana lähdimme sitten mummolaan illalla, koska se on lähempänä sairaalaa ja lapset olisivat sitten jo valmiina hoitopaikassa. Yöllä olikin muutama napakka supistus, mutta aamulla ei sitten oikein enää mitään. PLAAAAH!!!! Seurauksena oli vain erittäin huonosti nukuttu yö ja mies, joka kyselee nyt vartin välein tuntemuksia :)

Viime yön nukuin sitten taas hyvin eikä ole kuulunut supistuksen supistusta. Maanantaina olis seuraava aika äippäpolille ja silloin käynnistetään mitä todennäköisemmin. No, toivoa vielä on, koskapa meidän kakkonenkin lähti omia aikojaan syntymään edellisenä iltana ennen käynnistystä.

Hieman paremmalla mielellän nyt olen, koska tiedän että viimeistään parin päivän päästä alkaa tapahtua.

Tsemppiä teille muillekin viimemetriläisille!

ellu333 41+5

Vierailija
32/35 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutkin, jos en ole tässä kerinnyt onnittelemaan. Jouduin nkl:n osastolle seurantaan tuon verenpaineen takia, yllättäen lapsivettä oli myös vähän. Maanantaina joko kotiin tai sit mietitään käynnistystä. Mutta nyt tänään se limatulppa lähti tulemaan, joten jotain tapahtunee :)

katyez

Vierailija
33/35 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli yhes koos kärvistellään...tehdään tuolla just ruokaa,,,aurajuustoperunoita ja pihvit paistetaan...ei taida tämä meijän masukki ulkoistua ennen isänpäivää!!!!

katye: minkälaisia paineita sulla on nyt ollu? Mut löivät kotiseurantaan niiden paineiden ja proteiinien takia...

eipä mulla muuta...

pikku85 Rv 39

Vierailija
34/35 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku85, alapaine oli jotain sadan pintaan, yläpaine vaihdellen 140-160. Mulla oli lähtöpaineet tosi alhaiset, jotain 60 alapaine... Verenpainelääkkeet sain ja huomenna kait tietää enempi kotiuttavatko maanantaina vai käynnistetäänkö. Itse olisin kyllä ihan valmis tuohon jälkimmäiseen.

On muuten todella ärsyttävää, kun täällä osastolla ei saa pitää puhelinta päällä. Tarvii tulla tänne sallitulle alueelle palstalle kirjoittelemaan.

Vierailija
35/35 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu mulla alapaine ennen niitä lääkkeitä yli 90 pari kertaa myös sen 100 ja yläpaine 130-150 luokkaa...

mulle ei ees puhuttu mitään käynnistämisestä tai semmosista...nyt meen ke neuvolaan et saapi nähä mitä ne siel sanoopi...

on näillä lääkäreillä vaan eri käytännöt eri kaupungeissa

pikku85 rv 39