En tiedä auttaako tähän muu kuin ero? Eroaisitteko tälläisessä tilanteessa.
Miehellä ongelmia lääkkeiten käytön kanssa, hänellä kovia kipua selässä. Selkää on tutkittu, mutta syytä ei ole vielä löydetty kipuun. Mies on käyttänyt siihen vahvoja särkylääkkeitä jo n. 5vuotta ja käyttää niitä väärin eli kivut ilmeisesti niin kovia että ottaa aina kaksikertaisen annoksen vähintään.
No hän on monta kertaa luvannut lopetta liikakäytön ja nyt näytti jo hyvältä, kärvisteli jopa ilman lääkkeitä jonkun aikaa, mutta kivut kasvoivat niin kovaksi että joutui käymään päivystyksessä ottamassa kipupiikin.
Nyt sitten tänään huomasin että mies on poisoleva ja normaalia hiljaisempi, monta kertaa kysyin että onko hän ottanut jotain lääkettä ja hän kielsi asian. Tiesin kumminkin että hän on tramalia ottanut koska tunnistin käytöksen. 6tuntia intin asiaa ja mies vaan kielti ja kielsi kunnes myönsi että sai eilen sukulaiseltaan tramaleita.
Itken, olen pettynyt ja en tiedä mitä tehdä. Mies on tehnyt näin jo monta kertaa. Olen sanonut hänelle monta kertaa etten hyväksy tramalin käyttöä koska sitä lääkettä ei hänelle ole määrätty, mutta tiedän myös että mies ottaa sitä hyvin harvoin ja vain sillon kun selkä on äärimmäisen kipeä. Mutta mies valehteli, taas. Kielsi kaiken ja tämä ei ole ensimmäinen kerta kun valehtelee lääkkeiten käytöstä.
Olen ihan väsynyt tähän tilanteeseen. :(
Kommentit (22)
Jos siis päätät, ettet eroa, et enää puhu asiasta miehesi kanssa. Annat asian olla aivan kuin se olisi normaalia elämää. Ehkä joskus voit varovaisesti sanoa jotain, mutta ei koskaan ehdottaa, että hänen pitäisi lopettaa lääkkeiden käyttö.
Mieheni juo ja osittain se johtuu kivun takia. Sanotaan näin, että hän myöntää, että ei voi jättää alkoholia ja kovien kipulääkkeiden kanssa alkoholi ei sovi lainkaan. Hän on siis valinnut, että ei syö lainkaan kipulääkkeitä, mutta ottaa alkoholia sitten myös kipuun. Hänellä on ihan selkeä vaiva, mistä kivut johtuvat ja reseptit kipulääkkeisiin hän saa, jos vain pyytää. Mitään muuta hoitoa (kipupolia tai kuntoutusta) hän ei saakaan.
ensi sijaisesti miehesi kuuluisi kipupoliklinikan hoidettavaksi. Monilla tukilääkkeillä voidaan vahvistaa kipulääkeiden vaikutusta. Toisaalta niin suuri annos joka tekee tokkuraiseksi voi olla jo liikaa eli vähemmälläkin olisi kipu hellittänyt.