Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Soitteletko lapsesi opettajalle?
20.08.2007 |
Olin eilen muutaman tunnin luokanopettajaystäväni luona kylässä ja sinä aikana hänelle soitti kahden oppilaan äiti. Emme keskustelleet puheluiden sisällöistä mutta ainakin toinen kuulosti koskevan mm. jonkin retken ajankohtaa.
Siis en tajua! Siis sitä että pitää soittella opettajalle ja vielä sunnuntaina.
En muista omassa lapsuudessani että opettajalle olisi soiteltu siis ikinä. Jos oli jotain erityistä niin vietiin lappu ja asiat keskusteltiin vanhempainilloissa.
Mistä asioista vanhemmat nykyisin soittelevat opettajalle?
Kommentit (101)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
kun lapsi kertoi että koulussa kiusataan erästä toista lasta. Katsoin parhaammaksi viedä heti asiaa eteenpäin, ja asiasta oli tosiaankin parempi puhua vastavuoroisesti kuin kirjoittaa reissuvihkoon edestakaisin.
Ja vielä halusin jutella opettajan kanssa kun kaikki omat lapseni eivät olleet asiasta kuuntelemassa sen enempää. Koska lapseni kertoi minulle asian luottamuksella ja vannotti, että en saa kertoa kenellekään koska sitten häntä kiusataan niin en voinut paljastaa että heti soitin opettajalle. Onneksi sen ansiosta kiusaaminen loppui, sitä ei vielä oltu ehditty huomata edes koulussa. Mutta opettaja sitten hetken tiesi seurata asioita niin pääsi kiusaamisen jäljille.
Ei tämä varmaan olisi niin kiireellinen ja oleellinen asia ollut, mutta minä koin sen näin. Olisihan sen kerinnyt puhua vaikka vanhempainillassakin joskus....