Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitteletko lapsesi opettajalle?

Vierailija
20.08.2007 |

Olin eilen muutaman tunnin luokanopettajaystäväni luona kylässä ja sinä aikana hänelle soitti kahden oppilaan äiti. Emme keskustelleet puheluiden sisällöistä mutta ainakin toinen kuulosti koskevan mm. jonkin retken ajankohtaa.

Siis en tajua! Siis sitä että pitää soittella opettajalle ja vielä sunnuntaina.

En muista omassa lapsuudessani että opettajalle olisi soiteltu siis ikinä. Jos oli jotain erityistä niin vietiin lappu ja asiat keskusteltiin vanhempainilloissa.

Mistä asioista vanhemmat nykyisin soittelevat opettajalle?

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä opettajat ajattelevat, että suurimmalle osalle ihmisiä on itsestään selvää, että hän on tavoitettavissa virka-aikana. Mutta näitä älypäitä tietysti aina piisaa, jotka eivät osaa itse ajatella mitään, vaan kaikki pitää saada valmiiksi ohjeistettuna.

Vierailija
42/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti minua haukuttiin tässä ketjussa itsekkääksi ja oudoksi opettajaksi.

Onneksi oppilaiden vanhemmat ymmärsivät hyvin. t. 7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut sydäntä jättää toista pulaan. Enkä ole toki antanut puhelinnumeroani kenellekään, mutta nimen tietävät eikä minulla ole salaista puhelinnumeroa.

Ehkä korkeammin koulutetut ihmiset ovat niin itsekkäitä että jättäisivät toiset pulaan. Joillan ihmisillä vaan on enemmän sydäntä koulutuksesta riippumatta. Ja muuten mistä tiedät miten korkeastikoulutettu olen???

Vierailija:

Fine jos pankkineidillä on aikaa mennä iltaisin ja viikonloppuisin auttamaan ihmisiä automaateilla, puhumattakaan siitä että olet antanut kotinumerosi kaikille pankissa käyneille. Sun koulutukselle ihan jees, jos olisin maisteri niin en tohon lähtis vaikka kuinka ystävällinen olisin

Vierailija
44/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole suuri vaiva heille virka-aikana väsätä pieni lappu soittoajoista jos ihmiset soittelevat väärinä aikoina. Oma vika jos eivät halua sitten informoida asiasta, varmasti soittelijat vähenisivät jos lapun laittaisivat.

Vierailija:

Ehkä opettajat ajattelevat, että suurimmalle osalle ihmisiä on itsestään selvää, että hän on tavoitettavissa virka-aikana. Mutta näitä älypäitä tietysti aina piisaa, jotka eivät osaa itse ajatella mitään, vaan kaikki pitää saada valmiiksi ohjeistettuna.

Vierailija
45/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei varmaan ole suuri vaiva heille virka-aikana väsätä pieni lappu soittoajoista jos ihmiset soittelevat väärinä aikoina. Oma vika jos eivät halua sitten informoida asiasta, varmasti soittelijat vähenisivät jos lapun laittaisivat.

Vierailija
46/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämäävä käsite kun he voivat oppituntien jälkeen lähteä vaikka heti kotiin vaikka olisi virka-aikaa ja sitten vaikka myöhemmin illalla korjailla kokeita. Siis hehän voivat tehdä niitä jauhelihakastikkeita periaatteessa virka-aikana ja tehdä töitä myöhemmin niin vastaavatko he sitä jauhelihakastiketta tekiessään puhelimeen? Vai onko kaikki opettajat virka-ajan koululla tekemässä töitä ja tavoitettavissa ja menevät vasta neljän jälkeen kotiin niin kuin moni muu jonka virka aika on 8-16.

Vierailija
47/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälä ainakin on jo koulua mennyt 2 kk ennen ensimmäistä vanhempainiltaa. Olemme vasta muuttaneet paikkakunnalle, niin ei ole kokemuksia tavoista edellisiltäkään vuosilta.....

Vierailija
48/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskas teillä se koulu alkoi, jos nyt on jo oltu 2 kk koulussa?

Ja laittakaa hyvät ihmiset viestiä lapsenne reissariin tai opettajan sähköpostiin ja pyytäkää selvitysta tästä soittamisasiasta. Sillähän se selviää. Joka opettajalla on kuitenkin omat tapansa toimia.

Vierailija
49/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virka-aika on 8.00-16.00 arkipäivisin yhtälailla opettajilla kuin muillakin virka-aikana työskentelevillä. Itse tulin juuri koulusta ja nyt siis ajattelin hetken " tehdä jotain turhaa" ennen jumppaan lähtöä.

Oletan, että vanhemmat soittavat minulle juuri tuona kyseisenä virka-aikana. Lähes poikkeuksetta olen koululla n. kello 16 saakka, mutta jos joku päivä tulen aikaisemmin kotiin ja jatkan puuhia seuraavana iltana pidempään tms. niin tässä tapauksessa vastaan jos voin. En toki voi taata virka-aikanakaan 100% tavoitettavuutta, koska voi olla OHR-aikoja, vanhempainkeskusteluja, yhteydenpitoa eri koulun yhteistahojen kanssa, alkuopetus-tapaamisia tms. missä ei ole korrektia vastata puhelimeen.

Vierailija
50/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille koulun 400 oppilaalle näkyviin. Vastaan soittoihin, joita tulee lähinnä oman valvontaluokan vanhemmilta. Mutta vähän se tuntuu erikoiselta. että puhelin soi 6.30 tai 22.45. Helpointahan se on vastata, ettei kenellekään tule paha mieli, että onpa opettaja itsekäs tai työmoraaliltaan arveluttava. Mutta joskus vaan ihmettelen, että mitä ihmisten päässä liikkuu, kun puhuvat ja puhuvat omista asioistaan, mitkä eivät aina liity oppilaaseenkaan. Että terapeuttiko tässä on. Toinen asia, mitä ihmiset eivät tunnu ymmärtävän on se, että työnantaja ei maksa puheluitani ja tekstiviestejäni. Soitan, jos on jätetty soittopyyntö, mutta jos en jaksa lähteä koululle, niin maksan puhelun omasta pussista, joten olisi kiva hoitaa asia ripeästi. Eihän yksi puhelu maata kaada, mutta kun niitä puheluja on monta. Joskus vanhemmat valittavat, kun aina kuittaa saatuja tekstareita samasta syystä. Työ on kivaa. Oppilaat ovat kivoja. Lähes kaikki vanhemmat ovat kivoja.

Vierailija
51/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu alkoi samaan aikaan kun muillakin, mutta nyt on tiedossa koska vanhempain ilta on, eikä ole vielä hetkeen.

Vierailija:

Koskas teillä se koulu alkoi, jos nyt on jo oltu 2 kk koulussa?

Ja laittakaa hyvät ihmiset viestiä lapsenne reissariin tai opettajan sähköpostiin ja pyytäkää selvitysta tästä soittamisasiasta. Sillähän se selviää. Joka opettajalla on kuitenkin omat tapansa toimia.

Vierailija
52/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vanhemmat valittavat, kun EN aina kuittaa saatuja tekstareita samasta syystä.

Vierailija
53/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lankapuhelin, joka on ilmotettu opettajan " kotipuhelimena" ja meillä pidetäänkin lankapuhelinta yksinomaan tämän vuoksi (aika kallista),mutta eipähän tule näitä tekstiviestikyselyitä joihin ei sitten voi vastata vain kyllä/ei jolloin pitää sitten soittaa ko. vanhemmille. On vähän korkeampi kynnys soittaa suoraan ja yleensä ne samat vanhemmat soittaa. Oli tässä muutama vuosi sitten yksi oppilaski joka melkein joka päivä soitti ja kysy läksyt. =)

Vierailija
54/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virka-aika ei ole klo 8.00-16.00 välisenä aikana, vaan klo 8.00-16.00.

Vierailija
55/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vanhemmista on mukavia ja ymmärtävät, että opettajallakin on oma elämä. Sitten tulee nämä jotka soittavat klo 23.00, että lapsi on huomenna pois kun sairastaa. Niin, eihän sitä aamulla voi ilmoittaa?

Vierailija
56/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope on soitellut minulle päin ja sähköpostilla hoidetaan yleensä asiat. Tekstari lähetetään opelle jos lapsi on pois koulusta, mutta en ole ikinä mitään kuittausta siihen odottanut.

Vierailija
57/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tosiaan näyttää olevan näitä, jotka soittelevat mihin aikaan ja milloin vain. He eivät osaa itse ajatella, joten heille pitää kertoa.

Vierailija
58/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilmoitan aina, mihin aikaan puhelimeeni voi soitella, mutta aina samat tyypit soittaa ties mistä monojen häviämisistä tai kirjan katoamisista aamulla kuuden jälkeen tai illalla yhdeksältä. Fiksut ihmiset tajuaa, ettei opettajalle soitella milloin vain.

Toinen juttu mikä ihmetyttää on se, että kysellään asioita tekstiviesteillä ja oletetaan, että opettaja vastaa jokaisen 30 oppilaan vanhempien viesteihin omaan laskuunsa. Tämänkin kerron vanhempainillassa, mutta aina niitä viestejä vaan tulee ja sitten ollaan loukkaantuneita, jos vastaan vasta seuraavana päivänä reissarissa tai soitan opettajainhuoneen puhelimesta.

Vierailija
59/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakituisesti kello 19 su-iltana. Lakkasin sitten tyynesti vastaamasta puhelimeen.

Vierailija
60/101 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavoittaa koululta puoli tuntia ennen koulun alkua ja tunnin (pari) koulun loppumisen jälkeen eli noin klo 16 asti. Mutta silti ne asiat tuntuvat tulevan mieleen juuri muuna aikana. Kyllä tämän kanssa nyt vielä toimeen tullaan, mutta en kyllä itse omien lasteni opeille soita illalla. Tosi tärkeässä asiassa voisin soittaa, mutta en silloinkaan klo 20 jälkeen, koska sen jälkeen en soita kenellekään oudommalle ihmiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi