Mua ärsyttää suunnattomasti, että srk:n avoimeen perhekerhoon tulevat ne, jotka
kehtaavat vielä tunnustaa, etteivät kuulu kirkkoon.
Kommentit (76)
Minua ei kuitenkaan ahdista tai häiritse yhtään, jos kerhossa on joku kirkkoon kuulumaton. Jos kirkon asenne jossain vaiheessa muuttuu sellaiseksi, että ovet eivät olekaan kaikille avoinna niin eroaisin kirkosta itsekin. Se sotisi täysin sitä vastaan mihin minä uskon.
Vai mistähän keksisin yksin rahoituksen tiloille, ohjaajille jne.? Kun paikkakuntakin on niin pieni, että kirkkoonkuulumattomia kotihoidettuja lapsia ei paljon ole.
Vierailija:
Vierailija:
Ja sinä viimeinen (olikohan 25) opetat lapsellesi, että on oikein syrjiä toisia uskonnon perusteella..
Jumalanpalvelukset ovat huomattavasti tylsempiä pienen lapsen mielestä. Kivempi oppia leikin lomassa.Vaan opetan sen, että tietyistä asioista täytyy maksaa tässä yhteiskunnassa, vaikka sitten verojen muodossa. Vaikka käydään näennäisesti ilmaiseksi kerhossa, niin joku siitä aina on maksanut, tavalla tai toisella. Harva asia on ilmaista.
Se, että olet päättänyt erota kirkosta, on sinun oma valintasi ja sinun on elettävä sen mukaisesti. Et voi vedota syrjintään tällaisessa asiassa. Sama kuin tv-maksua maksamaton syyttäisi tv-lupahallintoa syrjinnästä, kun hän ei saa kotonaan katsoa tv:tä.
25
Itseasiassa en ole koskaan kuulunut kirkkoon. Mieheni puolestaan kuuluu, jos me sitten vaikka lapsen kanssa siipeiltäisiin häntä..
Vierailija:
Minua ei kuitenkaan ahdista tai häiritse yhtään, jos kerhossa on joku kirkkoon kuulumaton. Jos kirkon asenne jossain vaiheessa muuttuu sellaiseksi, että ovet eivät olekaan kaikille avoinna niin eroaisin kirkosta itsekin. Se sotisi täysin sitä vastaan mihin minä uskon.
Ehkä kaikki uskovaiset eivät sitten olekaan tuomitsijoita.. Ehkä ne ovatkin niitä tapakristittyjä..
On se kumma, kun pitää lapsia tehdä eikä osata järjestää ihan itse niiden hoitamista.
Asia on helposti korjattu. Korostan edelleen, että se on vanhempien oma valinta olla kuulumatta kirkkoon.
Voitaisiinko lanseerata uusi termi: tapa-ateisti. Eroaa kirkosta näennäisesti uskonnon takia, mutta todellisuudessa haluaa säästää rahaa ja syödä rusinat pullasta. Käy joulukirkossa ja perhekirkoissa, mutta ei halua yhteisöllisesti osallistua näiden tapahtumien maksamiseen.
Kirkkoon kuulumattomilta isompi maksu. Kirkkoon kuuluvilta ei maksua ollenkaan tai pienempi maksu.
Vierailija:
Asia on helposti korjattu. Korostan edelleen, että se on vanhempien oma valinta olla kuulumatta kirkkoon.Voitaisiinko lanseerata uusi termi: tapa-ateisti. Eroaa kirkosta näennäisesti uskonnon takia, mutta todellisuudessa haluaa säästää rahaa ja syödä rusinat pullasta. Käy joulukirkossa ja perhekirkoissa, mutta ei halua yhteisöllisesti osallistua näiden tapahtumien maksamiseen.
Tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kertomalla heille.. jne.
Jos te olisitte saaneet kirjoittaa Raamatun siellä lukisi että tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kertomalla heille minusta jos he ovat ensin maksaneet pääsymaksun.
samalla tavalla kirkollisveroistahan sen papin palkka ja kirkon ylläpito maksetaan kuin perhekerhossakin
Vierailija:
Tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kertomalla heille.. jne.Jos te olisitte saaneet kirjoittaa Raamatun siellä lukisi että tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kertomalla heille minusta jos he ovat ensin maksaneet pääsymaksun.
Niille ihmisille pitää maksaa palkkaa, tiloista täytyy maksaa, jne. Ei ne rahat Jeesukselle mene, vaan juokseviin kuluihin. Ja mikset voi käydä kuuntelemassa Jeesuksen opetuksia jumalanpalveluksessa?
Vierailija:
samalla tavalla kirkollisveroistahan sen papin palkka ja kirkon ylläpito maksetaan kuin perhekerhossakin
Toki myös yhteisöverosta, mutta ei ainoastaan siitä, kuten eräs asiaan perehtymätön väitti.
Vierailija:
Vierailija:
Tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kertomalla heille.. jne.Jos te olisitte saaneet kirjoittaa Raamatun siellä lukisi että tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kertomalla heille minusta jos he ovat ensin maksaneet pääsymaksun.
Niille ihmisille pitää maksaa palkkaa, tiloista täytyy maksaa, jne. Ei ne rahat Jeesukselle mene, vaan juokseviin kuluihin. Ja mikset voi käydä kuuntelemassa Jeesuksen opetuksia jumalanpalveluksessa?
Luuletko että jumalanpalvelukset on ilmaisia?
Se että kirkkoon kuulumattomien lapset kuulevat Jeesuksesta perhekerhossa on just sitä lähetystyötä jota Jeesus käski tekemään. Miksi ihmeessä sinä käyt perhekerhossa kuulemassa hänestä jos et usko mitä hän sanoi?
Vierailija:
Luuletko että jumalanpalvelukset on ilmaisia?
Se että kirkkoon kuulumattomien lapset kuulevat Jeesuksesta perhekerhossa on just sitä lähetystyötä jota Jeesus käski tekemään. Miksi ihmeessä sinä käyt perhekerhossa kuulemassa hänestä jos et usko mitä hän sanoi?
Miksei Jeesuksesta voi sitten käydä kuuntelemassa kirkossa jumalanpalveluksessa? Vai voisiko olla niin, että kirkkoon kuulumattomilla perhekerhoissa käynnin syy ei olekaan se uskonnollinen sanoma, vaan ihan joku muu? Onhan sekin ihme jo nähty, että vanhemmat valittavat kirkon perhekerhojen uskonnollisesta luonteesta...
Minun lapseni kävi viime vuoden srk:n leikkikerhoa vaikka emme kuulu kirkkoon. Mielestäni se oli vain positiivinen asia että siellä puhuttiin uskonnosta, eihän se että minä en usko tarkoita sitä että lapseni ei saisi kuulla asiasta ja alkaa uskoa jos niin haluaa. Perhekerhossakin käydään, tosin siellä ei puhuta jumalasta vaan yleisemmin pohditaan jotain eettisiä juttuja, joskus lauletaan jotain vähän uskonnollisempia lauluja. Mielenkiintoista pohdintaa ja mukavaa porukkaa, menen sinne ihan mielelläni.
lapsiansa kuulemasta Jumalasta ja Jeesuksesta.
että jos haluatte lapsenne kuuluvan Jeesuksesta, niin miksi ette käy jumalanpalveluksissa?
Aivan, eivät jaksakaan. Jeesuskin toivoisi että lapset saisivat kuulla hänen sanomaansa itselleen ymmärrettävässä muodossa.
Miksi ihmeessä olette niin mustasukkaisia hänen sanoistaan?
Ja edelleenkään kukaan ei ole vastannut että miksi sinne jumalanpalvelukseen sitten muka saisi mennä yhtään sen mieluummin, koska ei se pappi sielläkään ilmaiseksi saarnaa ja kirkon lämmitys maksaa takuulla enemmän kuin useimpien perhekerhopaikkojen.
Vierailija:
Ja aivan varmasti meidän seurakuntaamme ei palkata lisää työntekijöitä vaikka avoin perhekerho pursuilisi väkeä. Täällä ainakin vanhemmat hoitavat itse lapsensa, ei heitä jätetä seurakunnan tätien hoitoon. Ja tilojakaan ei todellakaan laajenneta/peruskorjata perhekerhon tarpeiden vuoksi.
Jos yhä useampi lopettaisi tapauskovaisuuden, uskoisin tännekin kehittyvän ei-uskonnollista toimintaa. Nyt olen mielipiteineni aika yksin, liian moni vie tyytyväisenä lapsensa seurakunnan kerhoon (siis yli kolmevuotiaille tarkoitettuun), vaikkei uskovainen olekaan.