IVF/ICSI syys-lokakuun tietämillä??
Täällä Pa-mi joka aloittaa toisen virallisen Ivf:n viiden päivän päästä taas Synarelan suihkuttamisella.
Jos täti osaa tulla ajoillaan (mitä taas epäilen) niin silloin punktio ja siirto syyskuun viimeisellä viikolla, mutta luulen että siirtynee lokakuun ekalle, siis jos kaikki onnistuu.
Takanahan meillä on yksi keskeytetty hoito ja viime maaliskuulta kahden alkion tuoresiirto josta nega ja toukokuussa pas josta myöskin nega =(
Nyt sitten taas toiveikkaana eteenpäin.
En viitsinyt enää kirjoitella tonne elo/syyskuun pinoon kun siellä jo tytöt niin pitkällä hoitojen kanssa ovat, luulisin että saan kohtalotovereita seurakseni??
Kommentit (286)
en töissä kehdannut alkaa viestejä hirveesti naputtelemaan....yksi työkaveri heitti jo et onko mulla virtsatieinfektio, kun kokoajan wc:ssä ravaan....=)
Eli toistaiseksi taasen puhtaalla linjalla mennään, eilen siis outoa, oranssia /vaaleanpunaista valkkaria jäi papruun, tänään yhden ainoa kerran aavistuksen vaaleanpunaista.....(sori tää värianalyysi)
Vatsaa ei kyllä nipistele, väsynyt olo vain....hiukan ehkä jaksaa toivoa vielä ettei peli ole menetetty....jäädään katsomaan tilanetta.
Tatjuskalle onnea 0-ultraan.
Hanka, oli kiva lukea kuulumisia, kyllä kaikki hyvin menee, don`t worry.
Marile: ONNEA, himmeästäkin, kyllä se plussa on =)
Tintti: Mulle klinikalla sanottiin että alkio kiinnittyy muutaman n.~4 päivän sisällä.....joten nuo viiltelyt kuullostavat lupaavilta.
pa-mi ja pp10 (toistaiseksi)
Mahtava viikko taas tulossa siskot!
Plussajuna jatkaa iloista kulkuaan eli [color=red]ONNEA MARILE!
[color=black] Piinispäivät alkaa lähestyä loppuaan myös monella muulla ja ainakin pa-milla, mamabearilla ja hipukka1:lla taitaa olla virallinen testipäivä tällä viikolla! Tositoimiin päässee vain Sira_71?
Ja me Tatjuska79:n kanssa päästään homman alkuun nollaultrilla :)
Iloa alkavaan viikkoon!
toivoopi SanniAnniina
[color=black][b] vippetti; [/b][color=Purple]3.ivf, kaava: lyhyt, punktio&siirto vk 37, testipv: tulos: Nega
[color=black][b] Elli-77; [/b][color=Turquoise4]2.ivf, kaava: lyhyt, p&s vk 39, vaihtui inssiksi 14.9., testipv: 27.9. tulos: Nega
[color=black][b] Tilda-777; [/b][color=Purple]1.ivf, kaava: lyhyt, p/24.9. (17 munista) & s/26.9. (1) testipv: 10.10. tulos: Nega
[color=black][b] -hanka-; [/b][color=Turquoise4]2.ivf, kaava: pitkä, p/24.9. (17 munista) & s/26.9. (2)
testipv: 10.10. tulos: PLUSSA!
[color=black][b] Emma-Neea; [/b][color=Purple]3.ivf, kaava: lyhyt, p/25.9. (3 munista) & s/27.9. (2)
testipv: 11.10. tulos: PLUSSA!
[color=black][b] minäx81; [/b][color=Turquoise4]1.ivf, kaava: pitkä, p/24.9. (12 munista) & s/26.9. (1), testipv: 10.10
tulos: PLUSSA!
[color=black][b] Marile; [/b][color=Purple]2.ivf, kaava: pitkä, p/30.9. (4 munista) & s/2.10. (1) testipv: 18.10.
tulos: 13.10. PLUSSA!
[color=black][b] pa-mi; [/b][color=Turquoise4]2.ivf, kaava: pitkä, p/3.10. (18 munista) & s/5.10 (2), testipv: 17.10. tulos:
[color=black][b] Hipukka1; [/b][color=Purple]5.icsi, kaava: pitkä, p/1.10. (8 munista) & s/5.10. (2), testipv: tulos:
[color=black][b] Ruska76; [/b][color=Turquoise4]2.ivf/icsi, kaava: pitkä, p/2.10. (11 munista) & s/4.10. (1), testipv; 18.10. tulos:
[color=black][b] mamabear; [/b][color=Purple]2.icsi, kaava: pitkä, p/9.10. (18 munista) & s/12.10. (2), testipv: tulos:
[color=black][b] haave08; [/b][color=Turquoise4]1.ivf, kaava: pitkä, p/9.10 (9 munista) & s/11.10. (1), testipv: tulos:
[color=black][b] Tintti_77; [/b][color=Purple]3.ivf/icsi, kaava: lyhyt, p/8.10. (8 munista) & s/10.10. (1), testipv: tulos:
[color=black][b] Giselle_70; [/b][color=Turquoise4]2.icsi, kaava: pitkä, p/10.10. (19 munista) & s/12.10. (1), testipv: tulos
[color=black][b] mooa; [/b][color=Purple]2.ivf, kaava: pitkä, p/10.10. (10 munista) & s/, testipv: tulos:
[color=black][b] sira_71; [/b][color=Turquoise4]5.ivf, kaava: lyhyt, p&s vk 42?, testipv: tulos:
[color=black][b] Kerttu-74; [/b][color=Purple]1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 43, → siirtyi seuraavaan kiertoon
[color=black][b] SanniAnniina; [/b][color=Turquoise4]1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 44, testipv: tulos:
[color=black][b] Tatjuska79; [/b][color=Purple]1.icsi, kaava: pitkä, p&s vk 44, testipv: tulos:
[color=black][b] Vehnis; [/b][color=Turquoise4]3.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 47, testipv: tulos:
Kiitos SanniAnniina kun jaksat päivitellä listaa =)!
Täällähän on monet plussanneet, hieno juttu, onnea kaikille tasapuolisesti. Mulla testipäivä häämöttää vielä kaukana tulevaisuudessa (tai siltä se ainakin tuntuu) - ensi viikon perjantaina on verikoe, huh, miten mä sinne saakka selviän täysjärkisenä.
Tosin testailen varmaan jo kotona ennen sitä - mutta siitä mahdollisesta plussasta ei kovin kannata iloita ennenkuin on veritestin tulokset selvillä. Mulla oli keväällä ekasta IVF:stä ihan selkeä plussa testissä ja silti HCG oli pp14 vain jotain 45 luokkaa - keskenhän se sit meni viikolla 6.
Mutta niinhän se näissä hoidoissa tahtoo olla että plussa pissatestissä ei oo vielä kovin luotettava, HCG sen sitten kertoo onko mahdollista että raskaus jatkuu.
Millaisia HCG arvoja teillä plussanneilla on ollut =) ?
Marile pääseekin veritestiin piakkoin, torstainako se oli ? Toivotaan että HCG on oikein hyvällä mallilla. Sulla kun kävi samoin kun mulla viimeksi. Toivotaan että tällä kertaa masu-asukki pysyy tiukasti mukana loppuun saakka.
Mitäs pa-min piinaan kuuluu ? Onko täti pysynyt poissa ? Tarrasukkia sinne monta kiloa ;).
Tintti-77:n kanssa mennäänkin aika samoissa piinapäivissä, mulla tänään pp 5 ;o). Eikä mitään oireita mahdollisen raskauden suhteen. Muita oireita kyllä riittää valitettavasti, mulla on edelleen armoton särky munasarjoissa ja kävin eilen klinikalla niin tulehdushan se siellä jyllää, nyt on sitten antibioottikuuri päällä. Vannoivat kyllä ettei siitä ole haittaa alkiolle kunhan ei kuumetta pääse nousemaan. Pelottavaa.
Eli mä oon edelleen toipilas punktion jäljiltä, saikkua torstaihin asti mutta mahtaakohan sitä ollenkaan töihin päästä tällä viikolla. Tosi heikko olo aina kun hetken on ylhäällä.
Siitä tulikin mieleen - miten kauan sitä hurjaa juomista täytyy jatkaa ? Mulla punktion kivut + turvotus jo pääasiassa ohi niin pitääkö mun silti vielä juoda se 3--4 l päivässä - ei kai tarvitse, eihän =) ?
Vilkutukset kaikille,
- Giselle -
...huominen ultra..
SanniAnniina: Miten 0-ultra meni?
Giselle: Voimia! Lepäile ettei kuume pääse nousemaan, ja paljon tarroja matkaan..
pa-mi: älä vielä heitä kirvestä kaivoon, saattaa olla että tuhru on seurausta kiinnittymisestä. Voimia ja tarroja!
Tintillekin voimia piinaan! Luulisin että liikuntaa voit harrastaa heti kun olo sallii, en tietenkään voi olla varma. Tärähdykset kiellettiin multa munisten kasvatusvaiheeseen, kun kysyin sitä sairaanhoitajalta, etteivät irtoile omia aikojaan. En ole mikään expertti, kun yhtään punktiota ei ole vielä takana, mutta suosittelen että aloitat " jumpan" vähän kevyemmällä, missä ei ole hyppyjä kauheesti ja kuuntelet omaa kroppaa, se kyllä ilmoittaa jos on pahasta, ja asteittain siirryt rankempaan. Liikunta-alan koulutus on taskussa, mutta tämä on niin erikoistilanne että selvää vastausta ei voi antaa varmaan lääkärikään. Mutta mun neuvo siis että omaa kehoa kuunnellen.. Ja kun masu-asukki matkassa pysyy, niin jumpata voit niin kauan kuin pystyt.
huomenna lisää uutisia..
Onnea,onnea tosi mahtavaa! Toivoin niin kovasti sullekin plussaa, kun pakkaseenkaan ei jäänyt (sultakaan) mitään. Hirvee on tosiaan tää km pelko, itsekin meinaan, et ei tässä mitään raskaana olla. Niin kauan on tätä odotettu, vuosia. Liimaa liimaa :=)
Ruska: Yhdyn muihin. Sulla on ollut todella rankkaa! Ihan hirvee menetys. (((halaa))) Onnea testiin!
Pa-mi: Piinaa piinaa, tosiaan tuhrua voi tulla vaikka kuin kauan ja silti voi olla raskaana. Mun kälyllä oli ja se loppui rv 9. Nyt hän on rv 12 kolmatta odottaen:)
hanka: Kiva kuulla sunkin kuulumisia. Itse nyt luin pikasee nää piinaketjut. Mulla on ultra rv 7, jos sinne asti pääsee. Sanoivat klinikalla ettei ennen sitä näe mitään. Menen siis 30.10. Piinaan tuulimunaa tai kohdun ulkopuolista, en niinkää onko yksi vai kaksi.
Hirveetä odottaa taas vielä 2 vk. Miten sä jaksat odottaa? No, pakkohan se on. Rinnat ovat sika kipeet, mutta niin ne lugeista olikin, mutta nyt on se annostus vähempi. Onko sullakin? Mä laitan 200 mg aamulla ja illalla. Mun kaveri sai kaksoset, eikä sillä ollut mitään oireita koskaan. Kelaa! Hänkin sai ne sitten kun vaihtoi menopur lääkkeeseen puregonin. Meitä on nyt kaveri porukka ex puregonien käyttäjiä. :=)
Palstalta tutustuttu. Jopa kummiksi kaverin lapselle päätynyt:=)
RV 5+0
On todella tullut tarpeeseen!
Olen tässä lueskellut teidän muiden kuulumisia, mutten ole saanut itse kirjoiteltua. Ootte kuitenkin ajatuksissani. :)
[b]Marile[/b]: sydämelliset onnittelut!
Mä sitten testasin tänään. Ajattelin et ois miehen kiva lähteä reissuhommiinsa kun sais viedä muiston kahdesta viivasta mukanaan. Mut eipä siinä tietenkään niin käynyt. Puhdas negahan se oli. Kuten arvata saatto.
Kaikki ns. raskausoireetkin on kadonneet. Itseasiassa ainoat selvät oireet viittaa vuodon alkamiseen millä hetkellä tahansa.
[b]Pa-mi[/b]: saanko heittää kirveeni samaan kaivoon?
pp12
Kiva kun huhuilitte Tatjuska79 ja -hanka- ja myöhäisillan terkut kaikille muillekin! Känny hälyttää sumuista tossa puoliltaöin, joten hyvin ehtii kirjuutella ennen kun pääsee nukkumaan :0
ON: Nollaultra oli tosiaan aamulla ja kaikki ihan hyvin ainakin toistaiseksi! Sumut toimii, kuten lääkäri arveli jo pitkittyneestä tuhrustakin. Mulla loppu menkat 10.10. ja yhä tuhrii niin, et tarttee suojia.. Inhaa, mut lekurin mukaan se oli tosiaan hyvä merkki :) Muita oireita ei sitte ookkaan. Muniksen alkuja olis saanu olla vähän enempi (4), mutta peli ei ole menetetty, kun kaikki ei kuulemma välttämättä vielä näy ja tänään alotettu Puregon saattaa niitä vielä herätellä lisää. Annostus ihan kohtuullinen, 200 IU pari ekaa päivää ja sitte tippuu 150 IU:hun. Ens tiistaina kattellaan taas tilannetta uudelleen. Jänskää!
Nopea käyntihän tuo oli, kun piikityskin on entuudestaan tuttua. Niin ja positiivista oli sekin, että lekuri lupasi kirjoittaa nimensä saikkutodistukseen käsin, eli kun ei tule leimaa, niin ei tule klinikan nimeäkään :) Eipä tartte kikkailla sen sairasloman kanssa ja saa päivät saikkuna niinkuin kuuluukin!
Anteeksi omanapaisuuteni tällä kertaa, olipa mukava, kun kerrankin oli mistä kertoa.. Nyt kipaisen iltapesuille, mutta palaan huomenissa kuulemaan Tatjuskan ultrakuulumiset ja turinoimaan teille muillekin :)
Piinailijoille peukutukset bdbbdbdbdbdb ja plussanneille lisälasti tarrasukkia!
SanniAnniina
Hyppään itsekin nyt sitten sinne kaivoon kirveeni perässä....veritesti vahvisti tänään negan ja niagaran putouksetkin aukesivat, kyllä vi**ttaa niin mielettömästi ja kipuja olisi taas vaikka muille jakaa.....prkle että ei jaksa ymmärtää enää.....nyt ollaan loppuvuosi ihan rauhassa....Pas:iin mennään sitten tammikuun alussa, kunhan palaamme suomeen takaisin. Lähdetään aurinkoon joulukuussa ja en halua reissun ajan laitella lugeja ja rannalla valua;) kolme viikkoa aurinkoa ja hyvää ruokaa tiedossa....jotain positiivistä odotettavissa...kerta ei testi ole positiivinen. Eipä tässä edes kyyneliäkään tule...on vain tyhjä olo, ne tuhrut valmisteli mut tähän.
Ruska: mikäs on tilanne siellä?? Toivottavsti et samaan kaivoon pääse, mutta jos ikävästi käy niin siellähän minä odotan.....kiivetään sitten yhdessä sieltä pois. Jätetään ne kirveet sinne ;)
Muille peukutuksia ja toivotaan että pääsette junan kyytiin...tuo kaivo käy ahtaaksi.....
Nyt alkoi sitten tehokuntokuuri...bikinit pitää mahtua päälle....tuli taas jokunen extraturvotuskilo tästä hoidosta.....
Käyn katsomassa kuulumisia, ja palailen kirjoittelun kanssa jossain vaiheessa.
Pa-mi kp jotain......
pa-mi: olen todella pahoillani, halauksia ja voimia.. Nattikaa kunnolla auringosta ja toisistanne!
ON: Tänään oli siis 0-ultra. Kaikki näyttää hyvältä, synarela toiminut niin kuin pitääkin. Munisten alkuja löytyi oikealta 3 ja vasemmalta 4-5, eivätkä olleet liian isoja vielä. Nyt siis pistämään gonal-f:ää 150IU/päivä ja seuraava ultra maanantaina. Uus lääkäri oli hieman outo ja sähläs papereiden kanssa välillä niin että melkein unohti että minäkin olen huoneessa. Mutta sitä kai se on kun joutuu toisen paikalle hyppäämään yhtäkkiä.
Että näin täällä.. Jaksamisia kaikille!
Tein sitten vielä tänäänkin testin ja sain aikaan aivan onnettoman haamujen haamun, mut raskauteen en usko tippaakaan enempää kuin eilen. Tämän vahvisti heti seuraavalla vessakäynnillä pongattu selkeä verinen vuoto.
Käyn nyt sitte vielä huomenna siellä veritestissä, niin ei tarvii tota haamuakaan jäädä ihmetteleen. Toki voihan olla et on koittanut kiinnittyä tms, mut siinä tapauksessa luulis et ois jo eilen näkyny jotain..?
Tsemppiä SanniAnninalle ja Tatjuskalle piikittelyihin!
Ja voimia piinailijoille!
pp13/kp1
pami ja ruska: surkujen surku! Voimia eteenpäin!
giselle: eipä ole varsinaista veritestiä edes sovittu, soitan sinne huomenna kun kerron testiplussasta ja taidanpas pyytää. Onhan se totta, että kannattaisi varmaan varmistaa tällä km-taustalla :(
Toivottavasti kurja tulehduksesi paranee mitä pikimmin!
hanka ja emma-neea! Nyt kun ajatukset kääntyi tuohon verikokeeseen gisellen mainitsemana, teillekään siis ei olla tekemässä veritestiä vaan ultra aikanaan?
hanka: käytät siis vieläkin lugeja, mulle vakuuteltiin että 2 vkoa riittää siirrosta, eikä enää sitten hyötyä..(eli lopetin tänään ne) Olikos sulla jotain havaittua keltarauhasen vajaatoimintaa vai teillä normaalikäytäntö?
tatjuska ja sanni-anniina: hyviä munisten kasvattelusessioita :)
ON: Tämä se on kumman vaihtelevaa hommaa, ensin olen iloinen ja sitten alan pelätä muiden angstien lisänä tällä kertaa kohdunulkoista, kun yön ja pari pvää ennen sitä on nappaillut toista munasarjaa.. (en tiedä pitäiskö näin alussaolevan aiheuttaa edes oireita sellaisessa tapauksessa)
No, teen vielä pisutestin huomenna olisko puolihaamu jo täysin värikäs. Sittenhän saankin ohjeita klinikalta kun soitan, jos pyytäis veritestiä.
Marile, pp15 ja kai rv 4+jotain
siis emma-neea eikä hanka: sinulla on vielä luget käytössä...
Hei, minäkin aloittelen sumut ensi viikolla, perjantaina. Siirto syyskuun viimeisellä viikolla, hoidossa tällä kertaa yksityisellä järkyttävän pitkän jonon takia (6-8 kk).
Ja lyhyesti: Takana viime vuonna 2 tuloksetonta inssiä, toukokuulla ivf, siirrettiin 2 alkiota, josta rv 6 keskenmennyt raskaus, pakkaseen ei saatu mitään.
Nyt koetetaan hieman suuremmalla annostuksella saada enemmän kuin aiemmat 4 munasolua.
Tsemppiä sinulle!
Joku kyseli millon alkio kiinnittyy kohtuun? Luulisin että noin 5-6 pv hedelmöittymisestä, eli yleensä noin 3-4 pv siirrosta. Meillä siirrettiin viime perjantaina yksi alkio. Kymmenestä muniksesta vain kuusi hedelmöittyi ja vain kolme jakautui hyvin. Saatiin siis kaksi pakkaseen, mutta aika pettynyt olen tähän saliiseen. Follikkeleita kun oli ultrissa pitkästi yli 20... Osa oli siis tyhjiä eli ei munista sisällä.
Nyt menossa pp 6 tai pp 8 - lasketteko sen punktiosta (eli munasolun hedelmöittymispäivästä) vai siirrosta? Testata olen aikonut vasta ensi viikon lopulla, siihen asti rohkeasti kuvittelen kaikenlaisia raskausoireita. Väsyttää ja nälättää koko ajan, mutta niinhän mua aina :o)
...olen huomannut, että en jännitä enää ollenkaan. Jännitin ihan kauheasti toimenpiteitä ja sitä että saadaanko alkioita ja jakaantuuko ne yms., mutta nyt kun alkio (toivon mukaan) muhii kohdussani, ei jännitä enää ollenkaan. Jotenkin stoalaisen tyynesti totean, että jos onnistuu niin onnistuu, jos ei niin ei. Ainakaan en voi enää itse asialle tehdä mitään, nyt kaikki on vaikkapa sitten kohtalon tai jonkun muun korkeamman voiman käsissä. Minkälaisia fiiliksiä teillä muilla piinailijoilla? Jänskättääkö?
Siirtopäivä on yleensä pp 0 ja siitä alkaa laskut sitten eteenpäin.
Täällä menossa pp 6.. Mahassa kaikennäköisiä tuntemuksia ollut nyt parina päivänä, mutta eipä niistä mitään voi päätellä. Vielä viikko kestettävä tät piinaa..
Tsemppiä muille piinistelijöille!
RUSKA ja PA-MI: Suuret pahoitteluni!!!!! (((halaa)))
Ruska oliko se todellakin nega sullakin, kun mainitsit haamusta?
MARILE: " Mun" klinikalla on aina ollut niin et lugeja on käytetty testin jälkeenkin. Tänään oli vika aamu, huh ja nyt laitan vielä kolmena iltana. Olivatkin arvokkaita, kun en saanut kela korvausta, mutta halusin käyttää samoja lugeja kuin ekassa ivf:ssäni. TOTTA, kaikilla yksityisillä on käytössä veritesti. Sain hyvän tuloksen. 195 pp14.
Viitearvot ovat 68-400. Ne tuplaantuu jo seuraavana päivänä.
Kaverini odottaa kaksosia (sanottiin et varmaan yksi matkassa)niin hänellä oli hcg hiukan alle puolenvälin viitearvoissa. Lopulta oli jopa 3 matkassa ja nyt hän on rv 24 ja odottaa identtisiä. (yksi tuli ulos hyytyminä rv 7) Hänellä 5. ivf onnistui, arvaatte, että olen innoissani.
SANNIANNIINA ja TATJUSKA 79: Nyt vasta teillä sitten alkaa tositoimet! Pitkä kaava on kyllä pitkä...Jännääminen alkaa, tsemppiä kovasti teille! Onko hoito kummallekaan muuten ensimmäinen?
M ja M piinaa piinaa, huh mitä aikaa, mutta jaksakaa! Tsemppiä teillekin kovasti. Gisellelle myös!!!
ON: Eilen oli kaikkein kivulian päivä, koko päivän oli menkkamaisia kipuja. Niitä on monilla, mutta mua ne ärsyttää kun alkaa pelkää
km:a. Luget siis vähentyneet käytössä, mutta rinnat vielä erittäin kipeät, et se on ainakin oire. :=)
Teillä siis " eka" hoito, katsoin listaasi:=) Ei heti hoksottimet toiminut mulla:=)
Jep jep. Se oli siinä sitten meitin kohdalta. Kävin aamulla verikokeissa ja hcg arvo oli 2, siis 2!
Eli sillä selitty sitten se haamujen haamukin, eli jotain yritystä ilmeisesti ollut (ehken kuvitellutkaan ihan kaikkia oireita?) mut siihen se jäi, yritykseksi.
Nyt poistun siis takavasemmalle nuolemaan haavojani. Ehkä tästä vielä joskus toipuu.
Parempaa onnea teille muille, ootte ajatuksissani!
PP5 menossa eikä mitään oireitä tällä hetkellä (viikonloppuna vähän mahaa " viilteli" ).
Pari kysymystä olisi, jos viisaammat osaisi vastata. Missä vaiheessa alkion kiinnittyminen tapahtuu? Toinen kysymys koskeekin punktiosta toipumista eli missä vaiheessa olette puntion jälkeen alkaneet harrastaa liikuntaa (siis rankempaa liikuntaa eli aerobiciä yms.)?