IVF/ICSI syys-lokakuun tietämillä??
Täällä Pa-mi joka aloittaa toisen virallisen Ivf:n viiden päivän päästä taas Synarelan suihkuttamisella.
Jos täti osaa tulla ajoillaan (mitä taas epäilen) niin silloin punktio ja siirto syyskuun viimeisellä viikolla, mutta luulen että siirtynee lokakuun ekalle, siis jos kaikki onnistuu.
Takanahan meillä on yksi keskeytetty hoito ja viime maaliskuulta kahden alkion tuoresiirto josta nega ja toukokuussa pas josta myöskin nega =(
Nyt sitten taas toiveikkaana eteenpäin.
En viitsinyt enää kirjoitella tonne elo/syyskuun pinoon kun siellä jo tytöt niin pitkällä hoitojen kanssa ovat, luulisin että saan kohtalotovereita seurakseni??
Kommentit (286)
Toivotaan, että mahdollisimman moni hedelmöittyy ja jakautuu!
Itse soitin juuri äsken labraan tuloksia:
12 hedelmöitettiin
7 hedelmöittyi normaalisti
6 on lähtenyt jakautumaan
Että nyt vaan toivotaan, että huomenna meitä odottaisi useampi alkio.
Mamabearilla hienot tulokset! On tämä ressiä kun ei jännittäminen lopu ollenkaan. Tähän päivään jännitin että hedelmöittyykö, huomiseen jännitän että lähteekö jakautumaan. Tuloksia:
10 munasolua, joille 5 IVF ja 5 ICSI-hoito
5 ICSI: 2 hedelmöittyi
5 IVF: 4 hedelmöittyi
Eli nyt peukut pystyssä täällä kotona ollaan koko sakki että kaikki kuus jakautuis... Viimeks ei saatu mitään pakkaseen, nyt olis kovasti toive siihenkin suuntaan.
Huomenna ollaan viisaampia tämän suhteen.
hanka: jokos nyt alkoi tosiaan pahoinvointi, toivottavasti tarkoittaa korkeaa hcg-arvoa, kun alkaa jo noin vaikuttaa :) Roiku mkana vain, kuulumisiasi on ihana lukea, saadaan me muut haaveilla mukana...
tintti: oikein hienoja tarroja!
mooa, giselle ja mamabear: toivottavasti kaikki pääsette siirtoon! Onnea siihen ja toivuskelkaa.
Olen mittaillut " huvikseni" aamupäivän peruslämpöä. Viimeksi raskautuessa se näytti 37 kieppeillä, nyt olen samoissa lukemissa, ainakaan ei ole alkanut laskea alle 36,5, joka minulla tuntuu ennakoivan mensujen alkua paria päivää ennen. Aikanaan tuli tuota tutkittua, kun vielä luulin, että ovulaatiota mittaillen tässä helposti raskaudutaan ;) Oletteko te muut harrastaneet lämmönmittailua?
Marile, pp 9
Hei! Jännittävää viikkoa ollaan itse kukin elelty. Ja ihania plussauutisiakin ollaan saatu:) Onnea teille kaikille plussanneille ja tsemppiä meille muille:)
Tiistaina oli meillä punktio. 9 solua löytyi, joista kahdeksan hedelmöittyi. Tänään olimme siirrossa, yksi kaveri hyppäsi kyytiin ja viisi päätyi pakkaseen:) Kaksi muuta oli kai jotenkin ei-kelvollisia eli niitä ei suotta pakastettu.
Nyt mulla on jotenkin ihan epätodellinen olo. Punktio ei sattunut (kiitos lääkityksen), enkä voinut huonosti edes jälkimmäisenä päivänä. Tämänpäiväinen siirtokaan ei sattunut. Tällä hetkellä tässä koneella istuessani mitään paikkaa ei kolota enkä voi oikein uskoa, että minulla on jotain niin ainutlaatuista matkassa mukana. Vielä kun se kiinnittyisi ja toisi onnen tullessaan. Ikinä, kun ei ole plussan haamuakaan nähty, vaikka kolme ja puoli vuotta olemme kovasti sitä metsästäneet:)
Huomenna alkaa luget, katsotaan, miten niiden kanssa käy!
Terkkuja teille kaikille kovasti, olette edelleen korvaamattomia:)
Ja kiitos onnittelijoille! Olen tehnyt kolmena päivänä + testit ja tänään kävin veritestissä ja tulos tulee huomenna iltapäivällä. Siitä saa osviittaa meneekö heti kesken, onko kaikki ok ja onko ehkä tuplat....
Yleensä pahoinvointi alkaa vasta rv 6-7. Tai oikeestaan varsinainen oksentelu. Se voi sitten kestää kivat 8 viikkoa ja laihduttaa pahasti:(
Toivon hanka että sulla olisi vielä lievää vaan! Tai sitten odotat todella tuplia!
Mulla on ollut piina ajan luget 400 mg aamuin ja illoin. Olen laittanut ne aina 12 h välein ja huomisesta laitan viikon 1 aamulla ja 1 illalla, eli puolet vähemmän. Piinaa tää vieläkin on pitkään. Mulla on mahajuilimista ja rinnat kipeet, mutta niin on ollut koko ajan.
Säteitä teille kaikille piiinailijoille *******+++ ONNEA MATKAAN!
Olenko nyt ihan sekaisin kahdessa palstalaisessa vai oletko sama kuin nikki toive08? Päivittelin tuossa listaa koneelleni, enkä löytänyt sinua sieltä, mutta sun hoito ainakin etenee loogisesti toive08:n teksteihin? Jos olen väärässä, niin pahoittelut ja lisään sinut listaan oitis :)
Kivasti sait muniksia ja ihan kadehdittava kokemus sulla punktiosta :) Tuohon kun pääsis itsekin! Peukutukset piinapäiville!
SanniAnniina
Hei!
En tiedä, mitä nyt on tapahtunut, mutta nimimerkki on vaihtuntu kesken kaiken:) Katsoin itsekin pinoa taaksepäin, siellä olen kirjoitellut toive08:na, nyt haave08:na. En ole tietääkseni vaihtanut salasanoja tai nimimerkkejä, mutta toive08 ei enää toiminut, kun yritin...
On tainnut nää hormoonit sekoittaa pääni ja olen jotain hassua tehnyt:) Mutta nyt jatkossa olen siis nimellä haave08:) Voisitko SanniAnniina korjata listaan minut näin:)
Ihmetyksen keskellä, jo piinaileva haave
Kaksi pikkuista 4- ja 5-soluista alkiota matkassa. Muut eivät selvinneet. Miten nämä piinaavat viikot oikein taas kestää???
Mulle siirrettiin vain 1 alkio hyper-riskin takia, oli kyllä ihan top luokkainen kuulemma =). Mutta tosiaan, samoin kävi meille kun mamabearillekin, kaikki muut alkiot roskikseen, voi RÄHMÄ kun harmittaa. Olivat kuulemma ihan OK laatuisia mutta eivät jostain syystä olisi kestäneet pakastusta. Nyt on kaikki toivo sitten laitettava siihen että tämä tänään siirretty " pienokainen" pysyisi matkassa mukana.
Millainen olo teillä tällä viikolla punktioiduilla on ? Mä oon taas ihan hirveän kipeä punktion jäljiltä. Eilen päivällä oli vielä ihan suht OK olo mutta illalla tuli sitten se hirveäkamala turvotus, joka askel sattuu kuin tikaria väännettäisiin ja hengittäminenkin on vaikeaa. Ja juonut olen vähintään sen 3.5 l joka päivä, jo ennen punktiotakin, eli eipä ole apua siitä tällä kertaa. Eilen itseasiassa tuli jo pikku paniikki kun olin juonut ja juonut ja juonut - ja yhtäkkiä tajusin illalla etten ole montaakaan kertaa käynyt vessassa, että siitä se hervoton turvotus sitten kai johtui.
Lääkäri ultrasi tänään siirrettäessä sitten myös vatsaontelon, ja nestettä siellä oli muttei kuulemma hälyyttävän paljon vielä. Nyt pitää sitten vaan seurata tilannetta - ja jatkaa juomista vaikka nestettä tulee jo korvistakin ulos =(. Voi miks tää juominen on mulle niin vaikeeta ;).
Mutta oikeesti, miten te yleensäkään ehditte juomaan sen 4 litraa päivän aikana kun tuntuu ettei tässä muuta ehdi kuin olemaan muki nokan alla ihan taukoamatta. Ja kun on olo kuin turvonneella valaalla muutenkin niin eipä siinä ekaks tulisi mieleen että nestettä lisää ;o).
No juu, sorry tämä valitus - mua vaan niin potuttaa kun oon niin kovin kipeänä, kiristyy tässä hermotkin vähitellen =).
Täytyy vaan olla kiitollinen että hoito tuotti tulosta siinä mielessä että saatiin se yks top alkio siirtoon - ja ihan mahtavaa olisi tietenkin jos tästä vielä se oma nyytti saataisiin.
Nyt sitten piinailemaan. Ja ennenkaikkea pitää yrittää toipua tästä hyperistä ilman sairaalareissua.
Plussasäteitä kaikille =)!
Harmi, ettei teilläkään riittänyt alkioita pakkaseen :( Mutta toivotaan, että tuo siirretty on sinnikäs sissi!
Minäkin olen tosi huono juomaan vettä. En kyllä ole yhtään mitannut paljon on tultu juotua, ehkä 2-3 litraa päivässä.. Pakonomaista se on, mutta kun pitää tuopin koko ajan vierellä, niin kyllä se vähitellen tyhjenee. Vessassa sit ravaan puolen tunnin välein..
Olo on ihan ok. Turvotusta iltaisin aina eniten ja ahdistavaa oloa, mutta ei mitään pahempia kipuja. Vatsaontelossa näkyi tänään nestettä, mutta koska mahani oli " pieni" niin ei niin paljoa syytä huoleen. Käski vaan heti päivystykseen näytille, jos tulee yhtään tukalampi olo. Nyt kyllä vaikuttaa, että olo olisi helpottamaan päin :)
Toivotaan, että selviät ilman hyperiä! Paljon onnea ja jaksuja piinikseen.
Täällähän on tapahtunut taas vaikka mitä, muuta mä en pysty keskittyy kun omaan napaan. Siis mulla hajoo pää!!!
PP 4-5 välisenä yönä heräsin pariinkin otteeseen todella voimakkaaseen viiltävään kipuun vatsan alueella. Siitä alkaen olen tuntenut lukuisia tuntemuksia joita tunsin viimeksikin (plussatessa), mutta en pysty kuollakseni muistamaan onko näitä samoja tuntemuksia ollut myös negatessa. TIEDÄN että luget voivat olla suuri syy oireisiin, samoin HALU tulkita niitä raskaudesta johtuviksi, ja kipeät niskat, ja kylmenneet kelit jne jne..
Mutta siis mulla on siitä asti jos jonkinlaista viiltelyä ja nippailua nahassa (myös menkkamaisia), ruoansulatushäiriöitä, päänsärkyä, palelua, väsymystä, äkillisiä hetkittäisiä oksetuskohtauksia, hajujen voimistumista jne jne.
Ja mä pelkään (negaa) enemmän kuin koskaan! Pelkään negan kaatavan myös keskenmenon surun ja tuskan taas niskaan, pelkään mitä se tekee meidän parisuhteelle, mulle..
Kaikki tämä, vaikka meidän tilanne toisaalta on parempi kuin koskaan. Nyt meillä kuitenkin on kolme olkea alkioitakin pakkasessa..
..Vielä viikko..
Tuo piina aika on ihan hirveetä. Miten sitä saisi ajan kulumaan paremmin ja nopeammin. Mutta olet hyvässä vauhdissa jo, monet alkaa testaamaan pp 11 lähtien Acon testeillä. Nyt sulla on jo 9 päivä menossa. Koita keksiä kauheesti tekemistä. Itsekin murehdin monia asioita mm. keskenmenoa. Mutta töissä en ehdi ajatella.
Lugeista mulle muuten sanottiin et niiden väli olisi oltava 12 h. Täällä oli siitä keskustelua. Mä laitan yleensä noin klo 18 (eli kohta) ja aamulla 6. Iltaisin olen makanut sohvalla ja katsonut telkkaa.
Joskus aamuisin olen 8 aikaan huomannut vessassa käydessä et osa putoo osina pois...((( ei siis ole edes sulanut siihen mennessä.
Mulla oli itselläkin sitä mahakipua. pp3-pp4 yön valvoin. Koska sulla oli km ja missä vaiheessa raskautta? Olen tosi pahoillani!
Jaksamista!
Kyllä tää todella on piinaa, mutta jotenki tästä on aina selvitty. Ja selvitään nyttenkin, pienistä notkahduksista huolimatta. Eilinen meni aika hyvin, sain pidettyä ajatukset suhteellisen kurissa ja uskon että pysyn järjissäni tohon torstaihin asti. ;)
Vähän kyllä kihelmöi, että jos jo tiistaina testaisi, viimeksi testasin jo pp12 ja sain plussan. Tosin silloin oli kaksi alkiota siirretty ja kolmosraskaus alkanut.
Mulla oli keskenmeno toukokuussa (tai no, identtiset meni kesken jo maaliskuussa, mitään vuotoa tms ei kuitenkaan tullut, lakkasivat vain kehittymästä). Olin silloin 16. rv:lla. Laskettu aika olisi ollut 24.10.
pp10..
Ps. Tsemppiä kaikille muillekin piinailijoille!!!
On varmasti kauheaa ajatella että jos kaikki olisi mennyt hyvin olisi sinulla jo näihin aikoihin ollut vauva(t) kainalossa:( Keskenmeno on niin iso menetys ja varsinkin kun raskaaksi tuleminen on muutenkin ollut hankalaa on menetys varmasti vielä katkerampaa. Toivotaan, että tämä lokakuu tuokin uuden, kestävän onnen tullessaan:)
Tänne ketjuun taitaakin kuulua paljon piinaa :). Seuraavat testailijat ovatkin sitten Marile, pa-mi ja Ruska? Älyttömän jännää!! Tsemppiä teille muillekin, jotka ootte jo saaneet kyytiläisen!
Ruska76: Kurja että oot joutunut kokemaan keskenmenon :( Voin kuvitella, että se varmasti tuo oman osansa tähän jo muutenkin inhaan piinailuun ja varmasti myös mahdolliseen odotusaikaan. Onneksi sulla jo kohta koittaa testipäivä ja lupaaviakin oireita on ollut. Peukut pystyssä täällä sun puolesta db
Mites meidän listan hännänhuiput, SanniAnniina ja Tatjuska? Ootteko jo käyneet 0-ultrassa? Näyttääkö tilanne hyvältä?
ON: sitä pahoinvointia ei tosiaan ollut kun parina päivänä ja epäilenkin, että mulla on joko ollut jonkinlainen vatsapöpö tai sitten tuo on johtunut endosta. Sen takia en oo täällä palstallakaan pyörinyt kovinkaan paljon kun viime viikko meni vatsakivuissa kärvistellessä. Onneksi kipu oli ylävatsalla, joten ei tarvinnut ihan paniikissa olla. Lugeista luin, että niiden haittavaikutuksiin kuuluu ruoansulatushäiriöt, tiedä sitten, vaikka niilläkin olisi ollut oma osansa sopassa? Elämä alkoi voittaa vihdoin lauantaina ummetuslääkkeet+luumumehu-yhdistelmän avulla. Noiden kipujen aikana pelkäsin, että raskaus on päättynyt, koska en tuntenut mitään, mutta nyt taas tuntuu hieman jomotusta selässä ja toivon sen tietenkin tarkoittavan, että kaikki on hyvin.
Ultra-aika viikolla 44, tuntuu olevan valovuosien päässä. Siihen asti jännäillään, onko ketään kyydissä. Ollaan kerrottu muutamille lähimmille tästä plussasta ja korostettu, että ei välttämättä vielä oo iloon aihetta kun ei vielä tiedetä, onko siellä ketään tai onko kaikki hyvin.
-hanka-
rv 5+0
...ja syvälle uppoaa, eilen pp 9 alkoi tuhru, joka jäi vain paperiin, ihan pientä nippailua silloin tällöin ei juuri nimeksikään. Laitoin illalla vielä luget ja aamulla vain lugepuurot housuissa. Laitoin siis luget aamullakin.....en kehtaa kokoaikaa ravata wc:ssä tarkistamassa tilannetta , mutta toistaiseksi ei tänään ole mitään värijäämiä paperiin jäänyt.
Keskiviikkona olisi veritesti, muttei varmaankaan tartte mennä.....eilen illalla olo oli niin jyrätty taas, eikö me koskaa onnistuta.....mies intti kokoajan; onks tää nyt varmana ohi ?? ei reppana halua uskoa että nega pamahtaa taas. Olisi edes se toinen tarttunut kii, mutta ei, niin ei. Hitsi viikonloppuna jo kuvittelin et nyt on onnistunut , meinaan et kalan haju esim; sai yökkimään ja energiajuoman tuoksu samoin ( en itse juonut)...no taisi kaikki olla vain kuvittelua.
Kohta taas kehtaa mennä veskiin tiedustelureissulle.....ei edes massua nipistele =(
Mites ruska ja marile ja muut??
Anteeksi tämä kauhea omanapainen tilitys....muta fiilikset on sen mukaiset......
ON ekana, sillä tuon himmeän kaverin tosiaan testasin ensin la pp11 ja tänään pp13 selvästi voimakkaampana, muttei täysissä väreissä vieläkään ;)
En osaa vielä ihan riemusta pomppia kun näitä himmeitä sain kesälläkin ja keskenmenon perään rv6... Jännittävää tulee siis olemaan edelleen ja ultraan asti, virallinen testipväksi annettu vasta to, joten en ole ottanut yhteyttä klinikalle vielä.
Oireina pukkaa näppyä rintaan ja loppuvkosta olen ollut aamupäivät etovan päänsärkyinen, se voisi johtua lugeistakin kyllä.
Tietenkin jaksan iloita hitusen, onhan tämäkin saavutus yhdellä ainoalla hedelmöityneellä muniksella ;)
haave, mamabear ja giselle: tarroja lasteittain!
ruska: voimahali! Sama km-pelko kuin minullakin, koetetaan vaan luottaa elämään, tämä ei ole enää käsissämme, pieni kasvaa jos on kasvaakseen... Nyt ollaan tehty se mitä osataan ja voidaan, elämälle on annettu mahdollisuus.
emma-neea: lugeista olen aatellut, että kaikki aines ei kai sulakaan kokonaan, koska illalla laitettua tulee aamulla paloina pois (pinta-osaa).
Äh, olen varmaan luget väärin ottanut koko ajan tällä liian pienellä välillä, ilmankos aamupäivät menee heikotuksessa ;) annos on ollut isohko aika perätysten. Viimeks kokeilin suun kautta välillä ja kävelin aina seinille puoli tuntia otosta.
pa-mi: voimahali! Mitään ei ole tuhruista menetetty! Tiedän 2 ystävää, joilla oli oikeat menkat, vaikka olivat raskautuneet.
Tsempit muillekin eri vaiheessa oleville!
Marile, pp 13 ja kai rv jotain.
...että ei meinaa perässä pysyä.
Hanka: Odottelen keskiviikkoista 0-ultraa jännityksellä. Toivotaan etttä synarela on toiminu, oireet ollu kyllä sellaset että jos ei ole vaikuttanu niin ihme on, ja voin alottaa conal-f:n pistelyn. Vielä jännittävämmäksi tekee sen, että lääkäri on vaihtunu tällä välillä, enkä ole uutta lääkäriä nähny kertaakaan. Oma lääkäri lähti sinne Afrikan mantereelle vuodeksi.
Onko kellään tietoo siitä mitä liikuntaa EI saa harrastaa munisten kasvatuksen aikana? Tuli vaan mieleen että onko jotain rajoituksia, kun itse valmennan voimistelua 4 kert/vko, että joudunko ettimään sijaista jo ens viikolle, punktioviikolle on sijaiset kysytty jo kaks kuukautta sitten.. :)
Nyt tuli tuijotettua enemmän omaa napaa, mutta kun jännittää niin vietävästi, että onko kaikki kunnossa pistelyä varten.
Piinailijoille jaksamista!
Mooa, kiva kuulla että jollain muullakin on vaikeuksia tuon juomisen kanssa, mä oon muutenkin todella huono juomaan, juon vain silloin kun mulla on jano ja se on aikas harvoin =). Tiedän kyllä että pitäisi juoda, ja joku päivä päättäväisyydellä saankin juotua enemmän mutta sitten se ' into' taas lopahtaa.
Mulla tosiaan oli se punktio eilen, itse toimenpide meni hyvin ja suht kivuttomasti mutta taas jälkikivut olivat aivan kaameita. Sain siinä osastolla vielä lisää kipulääkettä suoraan suoneen, mutta silti eilinen päivä oli kyllä aika tuskaa. Sain juotua jopa 3 litraa sen loppupäivän aikana mutta ei siitäkään mitään helpotusta. Lähinnä oli vaan kurjempi olo kun kokoajan piti kammeta itsensä ylös vessareissua varten. Sen jälkeen särki sitten vatsa taas jonkun aikaa paljon kovemmin.
Tää päivä on alkanut valoisimmissa merkeissä, turvotusta ei ole ollenkaan niin paljon kuin viimeksi mutta särkee kyllä aika tavalla edelleen. Kyllä kai se tästä vielä iloks muuttuu :o).
Mulla oli jotain vähän vajaa 30 follia joista saatiin 19 munasolua. Tänään sitten pitää soitella klinikalle montako hedelmöittyy. Mutta huomenna siirrossa sitten vasta selviää se laatu - mullahan oli viimeks kaikki 14 hedelmöittynyttä roskiskamaa niitä kahta lukuunottamatta jotka siirrettiin. Eli nyt jännittääkin sitten aika tavalla että saadaanko minkä laatuisia soluja, toivottavasti tuosta määrästä nyt ainakin saadaan jotain siirtoon, ja olis tosi ihanaa jos jäisi jotain pakkaseenkin =).
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille =)!