**** Isot Enskat Ma-Ke ***
Kommentit (37)
Osse on oikein töihin päässyt, kamalaa varmaan jättää pikkuinen kotiin. Kauhulla odotan tuota hetkeä !
Amy on löytänyt sieniä, mäkin olen käynyt tuolla talon vieressä rämpimässä mutta vähiin on sienet käyneet, pari litraa löysin rouskuja ja laitoin suolaan, saa sitten jouluna syödä.
Open ja Ainon maitokokeilut kuulostaa kurjilta, voimia !
Karssuli ja A on käynyt tutustumassa päiväkotiin, kuulosti ihan kivalta vaikka eroahdistus on varmaan äidillä aikamoinen.
Pajuska, ei meilläkään Aino kovasti ääneen naura, välillä jotain tietysti hihkuu, mutta ääneen ei kekottele kuin silloin kun oikein riehaantuu, neiti kyllä hymyilee lähes aina. Lienee varmaan juuri tuollainen luonne kysymys.
Retu Valo on aivan ihana nimi, tulin ihan hyvälle mielelle.
Kandi on ollut töissä, kuulosti ihan hauskalta tuo enkun open homma. Mäkin kävin viime perjantaina Keravan prismassa pitämässä sellaisen limukone esittelyn kun entinen naapuri pyysi apuun kun ei ketään ollut saanut sinne. Aino oli 6 tuntia isin kanssa, 4 tuntia huutoa tunti unta ja tunti leikkimistä....Äitiä oli kova ikävä.
Burden romahdukset kuulosti hassuilta, Mun piti ensin äkkiä kelata tää lista kokonaan että näkisin mitä teille sitellä ultrassa kuului, jänskättää !
Poppis: tutulta kuulostaa tuo ¿räkiminen¿ Ainolla se oli pitkän aikaa varsin yleinen huvitus, kuloaa ja räkää oli kaikkialla ja neidillä oli niiiiiiiiiin hauskaa !
Kaima: kurjaa noi hammas kitinät, voin hyvin kuvitella ettei ihan aina jaksa, kiva päästä välillä tuulettumaan vaikka vaan tunniksi pariksi.
Galluppia: meillä Aino ei vieläkään ryömi sanan varsinaisessa merkityksessä, ei ole koskaan erityisemmin tykännyt olla mahallaan lattialla, konttaaminen alkanee ihan pian, menee jo kanttausasentoon, mutta ei vielä liiku eteenpäin. Ja Ainohan on nyt reilun 8 kk.
Neuvola kuulumisia. Tänään oli 8 kk lääkäri. Aino on 74 cm pitkä ja painaa 8540 g, eli hyvin kasvaa. seuraava neuvola onkin sitten vasta 1 vuotiaana.
Omaa napaa: mä kävin kuun alussa hammaslääkärissä paikattavana, noh reikä paikattiin ja aivan karmea särky, käskettiin odottaa viikko jospa se rauhoittuisi. Odotin kiltisti viikon mutta särky ei helpottanut, pahenee vaan, noh lääkäri hioi paikkaa jospa se vaikka vain johtuisi siitä että paikka hinkkaa ylähampaisiin......ei hinkkaa ei, tajuton hammassärky koko ajan, hirveesti ei viitsi ottaa särkylääkettäkään kun Aino tissittelee vielä noin 4 kertaa päivässä ja kerran yöllä, ehkä torstaina sitten pääsen sinne hammaslääkäriin kun mies pääsee aiemmin lähtemään töistä.
Tulipas sepustukset, mukavia treffejä huomiselle !
AA ( vauvakuumeessa edelleen ) ja AE ( päikkäreillä )
Retu, Eveliina oli 11pv yli lasketun. :) Mihinkäs aikaan Valo syntyi? Eve syntyi klo 12.03.
Päristelystä, Eve alkoi päristysharjoitukset viikko sitten Amyn luona. :) Ja aina välillä sitä muistaa tehdä. Melko vaimeaa mutta hauskan näköistä. Ja ruoka-aikaan ei ole vielä kertaakaan päristellyt. *koputtaa puuta*
Pi-Ki, Eve ei ryömi ollenkaan. Konttausasentoon nousi n.6,5kk ja vähän yli 7kk alkoi sit konttaamaan. Ja karhunkävelyasentoa harjoittelee aina välillä..
--------------------------
Piti käydä laittamassa mustikat sulamaan kun huono muistisena en eilen ostanut Evelle välipala.. :(
Tänään ollut hyvä päivä Eveliinan nukkumisen suhteen.. Eilen nukuttii vaan aamulla unet ja sehän tarkoitti että yöunet alkoi klo 19.. Ja aamu koitti klo 6.. :( Sit nukuttiin aamu-unet ja päikkäritkin 1,5h! Mutta miten nukahtaminen voikaan olla vaikeaa! Vaikki miten väsynyt olisi niin silti pitää nousta istumaan, polvilleen tai kontata naama patjassa ja vinkua samalla.. Ja lakana ei pysy paikoillaan mitenkää..
Mut nyt syömään mustikoita!
Ja huomenna treffeille!
Bejpi ja Evellina 7pv vajaa 8kk
Tunnustan, mäkin kahlasin ekana pinon lopuun Burden kuulumisia etsien! Mitä ikinä ultrassa kävikään, tule jakamaan uutiset pian! Ja toivottavasti siellä pieni sydän sykki :)
Pi-Ki, Noel oppi konttaamaan 5kk3vk iässä, ja samaan syssyyn oppi istumaan. Seisomaan nousu tuli sitten 6kk+ iässä, en enää muista tarkalleen milloin.
Voi Oliveria kun niin itkettää! Voi olla ne hampaat. Toivottavasti puhkeavat pian! Noelkin känisi jossain vaiheessa, mutta hampaiden puhkeamiseen meni silti vielä useampi viikko... Nyt alhaalla komeilee kaksi hammasta, ja muita odotellaan...
Pajuskalla onkin iso poitsu! Ei tuo musta kevyeltä kuulosta :) Noel on hädintuskin 8kg, vaikka ikää on 8kk. Toisaalta en tiedä kuinka paljon vaikuttaa tuo sydänvika ja -lääkitys, sydänlapset kun yleensä kulkevat miinuskäyrillä.
Meitsi pääsi tänään mattopyykille, ihanaa! :) Kyllä teki hyvää päästä purkamaan kaikki aggressiot isoon olohuoneen mattoon... Ja se mäntysuovan tuoksu ja olkapäihin porottava aurinko! Harmi kun nyt on kaikki matot pesty, mulla kyllä piisaisi virtaa pestä vielä muutama lisääkin.
Eipä muuta tähän hätään.
Kandi & Noel 8kk
[color=darkviolet]Varilan teksti ultrasta: " UÄ-tutkimuksessa nähdään kohdun sisällä yksi sikiöpussi ja siellä elävä sikiö, CRL (pää-perämitta) 11,4mm vastaa täsmälleen aikaa (7+3rvk:oa)." :D
Eli kyllä tosta Heidi-tirpasta tulee ISOSISKO! :) Ja se Eero sano, että ei tartte pelätä keskenmenoo. Kohdussa näytti niin hyvältä ku vaan voi. Eli 90% raskaus sujuu hyvin loppuun asti. :) Ja sit se vielä sano, että " nyt saa tuulettaa" . :D
Oli muuten jännä kattoo sitä ultra-ruutua, kun ties jo valmiiks mitä siellä pitää olla ja osas ettii sydämen sykkeet ym. ite. =) Ei ollu sitä alkupaniikkia, kun odottaa että minkä tuomion se antaa, kun nyt huomas iteki jo heti että kaikki on ok. :)
Jaaha.. Neiti kiipes pyykkikoriin... Pitää mennä pelastaa se pois sieltä. Moimoi.[/color]
[color=lime]Burde, Heidi ~11kk ja " vilho-viljami" 7+3[/color]
[color=darkviolet]PS. Kiitos kun ootte niin ihanasti ollu mukana tässä meidän jutussa! <3
Voi mitä ihania uutisia Burdella! Onnea tuhannesti ja pidetään peukut pystyssä että kaikki menisi hyvin!
Karssuli ja Aino 10 kk
pakko oli täällä mummulassa kirjautua että pääsee teitä onnittelemaan:) eli paljon nyt onnea isosiskolle ja koko muulle perheelle odotukseen. ja paljon tarrasukkia vielä varmuuden vuoksi;)
tikru ja rontti
Täällä mamma palstailee, kun neiti on ekoilla päikyillä. Joten kyselijöille kerrottakoon, ettei nuo päikkärit ja muut unet ihan vielä ole palautuneet. Maanantaina likka kiskaisi 2,5 tunnin aamuäikyt ja sitten iltasella vielä tunnin (jonka jälkee herättelin) ja eilen kelpas kahdet tunnin unet myös. Ja myöhemmiltä herättelin taas, ettei illat ihan veny. No, tänä aamuna olis vissiin unta riittänyt pidempäänkin kuin 6.40 saakka, mutta likka heräs isänsä herätyskelloon. Voi blääb! Olin ajatellut, että likka nukkuu kivasti ekat päikyt matkalla Jumboon, mutta mitä vielä: niin kauhea kiukkuaamu on ollut, että oli pakko pistää neiti jo nyt ekoille unille. JOten rattoisa matka tiedossa, kun tuskin nyt sitten uni tulee... No joo, tää on tätä, mutta eiköhän se tästä jossain vaiheessa tasoitu.
Burdella oli ihania uutisia ultrasta. Hyvä-hyvä! Aika hurja tuo sun kompastelu. Onko puutumista jatkunut, vai riittikö tuo?
Mukava kuulla Retustakin. Et ole unohtunut täälläkään. Tuossa joskus taanoin mietinkin, että mitähän sinnepäin kuuluu. Hieno nimi teidän vaavilla! Onko nimen takana jotakin tarinaa?
Pajuska oli tuskaillut, kun Eemeli ei naura ääneen. Mä odotin sitä kanssa aika pitkään Emmillä. Eikä se nykyäänkään kauheesti ääneen naura, vaan silloin kun peuhataan ja riehutaan. Muuten tyytyy hymyilemään koko naamalla. =)
Emiliina oli harjoitellut itse syömistä - hurjaa! =) Noita kiukku/tylsistymisaikoja tulee pitkin matkaa, mutta onneksi ne menee ohi. Nimi. kokemusta on... Eli lohdutusta myös pajuskalle ja Auroralle. Mä kans olen yrittänyt sitten lähteä aika paljon ihmisten ilmoille, kun siellä Emmi tuntuu viihtyvän paremmin.
Han, mun pitikin jo aiemmin kysäistä Sampon kuvista, joita olit laittanut näytille, että onkos teidän pikkumiehellä ruskeat silmät? (Vai näinkö ihan väärin?)
Olettekos te jompikumpi ruskeasilmäisiä?
Piki: yleisesti liikkeelle lähdöstä en tiedä, mutta Emmi " ryömi" ekoja kertoja taaksepäin joskus 5kk+ (muistaakseni), mutta ei koskaan oikeastaan eteenpäin. Emmi kun ei ole koskaan viihtynyt masullaan. Hän oppi istumaan melko ajoissa ja tykkäsi katsella lelujaan yms. istuviltaan. (Me ei siis odotettu, että olis itse noussut istumaan). Istuma-asennnosta alkoi hakea konttausasentoa joskus 7-8kk iässä ja pääsi siitä sitten liikkeelle päivää ennen kuin 9kk pamahti täyteen. Samalla oppi nousemaan itse istuma-asentoon. Mä olin jo ihan hermona, etteikö tuo ikinä liiku, mutta nyt oon sitä mieltä, että olis vielä voinut odottaakin... Nyt sitten noustaan tukea vasten seisomaan ja siinä haetaan muutamia haparoivia askelia. JOs jaksat hakea, niin täällä palstalla oli tässä kesän aikana aika hyvä ketju just tosta liikkeelle lähtemisestä eli mihin aikaan jne.
Kandi, täältä löytyis muutama pesemätön matto, jos oikein alkaa aggressiot pakata... ;o)
Jaa-has, josko nyt menis vähän meikkaamaan ja katsomaan Serranoja rauhassa ja odottelemaan neidin heräämistä, että päästää matkaan. Tarttis ostaa Emmille syysvaatteita, lähinnä ulkoilupukua yms. Toivottavasti löytyy!
-Amy ja Emmi, huomenna 10 kk
Kiva lueskella teitin juttuja kun vauvat on jo niin " isoja" , pääsee liikkeelle ja muutenkin puuhastelee jo kaikelaista =) No, kai sitä pitää vielä nauttia tästä ajasta kun toinen ei pääse terrorisoimaan eikä tartte itse juosta perässä koko aikaa :D Meillä Roope vaan turhautuu puuhiksellaa ihan kympillä koko ajan, just siksi kun ei vielä tuo motoriikka pelaa niinkuin haluaisi. Välillä hekottelenkin sille kun toisella on ihan hillitön tohina päällä mutta sitten tulee itku kun ei osaakaan. Voi toista!
Burdelle tällekin puolelle onnittelut Heidin pikkusiskosta tai veikasta! :)
AA:lle täytyy kommentoida tuohon ON osuuteen, kuulosti nimittäin tuo sun hampisärkysi ihan samalta kuin itselläni pari kesää sitten. Hammaslääkäri teki hoitovirheen, eli paikkas vanhan paikan alle tulleen reiän, vaikka olis heti pitänyt juurihoitaa kun oli sen verran iso. Lähti sopivasti sitten toimenpiteen jälkeen lomille.... se oli ihan hirveetä! Söin kaks viikkoa kipulääkkeitä kun ei pystynyt edes nukkua ja het kun lekuri tuli lomilta, paikka otettiin pois ja hammas juurihoidettiin. Paikkaus oli mennyt jotenkin liian lähelle hermoja ja siksi se kipuili. Ei siis ollut muita vaihtoehtoja. Toivottavasti saat apua tilanteeseen! Tän ei ole tarkoitus pelotella, mä olin ainakin siinä vaiheessa kun menin uudestaan hammaslääkärille, valmis mihin vain että pääsen niistä hirveistä hermokivuista eroon. Juurihoito kyllä helpotti! Tsemppiä =)
Moni oli päikkäreitä mietiskellyt. Kiva kuulla että isommatkin vielä nukkuu monet päikkärit päivässä. Mä kun mietin että miten pitkään vauva tarvii monet unet. Tosin.. Roope ei kesäkuun alun jälkeen ole nukkut yli 2 h päikkäreitä ollenkaan.. en tiedä miksi, vaikka kaikkea ollaan kokeiltu. Kai se ei sitten tarvi päivisin pitkiä unia?! Onhan aikuisetkin " eri unisia" ... tai jotakin! =)
Ukkonen jyrisee... taidetaan siis olla läpimärkiä kun päästään julkisilla sinne Jumboon... ;) jey!
Leenis & Roope 4kk
[color=#8B008B]Muutama rivi ennen bannia. =D
BURDElle ekaks viralliset onnittelut pienestä pyöriäisestä masussa! Mahtavaa, että Heidistä tulee isosisko!! =)
HAN: ihanaa kun teidän Smapo ryömii ja touhuaa! Sitten kun uupumus alkaa vaivaan mamaa niin käyhän ottamassa vinkki tuolta mun listasta XD
AURORAlle jaksuja huonojen päivien kanssa..Meillä oli eilinen pikkasen parempi..katsotaan taas tää päivä..
PAJUSKAn Eemelillä on kyllä hienot mitat! =) Jaksuja sinne kans pienen narisijan kanssa =)
AMY: mullekin on tuttu toi miehen infernaalinen herätykello! Tänäänkin tyttö pirteänä alkoi jutteleen iskän kanssa klo 06.00. Rauhoittui kyllä sit vielä hetkeks kun iskä lähti..Pitääkö se iskä kohta laittaa soffalle nukkuun? =D
Huomasin, että meidänkin muskari olis alkanut jo viime viikolla. Damn. Noh..huomisesta alkaen taas sit sinne. Hauska nähdä miten Emiliina viihtyy siellä nyt vähän vanhempana..=)
Nyt kiireellä suihkuun ja ulos! Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
t. poppis ja Emiliina 6,5kk
IHANIA uutisia burdella, suuren suuren suuret onnitteluhalit täältä ! Mä olen niiiiiiiin iloinen teidän puolesta !
Voi halvattu ihan törkeä ukkonen, taidan laittaa koneen kiinni ja palata myöhemmin uudestaan, ettei paukahda rikki, se tästä konkurssista vielä puuttuisi !
Mukavia treffejä !
AA ja AE
Ihan ekaksi BURDELLE oikein isot onnittelut, hienoa, että kaikki oli hyvin .o) nyt sitten vaan odottelemaan :o)
AMY&POPPIS: täällä kanssa yks väsynyt äiskä, kun eemeli heräs iskän herätyskelloon puoli kuuden aikoissa ja suostui uusiksi nukahtamaan vasta seitsemän jälkeen..olen kanssa miettinyt tota miehen sohvalle siirtämistä herätyskelloineen, mitään muuta ääntä en niin paljon varmaan inhoakaan, kun herätyskelloa! kaiken lisäksi miehelle tuli vielä piippariin hälytys puoli kasilta, kun eemeli oli just nukahtanut ja koirallakin oli hätä ulos¿jotkut aamut ei vaan onnistu :o)
POPPIS: taidetaan ottaa joka päiväiseen käytäntöön noi sun ohjeet :o)
AA&LEENIS: mun on pakko kans kommentoida tota hammassärkyä, kun odotusaikan multa paikattiin hammasvälistä reikä ja se vain särki ja kolotti ja vasta kesällä viiemin menin uusiksi hammaslääkäriin, kun enää ei särkylääkkeetkään auttaneet ja öisin kipu alkoi olla jo sietämätön¿no paikkaa vaan madallettiin ja ajan kuluessa piti kipu hellittää..no kipu vaan yltyi ja juurihoitoahan mullekin jouduttiin antamaan, oli liian korkea paikka tehnyt jo niin paljon tuhoa¿no juurihoito auttoi kyllä heti¿sama olo oli mullakin, että olin valmis vaikka poistattamaan hampaan, että kipu häviäis :o) hammassärky on kyllä niiiin inhottava! toivottavasti AA saat apua särkyysi mahdollisimman pian!
KANDI: ei munkaan mielestä eemeli mikään kovin hoikka poika ole ja olen itse ollut puolivuotiaana 6 senttiä pidempi ja painanut vaan 400g enemmän eli suhteessa vielä hoikempi, tietty käyrät mittaa tasaista kasvua, ett eemelin edellisiin kasvuihin verrattuna on alkanut paino laskea, mutta en kyllä ole vielä huolestunut, terveen ja hyvin syöneen näköinen poika on :o) ja mä kyllä kans tykkään tuosta mattojen pesemisestä,on ollut vaan melkoinen operaatio kun on ollut aina eemeli ja koiruus mukana, mutta pestyä kaikki matot kuitenkin tuli :o)
---------
Tuntuu, ett nyt sauhuaa pää, eemeli huusi tässä välissä 1,5h untansa vastaan tai mitä sitten huusikin, mutta missään ei ollut hyvä olla, tuntuu, ett tollasen huutokuoron jälkeen on itekin ihan poikki, huhhuh!
Mut nyt ei ajatus enää kulje¿
Kivoja treffejä kaikille osallistujille!
Mä menen leputtelemaan hermoja, kun eemeli vihdoin on unten mailla¿
Burdelle onnea masuasukista ja sen näkemisestä ;)
Ei mulla mitään asiaa oo, eikä aikaakaan, kun Aino nukkuu ja taatusti herää heti kun alan naputella tänne :DD mut tulipahan vaan mieleen, että nyt kun on taas saatu noi miehet takas lomilta töihin ym, niin mites olis taas treffit täällä Turun suunnalla? Ainakin Poppis, Pajuska, Meriheppa ja me päästäis varmaan kohtuu helposti paikalle, ja mä voisin koittaa Jushkaakin houkutella mukaan :) Tarttis mennä käymään ja katsomaan pikkumiestä :)
Me ollaan nyt käyty ahkerasti leikkipuistossa aamupäivisin, ja tuntuu että Aino kertakerralta tykkää aina vaan enemmän ;) (vaikka sitä pitääkin aina kanniskella siellä ympäriinsä välillä, kun ulkona ei neidin mielestä voi konttailla) ;)) Meidän muskarikin alkaa vasta syyskuussa, sai kyllä jo alkaa!
Poppis, tulisiteks te joku päivä vaikka ihan meille leikkimään Emiliinan kanssa?
Kuten sanottu, nyt alkoi kuulua heräämisen ääniä ;)
t. Ope ja Aino 10 kk+
Meiltä jäi valitettavasti treffit väliin. Oltiin päikyssä pihalla aamupäivä ja mulla kastu jo siinä vaiheessa kengät, ja sitten se ukkonen ja sade päikystä lähtiessä... Katsottiin parhaimmaksi lähteä kohti kotia!
Ollapa oma auto!! :/
Kandi, meille käy niin huomenna kuin perjantaina iltapäivä, ollaan päiväkodilla noin 11 saakka ja sitten kotiudutaan.
Karssuli & Aino
Ekana Burdelle onnittelut!
Ja sit kiitos kaikille treffeistä! Eveliina nukkui nätistä kotiin asti ja nyt on jo vauhti päällä tuolla lattialla. Neiti istuu vajaan ilmapallon päällä, hauskan näköistä. ;)
Meille Eveliina heräs aamulla kun mies jotain kolisteli ja sit pisti eteiseen valot.. Siinä sitten hymyiltiin isille niin tyytyväisenä 6.20.. :( Seittemän jälkeen nukahti onneks. Nyt taas kiukkuilu alkaa yltyä, pitäis vissiin koittaa vielä nukutttaa.
Joo, pakko mennä!
Bejpi ja kiukku-Eveliina kohta 8kk
[color=#8B008B]HENNA, KARSSULI + miksei muutkin jos joku vielä innostuu lähtemään PE-iltana käymään jossain ihan mammojen kesken.. Edelleen on kellonaika ja paikka päättämättä! :) Vai mennäänkö me KANDIN kanssa kahdestaan??? Miksen tajunnut treffeillä moista kysellä.. Aina ei aivot toimi.. Kiitos muuten kivoista treffeistä tännekin pinoon!!!
Mammis + Oona vielä unten mailla kaukalossa :)))
P.S. Linkki pinoon http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10769664&p=1&tmo… [/color]
[color=maroon]Iltapäivällä ajeltiin kotiapäin, hienosti Aleksi nykyään viihtyy yksin takapenkillä. Hereillä oli koko matkan, mutta katseli ulos ikkunasta, leikki varpaillaan ja välillä leluillaan, joita viskoin sille etupenkiltä. Vinkki kaksin vauvan kanssa matkaaville; etupenkille leluarsenaali, josta saa aina mielenkiinnon hyppysissä olevaan leluun loputtua ojentaa ipanalle uuden lelun :) Lisäksi varusteluna on peili takapenkin keskipaikan niskatuessa, siitä näen pojan koko ajan ilman että tarvii taakse alkaa ajon aikana kuikuilemaan. Tosi hyvä ostos oli kyllä!
Täällä on aivan uskomattoman ihana sää ollut koko päivän, aurinko paistaa ja lämmintä riittää. Hirveät ukkoset on ollut siellä etelässä päin, radiosta kuulin, hui kauhistus..
Burdella oli hyviä uutisia ultrasta, aivan ihanaa!! Voi että kun meni kylmät väreet kun luin sun viestin :)
Paljon ois kommentoitavaa mutta kaikkea ei pysty muistaan...
Ainakin liikkeelle lähdöstä oli galluppia. Aleksi ei ole koskaan ryöminyt eteenpäin, peruutteli kyllä jonkinverran mahallaan joskus puolen vuoden kieppeillä. Viikkoa vaille 8kk alkoi sitten konttaamaan ja samoihin aikoihin nousi seisomaan. Pari viikkoa kun meni niin käveli tukea vasten.
Pajuskan Eemeli kuulostaa ihan samanlaiselta kuin Aleksi. Aleksikaan ei viihtynyt oikeastaan ikinä yksin missään, aina piti olla viihdyttämässä ja mieluiten liikkuvassa sylissä.. Meinasi epätoivo iskeä välillä. Kun oppi nousemaan istumaan 7kk iässä, alkoi jo vähän aikaa viihtyä narisematta yksinkin, ja kun alkoi konttaamaan niin siitä lähtien elämä on helpottunut suunnattomasti. Viihtyy yksin tutkimusretkillään pitkiäkin aikoja. Toki vieläkin välillä on narinaa ja tyytymättömyyttä mutta ei koko ajan, kuten ennen. Jaksuja! Kuin myös kaikkien muidenkin tyytymättömien/vaativien vauvojen vanhemmille.
Nyt siivoilemaan vähän paikkoja, meille tulee illalla vieraita, ystäväpariskunta joilla 2v poika ja 7kk tyttö, kivaa!
Viipero & Aleksi 9½kk[/color]
Pi-Ki, meillä tyttö alkoi ryömiä 5kk 3vk iässä, käsittääkseni hiukan normaalia aiemmin, mut tyttö nyt onkin tollanen vauhtiviikari. :) Mies jännää ihan tosissaan, et ehtiikö tyttö oppia kävelemään sillä välin kun hän on kotosalla, eli tän kuun aikana... Pääsis kato sit näkemään edes sen ekana, muuten kun tuppaa olemaan töissä aina ku tyttö jotain uusia taitoja esittelee :)
Päristelystä - meillä tyttö ei oo jostain syystä koskaan päristellyt silloin, kun syö. Päristää sitten, kun on lopettanut ruokailun ja tosi paljon ihan muulloin kuin ruokapöydässä. En siis osaa neuvoa, mut varmaan mä kans nostaisin pöydästä pois jos päristely intoutuu ihan hirmuiseksi, koska niin mä teen silloinkin, kun ruoalla leikitään ihan ylenpalttisesti jollain muulla tavoin (heitellään sormiruokaa lattialle, huidotaan lusikkaa niin et ruoka vaan lentää ympäri keittiötä jne.) Kai se lapsi pikkuhiljaa tajuaa, että päristely on ei-toivottua tekemistä.