Onko muita "roskisdyykkareita?" Parhaimmat löytösi?
En voi sille mitään, mutta aina jos kuljen roskalavan ohi, niin sinne täytyy kurkistaa.. Jos sieltä vaikka löytyisi jotain! :)
Itse olen löytänyt kesäkalusteet, hyllyn, kukkaruukkuja, kynttilälyhtyjä... Ja siis ehjiä kaikki.. Eilen bongasin hirmuisen vanhan, täyspuisen tuolin, josta oli lähtenyt selkänoja irti.. Ja nyt olen sitä hionut ja paklannut... Tulee muuten sairaan hieno!! :)
Kommentit (29)
Me on aika monta kertaa käyty siellä, mut tuntuu et yks työntekijä kyylää jotenkin tosi vihaisen näköisesti, en tiedä johtuuko siitä et on lapset mukana, vai siitä et sen mielestä käydään liian usein... On me kyl sinne vietykin joitain itselle tarpeettomia tavaroita.
Tän takia dyykkaan ihan roskalavoilta mielummin, eipähän kukaan tuu valittaan et käy liian usein.
Löytöjä roskalavoilta: 2 nojatuolia, jääkiekkopeli, imuri, subbari
kierrätyskeskuksesta: blenderi, ministereot, pari kaappia, pari lautapeliä (eri kerroilla kaikki)
Se hävisi sieltä samana päivänä uuteen kotiin.
Mutta esim. kirjoja, uudenveroisia lasten saappaita, sadetakkeja, upea vanha lamppu, koiran valjaat ja nahkahihna todella siistissä kunnossa, kokelma nuotteja, toimiva skanneri, joulukoristeita (ennenvanhaisia ja aivan ihania), tauluja, ...yms.
Tarkoitan siis, että eikö siinä ole tartuntavaara? Siskoni taloyhtiön varastossa oli viemärivahinko ja viemärivesi nousi lattialle. Monella meni paljon tavaraa pilalle ja pihalle tuli roskalava, jonne sai vieda pilalle menneet kamat. Oli siinä tietysti monenlaista tavaraa. Läheisen (vuokra)kerrostalon eräs pariskunta haki sieltä lavalta sitten tavaroita itselleen todella paljon. Vaikka olisi kuinka köyhä niin pitäähän sitä terveyttä ajatella!
Ihmeteltiin vain, että kun viemäristä oli todella tullut kaikki (pissikakkawcpaperiyms.)vedet lattialle, niin onhan siinä tartuntavaara olemassa. Ja tämä tapahtui Espoossa muutama vuosi sitten.
Itse en kyllä ota roskista mitään. En todella!
savisia kukkaruukkuja
tupperware-astioita
Luuletko, että ne pöpöt elää noissa huonekaluissa ikuisesti? Tai että se pariskunta aikoo nuoleksia ja imeskellä niitä tavaroita kovasti?
Kyllä ihan tavallisille tavaroille riittää tavallinen pesu.
Tarkoitan siis, että eikö siinä ole tartuntavaara? Siskoni taloyhtiön varastossa oli viemärivahinko ja viemärivesi nousi lattialle. Monella meni paljon tavaraa pilalle ja pihalle tuli roskalava, jonne sai vieda pilalle menneet kamat. Oli siinä tietysti monenlaista tavaraa. Läheisen (vuokra)kerrostalon eräs pariskunta haki sieltä lavalta sitten tavaroita itselleen todella paljon. Vaikka olisi kuinka köyhä niin pitäähän sitä terveyttä ajatella!
Ihmeteltiin vain, että kun viemäristä oli todella tullut kaikki (pissikakkawcpaperiyms.)vedet lattialle, niin onhan siinä tartuntavaara olemassa. Ja tämä tapahtui Espoossa muutama vuosi sitten.
Itse en kyllä ota roskista mitään. En todella!
Lundian hyllyn hyllylevyillä
Sitterin
Strereot
2 baarijakkaraa
Matkarattaat
Kävelytuoli
Kirjoja
Kantokopan
Millaista on näiden ihmisten järjenkäyttö, jotka surutta viskovat roskiin hyvää ja käyttökelpoista tavaraa? Pahaa tekee. Erilaisia paikkoja joihin tavaraa voi viedä on kuitenkin varsin helposti löydettävissä, kuten kierrätyskeskukset ja SPR:n yms. kirpputorit.
Tuttuni kertoi kuinka hän aina viskaa kaikki lastensa pieneksi jääneet vaatteet ihan vaan roskikseen. Olin aika järkyttynyt kun kuulin tuon. Hän selitti vaan että ei jaksa niitä minnekään viedä.
Hän asuu kyllä pienessä kylässä missä ei ole ihan vieressä edes jotain keräyslaatikkoa, mutta silti, must tuo asenne on tosi karmaiseva.
Millaista on näiden ihmisten järjenkäyttö, jotka surutta viskovat roskiin hyvää ja käyttökelpoista tavaraa? Pahaa tekee. Erilaisia paikkoja joihin tavaraa voi viedä on kuitenkin varsin helposti löydettävissä, kuten kierrätyskeskukset ja SPR:n yms. kirpputorit.