IVF/ICSI syys-lokakuun tietämillä??
Täällä Pa-mi joka aloittaa toisen virallisen Ivf:n viiden päivän päästä taas Synarelan suihkuttamisella.
Jos täti osaa tulla ajoillaan (mitä taas epäilen) niin silloin punktio ja siirto syyskuun viimeisellä viikolla, mutta luulen että siirtynee lokakuun ekalle, siis jos kaikki onnistuu.
Takanahan meillä on yksi keskeytetty hoito ja viime maaliskuulta kahden alkion tuoresiirto josta nega ja toukokuussa pas josta myöskin nega =(
Nyt sitten taas toiveikkaana eteenpäin.
En viitsinyt enää kirjoitella tonne elo/syyskuun pinoon kun siellä jo tytöt niin pitkällä hoitojen kanssa ovat, luulisin että saan kohtalotovereita seurakseni??
Kommentit (286)
Marile: Onnea plussasta! Toivotaan että on tarrautunut kunnolla.. Piti oikein selata taaksepäin pinoa ja tarkistaa olenko jo onnitellut vai en, ei meinaa pysyä mukana. :)
ON: Kaksi piikkipäivää takana ja eilen illalla tuntui jo nipistävän alavatsasta, välillä niin kovaa että piti mennä kaksin kerroin. Onko tuollanen ihan normaalia? vai onko mun annostus ylimitoitettu. No kai se maanantaina selviää, kun käyn kontrollissa. Tulen taas maanantaina kertomaan kuulumisia, lähdetään tänään pohjanmaalle, äitiä ja mun sisaruksia morjestaan.
Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!!
Ruskalle, Pa-mille ja Tilda 777:lle lohdutuksia täältä, uskokaa vain että kyllä se plussa sieltä joskus tulee vaikka nyt siltä teistä ei välttämättä tunnukaan, se teidän vuorokin tulee vielä!
Marile: sinulle aivan mielettömästi onnea plussasta!!!!!!
Ja te kaikki muut jotka piinailette, tsemppiä teille :)
Olen täällä seurannut tiivisti teidän kaikkien piinakuulumisia tämän viikon mutta en ole jaksanut itse kommentoida vähään aikaan mitään koska olo on ollut koko viikon niin luovuttanut, olen vain mielessäni toivonut että teistä ei kukaan joutuisi tähän pisteeseen että kymmeniä hoitoja takana (useita inssejä, 5 ivf/icsiä eli yht. noin 25 alkion siirtoa) ja ei juuri enää toivoa plussasta........kunnes testasin eilen plussaa! Ensin Aconilla haalean plussan, sitten Clearbluen digitaalisella täyden plussan, tänä aamuna apteekin omalla haalean plussan ja nyt hetki sitten taas Aconilla jo aika vahvan plussan...taitaa jo tuo apteekin tätä ihmetellä minkä puuskan olen saanut kun ravaan koko ajan apteekissa ostelemassa testejä, mutta kun en kerta kaikkiaan pysty olemaan testaamatta koko ajan koska ei tätä voi uskoa todeksi ;) Tätä ensimmäistä plussaa yritettiin 6 vuotta, joista 5 vuotta meni hoitojen parissa ja nyt vihdoin ja viimeinen se tärppäsi...
...hienoa, sinä teit sen! Nyt mukaan tarroja ja kaikkia muita asiaankuuluvia asioita :D
Hyvät viikonloput muillekin! Jakselkaa kukin omissa vaiheissanne.
Ja kiitos vielä onnitteluista, ei tosiaan pysy mukana täällä palstalla aina, täytyy selata ja selata mitä on tapahtunut :)
Pahoittelun Ruskalle ja pa-mille (ja ihanaa reissua sinne jonnekin :)
Kiva kuulla, että 0-ultrissa oli SanniAnniinalla ja Tatjuskalla kaikki ok. Tatjuska nuo kivut kuulostaa kyllä kurjilta, onko sulla endotaustaa sattumoisin? Se ainakin selittäisi noita kipuja. Onneksi maanantaihin ei oo pitkä aika. Ehkäpä muuten tietämättämme törmäämme pohjanmaalla, hyppään parin tunnin päästä junaan itsekin ;)
Jee, uusia plussia :D Onnea Marilelle ja Hipukalle!!!
Tuosta hcg-arvosta on ollut paljon puhetta ja kadehdin kyllä teitä, jotka ovat veritestissä saaneet käydä. Me ollaan julkisella hoidossa ja ainakin taysin asiakkaat tosiaan joutuu oman testin jälkeen odottamaan sitä ekaa ultraa. Tuntuu niin kuin plussasta olisi alkanut uusi piina :)
Joo luget jatkuu mulla tohon ultraan asti 3xpäivässä. Säikähdin jo kun luin teidän lugeannostusten vähenemisestä, että oon laittanut liikaa, mutta klinikalta vahvistivat asian. Taitaa tässäkin olla hoitopaikka-/ lääkärikohtaisia eroja? Niin ja kyllä luulen, että mulla on luget myös hormonaalisista syistä, vaikka ei siitä oo ikinä suoranaisesti ollut puhetta.
Mulla ei oo vieläkään mitään r-oireita :( Eilen vähän nippaili alavatsaa ja ehdin jo säikähtää, että jotain on vialla, mutta maha rauhoittui yön aikana. Yritän tsempata itseäni sillä, että mitään vuotoa ei oo näkynyt, mutta toivoisin että olis edes tissit kipeet tai ihan mitä vaan. Tällä hetkellä valitsisin mieluummin jatkuvan yrjöämisenkin kuin tällaisen oireettomuuden ;)
Kivaa viikonloppua kaikille!
-hanka-
rv5+5
Muista että maanantaina sun arvot ovat sitten jo ihan eri luokkaa, kuin mun:=) Ne lisääntyy hurjasti joka päivä. Mä maksoin testin itse, se ei kuulu pakettiin, siihen aina kehoitetaan. Kuten se ultrakin maksaa erikseen. (tietty) En mene edes omalle klinikalle 30.10 ultraan, vaan mehiläiseen.
HIPUKKA: Suuret onnittelut tätäkin kautta!!!!!!!!!!!!!!!
ON:
Mulla on välillä tosi kipee maha, välillä onneksi ei mitään. Kivut ovat vihlomista. Rinnat ovat arat, nukun liivien kanssa.
Emma-Neealle myös onnittelut tätä kautta :) !!!
Täällä ollaan myös ihan varpassillaan koko ajan, vatsaa on poltellut viimeiset pari päivää ja hirveästi pelottaa että kohta alkaa menkat vaikka vuotoa ei ole. Mutta yritän rauhoitella itseäni sillä, että nuo vatsan polttelut ja menkkamaiset kivut ovat merkki siitä että kohtu kasvaa, joka kuuluu asiaan. Mutta silti sitä keskenmenon vaaraa pelkää.
Hanka: mulla lääkäri jatkoi luge-kuuria vielä kahdella viikolla eteenpäin, annos on 1 x 200 mg aamulla ja 2 x 200 mg illalla, tosin kehoittivat että voin jo hyvin pienentää annosta jos siltä tuntuu, eli puolittaisin tuon ilta-annoksen. Mini-asperiinitkin jatkuvat ja niitäkin täällä napsitaan edelleen.
Saan maanantain veritestin tulokset ja täytyy heti varata ultra-aika sinne viikolla 7. Seuraava etappi on nyt se maanantain veritestin tulos ja sitten tuo ultra ja sitten voi jo ihan vähän hengähtää jos kaikki on hyvin tuohon saakka..tuntuu vaan että nythän se varsinainen piina alkoi...
Olo on muuten hyvä, noiden vatsapoltteluiden lisäksi olen ollut tosi väsynyt viimeiset pari päivää, mutta siinäpä ne raskausoireet sitten ovatkin. Rinnoissa ei ole mitään arkuutta, on sitä hölmö kun toivoo että tulisi kaikki maailman raskausoireet jotta voisi totisesti uskoa että raskaana ollaan ;)
Ihanaa, että sinäkin sait PLUSSAN! Tuhannesti tarrasukkia nyt matkaan! Melkein jo ehdin pelästyä, kun ei susta alkanut kuulua mitään.. Kiva kun palasit ja toit mukanasi plussatuulahduksen!
Emma-Neealle, Marilelle ja -hankalle- lämpimämpiä tarrasukkia, jotta pikkuiset pysyy mukana kylmässäkin :) Josko tuo jännitys pienen puolesta vähän helpottaisi kriittisten viikkojen mentyä? Vaikka kauhian pitkä aika sitäkin on odottaa.. Ultrakuulumisia odotellen :) Niin ja minäx:n myös, kaikki ok?
Ihan mahtavaa, tähän onnittelemiseen ei kyllästy ikinä! :D Laskeskelin tuossa, että plussajuna on tässä vaiheessa ottanu noin puolet meistä kyytiin.. Aika hyvin mun mielestä, vaikka jos minä saisin sitä ajaa, ottaisin teidät kaikki!
Niinkuin sinutkin, Ruska76. Lohtuhali! Ja pa-mille myös. On se vaan niin väärin.. Kiitos pa-mi tsempityksistä, oma olo on tosi epätodellinen ja epäilevä, kun mikään lääke ei tunnu kropassa oikein miltään. No tiistaina näkee taas mikä tilanne todella on.
mooa: Kiva, että sinäkin tulit kertomaan siirtokuulumiset. Taidan aina niitä vähän hätäisenä odotella.. :o Vähäinen jakautumisprosentti varmaan harmittaa, mutta josko tämä onnistuisi, eikä tarvitsisi sitä murehtia :) Hienoa, että pääsit siirtoon. Täältä saat peukutukset kiinnittymiselle!
Giselle_70: Mites piinailu on sujunut? Toivottavasti oot välttyny hyperiltä. Milloin aloit juoda sen 3-4 litraa/vrk? Mietin, että joko pitäisi, kun olen piikittänyt jo 5 päivää?
Tintti_77:lle, mamabearille ja haave08:llekin tsempitykset piinailuun ja peukutukset plussan puolesta!
Mutta missäs on SIRA_71? Onko mulla tiedoissa oikein, että sulla piti jo olla punktio ja siirto? Onko kaikki ok?
Tatjuska79: Samoissa mennään :) Sulla oli vielä paremmin asiat ultrassa kun mulla, enemmän muniksia siis. Jännä, et sulla on toka ultra jo maanantaina, vaikka aloitit pistämisen päivää mua myöhemmin. Mä luulin, että se on aina vasta viikon päästä? Aika inhat pistot sulla ollu! Joko loppuivat? Mää en tunne yhtään mitään enkä oikein tiedä pitäisikö jotain tuntua? Jännittää se tokakin ultra, toiv. pääsen punktioon asti. Tsemppiä sullekin ultraan!
ON: Outoa, kun ei ole tuntemuksia, edes nenä ei reagoi mitenkään sumuihin, vaikka oon jo 22 päivää sumutellu. Tänään tosin pyyhin melkoiset limat (anteeksi ilmaisu), mutta ei kai ne voi ovislimojakaan olla? Jännittää siis ihan pirusti kasvaako mulla minkään sortin muniksia.. Tiistaihin asti vaan jaksettava oottaa :(
SanniAnniina
Päivitän listat su tai ma :)
Täällä sitä piinaillaan. Hätähousuna menin tänäaamuna tekemään jo raskaustestinkin, negaahan tuo vielä näytti. Ei kyllä ollu mikään herkkä testi, että toivotaan parasta jotta plussa vielä myöhemmin napsahtaisi.
Viimeksi sain herkällä testillä haamun jo pp9, siksi kai en malttanut näppejäni erossa testistä pitääkkään tälläkään kertaa.
On tää kumma kun sitä pitää mennä liian ajoissa testailemaan vaikka hyvin tietää ettei se kannata - vaikka kuinka testi näyttäisi plussaa niin HCG arvo voi kuitenkin olla liian matala. Ei sitä vaan ihminen näköjään virheistäänkään opi, argh !
SanniAnniina - mä aloin juomaan enemmän siinä päivää kahta ennen punktiota - silloin kun alkoi tuntumaan että alavatsaa kiristää. Mulle tuo juominen ei kyllä ikinä ole tuonut mitään helpotusta olotilaan, ennemminkin päinvastoin. Mutta kiltisti on tullut litkuja kaadettua kurkusta alas kun lääkäri kerran määrää =).
Hoitaja sanoi että sitten kun olo alkaa olla suht normaali eikä ole enää turvotusta niin voi pikkuhiljaa sitten nesteiden määrää vähentää. Mä lopetin tuon ylenpalttisen juomisen jo tossa tiistain - keskiviikon tienoilla.
Hyperistä toivuttiin ilman sen kummempia lääkärireissuja, mutta tuo tulehdus on saatu aisoihin vasta nyt ihan viime päivinä. Eilen taisi olla eka päivä ettei munasarjoja enää särje. Kyllä on ollut todella koettelemus tää tän kertainen IVF hoito. Mä kyllä luulen että tää saa jäädä meidän viimeiseksi, sen verran kipeänä olen ollut nyt kummankin punktion jälkeen ettei voi tehdä hyvää pidemmän päälle.
Siitä tulikin mieleen - onkos kellään teistä kokemusta tuosta IVM hoidosta? Siinähän ymmärtääkseni ei hormoneja tarvitse käyttää vaan munasolut poimitaan ' raakana' ja kypsytetään labrassa - sen jälkeen siirto sitten normaalisti. Olisi varmaan tämä keino paljon parempi meille jotka aina kärsivät tuosta hyperistä punktion jälkeen...
Sitä en tiedä tekeekö esim. TYKS tätä hoitoa vai pitääkö sitten mennä yksityiselle ?
Plussasäteitä kaikille piinisteville =)! Mitenkäs te muut samaan aikaan piinistelevät (ainakin mooa ja mamabear muistaakseni ;o) - onkos mitään oireita, ootteko olleet hätähousuja ja testailleet jo =) ?
Giselle_70: Mites piinailu on sujunut? Toivottavasti oot välttyny hyperiltä. Milloin aloit juoda sen 3-4 litraa/vrk? Mietin, että joko pitäisi, kun olen piikittänyt jo 5 päivää?
Täälläkin edelleen piinaillaan, myös pp 9 täällä. Harkitsin testaamista, mutta jätin väliin juuri tuon negan pelossa. Tiistaina sitten verikokeeseen, sitten selvinnee lopullisesti tämän tulos.
Ei tämmöistä piinaavaa aikaa pitäisi kenellekään antaa.
Tsemppiä muille piinaileville! Toivottavasti gisellen nega oli vaan hätäinen ja muuttuu vielä plussaksi!
Myös minulla nyt sunnuntaina pp9, ajattelin testata vasta ehkä torstaina eka kerran... Tai keskiviikkona? Jos testi voi antaa tietoa jo vähän aiemmin? Olen yrittänyt tunnustella raskausoireita, mutta ei oikein mitään. Ja mistähän sen tietää, mitä nuo luget (600/vrk) aiheuttaa? Pääkipua on ollut torstaista asti eikä Panadolilla helpota, Panacodia en oikein uskaltais ottaa... Mutta Luget voi aiheuttaa myös pääkipua sivuvaikutuksena. Mielialan vaihteluja on kyllä ollut, jos ne onkin vaan PMS-oireita? Tämmöstä todellista piinaa tämä on, tunnustelee vaan oloaan ja miettii mikä johtuu mistäkin :o) Tsemppiä muillekin piinatuille, ja OIKEIN PALJON ONNEA HIPUKKA PLUSSASTA SEKÄ MUUT PLUSSANNEET! Ihan tippa linssissä luen muiden kirjotuksia. Itkutkin on siis herkässä... oisko se raskausoire?
Sydämellisesti onnea kaikille plussanneille! Voin kuvitella, millainen onnentunne sisällänne on vallallaan. Nauttikaa siitä täysin rinnoin, sen te kaikki olette ansainneet:) Pitkät hoidot pistelyineen, hormoniryöpyt, toimenpiteet ja ennen kaikkea pitkä PIINA. Onnea teille:)
Nyt minäkin olen alkanut ymmärtämään, mitä tuo sana piina tarkoittaa. Onhan sitä itsekin melkein neljä vuotta odottanut raskautta ja piinaahan se aina on ollut, muttei tämänveroista. Uutuudenviehätyksestä sitä kesti sumuttelut ja piikittelytkin ja punktiossa ja siirrossa sitä vain oli niin kiitollinen lääketieteelle ettei oikein tiennyt mitä ajatella. Nyt sitä on piinaillut jo yhdeksän päivää. Miettinyt, miksi ei tunnu miltään ja sitten kun nipsasee tai vihlaisee, miettii, miksi, mikä syy?! Pitääkö tältä tuntua? Aristavatko rinnat yhtään enempää kuin normaalitilanteessa ennen menkkoja? Särkeekö päätä? Johtuuko tämä etova olo siitä, etten ole muistanut/kerinnyt syömäään? Nostaako lugesteron ruumiinlämpöä myös vai voiko tämä yli puolen asteen lämmönnousu johtua jostain muusta, siitä, mistä niin kovasti haaveilemme? Miksi ajattelen vain tätä? Eikös elämässäni ole muuta? Miten kestän sen, jos raskaustesti on negatiivinen ja sairaanhoitaja sen ilmoittaa? Teenkö ennen veritestiä oman testin? Uskallanko vaiko en? Miten nousen, jos tämä kaikki onkin ollut turhaa? Elämäni pisimmät yhdeksän viikkoa ja nyt yhdeksän päivää...
Mulla tosiaankin on verikoe tiistaina ja torstaina kuulen tuloksen. En vielä tiedä, teenkö kotona testiä... En ole sitä ainakaan vielä ostanut. Tällä viikolla taitaa olla testausvuorossa ainakin giselle_70, mamabear ja mooa. Tsemppiä teille kaikille! Ja voimia teille kaikille, jotka ette tässä kuussa sitä onnistumista ole saaneet ja sen jo tiedätte. Ja tsemppiä teille kaikille, joilla vielä piikittelyt jatkuvat. Toivon teille kaikkea hyvää!
Elämä on! haave08
Vajaan tunnin päästä alkavalla viikolla 43 tiedossa kovasti piinaa ja testejä.. Käykäähän ahkerasti kertomassa kuulumisia! Minä ja Tatjuska79 ravataan ultrissa ja jänskätään päästäänkö punktioon.. :o Kuulumisia siis tiedossa tältäkin suunnalta :)
Jännittävää ja mukavaa viikkoa kaikille!
SanniAnniina
[color=black][b] vippetti; [/b][color=Purple]3.ivf, kaava: lyhyt, punktio&siirto vk 37, testipv: tulos: Nega
[color=black][b] Elli-77; [/b][color=Turquoise4]2.ivf, kaava: lyhyt, p&s vk 39, vaihtui inssiksi 14.9., testipv: 27.9. tulos: Nega
[color=black][b] Tilda-777; [/b][color=Purple]1.ivf, kaava: lyhyt, p/24.9. (17 munista) & s/26.9. (1) testipv: 10.10. tulos: Nega
[color=black][b] -hanka-; [/b][color=Turquoise4]2.ivf, kaava: pitkä, p/24.9. (17 munista) & s/26.9. (2)
testipv: 10.10. tulos: PLUSSA!
[color=black][b] Emma-Neea; [/b][color=Purple]3.ivf, kaava: lyhyt, p/25.9. (3 munista) & s/27.9. (2)
testipv: 11.10. tulos: PLUSSA!
[color=black][b] minäx81; [/b][color=Turquoise4]1.ivf, kaava: pitkä, p/24.9. (12 munista) & s/26.9. (1), testipv: 10.10.
tulos: PLUSSA!
[color=black][b] Marile; [/b][color=Purple]2.ivf, kaava: pitkä, p/30.9. (4 munista) & s/2.10. (1) testipv: 18.10.
tulos: 13.10. PLUSSA!
[color=black][b] pa-mi; [/b][color=Turquoise4]2.ivf, kaava: pitkä, p/3.10. (18 munista) & s/5.10 (2), testipv: 17.10. tulos: Nega
[color=black][b] Hipukka1; [/b][color=Purple]5.icsi, kaava: pitkä, p/1.10. (8 munista) & s/5.10. (2), testipv: 18.10. tulos: PLUSSA!
[color=black][b] Ruska76; [/b][color=Turquoise4]2.ivf/icsi, kaava: pitkä, p/2.10. (11 munista) & s/4.10. (1), testipv; 18.10. tulos: Nega
[color=black][b] mamabear; [/b][color=Purple]2.icsi, kaava: pitkä, p/9.10. (18 munista) & s/12.10. (2), testipv: 23.10. tulos:
[color=black][b] haave08; [/b][color=Turquoise4]1.ivf, kaava: pitkä, p/9.10 (9 munista) & s/11.10. (1), testipv: 23.10. tulos:
[color=black][b] Tintti_77; [/b][color=Purple]3.ivf/icsi, kaava: lyhyt, p/8.10. (8 munista) & s/10.10. (1), testipv: vk43 tulos:
[color=black][b] Giselle_70; [/b][color=Turquoise4]2.icsi, kaava: pitkä, p/10.10. (19 munista) & s/12.10. (1), testipv: vk43, tulos:
[color=black][b] mooa; [/b][color=Purple]2.ivf, kaava: pitkä, p/10.10. (10 munista) & s/12.10. (1), testipv: vk43, tulos:
[color=black][b] sira_71; [/b][color=Turquoise4]5.ivf, kaava: lyhyt, p&s vk 42?, testipv: tulos:
[color=black][b] Kerttu-74; [/b][color=Purple]1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 43, → siirtyi marraskuun kiertoon
[color=black][b] SanniAnniina; [/b][color=Turquoise4]1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 44, testipv: tulos:
[color=black][b] Tatjuska79; [/b][color=Purple]1.icsi, kaava: pitkä, p&s vk 44, testipv: tulos:
[color=black][b] Vehnis; [/b][color=Turquoise4]3.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 47, testipv: tulos:
Eli nyt heitin sitten minäkin sen kirveeni kaivoon. Aamulla tuhrua, nyt alavatsassa ihan menkkamainen olo. En ole mitään vielä testannut, menossa pp10 mutta taitaa olla selvä merkki ettei tästä nyt tule lasta eikä p****a. Plääh. Ravaan vessassa kattomassa paljonko vuotaa... Eli odottelen menkkojen alkua. Tylsää ja ahdistavaa ja ankeata ja ulkonakin on ihan paska ilma.
Aluksi Onnittelut kaikille plussanneille ja halaukset kaikille negan saaneille! Muistan hyvin omalta kohdalta miten pahalta tuo nega aina tuntuu =(
Itsellä on piinailut menossa jo loppusuoralla, keskiviikkona olisi verikoe. Tuntemuksia ei kauheasti ole. Mielialat tuntuu menevän kauheata vuoristorataa, välillä on vakuuttunut että plussa tulee ja seuraavana on ihan varma negasta... Onneksi keskiviikkona tämä selviää, vaikka olen jo miettinyt uskaltaisiko käydä apteekista hakemassa sen testin ja tehdä se vaikka huomenna...
Täällä on taas tapahtunu vaikka mitä viikonlopun aikana..
Plussanneille onnentoivotukset ja kunnon liimatuubit! Negoille isot halaukset! Ja piinailijoille voimia!
SanniAnniina: Tsemppiä huomiseen, toivotaan että munikset on lähteny kasvamaan. Mä ajattelin ruveta lipittämään nestettä jo nyt, voi nestemäärää kasvattaa päivittäin, ihan varmuuden vuoksi.
ON: tänään oli siis kontrolliultra. Oikein kauniilta näyttää, näin lainatakseni lääkärin sanoja, eli siis.. oikealla 5 isompaa ja 4 aavistuksen pienempiä ja vasemmalla 5 isompaa ja 7 pienempää. Jatkan samalla annoksella. Tostaina seuraava käynti, silloin päätetään onko punktio ma vai ti. Keskusteltiin lääkärin kanssa punktiosta ja sen lääkityksistä, kun mulla on alhainen verenpaine ja lääkkeet vielä alentaa sitä ja jos paineita yrittää kohottaa lääkkeillä niin oksennan 2-3 päivää. Niin laittoi jo ohjeet että nesteytetään ennen punktiota kunnolla.
6. piikkipäivä
Huomenia,
Minäpä taas en malttanut olla testailematta - testasin tänä aamuna ACONilla - ja ihan selkeän negan, ei edes mitään haamua. Nyt on pp11 joten peli taitaa olla kokonaan menetetty, vai millaiset kokemukset teillä on, voiko se tuosta plussaksi muuttua? Acon kun kuitenkin on niin herkkä testi että eikös siinä jotain olisi pitänyt näkyä jo tässä vaiheessa ?
Viime keväänä testasin haamun jo pp9 Clearblue:lla, mutta se sitten valitettavasti tosiaan päättyi siihen keskenmenoon...
Kirves on juuri putoamassa kaivoon =(( !
Ja minä en kyllä enää tuohon IVF hoitoon voi mennä, kyllä niin kipeäksi tulen. Pitää sitten tuota IVM hoitoa miettiä seuraavaksi - niin, olikos täällä jollain kokemuksia siitä ?
..ja tosiaan vasta toinen ultra takana. Lääkäri kysyi heti alkuun miltä piikitykset on tuntunu. Vastasin, ettei yhtään miltään. Ja selvisihän siihen syykin.
Rakkuloita ei ollut ilmaantunut ainuttakaan lisää ja niistä neljästäkin yksi oli jäänyt niin pieneksi, ettei se " ehdi mukaan" . Nyt ollaan sitte minimissä millä punktiota edes kuulemma tehdään ja voi olla ettei tehdäkään, koska tämä kolmikko oli jo nyt kirinyt 15millisiksi eli riski ennakkoon irtoamiseen on aikas suuri. Itkuhan multa tuli.
Perjantaina seuraava ultra ja maanantaina punktio, jos tosiaan sinne asti pääsen. Ei taida hyperistä olla pelkoa, vaikkei juominen pahemmin maistukaan.
Anteeksi omanapaisuuteni,
pyytää surusilmäinen SanniAnniina
Olen pahoillani.. *halaa ja rutistaa*
tatjuska: toivottavasti terveytesi kestää!!
giselle: älä vielä heitä sitä kirvestä...
sanni-anniina: älä luovuta vielä, mullakin oli ne 4 rakkulaa, joista 3 todennäköistä ja kasvoivat liian nopeasti (en muista kokoa enää, mutta kai sinun luokkaasi). Punktio tehtiin sunnuntaina, mutta olisivat ne kuitenkin ehkä maanantaina olleet vielä kasassa, jäi silti 1 raaka ja 1 vain tosiaan hedelmöityi. Nyt kuitenkin olen raskaana myös veritestin mukaan...
Jaksakaa kaikki piinailijat!! Toivoa on.
ON: tämä osasto voi hieman hengähtää. Eiliset verikoearvot olivat normien mukaiset. Vaihteluvälillä 400-1500 sain liki 550. Tietenkin vielä alapäässä, mutta en anna sen nyt hermostuttaa epämääräisen skaalan takia (tuplaantuu kuulemman päivittäin). Olen kuitenkin ollut maha kuralla jännityksestä viikonlopusta asti, jos uskaltais vähän hengittää nyt. Ultraan pääsisin ens viikon lopulla.
Marile rv 5+2
Mooa: tarroja sinullekin, jos en ole vielä toivotellut! Kyllä jännittää aina vaan, vaikka mikä olisi. Pisutestiplussan jälkeen saa taas uuden jännittämisen aiheen, onko ketään oikeasti kotona. Ei kai jännäys lopu sittenkään kun mahdollinen lapsi on täysi-ikäinen, heh ;)
emma-neea: olen yksityisellä myös Väestöliitossa, " hintaan" ei kuulunut veritesti, eikä sitä minulle ehdotettu... Nyt sen pyysin ja käyn maanantaina (ajattelin että kestän ehkä järjissä sinne asti ja saan vielä luotettavammat arvot). Sulla on hienot lukemat :D, hyvältä näyttää!!
ruska: pahoittelut varmistuneesta negasta :´( jaksamista!
ON: tänään taas testasin pissatestiä (kolmannen kerran :), haamu on tummentunut liki täysväriseksi; mieskin uskalsi nyt huudahtaa, että taidan olla raskaana. Uskoisinpa itsekin... uskon aina hetken kun pitelen testiä kädessä ja näen sen viivan, se on hetkeksi helpottava tunne nähdä ettei pieni elämä aikakaan ole selvästi himmenemässä... Luulo loppuu onneksi jollain tasolla tiistaina veritestin tulostietoihin.
Marile pp16, (ehkä) rv4+4