Olen nyt viikonlopuan ajan yirttänyt sulatella ja ymmärtää neuvolasta saamaani shokkiuutista
Odotan siis esikoistani rv12 ja sain pe neuvolassa tietää niiden alkuraskaudessa ekalla-tokalla käynnillä otettujen rutiiniverikokeitten tulokset.
Kaikki arvot oli ok mutta se pahin näytti plussaa eli minulla on elimistössä HIV-virus:´´(.
Lapsen isä ei ole kantaja, hän käynyt testeissä jo ennen kuin aloimme suerustelemaan joten mulla on nyt sitten miettiminen kuka niistä 4 miehestä joiden kanssa olen ollut yhdessä on tämän mulle tartuttanut.
Eilen soittelin heille kaikille ja kerroin tilanteesta, 2 heistä on naimisissa joten testeihin joutuu myös heidän vaimonsa.
En ole pahemmin nukkunut pe jälkeen ja itkuakaan ei enää tule, oma mieheni on aivan lamaantunut.
Th ei pahemmin edes yrittänyt puhua jatkosta kun huomasi mielentilani vaan antoi uuden ajan heti huomiseksi. Lohdutteli sillä että sairaus ei useinkaan tartu sikiöön mutta oman lääkitykseni aloitus on saatava käyntiin.
Oon ihan sekaisin.
Kommentit (71)
mutta eiköhän kaikki jo ole tajunnut, että ap:lle olisi soitettu jo aikaisemmin ja pyydetty lääkärin vastaanotolle. Mikään th tuota kerro, tuossa tilanteessa.
Olette kai siitä kuulleet? Se otetaan raskauden alussa, katsotaan perusjutut mm. HIV ja mikä se toinen sukupuolitauti oli, jolla on merkitystä raskaudenkulkuun. Ei sitä ehkä luetella, että mitä kaikkea testataan? Minä kyllä olin tietoinen, th luetteli kaikki ja miksi.
kaikista huonoimmin. Noin 1% luokkaa on tartuntamahdollisuus. Mutta kukaan ei toivottavasti halua riskeerata tolasella asialla.
Vierailija:
kaikista huonoimmin. Noin 1% luokkaa on tartuntamahdollisuus. Mutta kukaan ei toivottavasti halua riskeerata tolasella asialla.
Yleensä elimistö pystyy tuhoamaan viruksen, mutta ei aina, jolloin tulee tartunta.
tehty, että suomalaisiin HIV tarttuu todella huonosti, koska täällä on sairastettu aikoinaan mustarutto, joka on antanut meille jonkinlaisen suojan myös hiviä vastaan. Nämä taudit kun menevät saman solun tms. kautta kroppaan. Esim. Afrikassa, jossa mustaruttoa ei ole ollut tarttuu hiv aivan eri tahtia. Ehkä nämä ovat myös maapallon keinoja vähentää liikakansoitusta ja Euroopassa väkeä kuoli aivan hurjasti siihen mustaan surmaan ja nyt hiv karsii Afrikan populaa.
Tsemppiä ja jaksamista ap:lle! Onneksi lääkitykset on nykyisin parantuneet ja lapsi todennäköisesti ei saa HIViä. Siinä muutamia positiivisia puolia todella kurjassa tilanteessa.
Minulla menee ihan kylmät väreet tästä asiasta.
Olen meinaan testauttanut itseni ennen nykyisen parisuhteen alkua, tehtiin kaikki mahdolliset sukupuolitautitestit ja Hiv tietenkin testattiin myös. Tuloksia sai silloin (yli kymmenen vuotta sitten) odotella todella kauan, jotain 4kk, ja olin kuin tulisilla hiilillä. Minulla meinaan oli silloin takana muutama yhden illan juttu ja yksi viikon seksisuhde neljän eri ulkomaalaisen miehen kanssa (nämä neljän vuoden sisään), ja ehkäisynä oli kolmessa tapauksessa vain pillerit ja yhdessä kortsu hajosi, joten käytettiin ehkäisynä keskeytettyä yhdyntää. Tyhmää, mutta mitä voi odottaa 16-19 vuotiaalta joka vasta kokeilee seksiä...? Tiedän kylä, että enemmän, mutta minkäs sille enää teke, tehty mikä tehty. Onneksi mitään tautia en saanut, mutta aivan hyvin olisin voinut, yksi mies oli vielä arabi...
Tuntuu tosi epäreilulta ap, että sait Hivin, sillä mulla ainakin edellytykset sen saamiselle olisi ollut paljon suuremmat.
Ihan sama tarina, kuin sillä Hiv-Akin puolisolla. Hah..hah..ollaan me nyt sen verran lehtä luettu, ettei kaikkea niellä sentään.
Harvinaisen huono provo..
Eli näiden ihan viimeaikaisten tapahtumien pohjalta tätä ei ainakaan kukaan ole keksinyt, vaan kyse on vanhemmasta asiasta.
Vierailija:
Ihan sama tarina, kuin sillä Hiv-Akin puolisolla. Hah..hah..ollaan me nyt sen verran lehtä luettu, ettei kaikkea niellä sentään.Harvinaisen huono provo..
Vierailija:
Kälyllä on c-hepatiitti ja hän sai synnytyksen jälkeen oman huoneen koska ei voida laittaa " terveiden" kanssa samaan. Saisko sen oman huoneen jos kieltäytyis testauksesta?
Vierailija: