Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ärsyttää suunnattomasti, että srk:n avoimeen perhekerhoon tulevat ne, jotka

Vierailija
08.08.2007 |

kehtaavat vielä tunnustaa, etteivät kuulu kirkkoon.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että hyvä kun lapseni menevät, seurakuntiin kuuluvia ei kuulemma ole tarpeeksi, että ne kerhot tulisivat täyteen.

Näin lapsityön lehtori maan isoimmasta kaupungista. Epäilen hänen tietävän sen todellisuuden - sieltä prosenttilukujen takaa.

Ja tosiasia on myös, että minun kaksi lastani piti meidänkin alueen kerhon täynnä kahtena vuonna. Ilman heitä ryhmä olisi ollut supervajaa.

Kun eivät kehtaa sanoa, ettei tänne sovi tulla. Ja ai, että ihan sinun lapset pitivät kerhoa pystyssä! Mistäs tiedät, ettei ne olleet jotkut toiset kaksi lasta? Millä yhtälöllä ne päätyivät sinun lapsiisi?

Vierailija
62/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sopiiko sinne tulla, kun emme kuulu kirkkoon. Hän vastasi näin.

Jaa että milläkö logiikalla olivat minun lapseni? He olivat ne kirkkoon kuulumattomat. Kirkkoon kuuluvia kerhoon ilmoittautuneita lapsia oli neljä, mikä määrä ei riitä kerhon pitämiseen. Ilman minun pakanalapsiani kerhoa ei olisi järjestetty. Sillä logiikalla. Nyt se kerho saatiin pidettyä ja sinne palkattua jopa uusi ohjaaja eläkkeelle jäävän tilalle.

Oletko sinä jotenkin yksinkertainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että sopiiko sinne tulla, kun emme kuulu kirkkoon. Hän vastasi näin.

Jaa että milläkö logiikalla olivat minun lapseni? He olivat ne kirkkoon kuulumattomat. Kirkkoon kuuluvia kerhoon ilmoittautuneita lapsia oli neljä, mikä määrä ei riitä kerhon pitämiseen. Ilman minun pakanalapsiani kerhoa ei olisi järjestetty. Sillä logiikalla. Nyt se kerho saatiin pidettyä ja sinne palkattua jopa uusi ohjaaja eläkkeelle jäävän tilalle.

Oletko sinä jotenkin yksinkertainen?

Jos vaaditaan kuusi lasta, niin sitten ne kaikki kuusi pitävät sen kerhon toiminnassa, ei sinun lapsesi yksistään, joten turha esittää mitään. Ja tuollainen on ihan hyväksyttyä, että otetaan kirkkoon kuulumattomia, jos on tilaa ja jos siitä maksetaan asianmukaisesti. Mutta kunnon tapa-ateistina et tietenkään maksanut.

Vierailija
64/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä kauhean hyvällä loisijoita katsella (ja viittaan tässä vanhempiin, en niihin lapsiin, jotka ovat syyttömiä vanhempiensa itsekkyyteen)

Meillä muuten kerätään srk:n muskarissa vapaaehtoista ns. kahvimaksua. Ja ahkerimpia maksajia näyttävät olevan nimenomaan kirkkoon kuuluvat... Ne jotka luistavat tv-luvista, kirkollisveroista, ym. mutta käyttävät niillä maksuilla kustannettavia palveluita kuitenkin hyväkseen, tuntuvat muuten olevan pitkälti yhtä ja samaa porukkaa.

Vierailija
65/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tämä paikallinen seurakunta. Siellä oltiin sitä mieltä, että kirkkoon kuulumattomat nimenomaan tulevat apuun näissä tilanteissa.

Pitäisiköhän sinunkin joskus jututtaa niitä seurakuntien työntekijöitä? Minulla taitaa olla enemmän ensikäden tietoa kuin sinulla.

Ko. kerhoon on osallistumismaksu, jonka tietenkin maksoin molemmilta. Me kun ollaan hyvätuloisia, köyhät seurakuntaan kuuluvathan saa sen ilmaiseksi ilmoittautumalla diakonissalle!

80

Vierailija
66/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

81, sapettaako faktat?

Jos on kyse näistä loisijoista, jotka vievät kerhopaikan kirkollisveroa maksavilta, niin kyllä sapettaa. Miksei saisi sapettaa? Varmaan sinuakin sapettaisi, jos maksaisit jostain ja muut vie rusinat pullasta. Sen sijaan minua ei sapeta, jos kirkkoon kuulumattomien lapsia tulee tyhjille paikoille ja maksavat niistä asianmukaisesti.

Vierailija
67/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei siinä kauhean hyvällä loisijoita katsella (ja viittaan tässä vanhempiin, en niihin lapsiin, jotka ovat syyttömiä vanhempiensa itsekkyyteen)

Meillä muuten kerätään srk:n muskarissa vapaaehtoista ns. kahvimaksua. Ja ahkerimpia maksajia näyttävät olevan nimenomaan kirkkoon kuuluvat... Ne jotka luistavat tv-luvista, kirkollisveroista, ym. mutta käyttävät niillä maksuilla kustannettavia palveluita kuitenkin hyväkseen, tuntuvat muuten olevan pitkälti yhtä ja samaa porukkaa.

Kaikkimullehetirusinatpullasta -mentaliteettia. Kysyn vain, millaisia lapsia näistä kasvaa?

Vierailija
68/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuin tämä paikallinen seurakunta. Siellä oltiin sitä mieltä, että kirkkoon kuulumattomat nimenomaan tulevat apuun näissä tilanteissa.

Pitäisiköhän sinunkin joskus jututtaa niitä seurakuntien työntekijöitä? Minulla taitaa olla enemmän ensikäden tietoa kuin sinulla.

Ko. kerhoon on osallistumismaksu, jonka tietenkin maksoin molemmilta. Me kun ollaan hyvätuloisia, köyhät seurakuntaan kuuluvathan saa sen ilmaiseksi ilmoittautumalla diakonissalle!

80

Ja kuten sanoin, asia ok, jos on tyhjiä paikkoja ja niistä maksetaan.

Vierailija
69/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran kerho olisi lopetettu ilman meidän perheen kahta lasta, niin mikä ihmeen totuus minulta salattiiin???

Ja juu, olen sen verran lapsellinen, että kuvittelen papin puhuvan totta. Lähdetkö sinä siis siitä, että oman kirkkosi pappi valehtelee silmää räpäyttämättä?

80

Vierailija
70/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kävi seurakunnan päiväkerhoa, mutta kerran hän oli sanonut omille lapsilleni (ovat siis kavereita keskenään) että hän ei usko Jumalaan ja Jeesus on taruolento.

Vierailija
71/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos kerran kerho olisi lopetettu ilman meidän perheen kahta lasta, niin mikä ihmeen totuus minulta salattiiin???

Ja juu, olen sen verran lapsellinen, että kuvittelen papin puhuvan totta. Lähdetkö sinä siis siitä, että oman kirkkosi pappi valehtelee silmää räpäyttämättä?

80

Vierailija
72/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran käytte perhekerhoissa, niin miksei jumalanpalvelus kelpaa? Sielläkin kerrotaan Jeesuksen elämästä? Vai onko todellinen motiivi jossain muualla? Pakko saada virikkeitä, tms.

Vierailija
73/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin helppo paasata, kun ei mitään tiedä. Tosiasiat onkin sitten ihan toiset.

80

Vierailija
74/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se on niin helppo paasata, kun ei mitään tiedä. Tosiasiat onkin sitten ihan toiset.

80

Kirjoitin jo kahdesti, että asia ok, jos ON TYHJIÄ PAIKKOJA JA MAKSAA NIISTÄ. Sen sijaan en hyväksy, että kirkkoon kuulumattomat miehittävät kaikki paikat, niin että kirkkoon kuuluvia jää ulkopuolelle! Ei mahdu minun moraaliini.

Vierailija
75/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sellaista tunkua ko. kerhoihin ei välttämättä ollenkaan ole! Ymmärrä jo.

80

Vierailija
76/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että sellaista tunkua ko. kerhoihin ei välttämättä ollenkaan ole! Ymmärrä jo.

80

Tässäkin ketjussa on esimerkkejä tällaisista tapauksista. Koeta nyt vain lukea huolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän