Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä mummosi tekee nyt?

Vierailija
31.07.2007 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti sielu kurkkailee tuolta pilven päältäja näkee lapsenlapsenlapsensa.

Vierailija
2/18 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummelini on 93 vuotias. Juuri ollaan todettu, ettei hän enää pärjää asumassa omillaan. Pää alkaa olla pehmeä, näkee kaikkea ihmeellistä, vaikka oikeasti ei näe paljon mitään. Tänä syksynä hänet on pakko siirtää johonkin, ja ainoaksi vaihtoehdoksi toistaiseksi on tarjottu vanhusten sairaala-osastoa. Dementoituneita mummeleita 6 samassa huoneessa.



On niin paha olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäljellä ole.

Vierailija
4/18 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen jo ennen ku olen ees syntynyt! Isäni oli tolloin reilun vuoden ikäinen. No sit aatellaa isän äitipuolta mitä se tekee en tiiä kun en oo nähny tai kuullu mitään moneen vuoteen! Asuvat 800km päässä ja he eivät ole pitäneet yhteyttä. Nähty silloin kun sillä suunnalla ite käyty!

Vierailija
5/18 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi, oma iso-iso-mummoni kuoli juuri samassa iässä.

Helpotus hänelle oli juuri osastolle siirtyminen, vielä parempi olisi ollut hoitokoti.



Älä epäröi antaa muolle nyt vastuuta. Se tekee kipeää, mutta on nyt välttämätöntä.



Päivä kerrallaan, vieraile hänen luonaan, ja osoita rakkautta.



Terv. Lähihoitaja

Vierailija
6/18 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti hänelle siellä sattuu tuollainen hoitaja kuin sinä.



Muori on minulle kovin rakas. Kaikki lapsuuden kesäni olen viettänyt mummolassa, kaikki onnelliset muistoni lapsuudesta liittyvät tähän aikaan.



Hän ei ole itse halukas siirtymään osastolle mikä tekee asiasta todella tuskaisan. Ei oikein itse enää ymmärrä tilaansa. Asumisolosuhteet nyt ovat vain sellaiset, ettei tosiaan muuta vaihtoehtoa ole.



Olisin niin toivonut hänelle toisenlaisen lopun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinäkään oppinu tuntemaan omaa mummoani koska välimatka on noin suuri:S !-2 kertaa vuodessa käytiin siellä. Mut mummo lähetti ain meille joululahjoja ja pullaa mitä itse teki ja kukaan ei osaa niin hyvää pullaa tehdä. :(

Vierailija
8/18 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poimin lapsuuteni vadelmat, herneet, olin apuna hänelle.

Useimmat viikot kesälomastani.



Aina ei voi vaikuttaa asioihin niin kuin toivoisi. Mutta hyvänä uutisena se, että Suomessa hoito kuitenkin huippuluokkaa.

Hoito on hyvää, mutta itse toivoisin henkiseen hyvinvointiin muutosta vanhuspuolella...



Ihanaa, että panosta mummoosi nyt. Uskon, että hän lähettää sinulle siunauksiaan pilven päältä, kun aika koittaa. Nyt anna hänelle kiitosta, kun vielä voit.



Terv. Lähihoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen lapsi 43 v.

Vierailija
10/18 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta en tiedä - mitä sitä nyt sitten kuoleman jälkeen tapahtuukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllyydestä ja voittaa aina.



mummo oli hedelmäpeliaddikti joka näytteli persettään telkkarille, jos siellä oli joku mätä poliitikko

Vierailija
12/18 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittelee papalle aamupuuroa ja laulaa samalla aamuhartauden " tahtiin" virsiä. ja pappaa se jurppii.. sadattelee itekseen ja mummu vaan veisaa.

Sitten syövät puuron ja tiskaavat astiat heti pois (miten sen itsekin oppisin?) ja mummo lähtee lenkille ysiltä ja pappa alkaa päivän ekat päiväunet..

kello raksuttaa seinällä ja tunnelma on unettava ja ihana.. hei, pitäisköhän alkaa suunnitella mummolan matkaa lasten kanssa?

iski ikävä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat taivaassa.



Madot eivät syö ruumiita. Niitä ei ole niin alhaalla. Mikrobit syövät ruumiit. Ne mikrobit, jotka ovat meissä jo eläessämme. Eli onko ihminen vain mikrobien elatusalusta ja ne saavat lopulta voiton.

Vierailija
14/18 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin äiti kuoli 1988 ja isän äiti 1991

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole yhtään isovanhempaa elossa. Kumpaakaan isoisistä en ole koskaan nähnyt.

Vierailija
16/18 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 89 vuotias ja asuu omillaan.

Vierailija
17/18 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten juoruaa puhelimessa mummoystäviensä kanssa.



Toinen kuoli 80-luvulla.

Vierailija
18/18 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen kuoli melkein 100 vuotiaana -98 ja toinen melkein 90-vuotiaana -03

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi