Millanen on se lääkärin kovakouranen sisätutkimus jolla saa vauhtia synntykseen?
eli mitä se tekee erilailla kun tavallisesti kun tutkii kohdunsuun tilannetta?
käyttääkö se jotain välineitä? vai paineleeko vai miten?
sattuuko se?
eilen oli tarkastus eikä sattunu tai tuntunu missään
rv 20+5
Kommentit (28)
työnsi ihan sormensa sisälle ja kouraisi läpi pillun, sattu ihan sikana.
saman teki peräsuoleen liukasteen kanssa, liikutteli sitä kautta välilihaa.
Luojan kiitos tehdään vaan ensisynnyttäjille tuo peräsuolitesti
Käsin teki tutkimuksen, irroitteli kalvoja ja " kouraisi" niin että kyllä sattui vähän. Loppupäivän tuli vähän verenseikaista vuotoa, seuraavana päivänä meni limatulppa ja 2 päivän päästä sisätutkimuksesta vauva syntyi.
se sattuu niin sikana. Ne pyörittelee kohdunsuulla oikein kunnolla ja sitten nappaa " jostakin" kiinni ja vetää. Sitä kävelee aika jalat harallaan sen jälkeen. Kätilötkin osaavat sen :)
eikun vaan mies tekemään sisätutkimusta! ;)
mikä se peräsuolitestikin on? en taida koskaan haluta raskaaksi
Sattui ihan älyttömän paljon ja koko alavatsa oli kipeä seuraavan yön. Ja vaikea oli synnytyskin vielä päälle..
Vierailija:
mikä se peräsuolitestikin on? en taida koskaan haluta raskaaksi
oli tuossa se hyötykin, että ummetus loppui siihen
Vierailija:
Vierailija:
mikä se peräsuolitestikin on? en taida koskaan haluta raskaaksioli tuossa se hyötykin, että ummetus loppui siihen
se ummetus ihan sillä sekunnilla? Siis joutuiko lääkäri tulilinjalle?
Peräsuolen kautta ei enää tutkita. Se on muinaishistoriaa ja jos joku niin tekee, kannattaa vaihtaa lääkäriä.
Vierailija:
Peräsuolen kautta ei enää tutkita. Se on muinaishistoriaa ja jos joku niin tekee, kannattaa vaihtaa lääkäriä.
tunnustellaan häntäluuta onko se synnytyksessä tiellä
jollei sellaiseksi lasketa Hervannan neuvolalääkärin tutkimusta 2004 :-)
Sitä ei edes aika ole kullannut.
Vierailija:
Peräsuolen kautta ei enää tutkita. Se on muinaishistoriaa ja jos joku niin tekee, kannattaa vaihtaa lääkäriä.
että peräsuolen kautta tutkitaan, jos siihen on tarvis. Nykyäänkin.
Vierailija:
Vierailija:
Peräsuolen kautta ei enää tutkita. Se on muinaishistoriaa ja jos joku niin tekee, kannattaa vaihtaa lääkäriä.
että peräsuolen kautta tutkitaan, jos siihen on tarvis. Nykyäänkin.
-15-?
todellakaan tunnu sen kummemmalta kuin normaali sisätutkimuskaan, ilmeisesti täällä on taas niin kipuherkkää porukaa että oikein...
Mulla tehtiin irrottelua viikolla 41+6, ja seuraavana iltana lapsi alkoi tulla ja tulikin muutamassa tunnissa.
Ei sellaista tehdä ainakaan minään rutiinitoimenpiteenä. Älkää uskoko.
Vierailija:
työnsi ihan sormensa sisälle ja kouraisi läpi pillun, sattu ihan sikana.
saman teki peräsuoleen liukasteen kanssa, liikutteli sitä kautta välilihaa.
Luojan kiitos tehdään vaan ensisynnyttäjille tuo peräsuolitesti
Neljä lasta Helsingissä synnyttäneenä, kaikki yliaikaisia ja ikinä ei mitään ropelotutkimuksia eikä mitää peräsuolikaivelua.
Vierailija:
ainakin meidän synnytyssairaalassa joka ensisynnyttäjältä
se ei tunnu mukavalle, mutta on edistänyt supistuksen alkamista. Ja ilman välineitä tehdään ihan vaan sormella.