Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitteletko lapsesi opettajalle?

Vierailija
20.08.2007 |

Olin eilen muutaman tunnin luokanopettajaystäväni luona kylässä ja sinä aikana hänelle soitti kahden oppilaan äiti. Emme keskustelleet puheluiden sisällöistä mutta ainakin toinen kuulosti koskevan mm. jonkin retken ajankohtaa.

Siis en tajua! Siis sitä että pitää soittella opettajalle ja vielä sunnuntaina.

En muista omassa lapsuudessani että opettajalle olisi soiteltu siis ikinä. Jos oli jotain erityistä niin vietiin lappu ja asiat keskusteltiin vanhempainilloissa.

Mistä asioista vanhemmat nykyisin soittelevat opettajalle?

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä sellaista asiaa tullut, että opelle olisi pitänyt soittaa. Vanhin lapsi on jo koulunsa lopettanut, nuorin ei ole vielä aloittanutkaan. Sähköpostia käytän, jos on tarve. Yhden kerran on ollutkin. Mutta siis vanhemmathan soittavat ihan vaikka mistä. Ihan ihmetyttää, mistä kaikesta he voivatkaan soittaa.

Vierailija
2/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonaan annan hänen olla ihan rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun ne soiton syyt ei voi siinä puhelimessa ja vapaa-ajalla selvitä. Itse en enää jaa omaa numeroa, koska siitä ei vaan tule mitään.

Ikävä kyllä.

Vierailija
4/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

virka-aikana. Ja asia oli tärkeä. En missään tapauksessa soittaisi virka-ajan ulkopuolella.

Vierailija
5/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kerran kyllä soitin opettajalle kun lapselle oli sattunut liikuntatunnilla vaarallinen haaveri uimahallissa eikä siitä tullut mitään viestiä kotiin. Ja lapsi alkoi iltapäivällä kotona jutella kuinka oli pelästynyt ja miten kamalaa oli. Siitä kyllä soitin välittömästi, että mitä oikein oli tapahtunut ja miksi kotio ei mitään tietoa laitettu tapahtuneesta. Sen verran hermostuin asiasta, että en ajatellut mitä kello on vaan halusin asian selvittää heti. Ja siinä oli pikku moka sattunut koulun taholta selvisi kun opettajan kanssa juttelin.

On joitain asioita joita halua selvittää ihan suullisesti opettajan kanssa enkä sähköpostilla tai reissuvihkossa.

Siihen aikaan kun minä olen ollut koulussa, ei ollut mitään reissuvihkoja eikä sähköposteja vaan asioista soitettiin jos oli asiaa opettajalle tai päin vastoin.

Vierailija
6/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ulkopuolella olen äitinä omille lapsilleni, enkä hoida muiden lasten asioita. En myöskään vastaile vapaa-aikana tuntemattomiin numeroihin eikä minulla ole kotipuhelimessa vastaajaa.

Vierailija
7/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni opettajan kuuluu vastata myös kotona puheluihin. En ehkä soittaisi perjantai- tai lauantai-iltana. Sunnuntai-iltana kyllä.

Vierailija
8/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä soitella opettajan kotiin.

Vierailija
9/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ihmeessä alaa.

Saako sinut muka koululta hyvin kiinni. En usko. Vastaatko sitten oppituntien aikaan ja alat jutella jonkun oppilaan asiasta niin, että muut kuulevat.

Vierailija
10/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jotain asiaa, mistä on ihan PAKKO soittaa niin mikäs siinä. Usein vaan tuntuu, että sillon kun soitetaan opeille kotiin niin tehdään se niitä haukkuakseen. Äskeiseen uimahallionnettomuuteen sanoisin, että ikävä juttu, että opettaja unohti, mutta musta kuitenkin aika inhimillistä. Koulupäivän aikana ehtii varmasti sattua kaikkea ylimääräistä sen suunnitellunkin lisäksi ja ihan mahdoton on kenenkään muistaa kaikkea. Toivottavasti itse soitit opelle YSTÄVÄLLISESTI, kyllähän tuossakin tapauksessa olisi voinut laittaa viestiä vaikka reissuvihkoon ja pyytää opettajaa soittamaan seuraavana päivänä.

Mä en tajua sellasia vanhempia jotka haukkuu on jotenkin vastaan niiden lasten opettajia. Mä kunnioitan ja arvostan ihan todella paljon mun lasten opettajia ja olen iloinen, että ne ovat niille niin paljon opetuksen lisäksi. Jos joku kerta joku asia olis unohtunut tms. niin en opelle soittais. En itsekään oo joka päivä jaksanu tarkistaa lapseni läksyjä, vaikka se vanhempien vastuulla on. Ei ope silloinkaan soita kotiin haukkuakseen, et oo tarkastanu tehtäviä

Vierailija
11/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt tuli ensimmäinen opettaja vastaan joka ilmoitti kotiin, että vastaa puheluihin vain virka-aikana. Kaikki muut ovat olleet valmiita vastaamaan puhelimeen tarvittaessa muinakin aikoina.

Vierailija
12/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osittain siltä ajalta kun ovat kotona.

Vierailija
13/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin ystävällisesti koska tietenkin halusin kuulla aikuisen version tapahtuneesta. Koska 8-v lapsesta joku pienikin asia voi tuntua suurelta. Kun tiesin mitä oli tapahtunut pystyin paremmin keskustelemaan ja rauhoittelemaan omaa lastani niin että hänelle ei jäänyt kammoa uimahalleista, niin kuin ensin sanoi että ei mene sellaiseen enää ikinä. En voinut lapselle sanoa, että puhutaan asiasta sitten kun joskus virka-aikana satun saamaan opettajan kiini kysyäkseni mitä oikein oli tapahtunut.

Ja opettaja ei ollut unohtanut, hänestä asia ei vaan ollut kovin merkittävä. Mutta lapselle oli kun itki asiaa niin kovasti.

Ja sitä paitsi meillä opettaja vastaa reissuvihkoonkin joskus heti ja joskus muutaman päivän päästä.

Vierailija:

Jos on jotain asiaa, mistä on ihan PAKKO soittaa niin mikäs siinä. Usein vaan tuntuu, että sillon kun soitetaan opeille kotiin niin tehdään se niitä haukkuakseen. Äskeiseen uimahallionnettomuuteen sanoisin, että ikävä juttu, että opettaja unohti, mutta musta kuitenkin aika inhimillistä. Koulupäivän aikana ehtii varmasti sattua kaikkea ylimääräistä sen suunnitellunkin lisäksi ja ihan mahdoton on kenenkään muistaa kaikkea. Toivottavasti itse soitit opelle YSTÄVÄLLISESTI, kyllähän tuossakin tapauksessa olisi voinut laittaa viestiä vaikka reissuvihkoon ja pyytää opettajaa soittamaan seuraavana päivänä.

Vierailija
14/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jos olisi joku retki ja jokin olennainen asia olisi vaikka infosta puuttunut, niin saattaisin soittaa retkeä edeltävä iltana, mutta silloinkin lähettäisin mielummin tekstarin jos asia ei olisi pitkä.

Meillä on opettaja pyytänyt että jos esim. lapsi on sairas, siitä ilmoitettaisiin tekstarilla kuitenkin inhimilliseen vuorokauden aikaan.

Vierailija
15/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään järkevää syytä soittaa opettajalle virka-ajan ulkopuolella?

Miksi ihmeessä pitäisi soittaa? Mikä on niin tärkeää, ja montako kertaa lukuvuodessa sellainen tärkeä asia osuu kohdalle?

Vierailija
16/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. En varmaan osannut vaatia, ei ole minulle ainakaan maksettu. Vaan kutsumusammattihan tämä on, kyllä opettajalle voi soittaa IHAN MILLOIN vaan oli asiaa tai ei. Jos olet kotona tekemässä jauhellihakastiketta niin itsepä olet alasi valinnut. Eikä kannata valittaa huonosta palkasta, kyllä maisterin papereilla muitakin töitä saa.

Vierailija
17/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköposti toimii nykyään yllättävän hyvin (onneksi) ja opettajanhuoneeseen jätettävät soittopyynnöt ovat ainakin ennen toimineet ihan hyvin.

Viimeksi minulla oli luokka, jonka oppilaiden äideissä oli pari liiankin aktiivista tyyppiä. Soittelivat asiasta kuin asiasta ja aina iltaisin. En todellakaan vaan aina jaksanut niitä jonninjoutavia elämää suurempia ongelmia perjantai-iltaisin.

-ope kans

Vierailija
18/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa reissuvihkoon vastauksia, koska lapsi " ei muista" näyttää sitä opelle. Meidän pojan ope kysyy aina päivän aluksi onko kellään reissarissa viestiä, mutta poika ei vaan näytä sitä. Kerran viikossa hän kerää reissarit ja silloin saa viestini.

Vierailija
19/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä neljä koululaista

- ekan ope sanoi, ettei saa soitella kotiin

- tokan ope antoi heti kännykkänumeronsa ja sanoi, että saa soittaa milloin vaan

- kolmannen ope ei ole antanut kun opettajanhuoneen numeron, joten sinne on turha soitella illalla

- neljännen ope antoi kännykkänumeronsa sitä varten, että voi laittaa esim. poissaoloviestejä ja saa soitella muutenkin

että niin ne opetkin on erilaisia :)

Vierailija
20/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi pientä lasta. Kun lähden koululta klo 16, haen heidät päiväkodista kävellen, käymme kaupassa, laitamme ruokaa, vietän pienten kanssa sen muutaman tunnin ennen nukkumaanmenoa. Täytyy sanoa, että tuona aikana puhelimessa rauhassa puhuminen olisi mahdotonta. Sitten alkaa meidän perheen nukkumaanmenorutiinit klo 19. Puurot, sadut, pesut ja spusut. Nukutan molemmat lapset yksin peräkkäin. Kun isompi nukahtaa, kello on jotain 20.30-21.30 välillä. sitten minun pitäisi valmistella seuraavaa päivää ja ehkäpä koittaa levähtää itsekin hetki. Missä kumman välissä puhuisin oppilaiden vanhempien kanssa, kysyn vaan? Ja olisiko se kohtuullinen vaatimus? t. 7, joka jonkun mielestä on itsekäs ja outo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme