Tapahtuiko kouluaikanasi koskaan mitään kamalaa luokka- tai koulukavereillesi?
Kommentit (50)
Oli alkoholiongelma ja hänet löydettiin vasta muutaman kuukauden päästä. Minua suretti, oli mukava opettaja.
aiti teki itsemurhan hyppaamalla junan eteen, oltiin muistaakseni 6.lla ja hanelta jai myös 6.v poika.
Vierailija:
Ekalla luokalla eräs poika, oli ilmeisesti ihastunut minuun. Kiusasi koko ajan ja kiskoi leteistä 70-luvun taitteessa. Inhosin poikaa.Muistan ajatelleeni iltasin, että häviäsi/katoaisin jonnekin. Niin pahalta tuntui.
Eipä mennyt kuin pari viikkoa, kun saimme suruilisen uutisen, että hän oli jäänyt auton alle ja kuollut. Hirveää. Minulla meni pari kuukautta itkeskellessä, että minä olin kuolemansa aiheuttanut toiveineni. Huh.
Olin ekaluokalla ja vuotta vanhemman naapurintytön kanssa kuljettiin koulumatkoja. Hän oli joskus ilkeä ja kiusasi minua, ja kerran toivoin, että hän kuolisi. Muutaman kuukauden päästä hän jäi auton alle ja kuoli.
hakemaan töitä. Siihen aikaan oli taimenistutusta siis puun alkuja.
En päässyt istutukselle. Ryhmästä osa pääsi ja olivat menossa istutukselle pyörillä, yksi pojista ajoi kiveen kaatui pyörällä ja menehtyi saamiinsa vammoihin.
Se kaveri oli niin täynnä elämää ja suunnitelmia, iloinen ja nauravainen pellavapäinen poika. Samana keväänä oltiin yhtä aikaa hammaslääkärin odotushuoneessa odottelemassa lääkärille pääsyä. Poika oli rinnakkaisluokalla mutta ihan tuttu.
Kävin hänen haudallaan myöhemmin.
Tuohon aikaan ei ollut pyöräilykypäriä kenelläkään ja niitä ei edes tiedetty olevan. Tapahtui 70-luvun alussa Pohjois-Karjalassa.
Oli pitkään paha olo ja kun näin tämän ketjun tuli tapaus heti mieleen.
Yläasteemme pihassa oli sähkömuuntaja. Kaksi seiskaluokkalaista poikaa saivat päähänsä kiivetä välitunnilla muuntajan päälle. Toinen pojista yritti ylemmäs ja otti kiinni avoimesta johdosta. Kuoli heti. Nähtiin kun hän makasi muuntajan päällä.
Sittemmin muuntajan ympärille tuli aitaus.
Kuorma-auto oli tuomassa maitoa tai jotain ruokaa ruokalaan.
Muistan edelleen päivän ja vuoden, eikä tämä tapaus unohdu koskaan. Itse opettajana saan ihan hillittömät kilarit, jos välitunnilla yrittää minkäänlainen auto tulla välituntipihalle.
Tavarantoimittajat, kaupunkin kunnossapidon porukka ym. eivät tajua, miten lapsen ajatus toimii. Ei lapsi osaa varoa välitunnille mahdollisesti tulevaa autoa tai traktoria. Välitunnilla juostaan ja riehutaan, eikä silloin ole edes tarkoitus harjoitella tarkkaavaisuutta moottoriajoneuvojen suhteen.
Itselle ei ole sattunut mitään vastaavaa. Pikkuveljen kaveri jäi auton alle koulumatkallaan, mutta selvisi ihan kepeillä siitä kolarista. Sama veli myös oli ensimmäisenä toisen kolarin onnettomuuspaikalla, jossa kuoli 2 nuorta. Oli yrittänyt elvyttää.
yks poika poltti itsens koulun pihalla, mone ihmiset kuuli karmean huutonsa.
Olin itse jo lukiossa (samassa rakennuksessa). Toinen kuoli heti, toinen vasta päivien päästä. Ja tappaja kulki vapaana vielä sen illan, kyllä me pelättiin.
luokkakaveri kuoli auto-onnettomuudessa joululoman aikana. Kasilla luokkakaveri tuli raskaaksi. Venäjänopettaja teki itsemurhan lukiossa. Naapurin isä tappoi koko perheen.
Vierailija:
Olin itse jo lukiossa (samassa rakennuksessa). Toinen kuoli heti, toinen vasta päivien päästä. Ja tappaja kulki vapaana vielä sen illan, kyllä me pelättiin.
kyseessä oli koulun kevät retki pyörillä josta oli innostunut vain opettaja. opettaja ei kuitenkaan nähnyt asiakseen kulkea matkaa oppilaiden kanssa (tuskin se mitään pelastanut olisi) ja tyttö pyöräili rekan ja perävaunun väliin...
oli jännä huomata kuinka kiltti ja hiljainen tyttö olikin ollut yht äkkiä kaikkien " kovisten" parasystävä ja kuljettiin kerjäämässä sääliä kun on niin kova ikävä. kyseiset ihmiset unohtivat täysin oikeiden ystävien surun
olin kyllä jo lopettanut peruskoulun aikaa sitten kun tämä onnettomuus tapahtui. sinun aikanasi taisi olla se lukiolla tapahtunut sieppauskin?
siis koska oli se lukiossa ollut sieppaus-juttu olin joko yläasteella tai amiksessa jo silloin
tämä tekijä oli yläasteaikainen rinnakkaisluokkalaiseni, uhrinkin tiesin. kumpikaan näistä ei ollut lukiolainen. olihan siitä uutisia aikoinaan!
Vierailija: