Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi peruskoulussa pitäisi olla uskonnonopetusta?

Vierailija
20.08.2007 |

Miksi ET / uskontotiede ei kävisi kaikille? (Näin esim. Ruotsissa)

ET:ssa käsitellään kristinuskoa melko tarkkaan, mutta puolueettomasta näkökulmasta. ET:ssa myös maailmanuskonnot, kulttuuria, etiikkaa ja moraalia.

ET olisi myös edullinen ratkaisu: koulun ei tarvitse palkata useiden eri uskontojen opettajia (ev. lut / ord. / islam ym.).

Miksei uskonnollista kasvatusta voida jättää kodeille ja uskonnollisille tahoille?

Kommentit (834)

Vierailija
81/834 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanasta ne jotka käyvät islamin kimppuun.

Vierailija
82/834 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pelkästään suomessa puoli miljoonaa elää köyhyysrajan alapuolella.

Äärimmäisessä köyhyydessä, eli alle dollarilla päivässä, elää Maailmanpankin arvion mukaan 1, 2 miljardia ihmistä. He ovat noin 20 prosenttia maailman väestöstä ja heidän ansionsa ovat noin 1, 5 prosenttia maailman tuloista.

1. 2 miljardia! Nyt ei siis puhuta naapurin Maijasta ja Matista, vaan meistä Jumalan luomista, joita 6 (kuusi) miljardia!

Ihan päin persettä tämän maapallon asiat ovat, vaikka luemmekin lehdistä vääriä? asioita.

En nyt oikein tajua tätä pointtiasi. Kaikilla ei ole asiat hyvin, mutta osalla on. Tämä hyvinvoiva osa yrittää parhaansa mukaan auttaa tätä huonostivoivaa osaa. Ikävä kyllä se ei tapahdu viikossa eikä kahdessa, vaan vaatii pitkäaikaista panostusta ihmisten elämän parantamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/834 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se siinä vikana onkin.

Minusta esim. teologia olisi oppiaineena koulussa muuten jees, mutta peruskoululaisten pitäisi saada tietää muistakin uskonnoista kuin kristinuskosta. Teologiahan keskittyy vain siihen.'

Siksi tässä on siis puhuttu ET:sta ja uskontotieteestä.

Vierailija
84/834 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

huolinut mua? Mikä mussa oli vikana?

Nyt kukaan ei kommentoi tätä, vaikka aina vain julistetaan että rukoile ja pyydä Jeesusta elämääsi. Entä jos se Jeesus ei tykkääkään musta???? Mitkä on Jeesuksen kriteerit?

Ehkä itselläsi oli liian suuret odotukset. Odotit jotain palavaa pensasta, ilmestystä tai muuta merkkiä. Ei sellaista tule. Parhaiten saat Jeesuksen sydämeesi auttamalla muita ja olemalla kanssaihmisillesi hyvä. Lopeta tuo minäminäminä-asenteesi.

Vierailija
85/834 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kotonahan uskonnollinen kasvatus kuitenkin pääasiassa tapahtuu. On lukuisia Suomea uskonnollisempiakin maita missä valtion kouluissa ei ole tunnustuksellista uskonnonopetusta ja uskonnoilla pyyhkii silti okei.

Tutustu peruskoulun opetussuunnitelmaan, jos aiot osallistua tähän keskusteluun. Älä tule jakamaan mutuasi tänne.

Vierailija
86/834 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se näkökulma uskonnon tunneilla ei ole NEUTRAALI. Siitä tässä on kyse!

Vierailija
87/834 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä varmistetaan, että oppilas saa kattavan yleissivistyksen myös uskonnosta.

Vierailija
88/834 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun se näkökulma uskonnon tunneilla ei ole NEUTRAALI. Siitä tässä on kyse!

Vierailija
89/834 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Me kristityt" , " hyvä Jumala" , " Jeesus on elämässäsi" jne.

Sekö muka tunnuksetonta??

Vierailija
90/834 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tottakai mä revin pelihousuni näin naiveista kommenteista! Mediakriittisyyttä tässä todella tarvitaankin.

Mä toimin jo. Mä maksan Unicef lapsilisää, Amnestylle, Greenpeacelle ja mulla on Plan kummilapsi. Riittääkö se, ei todellakaan, mutta mä en heitä Jeesustelua samaan soppaan.

Voisitko selittää? Se, että joillakin on asiat huonosti, ei tarkoita sitä, että kaikilla olisi. Hyvinvoivien velvollisuutena on auttaa huonostivoivia. Sinun rahasi yksittäin ei tietenkään riitä kovinkaan pitkälle, mutta kun yhä useampi haluaa auttaa, niin ehkä tilanne paranee.

Vierailija
91/834 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

438, ei virallisesti olekaan, mutta käytäntö on toinen

Täällä vinkuminen ei auta. Ota yhteys rehtoriin, jos opetus on tunnustuksellista.

Vierailija
92/834 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ET ei sopisi kaikille?

Vierailija
93/834 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nyt loppu uskiksilta sanat ja selitykset:)

Vierailija
94/834 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Me kristityt" , " hyvä Jumala" , " Jeesus on elämässäsi" jne.

Sekö muka tunnuksetonta??

Tunneille osallistuvat käsittääkseni ovat kristittyjä, vai? Vanhempien omaa typeryyttä, jos laittavat muu-uskoisia uskonnon tunneille. Kristinuskon opin mukaan Jumala on hyvä ja kristityt uskovat, että Jeesus on heidän elämässään. Ei nuo vielä tee opetuksesta tunnustuksellista.

Vierailija
95/834 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi ET ei sopisi kaikille?

Vierailija
96/834 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla ei saada lisää viljelymaata ym. jotta kaikille saataisiin ruokaa.

Vierailija
97/834 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

444, mitä se auttaa?? Kun se rehtori opettaa uskontoa eikä se siitä miksikään muutu.

Vierailija
98/834 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

254: Miten Jumalasi on ajatellut huolehtia tästä Maapallosta, jonka päällä on nyt jo ihan liikaa ihmisiä.

Rahalla ei saada lisää viljelymaata ym. jotta kaikille saataisiin ruokaa.

Voimme tehdä oikeaa tai väärää. Maapallon liikakansoittaminen ja luonnonvarojen riistäminen on ollut väärä valinta, joten toivottavasti osaamme auttaa itseämme asian korjaamisessa. Jumala itse ei auta meitä konkreettisesti luomalla vaikkapa uuden maapallon, kyllä meidän täytyy se auttaminen ihan itse tehdä.

Vierailija
99/834 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

448: Et osaa siis kuin esittää vastakysymyksen.

Uskonnon opetuksen perusteluita on esitetty tässä keskustelussa jo useita.

Vierailija
100/834 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoo: ¿Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon.¿

Kun ihminen ottaa vastaan Jeesuksen, hän pääsee takaisin Jumalan yhteyteen, siihen yhteyteen josta synti hänet erotti. Palaa kotiin ja saa rauhan ja levon.

Samalla hän usein pääsee eroon alkoholista, huumeista, tupakasta ja muista riippuvaisuuksista ja näin saa aloittaa elämänsä terveeltä pohjalta. Hän ymmärtää miten tuhoavaa synti on ja haluaa tehdä siitä parannuksen. Rikkinäinen ja rikottu on matkalla kohti eheyttä ja sitä alkuperäistä ihmistä kohti miksi Jumala hänet alunperin loi. Elämälle löytyy tarkoitus, rauha ja onni.

Jeesuksella on teille vain hyvää tarjottavanaan, miksi sitä pitää kaikin tavoin vastustaa?

Jeesus on tie, totuus ja elämä. Tie ulos pimeydestä valoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi