**** Isot Enskat Ma-Ke ***
Kommentit (37)
Täällä naputtelee hyvin väsynyt äiti, joka totesi, että kyllä tosiaan kotona ollessakin maanantait ahdistaa ihan kuin töissäkin monesti. Blääh! Juuri kun mä pääsin hehkuttamaan Emmin " rytmiä" , niin johan taas on menty ihan mettään. Lauantaina likka nukkui yhdet puolen tunnin päikyt aamupäivällä ja iltaunille nukahti 19.20. Eilen heräs 6.50 ja nukkui kolmet tunnin päikyt. Eilen illalla nukuttamiseen meni kaks tuntia ja uni voitti vasta kymmeneltä. Puol kolmelta neiti heräs huutamaan. Ei auttanut vesi, ei maito, ei panadol. Tunnin huusi ja sitten nukahti meidän väliin. Ja aamu koitti jo 6.35. Huh! Oltiin sovittu yhden kaverin kanssa aamuselle lenkki ja Emmi nukahti sen aikana. Nyt on unta piisannut tunnin verran. JOkohan tänään vähän taas tasoittuis. JA kun mä klirjoitin, että kaurapuuro maistuu edelleen ja ilta- ja aamupuurot on olleet muutaman päivän oikeestaan ainoot mitkä menee, niin nyt nekin stoppas. Eilen sitten keitin illalla riisihiutalepuuroa, niin se onneks taas uppos. Äitin perään itketään. Kaikkeen sopimattomaan kosketaan ja kun haetaan pois, tulee hirvee kiukku. Nää on aamupäiviä, jolloin miettii, että töissä pääsis niiiin paljon helpommalla...
No, eilen pääsin kuitenkin sienimetsään ja sain korinpohjallisen kanttarelleja ja orakkaita. Pistin pakkaseen, niin saa sitten talvella herkutella.
Burde oli tehnyt paluun - kivaa! =)
Osse oli päässyt töihin ja viettänyt kivan viikonlopun kylpylässä. Mukavaa! =)
OPen ja Ainon maitokokeilut sen kuin pahenevat. Eipä oikein muuta osaa sanoa kuin että edelleen toivon asian pikaista ratkeamista ja lähettelen voimia!
Aurora: olitkos tulossa Jumboon ke? Me varmaan mennään jo hiukan aiemmin, kun tuo likka näköjään kaipaa noita ekoja päikkyjä taas kovin aikaisin, niin jos tulette kanssa aikaisemmin, niin vois treffailla etukäteen. Mutta tekstaillaan vaikka ke aamuna, jos olette tulossa.
Nyt ei muistu muuta mieleen. Jaa no sen kerron vielä, että Emmi on alkanut ihan vallan nyt nousemaan joka paikkaan seisomaan. Muutaman askelen on ottanut nojatuolia vasten ym. Koskahan vois sanoa, että kävelee tuettuna?
Mukavaa viikkoa kaikille!
-Amy ja Emmi, pian jo 10kk
Käytiin äsken tutustumassa päiväkotiin ja kivaltahan tuo vaikutti. Toiset lapset oli kovin ihastuneita Ainoon, joka on pienin hoidossa, ja Ainokin tykkäsi kyllä katsella isompien menoa ja meininkiä, ja oli aivan ihastunut hoitopaikan leikkipihaan, jossa oli megasuuri hiekkalaatikko! Ainon omahoitaja vaikutti tosi mukavalta, ja kyseli tosi paljon yksityiskohtia Ainosta, rutiineista, tarpeista ym.
Tietty vaikka kaikki vaikutti niin hyvältä niin silti tuntuu jotenkin sellainen raskas paino sydämellä kun pitää jättää pikkuinen hoitoon - tulee varmasti hirmuinen ikävä Ainoa päivisin. Täytyy sitten vaan iltaisin ja viikonloppuisin tankata läheisyyttä. Lue = äidille tämä tulee olemaan varmasti paljon vaikeampaa kuin Ainolle. Niisk!
Aino oli eilen hoidossa mummulle ja pitkästä aikaa sekin sujui hyvin. Koko ajan Aino oli ollut tyytyväinen ja touhunnut lelujen kanssa, isiä ja äitiä ei ollut kaivannut lainkaan. Tämäkin tukee sitä että Ainosta on tosiaan tullut iso tyttö.
Sorry kun en taaskaan ehdi kommentoimaan yhtään mitään! Vähän sellaista höseltämistä tämä elämä kun on niin paljon tekemistä jostain syystä...
Jos en ennen keskiviikkoa ehdi linjoille niin treffeillä nähdään!
Karssuli ja Aino 10 kk
P.S. Kandi, mistähän ihmeestä sain päähäni että teillä olis ollut viime viikolla jo se reissu?? :) Onkos sulla milloin käyntiä tännepäin, haluaisitteko tulla käymään? Me ollaan nyt tämä viikko joko aamu- tai iltapäivä tarhassa. Olis kiva nähdä kun ette treffeillekään pääse nyt keskiviikkona. Pistä vaikka meiliä tulemaan!
En tiedä muistaako kukaan, kirjottelin muutaman kerran odotus enskoihin viime vuonna (luin kyllä koko ajan), mutta vauvan syntymän jälkeen palstailut jäi. Nyt kun Valo on jo 7.5 kk niin päätin käydä katsastamassa vauvapalstaa. Ja täällähän olikin paljon " tuttuja" odotuspuolelta (tai miulle tuttuja, kun luin palstaa niin ahkerasti, vaikkei kukaan varmaan muistakaan minua).
Ruokajutuista oli paljon puhetta ja ne itseäkin kiinnostaa kyllä, kun kiinteitä on täälläkin syötetty jo reilut pari kuukautta. Meillä ongelmana on, että mitkään lihat tai kalat tai kanat ei meinaa mennä alas! Tai ne siis syleskellään heti pois jos suuhun saakka onnistuu saamaan. Ja nyt tuli paniikki muutenkin kun luki teidän ruokajuttuja, mie nimittäin oon antanu paistinjauhelihaa 6kk lähtien ja vielä ruskistettuna. Minkä takia sitä ei sais ruskistaa ja minkätakia ei jauhelihaa sais antaa? Täällä (asutaan skotlannissa) terveystäti sanoi, että pitäis antaa jo samoja ruokia mitä kotona muutenkin syödään (tosin oon vielä antanut soseita), mutta ilman lisättyä suolaa. Ja sanoi jo pari kuukautta sitten että juustoja ja lasten jugurtteja yms. voi antaa (niitä en kyl ole antanut, eiks suomessa suositella vasta 10kk lähtien normaaleja maitotuotteita?), ruuanlaitossa oon kyllä käyttänyt normaalia maitoa (täkäläinen suositus siis sekin). Nyt tuli vaan hirvee paniikki, että mitähän haittaa oon jo aiheuttanut kaikella tällä... Täällä sanottiin että pitäis alottaa sormiruuat 7kk iässä, eli leipää ym. mutta meidän herra kyllä vaan murentaa sen ja heittää lattialle, ei minkäänlaista yritystä edes saada sitä suuhun päin. Leipää kyllä muuten haukkaa, jos minä sitä tarjoan. Nyt oli perjantaina pudonnut painokäyrälle 75% (pituudessa 92% käyrällä) eli alkaa olla hoikan puoleinen, huolestuttaa että saako hää tarpeeksi kiinteitä (mutta kun niitä ei mene alas enempää!!). Tissiä kyllä menee vielä paljon, tosin töihin pitää mennä 4 viikon päästä, joten vähän huolestuttaa sekin.
Valo on kyllä hirveä höösääjä jo, ryömii ja konttaa välillä, nousee seisomaan tukea vasten ja polviseisontaan ilman tukea. Tänä aamuna putos taas sängystä, kun oli meidän sängyssä aamulla syömässä ja ite olin sitten nukahtanut, ja hän oli päättänyt lähteä sitten vähän reissuun... Meillä vielä korkea jenkkisänky. Mutta onneksi ei näytä olevan muuta kun kuhmu otsassa ja nenä hiertynyt. Hampaita on ylhäällä ja alhaalla, 2 kummallakin puolella.
Onnittelut plussanneille, näyttää siltä että toinen kierros on monella jo hyvässä alussa!
terv. Retu ja Valo 7.5kk
[color=#8B008B]Oona simahti päiväunille vaunuihin, tutti suussa ja unirätti kainalossa. ;) Ai kun äiti oli taas sydän pakahtumaisillaan kun katseli omaa kullannuppuaan.. <3 <3 <3
Oonalla on alkanut ihana hiuspehko vähentyä uhkaavasti! Ääk! Siis kun kääntyilyä on harrastettu tovi niin sellainen rinkula ohimolta toiselle on nyt kadonnut tukkaa.. Ja nyt löysin tänä aamuna karstaa neidin päälaelta. Neuvolan täti sanoi että vois laittaa öljyä siihen karstaan, kampaaja sanoi ettei kannata kun se tukkii kaiken hiuskasvun.. vois kuulemma myös vähän varovaisesti rapsutella sitä pois.
Onkos jonkun muun vauvelilla ollut ja miten olette toimineet? Kiva jos jaksatte kommentoida.. :) Aurinkoista viikon alkua ja joidenkin kanssahan jo nähdäänkin KE! Me tullaan Oonan kanssa minilattareista suoraan eli varmaan jo joskus 12.30, eli jos joku haluaapi treffailla jo vähän aiemmin niin saapi meilata mammanalku77 @ hotmail.com.
Mammis & Oona 4kk+ [/color]
Yritän nyt opetella kirjoittelemaan tänne isojen puolelle :o) tänään piti vielä kirjoitella tuonne pikkuistenkin puolelle¿
Kiitos kaikille onnitteluista ja tervetulo toivotuksista :o)
Oltiin taas mattopyykillä, nyt on kaikki matot pesty, jes! enää ei tartte mennä..
Tänään tuleekin putkimies laittamaan taas veden tulemaan käsienpesualtaaseen ja laittaa hanan paikalleen niin saadaan tänään viimeinenkin pesuhuoneenhylly paikalleen ja huomenna tulee uudet laminaatit, saas nähdä, koska mies niitä alkaa naputtaa, meinas, ett olis jo lauantaiksi valmis, tuskinpa! lauantaina juhlitaan hiukka eemelin puolvuotispäivää ja samalla elokuun lopussa olevia nimipäiviä :o)
OPE: voi aino raukkaa :o( onneksi ruoka pysyi sisällä jo aamuyöstä¿ jaksamista!
KARSSULI :mukavaa, että ainon hoitoon tustuminen oli mennyt hyvin :o) ehkä se äitikin vielä tottuu ainon hoitoon viemiseen :o)
AMY emmin rytmi on heittänyt kuperkeikkaa, voi ei! toivottavasti se tosiaan nyt tasottuis niin jaksaa äitikin paremmin :o)
Mä olen välillä ihan huolissaan kun eemeli ei kovasti naureskele ääneen, vain väsyneenä alkaa höröttämään pienestäkin hölmöilystä, mutta muuten vaan hymyilee koko naamallaan :0)
Oltiin kaverin kanssa siellä babyboissa ja kaverin poika on pari viikkoa eemeliä vanhempi ja hän hihkui tosi helposti, mutta eemeli oli siihen verrattuna varsinainen totinen torvensoittaja, vaikka onkin kova hymyilemään¿onkohan se sitten vaan persoonallisuus kysymys vai mistä voi johtua?! mielestämme ainakin miehen kanssa kovasti hymyillään ja naureskelleen eemelin nähden¿ se on vaan niin mainion kuuloista kun pikkuset oikein höröttäen nauraa¿no onneksi sentään hymyilee :o)
Mutta nyt siistimään pesuhuonetta, kun se putkimies tulee illalla ja eemelikin on mattopyykin jälkeen päikkäreillä..
Palailen taas jossain vaiheessa ja kovasti yritän päästä jutusteluihinne mukaan :o)
Pajuska+eemeli 6kk+
ELOVENA, ollaan mietitty treffejä tässä tälle viikolle, että jos oot kiinnostunut, niin ilmoittelehan itsestäsi :) Tietty kaikki muutkin kiinnostuneet oulun suunnalta on tervetulleita! :)
VIIPERO, pistin mailia sulle, tulihan perille? :)
Jaa, tuun myöhemmin uudestaan kommentoimaan paremmin.
Han ja Sampo 6,5kk
Pikaisesti jotain ennen vaunulenkkiä...
Open Ainon maitokokeilu kuulosti hurjalta. Itse olisin varmaan ollu jo ihan paniikissa..
Retu, milloinkas Valo on syntynyt? Taitaa olla aika saman ikäinen kuin Eveliina, joka syntyi 28.12..
Mammis, Evellä oli karstaa jossain vaiheessa (silloin oli vielä hiuksia) ja laitoin muutaman kerran öljyä ja se auttoi. Ja Eveltähän lähti ensin päältä tukka joskus 4kk ja nyt 7kk iässä lähti takatukka.. :(
Eveliina harjoittelee tuossa seisomista isin kanssa. Eli heti kun silloin valitin täällä jaloista, niin seisominen on alkanut sujumaan. :) Äsken nousi stepperiä vasten " seisomaan" :D
Tänään on herätty klo 7 ja nukuttu 10-11.40 ja siinäpä ne päiväunet taas onkin.. Saa nähdä nukahtaako kun lähdetään vaunuilemaan. En viitti lähteä treeneihin kun tuo neiti on " hieman" itku herkällä päällä...
Ruoka-asiaa, Evelle sopii nyt ainakin kaura- ja ohrapuuro. Jos tällä viikolla vielä kokeiltas ruispuuro ja ens viikolla ennen neuvolaa vielä vehnä.. :)
Nyt vaunuilemaan! Viimeistään keskiviikkona nähdään treffeillä!
Bejpi ja Eveliina 7,5kk+
Ja tervetuloa Retu, kyllä mä ainakin sut muistan oikein hyvin! Ja noista ruokajutuista - kannattaa varmaan noudattaa paikallisten ohjeita, mutta vähän varauksella. Kyllä Skotlannissakin kasvaa terveitä lapsia, vaikka saisivatkin ruokia eri tahtiin kuin Suomessa :) Sinuna pysyttelisin vielä vaan soseissa, enkä hoppuilisi " aikuisten ruuan" kanssa. (Tietty jos syötte vähämausteista kasvisruokaa tai puuroa, niin miksei lapselle samaa suolattomana.) Mut noin muuten, noudata vaan neuvolan kehoituksia. Kai nekin on terveydenhuollon ammattilaisia :)
Osse on jo töissä. Miten oli typy tänään pärjännyt?
Karssuli, voitaisiin hyvin tulla käymään joku päivä. Mun pitäisi viedä työpaikalle avaimet ja työvaatteet piakkoin, koska irtisanouduin tänään..! Mulle kävisi torstaina iltapäivästä, tai perjantaina mihin aikaan vain. Paitsi jos Aino nyt nappaa kovan nuhan (tai muun taudin) päiviksestä, sit täytyy siirtää tuonnemmaksi. Meillä kun on se Italian matka sunnuntaina edessä... Niin ja oikein muistit matkan. Oltiin vaan viime viikko sukuloimassa.
Mä olin tosiaan viime viikolla neljä päivää töissä, kun sijaistin äitiäni yläasteen enkunopena. Lucky bastard oli Dublinissa koulutuksessa, joten mä sain sitten kunnian leikkiä opea :) Oli kyllä ihan huippuhauskaa, vaikka hermot meinasi mennä ysiluokkalaisten kanssa. Me asuttiin sen aikaa mun vanhemmilla, ja kotitalo on 5min kävelyn päässä siitä yläasteesta. Mies siis toi pisimpänä päivänä Noelin mulle ruokkiksella syötettäväksi, ja toisena pitkähkönä päivänä kävin hyppytunnilla kotona syöttämässä. 4h työpäivät mentiin ilman imetystä, koska imetin vaan lähtiessä ja tullessa. Meni kyllä kokonaisuudessaan niin hyvin, et nyt ei yhtään hirvitä lähteä luennoille parin viikon päästä. Kyllä nuo miehet pärjäävät kahdestaankin :)
Nyt katselemaan Greyn anatomian kakkoskautta, jotta ehdin mukaan kolmoseen kun se alkaa! (Koukutuin sarjaan kesäuusintojen kautta.)
Kandi
Mulla on maailman ihanin vauva!
Aattelin vaan tulla kertomaan... :)
Ei vaan, vaikka oikeasti typy on ihana, oli pärjännyt oikein mainiosti isin kanssa. Ja mullakin oli töissä ihan kivaa, sain jo vähän ajatuksestakin kiinni ja huomenna toivottavasti homma etenee jo ihan kunnolla.
amy, mä tunnistan kyllä kans nuo kotiäidin maanantait... aina viikonlopun jälkeen tuntuu niin " raskaalta" olla yksin lapsen kans, ja vissiin ainakin meidän typy tylsistyy, kun ollaan kaksin. Toivottavasti Emmin rytmi löytyy taas. Meilläkin muuten on siirrytty ihan reilusti kaksiin uniin, en ees muista milloin ois viimeks nukkunut useemmat.
Kiva, että Karssulin Aino tuntuu tykkäävän päikkiksestä. Iso tyttöhän Aino jo onkin!
Minäkin muistan retun ihan hyvin! Äläkä huoli, vaikkei Valo vielä osais laittaa ruokaa suuhun, kyllä se siitä pikkuhiljaa alkaa kiinnosta. Pitkäänhän noi vaan leikkii sillä ruoalla, mut sekin on tärkeetä, kun haluavat kokeilla kaikkea. Ja uskoisin, et knnattaa reilusti palata takas soseisiin, jos ne uppoaa paremmin, meillä ainakin on seilattu ees taas 8kk ja 6kk ruokien välillä, kun ne hienojakoisemmat vaan uppoaa paremmin. Viimeks tänään annoin sekas noita soseita. Ja maitotuotteista varmaan huomaat, sopiiko ne Valolle vai ei, meidän typyllä nimittäin meni maha ihan sekaisin sillion, kun niitä liian aikaisin tarjosi. Näin kävi siis sekä vauvojen jogurttien että normaalin jogurtin kans. Ehkä siellä Skotlannissa on eri tavalla käsiteltyä maitoa, joten voi sopia aiemmin.
mammis, mä poistin pari kertaa öljyllä karstan, mutta kun se tuli aina vaan uudelleen takas, en oo pitkään aikaan (siis moneen kuukauteen) enää jaksanut vaivaantua. Edelleenkin on karstaa, mut kun se ei häiriste typyä mitenkään, ni olkoon.
pajuska, älä huoli tuosta nauramisesta, eiköhän se oo just vaan persoonallisuuskysymys. :)
kandikin oli käväissyt töissä, eikös vaan oo ihana huomata, miten vauva pärjää ihan isinkin kanssa!
Jaahas, kai sitä pitää mennä pesulle ja unille, et jaksaa aamulla taas.
-Osse ja typy jo unilla
[color=hotpink]Mammanalku: Jos sitä karstaa on ihan hirveesti ni sit varmaan kannattaa tosiaan laittaa öljyä päähän vaikka 1-2h ennen kylpyyn menoa ja sit siellä kylvyssä koittaa pestä niitä pois. Ja sillä äitiyspakkauksen pehmeellä harjalla kantsii kans harjailla..
Heidillä on ollu karstaa sen verran vähän etten oo alkanu öljyilemään.
Pajuska: Mä en olis huolissaan ääneen nauramisesta. Jotku vauvat on tosikompia ja toiset taas hekottaa ilman syytäkään. :) Jos poju kuitenkin hymyilee ja nauraa kun on oikeen kunnolla hauskaa, niin se kuulostaa oikeen normaalilta mun korvaan!!! :) Tosiaan kaikki vauvat on siinäkin erilaisia.
Omia kuulumisia pikasesti ennenku alkaa ihan tosissaan oksettaa.. Edellisestä syömisestä alkaa olee yli tunti vai puoltoista, ni ny alkaa tulee taas niin kauhee nälkä ja tosi huono olo, että pitää kohta sännätä syömään jotain...
Pakko kertoo eiliseltä yks juttu.. Heidi oli omas huoneessaan nukkumassa päikkäreitä ja mä nukuin samaan aikaan omassa sängyssä. Sit heräsin Heidin ääntelyyn ja olin lähös kattoo että onko se heränny. Nousin sängystä ja tipahdin 2 kertaa lattialle ihan suorilta. En ees sen ekan tipahtamisen jälkeen tajunnu, että rojahdin lattialle kun olin niin unenpöpperössä ja koitin vaan jatkaa uudelleen matkaa. Mut sit tokan tipahtamisen jälkeen havahduin sen verran, että tajusin, että mun vasen jalka ei pidä ollenkaan. :0 Siihen ei voinu varata oikeen kunnolla kun se meinas aina pettää alta..
Tuen kanssa pääsin kuiteski Heidin huoneeseen (jossa tosin neiti nukkuu ihan rauhassa) ja sen jälkeen jalka alko vähitellen toimimaan, mutta vas. etureisi oli iltaan asti vähän kipee. Ihan outo juttu! Mut olis ollu hauska nähdä se... Olis ollu varmaan huvittavan näköstä kun yks ihan unenpöpperössä rojahtaa kahdesti lattialle ja silti vaan koittaa jatkaa matkaa... :)
Mulla on tänään se varhaisraskauden ultra.. Mua ei kyl jännitä vielä yhtään, vaikka mulla onki epäilys kohdunulkosesta. Mut sen näkee sit kohta. Se on klo 12, et pitäkäähän peukkuja. :)
Nyt pitää mennä syömään jotain... Moi moi! [/color]
[color=dodgerblue]Burde, Heidi (~11k) ja " vilho-viljami" 7+2?
[color=#C71585]Eilen oli jotenkin vähän hankala päivä..Emiliinalla taitaa tulla ylähampaat pian läpi, ne näkyy hienosti ikenissä jo..Nukkuminen ei kiinnosta ja lelut on ihan tyhmiä. Yksin ei voi olla kun alkaa harmittaan. Syöminen on ollut kaikkein tylsintä, mutta vähän on uponnut kun oon antanut lusikan omaan käteen ja se on saanut sitä sit nuoleskella. Vaihtelin sit vaan kahden lusikan kanssa ja annoin sille aina täytetyn. =)
AMY: mä uskon, että kaikille maanantai on vähän tylsempi kun arkeen pitää palata. Samoin perjantaina kaikki on vähän paremmalla päällä ja ystävällisempiä kun on tulossa viikonloppu ja ilma on odotusta täynnä..=) Ja eikös muutama askel ole jo kävelyä? =)
KARSSULI oli käynyt katsomassa hoitopaikkaa..Kiva kuitenkin, että Aino vaikutti kiinnostuneelta ja paikka on mukava..=) Äiskälle se varmaan kovinta aina on hoitoon jättäminen..piuh.
RETU: mäkin muistan sut kyllä..=) Ihan rennosti vaan menet paikallisten suositusten mukaan! Mun äiskäkin sanoi aikoinaan, että kauheen varovaisia ollaan täällä Suomessa ja aika hitaaseen tahtiin mennään noiden soseiden ja totuttelemisien ym. kanssa. Pohjoismaat taitaa olla ainoita, jotka pilkkoo maidon proteiinin ihmiselle täysin vieraaseen muotoon..siks (ehkä) niiden aloituskin on myöhemmin ja täällähän niitä maitoallergioita eniten todetaankin.
PAJUSKALLE ja Eemelille tervetuloa tänne puolelle! =) Emiliina ei naura ääneen muuta kuin isälleen kun se hölmöilee sen kanssa..=) Sille se kyllä sit kiljuukin ja hihkuu..ihan kateeksi käy..=) Enpä huolestuisi..ehkä poika ei vaan pidä teitä tarpeeksi huvittavina =D
OSSEn tyttö oli pärjännyt hyvin iskän kanssa..hyvä homma! =) Niin sitä huomaa, ettei me ihan korvaamattomia ollakaan..piuh. =)
BUDElla on ultra tänään! Peukut on pystyssä! Eiköhän siellä kaikki oo kunnossa..jänskää hui! =)
Pitääkö kenenkään lapset sellasia outoa pärskähdysääniä sylkikuplien teon lomassa? Vähän kuulostaa ku se yskis ja aivastais samaan aikaan..Mä meinasin huolestua kun on pitänyt niitä muutaman päivän, mutta eilen katselin, että se taitaa ihan tahallaan tehdä niitä..? En tiedä..outoa..
Nyt aamupuuron tekoon ja suihkuun..
Ihanaa tiistaita kaikille!
t. poppis ja Emiliina 6,5kk
[color=deeppink]Nyt vähän paremala aikaa, ehti kunnolla operehtyä juttuihinkin.
OPE, aika hurjalta kuulosti Ainon maitokokeilu :/ Eipä vissiin tosiaan vähään aikaan tarvi uudestaan kokeilla. Meillä muuten kans karhukävely on POP :D Sampo konttii kyllä ihan normaalistikin, mutta välillä jää tuumailemaan ja nousee karhukävelyasentoon :) Ei tosin liiku eteenpäin sillä tavalla, mutta kumminkin.
AMY, Miten Emmin päikyt, joko on palanneet normaaleihin uomiinsa? On sek kyllä kumma, että just kun luulee, että on saavutettu edes jonkunlainen rytmi, niin kaikki kääntyy hetkessä päälaelleen.
KARSSULI, varmaan äidin sydämestä ottaa viedä hoitoon, mutta Aino vaikuttaa sen verran reippaalta, että eiköhän pärjää hoidossa oikein mainiosti! :)
PAJUSKA, musta ei kannata olla huolissaan, jos Eemeli ei koko ajan olekaan kuin naantalin aurinko. Me ollaan aikuistekin niin erilaisia eikä kukaan meiltäkään vaadi, että kaikkien pitää koko ajan hymyillä ja nauraa, että on " normaali" :) Eemeli varmasti nauraa, kun katsoo, että siihen on aihetta.
KANDI, heh, kivoja tuollaiset työkeikat! :)
BURDE, tuuhan kertomaan ultrakuulumiset hetipaikalla! Jänä tuo könyäminen :D
POPPIS, nuo vauvat keksii kaikenlaista, aivan hyvin se pärskähtely voi olla jotain Emiliinan itsensä hauskuuttamista :) Meillä Sampo oppi tuossa joku viikko takaperin päristelemään ja voi että sylki lentää vähän väliä :D Varsinkin kun Sampo on oikein tyytyväinen, niin alkaa päristellä oikein kunnolla :)
Joops, omaan tai Sampon napaan ei juuri mitään uutta. Konttaaminen alkaa sujua todella hienosti ja istuessaankin kaatuu enää harvoin. No eilen pitkästä aikaa kaatui suoraan selälleen ja itku pääsi, mutta se siitä. Reipas poika se on! :) Kova touhuamaan ja taatusti löytää ekana kaikki sellaiset paikat, jotka ei sovi pikkuvauvoille. Että perässä saapi kulkea jatkuvasti. Tahtoo aina pianotuolia vasten nousta seisomaan, mutta helv* kun se tuoli liikkuu yms. niin ei oikein onnistu. Yritin ohjata Sampon sohvan luo, että nousis sitä vasten, mutta ei, pianotuolin luo se konttaa uudestaan ja uudestaan :p
Noh, täytyypi mennä viihdyttämään poikaa.
Han ja Sampo 6,5kk[/color]
Aloitin hienosti pinon eilen mutten ehtinyt kirjoittamaan..
Ossella oli mennyt töissä hyvin ja lapsonenkin tyytyväisenä=) Samaten Karssulin Ainoa viihtyy hoidossa! Milloinkohan meillä?!:)
Meillä päivät on ihan kauheita!!!=( Ilmeisesti noi hampaat, nyt on neljä hammasta suussa ihan kunnon kokoisia ja eteen ylös pukkaa vielä tulla kaksi lisää. Koko ajan narisee kuin " ladon ovi" , ei viihdy yksin, eikä seurassakaan ellei koko ajan ole jotain actionia, eli heilutella ilmassa, seistä, lauleta ja leikitä. Mä olen aivan poikki!! Äiti lupasi tulla to päiväksi kun jotenkin ei enää jaksa, kun ei hetkeäkään saa levähtää (paitsi päikkäriajan). Koko ajan tyytymätön lapsonen vieressä. Eli Poppiksen kanssa samassa veneessä ollaan;)
Amy, mä tulen ilman muuta treffeille jos O vaan tästä rauhoittuu. Tällaisen narisijan kanssa ei tule matkasta meinaan mitään.
Burde, ultrakuulumisia odotellaan ja kiva kun palasit kunnolla takaisin!!=)
Bejpin evekin treenaa seisomista ja Hanin Sampo konttailee, meillä ei edelleenkään muuta kuin pyöritään lattialla kellon lailla ympäri ja välillä työnnetään käsillä taaksepäin eli peruutetaan. Mutta eteenpäin ei mennä vieläkään. Saas nähdä koska lähdetään liikkeelle.
Syksy alkaa ja kaikki kivat ohjelmat, eli ma meillä muskari, ti mulla espanjan luennot avoimessa ja pe seurakunnan perhekahvila ekan lapsen saaneille. Eli mukavaa puuhaa tiedossa!=)
Nyt ääni taas kasvaa tossa sitterissä, eli hetkeksi viihdyttämään oliveria ja sitten laittamaan se nukkumaan...
A & O 6kk1vko
olen aika varma, että Emis vaan viihdyttää itseään... meillä nimittäin kans tehdään yhden jos toisenkin laista ääntelyä ihan vaan koska osataan. Ja kaikki on menneet ohi ihan yhtä nopeesti ku ovat alkaneetkin. MEillä muutekin noi leikit on sellasia, et edellisenä päivänä nauretaan ihan sikana jollekin jutulle, joka seuraavana päivänä saa aikaan vaan tuhahduksen. Eilen viimeks esitin muka tosi hauskoja juttuja typylle kun hää oli kylvyssä, mutta ei naurattanut sit lainkaan. Isänsä sanoi, et joo, ne on jo ihan out (siis ankan heittäminen kylpyammeeseen, mikä nauratti ennen ihan hirveesti, samoin apinan esittäminen... :D).
Burden kuulumisia kovasti odotellaan!!
-Osse ja typykkä 9kk (kotosalla)
Laitoin muistinvaraiseen osoitteeseen sulle sähköpostia, toivottavasti se tulee sulle :D Ollaan siis kiinnostuttu treffaamaan.
Rasmus just heräs pikku-uniltaan, joten kaikille muille terkkuja!!
Elovena ja Rasmus viikon päästä 7kk
mukavaa että tuutte myös! :) Nyt kyllä sun maili meni jollekin pahaa aavistamattomalle :D Nääs ei (ainakaan vielä) ollut tullut perille viesti. Mutta ollaan sovittu, että huomenna (ke 22.8) nähtäis ilmeisesti pallolla joskus puolenpäivän jälkeen (klo 13 tai jotain). Vielä ei oo sovittuna, että mitä tehtäis, kun on mietitty, että katoittais mielentilan ja säätilan mukaan :) Mun puolesta se Coffee House vois olla sellainen paikka jonne vois mennä, jos ei esim. ulkona (torilla, Ainolanpuistossa tms.) haluta olla.
Vielä muistinvirkistykseksi se mun osoite han_som_reiste_@hotmail.com pistä mailia, niin voidaan vaihtaa numeroita, jos tulee jotain yllättäviä muutoksia :)
Kiitos kaikille nauruasiaan kommentoinneille¿ juu eiköhän se ole pääasia, että poitsu sentään hymyilee ja usein hymyileekin ja POPPIS tosiaan me ei taideta miehen kanssa olla eemelin mielestä tarpeeksi huvittavia :o)
Aamulla oltiin puolvuotisneuvolassa ja kuulumiset sieltä:
Paino 8,450
Pituus 70,3
Pipo 44,4
Painokäyrä on laskussa, joten tarttis syödä enemmän, sanoi kyllä, että kaikki alkaa hoikistua puolen vuoden iässä kun liikettä alkaa tulla enemmän, vaikka eemeli ei vielä eteenpäin menekkään ja lihat saatiin aloittaa¿heti neuvolasta tultua maisteltiinkin broikkua ja kasviksia ja olikin herkkua :o) kovin paljoa ei ekalla kerralla kuitenkaan vielä uskaltanut antaa¿
AURORA ja POPPIS: meillä Eemeli myös narisee päivät pitkät, jos ei koko ajan keksi uutta viihdykettä, ite kans alkaa iltaisin olla ihan väsynyt,. kun kaikki on ihan tylsää ja leikittely ja sylissä oleminenkaan ei aina auta.. yksinään ei ainakaan viihdytä missään..mukavaa kyllä kuulla, että eemeli ei ole ainut narisija :o) eemelillä ei ole vielä yhtään hammasta tullut läpi ja luulenpa myös, että eemelillä ainakin osittain mariseminen johtuu tulevista hampaista¿
Siinä toiveessa elän, että kun alkaa päästä eteenpäin niin suurimmat narinat jää, kun pääsee itse tutkiskelemaan maailmaa.. en kyllä tiedä, koska eemeli eteenpäin oppii menemään, kun lattialle laittaa niin kääntyy heti vatalleen ja sitten tulee kiukku, ei yhtään jaksa harjoitella eteenpäin menemistä¿
BURDE: aika jänskää, toivottavasti ultrassa kaikki on hyvin, kuulumisia odotellessa¿
POPPIS: eemeli on kanssa pärissyt jo jonkin aikaa ja varsinkin silloin kun syödään :0) eemeli kuolaa myös hirveesti ja kun päristelee niin saa aikaseks kyllä aikamoisia sylkikuplia :0)
Nyt taas kotiaskareiden pariin, kun eemeli on päikkäreillä..
[color=green]Minkä ikäisinä teillä vauvat alkoi ryömimään tai muulla tavalla eteenpäin liikkumaan? Muistelen, että HANIN Sampo taisi olla aika ajoissa tässä touhussa :) Arttu ei vielä liiku kuin kierien pitkät matkat, tai pyörii " napansa ympäri" mahallaan. Kova hinku on etiäpäin, mutta kädet ei ole vielä yhteistyössä jalkojen kanssa. Eli minkä ikäisinä yleensä liikkeelle lähdetään? Pitääkö vauvan saada harjoitella liukkaalla alustalla (pelkällä lattialla), vai voiko liikkeelle lähtö tapahtua ihan matollakin?
Eipä kummempia tällä erää... :)
Pi-Ki ja Arttu 5,5kk+
P.S. Kohtahan me tullaankin jo tälle puolen =)
Bejpi: Valo ja Eveliina on syntyneet täsmälleen samana päivänä! Valo oli 8pv yli lasketun ajan, joten oli aika iso poika jo syntyessään.
Mammis: meillä hiukset rupes lähtemään 6vk:n ikäisenä, aamuisin oli pään alus ihan täynnä hiuksia (syntyessä valolla oli pitkät mustat hiukset), mutta kyllä ne tulee takasin, nyt on jo täydet hiukset (mutta vähän vaalempina), oli se kyllä aika huvittavan näköistä pari kuukautta, Valo näytti ihan joltain kaljuuntuvalta keski-ikäiseltä mieheltä. Karstaa on ollut päässä melkein alusta alkaen. Meillekin sanottiin tuosta öljyjutusta, mutta laiskuuttani en ole koskaa saanut aikaseksi kokeilla. Rapsutellut olen varovasti. Ja ei kait siitä karstasta mitään haittaa ole, ei ainakan tunnu poikaa vaivaavan.
Päristelystä: meillä on viimeisinä muutamana päivänä päristelty koko ajan kun ruokaa on suussa. Alan olla vähän epätoivoinen jo. Kieltäminen ei autan (melkeinpä vaan yllyttää). Mies ehdotti, että lopettaa syöttämisen ja laittaa poitsun pois pöydästä kun päristely alkaa, mutta kun se yleensä alkaa heti... Ja ruoka lentää joka paikkaan. Pakkohan sille on kuitenkin ruokaa antaa! Jos kenellä on hyviä vinkkejä...
Huh, nyt joku kuuluu jo heräilevän päikkäreiltä, eipä ne sitten pitkät olleetkaan...
töissä oon ollut tunnin ja niin tuskaiselta tuntui jättää ihana naurava tyttö kotiin isin kanssa... toinen vielä nukkui yön niin hyvin, kerran kävin tutin laittamassa takas suuhun ja ei edes aamulla herännyt meidän väliin nukkumaan. Eli heräs vasta vähän vaille ysi omasta sängystä ja kikatteli. Enkka sekin!
Opella ja Ainolla oli ollut hurja maitokokeilu! Muuta ei sit oikein jäänytkään mieleen...
Juups, mutta pakko kai tässä on yrittää noita töitä, jos vaikka aivot vähitellen aktivoituis. :)
Ai niin, kylpylässä oli kivaa, pe nähtiin Danny (oli kyllä huono show!) ja la makasin hoidoissa ja vedessä ja söin koko ajan hyvin! Tyttöä oli ikävä välillä, kun näin kylpylässä muita vauvoja, mutta muuten oli niin ihanaa vaan olla kaverin kanssa ja nauttia elämästä niinku ennen. :)
-työ-Osse ja koti-typy 9kk+