Olen nyt viikonlopuan ajan yirttänyt sulatella ja ymmärtää neuvolasta saamaani shokkiuutista
Odotan siis esikoistani rv12 ja sain pe neuvolassa tietää niiden alkuraskaudessa ekalla-tokalla käynnillä otettujen rutiiniverikokeitten tulokset.
Kaikki arvot oli ok mutta se pahin näytti plussaa eli minulla on elimistössä HIV-virus:´´(.
Lapsen isä ei ole kantaja, hän käynyt testeissä jo ennen kuin aloimme suerustelemaan joten mulla on nyt sitten miettiminen kuka niistä 4 miehestä joiden kanssa olen ollut yhdessä on tämän mulle tartuttanut.
Eilen soittelin heille kaikille ja kerroin tilanteesta, 2 heistä on naimisissa joten testeihin joutuu myös heidän vaimonsa.
En ole pahemmin nukkunut pe jälkeen ja itkuakaan ei enää tule, oma mieheni on aivan lamaantunut.
Th ei pahemmin edes yrittänyt puhua jatkosta kun huomasi mielentilani vaan antoi uuden ajan heti huomiseksi. Lohdutteli sillä että sairaus ei useinkaan tartu sikiöön mutta oman lääkitykseni aloitus on saatava käyntiin.
Oon ihan sekaisin.
Kommentit (71)
Meidän neuvolassa otettiin rutiiniverikoe kummemmin selittelemättä. Sitten vaan kerrottiin seuraavalla käynnillä, ettei sulla ole hiviäkään. Takuulla eivät kysyneet lupaa testin tekemiseen. Kaikki terkat ei ole niin nokonuukia säännöistä.
Mutta niitä ei siis ilmoiteta neuvolassa... Tunnusta ap, olet provo.
Mulla siis takana yksi yhden illan juttu, joka meni miten meni... Kaduin, ja jouduin varmaan kaksi viikkoa odottelemaan tuloksia. En kestänyt vaan soitin terkkarille, en saanut kiinni.
Kun sitten normalikäynnillä kyselin, sanoi että jos jotain on niistä ilmoitetaan heti. Ymmärsin, että terkka olis soittanut mulle. Mut ei kai se niin sitten mene.
Mut olin helpottunut jo raskaudenkin vuoksi.
En usko, että tällaista asiaa missään kirjeessä kerrotaan.
Olisi ihan loogista, että nla tietää hivistä, jo senkin takia, että äitiä voidaan tukea ja auttaa.
Vastaus ei (meidän kunnassa ainakaan) tule terkkarille edes tietoon siten, että sen voisi tuosta vain kertoa.
Provoa epäilen siis minäkin.
t. terkkari
Kyllähän niitä on joka vuosi kymmeniä naisia, jotka kuulevat olevansa hiv- positiivisia raskaana ollessaan.
Hiviä on ollut jo Suomessakin liki neljännesvuosisadan, ei sen pitäisi mikään tabu olla.
Ei maininnut kyllä lääkäristäkään. Se mikä on ihan varmaa, että sitä ei postiteta potilaalle kotiin.
Minulla ainakin lukee että hiv ja muut infektionäytteet on negatiivisia.
Vai tuleeko positiivisen tuloksen takia kutsu johonkin muualle lääkäriin kuin neuvolaan?
vaan aina otetaan varmistuskoe. Tosi erikoista, jos ap:lta ei otettu.
mutta kyllä haluan itse tietää jos/kun joskus jatkossa minulta HIV testataan.
Vierailija:
En muista että minulle olisi raskausaikana puhuttu koko testistä mitään. Onkohan sitä otettu ollenkaan.
ja sanaton myös!
Olet tosi rohkea ja toimit oikein kun kerroit asiasta ex partnereillesi. Voimia ja rakkautta lähetän sulle!
mies testeihin ettei vain ole saanut sitä sinulta.
Vierailija:
Oletko saanut verensiirron ??? tai muita verivalmisteita ???
Yksi mahdollisuus saada tartunta.
Koska neuvolassa ei kerrota tosiaan positiivista HIV tulosta.
th