Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI syys-lokakuun tietämillä??

25.08.2007 |

Täällä Pa-mi joka aloittaa toisen virallisen Ivf:n viiden päivän päästä taas Synarelan suihkuttamisella.

Jos täti osaa tulla ajoillaan (mitä taas epäilen) niin silloin punktio ja siirto syyskuun viimeisellä viikolla, mutta luulen että siirtynee lokakuun ekalle, siis jos kaikki onnistuu.

Takanahan meillä on yksi keskeytetty hoito ja viime maaliskuulta kahden alkion tuoresiirto josta nega ja toukokuussa pas josta myöskin nega =(

Nyt sitten taas toiveikkaana eteenpäin.

En viitsinyt enää kirjoitella tonne elo/syyskuun pinoon kun siellä jo tytöt niin pitkällä hoitojen kanssa ovat, luulisin että saan kohtalotovereita seurakseni??

Kommentit (286)

Vierailija
41/286 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pp 13. Mulla on nyt kahtena iltana ollut ylämaha tosi kipeä, ruoka ei oikein tahdo sulaa:(

Huomenna olis testipäivä enkä kyllä haluais ees testata ellei olis pakko. Sitä yhtä viivaa on vain aina niin ikävä katsella että mieluummin jättäisi väliin koko toimituksen. Mitään varsinaista syytä ei ole siihen miksi kirves on niin syvällä kaivossa, en vain osaa hetkeäkään kuvitella plussaa omalle kohdalleni.

Vierailija
42/286 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea testiin minäx81! Hirveen jännittävää, tiedän!

ONNEA hanka, mahtavaa!!!!!!!!!!!!!!!

Tilda: Olen todella pahoillani! On raskasta aloittaa alusta, tosin sulla on hyvät pakkasmäärät, jaksamista!

Pa-mi ja Ruska 76, mulla oli hirveen kipee maha pp 4. Nuo voi hyvin olla raskausoireita, piina on hirveetä ja pitkä! Jaksamista!

Marile: tsemppiä piinaan sullekin!

Sannianniina: Kyllä todistuksessa on lääkärin leima. Mä otin itse lomapäiviä 3 kun menin punktioon. Anoin ne kaksi viikkoa ennen ja jouduin muuttaa päivällä lomia (noloa) kun punktio olikin eri päivä kun ensin ajateltiin. Ja kiitos kysymästä olostani:=) Tein aamulla testin jo ja sain haalean raskausviivan. Mullakin on mukana kaksi alkiota. Teen torstaina uuden testin ja menen myös veritestiin. Jännää! Kiitollisena odotan ylihuomista.

PP 12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/286 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se haaleakin viiva on [color=Purple][b]PLUSSA![/b][color=black] Ihanaa, että sinäkin pääsit Hankan vetämän junan kyytiin :) Hurjasti onnea ja tarrasukkia myös!!!!!!

Niin ja kiitos kommenteista Emma-Neea ja mamabear koskien sitä saikkulappua.. En itsekään voi pitää kuin 3 pv omalla ilmoituksella, mutta saako siitä useinkin enemmän kuin sen 3pv?! Inhottais kyllä valehdellakin.. Hmm.. täytyykin tosiaan miettiä josko anoisin ne lomapäiviksi, joskin nyt jo harmittaa, etten anonut jo aiemmin. Taidan ainakin sen nolla-ultran odottaa, että tiedän edes siltä osin pääsenkö hoitoon.

SanniAnniina

Vierailija
44/286 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. perhana, kun yksi väli vaan unohtui tekstistä :/ Siksi se maalas koko tekstin. Sori!

Sannis

Vierailija
45/286 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille. Pikainen pyörähdys täällä koneella ennen huomista punktiota. Folleja oli perjantain ultrassa 29 kpl mutta kaikki tuskin ehtivät mukaan, olivat suht pieniä vielä silloin, isoimmat 14 mm ja niitäkin vaan muutama kappale, joten punktio siirrettiin keskiviikolle.

Pregnyl pistettiin eilis-iltana ja nyt on sit maha ihan turvoksissa ja pinkeenä, aika kurja olo.

Ja kurjemmaksi tulee kaiketi huomenna kun mä olin viimeksikin todella kipeä punktion jälkeen. Mutta kyllähän tän kestää kun jaksaa toivoa että ' tulosta' syntyy =).

Mitenkäs muuten tuon juomisen laita - onko sen tarkoitus oikein estää se mahdollinen hyperstimulaatio vai helpottaako se vaan oloa ? Mä oon todella huono juomaan ja mulle on jo täyttä tuskaa saada pari puolen litran tuoppia juotua päivän aikana. Plus että punktion jälkeen sitä haluaisi vaan makoilla paikoillaan mutta eihän se nyt onnistu mitenkään kun vessassa saa rampata kokoajan. Yhtä tuskaa =(.

Saatteko te muut juotua niin paljon kun pitäisi ?

Täällä onkin jo moni piinailemassa. Tsemppiä piinisviikkoihin ja pahoittelut neganneille. Ensi kerralla parempi onni matkassa :).

T. Giselle

Vierailija
46/286 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se runsas juominen yhdistettynä lepoon nimenomaan ehkäisee hyperstimulaation syntymistä ja pitää nestetasapainoa yllä, usko minua, et varmasti halua hyperiä!

Itse tein mehukanisteriin mehua ja pidin sitä koko ajan vierellä ja hörpin siitä vähän väliä päivän mittaan. Ei sitä tule juotua ellei sitä juotavaa ole koko ajan hollilla joten suosittelen samaa keinoa sullekin.

Muistathan myös seurata että pissaa erittyy tarpeeksi suhteessa juomaasi nestemäärään. Mikäli pissaa ei tule tarpeeksi on syytä ottaa yhteys hoitopaikkaan, koska se on merkki nesteen kertymisestä elimistöön joka on yksi hyperin oire.

Vierailija
47/286 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että punktiohan usein laukaisee hyperin joten puntiota edeltävinä ja jälkeisinä päivinä tuo lepo ja juominen on nimenomaan tärkeää ettei tule ikävyyksiä.

Vierailija
48/286 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktio takana. Oli kivuliaampi kuin viimeksi, kun vasen munasarja oli kohdun takana piilossa. Nyt on olo lähes kivuton! Uskomatonta, kun viimeksi makasin punktion jälkeen sängyssä monta päivää kivuissani.

Saalis jälleen iso: 37 rakkulaa, joista 18 solua. Siirto on perjantaina eli sain koko loppuviikon saikkua. Yht. 6 pv...

Vierailija
49/286 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]giselle_70[/b]: peesaan minäx81:sta. Juominen ja lepo on ainoat kotikonstit pitää hyperi loitolla. Eikun lipittämään vaan ja sitten vaikka potta sohvan/sängyn viereen ni ei tarvii pitkälle liikkua ;)

[b]Emma-Neea[/b]: kiitti tsemppaamisesta ja toivon nostattelusta! Jospa vaikka sittenkin... Ja iso rutistus sulle plussasta, ihanaa!!!

[b]minäx81[/b]: uskomatonta luonteenlujuutta sulla, vai oliko se sitä pelkuruutta sittenkin.. ;) En tiedä sitten, mutta mulla on tosi voimakas fiilis että sä plussaat! Jännittelen täällä sun puolesta..

[b]mamabear[/b]: upea saalis, onnea! Nyt sitten vain lepoa ja nestettä että kivut pysyvätkin poissa.

Vierailija
50/286 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma-Neea: ONNEA, ONNEA.....kyllä se viiva siitä vahvistuu....varmasti mahtava fiilis....pitäkää Hankan kanssa paikkoja vapaana...yritetään tulla kyytiin kans.

SanniAnniina: Meillä saatiin todistuksen ilman ja klinikan leimalla, mieheltä oikein kysyttiin punktiopäivänä että haluaako omaan todistukseensa ilman titteleitä lääkärin leiman. vaihtelee siis paikoitellen tuo käytäntö.

Mamabear: Hyvä luku tuo 18 =) nyt toivotaan että hedelmöittyvät hyvin.

Ruska 76: Juu olo helpotti jo maanantaina, sain vedettyä jo strechfarkut jalkaan kauppareissulle, mutta kotiin päästyämme turvotus palasi ja lököt jalkaan, aamupäivät menee suhteellisen normisti, mutta iltaakohti turvotus kasvaa.

Eilen illalla oli jonkun verran kipuilua koko vatsan alueella ja alavatsalla enempi munisten kohdalla. Nyt ei taas tänään ole ihmeemmin ollut mitä nyt silloin tällöin nippailee ja luulen että on jotain suolistoperäistä, kun vatsa toimii lähes tunnin välein????

Ja koko ajan voisi mussuttaa jotain =)

Minax81 miten pystyt olemaan testaamatta??? onnea huomiselle, lunastahan lippusi junaan;)

Giselle70: Samaa mitä muutkin JUO JUO ja JUO ja lepoa wc-reissujen välissä.

ON: tossapa taisin tilittää suurimmaksi osaksi Ruska76:lle omat tuntemukseni, tosiaankin mussuttaisin kokoajan jotain, enkä oikein edes tiedä että mitä haluisin....heh...yleensä suklaata tekee ennen menkkoja mieli mutta nyt ei oikein nappaa ainakaan fazerin sininen. Naamakin on alkanut kukkia ja se yleensä enteilee tätiä paikalle.

Mutta nyt eikun syömään....nam

pa-mi pp4

Vierailija
51/286 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkuruuttapa hyvinkin tai oikeastaan yritän kiertää totuutta viimeiseen asti:D

Vierailija
52/286 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teidän plussaneiden viivat voimistuvat ja kestävät! Hieno juttu :D

giselle ja mamabear: toipukaahan punktiosta pian lepäillen.

minä81: odottelen jännityksellä tulostasi! Rohkeutta messiin!

Itse totean olevani piinan puolivälissä... ei oireita, tai toinen rinta kipeytyy, siitä ei voi päätellä mitään ;) Kaipa sitä vkonloppuna vois jo testata, ihan vähäsen ;)

Lugeista: kun reseptissä aamuin illoin lugen laitto, miten teette; laitatteko juuri ennen nukkumaan menoa vai jo aiemmin illalla erikseen? Mietin tässä että ottamisväli supistuu yön molemmin puolin aika pieneksi, n. 8h ja hormonin eritys epätasaiseksi. Onko tästä ohjeistettu teitä? Näin tykkään itse tehdä, ei tarvitse valutella kuin aamupäivällä... tietenkin pitäis ajatella alkion hyvinvointia :)

Marile, pp 7

Vierailija
53/286 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi näytti plussaa! Nyt on kyllä pää ihan tyhjä, ei tiedä mitä ajatella. Huhhuhhuh...

Vierailija
54/286 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän sanoin, voi vitsi, upeeta! Hih, ihana huomata et osaa aidosti riemuita toisten plussasta.. =)

[b]Pa-mi[/b]: Siis noi sun oireet on aivan kun mun kirjoittamia. Mullakin on pp4:sta asti ollu tollasta koko vatsan kipuilua, pääosin kuitenkin alavatsalla ja oikealla (aina samassa kohtaa). Ja tuo:

" Nyt ei taas tänään ole ihmeemmin ollut mitä nyt silloin tällöin nippailee ja luulen että on jotain suolistoperäistä, kun vatsa toimii lähes tunnin välein????

Ja koko ajan voisi mussuttaa jotain"

on just ku mun suusta!

[b]Marile[/b]: Mä ainakin laitan luget illalla vasta sänkyyn mentyäni, tosiaan tuo aamuinen valuttelu on ihan kylliksi. Aamuisin laitan luget heti herättyäni ja sitten koitan vielä makoilla parikymmentä minuuttia jotta edes osa kerkeis imeytyä. Mäkin oon joskus miettiny tuota väliä, et pitäiskö olla tasaisempi, mut jos mä oon kerran näillä konstein jo kerran plussannu...

pp6

Vierailija
55/286 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma-Neea ja Minäx81!!!!

mambear: aika hurja määrä sulla oli noita rakkuloita, varmaan tulee pitkä saikku tarpeeseen, ettei hyperi ilmaannu

Piinailijoitahan on vaikka kuinka! Tsempit Marilelle, pa-mille, Hipukalle ja Ruskalle db

Täällä ollaan nyt ihan virallisesti raskaana. Tein tänään uuden testin, johon yhä ilmestyi kaksi viivaa. Tuota testiä vakuuttavampi todiste on kuitenkin ehkä vielä se, että vietän aamuani konttaamalla vessanpöntön edustalla... tätähän sitä on toivottu ;) Soitin lapsettomuuspolille ja sain parin viikon päähän ultra-ajan eli jännitystä riittää vielä. Meidän klinikalla ei tosiaan veritestejä tehdä, joten siitäkään en saa osviittaa siihen, onko matkassa yksi vai kaksi.

Haluaisin muuten kysyä teidän mielipidettä siihen, että saanko vielä roikkua tällä listalla mukana? En tiedä, onko tällaiselle olemassa jotain nettikettisääntöä. Kovasti mielelläni jännäisin vielä teidän muiden kanssa, enkä ehkä uskaltaisi hypätä tonne plussanneisiin vielä.

-hanka-

Vierailija
56/286 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma-Neea ja minäx81!!

Toivotaan että plussajuna on varustettu monella paikalla, että me muutkin pääsemme mukaan.

Hanka: Jostain olen lukenut että pahoinvointi on merkki siitä että keho alkaa suojelemaan alkiota, ja näin ollen kiinnittyminen on varmempaa. Toivottavasti pitää paikkansa ja saat kyytiläisen/-t pidettyä koko 9 kk mukana. Minulle ainakin passaa että " roikut" mukana, pysyy ainakin mieli korkealla, kun voi lukea plussanneen ajatuksia ja oireita.. :)

Piinailijoille: Koittakaahan jaksaa ja malttaa! Kirvestä ei kannata heittää liian aikaisin kaivoon, niinkuin on nyt jo todettu.

ON: Tänään alko menkat, kerrankin ns. normaali kierto, nyt oli kierto 30 pv, kun se normaalisti on 35-40 pv. Kerkesinkin jo jännittämään joudunko siirtämään ekaa ultraa, mutta onneks ei tarvinnu. Nyt sitten jännitetään että onko synarela toiminu niin kuin ois pitäny. Oireet kyllä viittais siihen että hyvin toimii.. Suihkussa sais käydä varmaan 5 kert./ pv, kun hikoiluttaa koko ajan.

Vierailija
57/286 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälähän tuntuu olevan varsinainen plussajuna vauhdissa! Toivottavasti me muutkin pääsemme mukaan =)

Itsellä oli tänään siirtopäivä ja kaikki näyttää hyvältä. 4 hedelmöittynyttä munasolua, joista yksi top-alkio siirrettiin. 3 jäi odottamaan pakkaseen.

Olisiko plussanneilla jotain erityisiä kiinnittymistä parantavia vinkkejä;-)

Vierailija
58/286 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa, PLUSSAJUNA alkanut pysähtyä joka asemalle! :D

Ihanaa, että sait vaihtaa mollitunnelmat aivan toisiin aatoksiin. Mahtaa pään sisällä käydä melkoinen myrsky :)

Kovasti onnea ja tarrasukkia matkaan!

Toisten onnesta hurjasti piristynyt

SanniAnniina :)

Vierailija
59/286 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoo, että juna pysähtelee.....eli ONNEA Minäx81, tarrat ja systeemit täältä sinne.

Hanka ja muutkin plussaneet, toivottavasti jatkatte palsatilua ja kerrote kuulumisia, oireita jne....

ON: Lugepuuroon kyllästynyt...turvotusta ja menkkaoireilua, varsinkin vasemalla puolella ja vasen nivunen jomottaa kokoajan, äsken koiran kanssa ulkoilin ja ei oikein tehnyt hyvää tuo reipas askeltaminen:(

Mietinkin tossa itsekseni, aivan sama mitä kipuilua ja jomotusta on, jos se testi vain olisi positiivinen, muuten en halua näitä kolotuksia....

No tälläistä rutinaa tälläkertaa....peukutkisa kaikille tasapuolisesti.

pa-mi pp5

Vierailija
60/286 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva lukea täältä muiden kuulumisia, plussanneiden etenkin, toivoa siis on! Tulee paljon positiivisempi olo kuin muuten!

Giselle: mulla vaikeuksia juoda se suositeltu 3 litraa, etenkin nyt kun punktion jälkeen olo on helpottunut niin aina vaan vaikeampaa muistaa. Myöskään lepäillä en oikein osaa, 10 kk ikäistä tyttöä kun pitää hoitaa kuitenkin.

Mulla siis viime viikolla ultrassa noin 20 rakkulaa jatkoi kasvamistaan, punktio oli eilen keskiviikkona ja löytyi vain 10 munasolua. Monet rakkulat siis tyhjiä :o( Meille ei kovin iso saalis, viimeks löytyi 14 munasolua, joista vain 3 hedelmöittyi ja kaksi siirtokelpoista. Jännittää kovasti. Meidän IVF muuttui puolittaiseksi ICSIksi, eli ymmärtääkseni viisi kypsää munasolua mikroinjektoidaan, loput saa yrittää hedelmöittyä omillaan. Tänään iltapäivällä pitäisi soittaa klinikalle mutta jännittää ihan kauheasti. Siirto sitten huomenna, kunhan vain ois jotain siirrettävää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi