Onko muita "roskisdyykkareita?" Parhaimmat löytösi?
En voi sille mitään, mutta aina jos kuljen roskalavan ohi, niin sinne täytyy kurkistaa.. Jos sieltä vaikka löytyisi jotain! :)
Itse olen löytänyt kesäkalusteet, hyllyn, kukkaruukkuja, kynttilälyhtyjä... Ja siis ehjiä kaikki.. Eilen bongasin hirmuisen vanhan, täyspuisen tuolin, josta oli lähtenyt selkänoja irti.. Ja nyt olen sitä hionut ja paklannut... Tulee muuten sairaan hieno!! :)
Kommentit (29)
Luuletko, että ne pöpöt elää noissa huonekaluissa ikuisesti? Tai että se pariskunta aikoo nuoleksia ja imeskellä niitä tavaroita kovasti?
Kyllä ihan tavallisille tavaroille riittää tavallinen pesu.
]
kiireiset uraäidit ja -isät eivät jaksa viedä vanhoja vaatteitaan edes 300 m päässä sijaitsevaan keräyslaatikkoon, vaan laittavat suoraan roskiin. Olen löytänyt roskiksesta niin paljon tavaraa, että en jaksa tänne edes kirjoittaa. Esim. aivan uudet lastenrattaat, toimivan telkkarin, paljon vaatteita jne...
Mutta silti roskakatoksesta olen 2 kertaa tehnyt löytöjä. Ensimmäisellä kerralla löysin nukkekodin ja toisella kerralla fisher prisen parkkitalon. Kumpikaan ei ollut roskalaatikossa vaan jätetty siihen viereen ja molemmat todella hyvässä kunnossa.
mutta myynyt melkein kaikki löydöt kirpputorilla ja saanut niistä paljonkin rahaa (kerran saatiin yhdestä lasisesta lampunkuvusta 100 euroa)
Jostain syystä inhoan sitä roskalavatavaraa kotonani, oli sitten miten hyväkuntoista vaan ja ennemmin tai myöhemmin hankkiudun niistä eroon.
Tykkään ostaa uusia asioita, ne tuntuvat enemmän omilta kuin jonkun tuntemattoman vanhat roinat.
Vaatteisiin tämä ei päde, vaan ostelen paljonkin kirppareilta vaatteita lapsilleni.
Kerrankin muotitietoinen ja ilmeisen varakas sinkkunaapuri oli heittänyt vaikka mitä merkkitavaraa roskiin, muotilaukkuja, Burberryä jne. sain niistä hyvät rahat kirpputorilla.
Philipsin ministereot, joissa radio/cd/kasettisoitin käytiin dyykkaamassa myös ja niistä on ollut iso ilo.
Pienemmissä asunnoissa ollut runsaasti vaihtuvuutta ja kaikilla tuntuu olevan sama tyyli: roskiin vaan!
Ollaan sitten dyykattu vaikka mitä: mattoja, valaisimia, leluja, lasten- & aikuistenvaatteita, astioita, iso laatikollinen mm. savonia-aterimia, pari digikameraa, kirjoja, kaiutinsysteemi kotiteatteriin, kassikaupalla tietokonetavararaa, kaksi autorataa, junaratasysteemi, cd-levyjä, tauluja ym.ym.
Tälläkin paikkakunnalla on paljon mahdollisuuksia kierrättää, ihan kotoakin tullaan tavaroita hakemaan - mutta ei, niin ei, ilmeisesti moni heittää mieluummin roskiin...
Sängyssä oli pieni repeämä ja syöttötuolista puuttui pari ruuvia.Nuo kun korjasin, niin olivat täysin käyttökelpoisia ja olivatkin meillä käytössä vuosikausia .
tuota vaatteiden pois heittämistä. En tajua, miksi ehjää ja siistiä vaatetta ei voisi antaa jonnekin eteenpäin, kun siitä taatusti olisi vielä iloa vaikka useammallekin käyttäjälle. Kyllä luulisi, että pienessäkin kylässä löytyy joku, jolle käytetyt vaatteet kelpaavat, tai joku joka tietää jonkun jolle ne kelpaavat. Kauheaa laiskuutta todellakin heittää käyttökelpoiset vaatteet pois (enkä tarkoita mitään kulahtaneita, tahraisia ja reikäisiä, vaan todellakin käyttökelpoisia)!
Sama tietysti pätee kaikkeen muuhunkin käytettyyn ehjään tavaraan.
Tuttuni kertoi kuinka hän aina viskaa kaikki lastensa pieneksi jääneet vaatteet ihan vaan roskikseen. Olin aika järkyttynyt kun kuulin tuon. Hän selitti vaan että ei jaksa niitä minnekään viedä.Hän asuu kyllä pienessä kylässä missä ei ole ihan vieressä edes jotain keräyslaatikkoa, mutta silti, must tuo asenne on tosi karmaiseva.
Löydettiin taloyhtiön lukollisesta roskakatoksesta ja kyseltiin varmuuden vuoksi moneltakin, että onko ne jotenkin vahingossa joutuneet sinne... mutta ei, joku oli tosiaan heivanneet ne ja meille tuli tosi tarpeeseen, ovat olleet käytössä jo 3 lapsella sen jälkeen.
Auton kattoteline, puutuoleja 4 kpl, kassikaupalla siistejä ja cooleja poikien huppareita, farkkuja ja lenkkareita, ruukkuja, maljakoita, vanhoja pajukoreja ja hengareita.
Lehtiroskiksesta saan melkein joka viikonloppu hakea saman viikon aikakauslehtiä, joita joku naapuri ei näköjään tykkää säilytellä kotonaan sen pidempään - mikäs sen hauskempaa.
Paljon kirjoja ja lehtiä, työtuoli, fleece-pusakka, pari mattoa... Enemmänkin ois ollu tarjolla, mutta kaikkea ei ole tarvittu. Sohva tavallaan, miehen kaveri oli viemässä yhtä sohvaa kaatopaikalle jostain firmasta ja kysyi kelpaisko meille.
Kaveri löysi dyykkasi käsinkudotun maton yöpöydän kaapin sisältä roskislavalta :O
puisia puutarhalaattoja kannoin kanssa kotia. Mein taloyhtiössä toimii lehtien kierrätys eli siellä on laatikko (ei sama kuin jätelehtienlaatikko) jonne voi jättää omia lehtiä (siis tyyliin me naiset, kunto plus, olivia, kotivinkki joiden juttuja viitsii lukea vielä ajankin päästä) ja onpa joku jättänyt sinne kirjojakin vaihtoon.
Olen harrastanut tätä harrastusta monta vuotta ja ihan omien asuntojen roskiksista olen vuosien varrella löytänyt vaikka mitä. Esim. yhden kerran löysin 10 uutta intialaista hametta hintalappuineen, kolme tölkkiä olutta, uusia hintalappuisia alusvaatteita. Sitten olen löytänyt imurin, lukemattomia mattoja, pöytiä, tuoleja, maljakoita. Kerran roskiksessa oli pumpattava barbara, annoin sen yhdelle taiteilijalle. Silityslauta lähes uusi, annoin tarvitsevalle jne... Olen jo nelikymppinen mutta edelleen pidän silmät auki.
jonku pitäis perustaa tollasen tavaran vastaanottokeskus ja sinne vois viedä kamaa ja hakee kamaa ilmasix :) mä en itse ainakaan kehtää dyykata roskiksia, vaikka juuri noita löytöjä sieltä vois tehä :) aika peseminen noissa kamoissa varmaan tosin on...
Etsi oman paikkakuntasi keskus netistä. Niitä kun vaan ei kauheasti mainosteta ja monet on lakkautettu vähäisen käytön vuoksi. Kai käyttö on vähäistä jos kukaan paikkakunnalla ei tiedä moisesta.
Tiedän ainakin Hämeenlinnassa ja Kaarinassa olevan erinomaiset kierrätyskeskukset. Tiirailin juuri lähes uudenveroista sohvaa 32e hintaan.
Meille on löytynyt vaikka mitä, petroolilämmitin mökille, lapsille fillarit, siisti matto, ihana vanha emma-tuoli, renginkaappi... ja lehtiä tietysti, joka mökkireissu käydään lehtiroskiksella hakemassa luettavaa. Keskimmäinenkin pyöräilee kotona aina "lehtipisteelle".
Muistelen, että lapsena luokkakaverin sukulainen oli kaatopaikalla töissä ja kutsui paikkaa monivalinnaksi!
2 kpl saman sarjan matkalaukkuja, joista toinen iso pyörällinen kahvasta vedettävä ja toinen lentolaukkukokoinen.
Mattoja olen varmaan kaikkiaan kymmenen ottanut roskiksista.
Kaksi nojatuolia.
Hylly
Kenkäteline
joka on ollut meillä käytössä jo kahdella lapsella ja säilytetään sitä vielä kolmannen varalle. Tosi hieno. Sellainen, josta saa toisen sivun avattua ja pohjaa laskettua ja nostettua tarpeen mukaan. Ja ihanat nallekuviot sivuissa.
on imeytynyt viemärivettä nin kyllä siinä ihan varmasti on tartuntavaara vaikkei niitä tavaroita alkaisia imeskelemäänkään. Tiedän ko pariskunta oli ottanut lavalta patjankin, mutta ottakaa vaan mun puolestani tavaroita ja vaatteita mistä lavoilta ja roskiksista haluatte, eihän ne vatsapöpöt yms mulle tule. Ettet vain alla olevan kirjoittanut olisi itse tuo mainitsemani henkilö....
Kyllä kai sen nyt järkikin sanoo ihan ilman määrittelyäkin, että viemärivedessä lilluneet tavarat ovat saastuneita. Ei kai pöpöjen tarvitse ikuisesti elääkään ilman etteivät ehtisi tuhojaan tehdä, esim norovirus jne....By the way, taloyhtiön asukkaat saivat ihan kivat korvaukset pilalle menneistä tavaroistaan omalta vakuutusyhtiöltä.
"Määritteletkö vielä sen tartuntavaaran?
Luuletko, että ne pöpöt elää noissa huonekaluissa ikuisesti? Tai että se pariskunta aikoo nuoleksia ja imeskellä niitä tavaroita kovasti?
Kyllä ihan tavallisille tavaroille riittää tavallinen pesu.
Tarkoitan siis, että eikö siinä ole tartuntavaara? Siskoni taloyhtiön varastossa oli viemärivahinko ja viemärivesi nousi lattialle. Monella meni paljon tavaraa pilalle ja pihalle tuli roskalava, jonne sai vieda pilalle menneet kamat. Oli siinä tietysti monenlaista tavaraa. Läheisen (vuokra)kerrostalon eräs pariskunta haki sieltä lavalta sitten tavaroita itselleen todella paljon. Vaikka olisi kuinka köyhä niin pitäähän sitä terveyttä ajatella!
Ihmeteltiin vain, että kun viemäristä oli todella tullut kaikki (pissikakkawcpaperiyms.)vedet lattialle, niin onhan siinä tartuntavaara olemassa. Ja tämä tapahtui Espoossa muutama vuosi sitten.
Itse en kyllä ota roskista mitään. En todella!"