Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joiden iho näyttää ihan karmealle kampaajan peilissä? Tuntuu ihan pahalta käydä ja katsoa itseään.

Vierailija
02.05.2025 |

Näin itseni viimeksi eilen parturissa. Olin harmahtavan kalpea ja erittäin vanhan näköinen. Tähän vielä yhdistyi vihertävä sävy ilmeisesti valoheijastus.

Olin ihan tuskissani kokoajan ja pelkäsin kokoajan, että kampaaja kysyy, että olenko sairas.

Lähtiessä harkitsin jo lääkäriin menoa, mutta, kun vilkaisin omaan puuteri peiliini niin kasvoni näyttivät taas samalta, kuin ennenkin.

Mikä ihme siellä kampaajalla on? Mielestäni kampaaja näyttää takanani ihan normaalin ja terveen väriselle.

Olenko vain epävarma? Kokeeko muut samaa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Veikkaan, että johtuu ihan valosta. Olet varmaan aika vaalea ihoinen.

Vierailija
2/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä näyttää aina ihan porsaalta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Veikkaan, että johtuu ihan valosta. Olet varmaan aika vaalea ihoinen.

Se valo tekee sairaan näköiseksi. Kaikki väri katoaa iholta. 

Vierailija
4/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän ihan hirveältä aina kampaajan peilissä, ap. Et siis ole todellakaan yksin. En tiedä, miksi tämä on näin, ilmeisesti jotkut erilaiset valot, joissa näyttää ihan kauhealta. Jos värjään kampaajalla hiukset ja pitää odottaa se puolisen tuntia, niin vältän peiliin katsomista viimeiseen asti. Luen silloin lehtiä tai selaan kännykkää. 

Vierailija
5/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen aina jotain lehteä kun en kestä katsella itseäni.

Vierailija
6/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama

Vierailija
7/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuttua. Siinä kun hiukset on väriaineessa päätä myöten ja leukaan asti kiinni musta kaapu varjostaa kelmeässä valossa, niin näky on hirveä. Vielä kun yleensä näen itseni vain silmälasit päässä, niin häpeä kampaamossa on hirveä.

Vierailija
8/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Ihon väri näyttää ihan kauhealle. Sitten vielä tukka föönataan sellaiseksi tätimäisen pöyhkeäksi. Kampaamossa tunnen itseni susirumaksi ja vanhaksi. 

Vierailija
9/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaistus vaikuttaa todella paljon. Sellainen valaistus, jossa on hyvä tehdä tarkkuutta vaativaa työtä (kuten hiusten leikkaus) ei ole yleensä useimmille kovin imarteleva. Se, että kampaaja näyttää terveeltä johtunee siitä, että olet tottunut näkemään hänet tuossa valaistuksessa eli ei ole vertailukohtaa ja mahdollisesti siitä, että valaistuksen värilämpötila sopii hänelle paremmin kuin sinulle. Itseään myös helposti katsoo kriittisemmin kuin muita.

Vierailija
10/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytin jostain syystä kauniilta, kun viimeksi kävin kampaamossa. Johtui varmaan siitä, että tuoli oli lähellä ikkunaa ja sisään tulvi luonnonvaloa.

Vierailija
11/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä hiukset roikkuu märkinä kelmeän naaman ympärillä. Masentava näky.

Vierailija
12/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tuttua. Siinä kun hiukset on väriaineessa päätä myöten ja leukaan asti kiinni musta kaapu varjostaa kelmeässä valossa, niin näky on hirveä. Vielä kun yleensä näen itseni vain silmälasit päässä, niin häpeä kampaamossa on hirveä.

Komppaan. Kampaaja vielä on kaunotar ja hoikka niin siinä tulee aika ranteet auki fiilis.

Vierailija
13/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaavun väri tosiaan vaikuttaa valaistuksen lisäksi myös. Jos normaalisti joku näyttää hyvältä esimerkiksi kirkkaissa vaaleissa väreissä, vaikkapa ankeanharmaa kaapu ei ole hänelle eduksi. Joskus värien vaikutus ihoon on todella suuri. Esimerkiksi jos henkilölle sopisi murretut viileät värit, hän voi näyttää sairaalta kirkkaankeltavihreässä. Ja sama päinvastoin. Itse käytin hillittyjä harmaaseen meneviä sävyjä ja näytin itsekin harmaalta kunnes tajusin, että minulle sopivat mahdollisimman kirkkaat värit. Jotain olisi ehkä voinut päätellä mm. siitä, että minulla on luonnostaan punaiset hiukset, jotka eivät ole hillittyä nähneetkään, mutta itselleen on helposti sokea.

Vierailija
14/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitten poistuessa ainakin hyvinkammattu.

Vierailija
15/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan heti silmät kiinni, kun istun kampaajalla tuoliin. Avaan silmät vasta, kun kampaaja kysyy onko ok ja näyttää peilin avulla takaraivon leikkausta. En minä oikeasti katso kuin sekunnin sadasosan ja sanon ok. Ja ei muuta kuin kassan kautta ulos. Onneksi vakiokampaajani ei lätise uusista tyyleistä, kommentoi hiuksiani, eikä muutenkaan utele tai lörpötä. Olen käynyt hänellä n. viisi-kuusi vuotta ja käyn koska ei tarvitse väkisillä puhua ja hiukset on leikattu nopeasti, eikä hän tyrkytä minulle tuotteita. En osta tuotteita, koska hiuspohjani ärtyy ihan kaikista muista kuin tietystä herkön hiuspohjan shampoosta. Hän ei myöskään ikinä, ei edes asiakasssuhteen alussa, tyrkyttänyt tuuheuttavia shampoita, kärsin ihan riittävästi muutenkin osittaisesta miestyyppisestä kaljuuntumisesta. Meni vähän ohi aiheen, mutta peilistä näkyvä asiakaspossu lähettää terkut Josefiinalle 

Vierailija
16/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän minäkin

Vierailija
17/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se omien 40v kasvojen tajuaminen kampaajan 22v kasvojen rinnalla. Minä olin kiinnostunut nuorista naisista noin 37v asti, sitten aloin parturissa tajuta, että mehän ollaan aivan eri maailmoista.

M43

Vierailija
18/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se omien 40v kasvojen tajuaminen kampaajan 22v kasvojen rinnalla. Minä olin kiinnostunut nuorista naisista noin 37v asti, sitten aloin parturissa tajuta, että mehän ollaan aivan eri maailmoista.

M43

Kyllä mulla on ollut sama fiilis silloinkin kun iät oli toisinpäin - kun minä olin 22v ja kävin 40+v kampaajalla. Se on valaistuksesta kiinni.

Vierailija
19/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Ihon väri näyttää ihan kauhealle. Sitten vielä tukka föönataan sellaiseksi tätimäisen pöyhkeäksi. Kampaamossa tunnen itseni susirumaksi ja vanhaksi. 

Tätikampaus, kappa, kaksoisleuka ja kalvakka naama, se on ihanuutta.

Vierailija
20/20 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Monta asiaa yhdistyy tuossa miksi näyttää pahalta.

Kaapu on monelle omiin väreihin sopimatonta väriä, mikä tekee harmahtavan ja nuhruisen näköiseksi. Esim. itse olen vaalea ja lämpimän värinen, ja kampaajalla jossa käyn, kaavut on mustia. Näytän väsyneeltä ja harmaalta ison mustan väripinnan rinnalla.

Toinen juttu on, että valot tulee sieltä ylhäältä, koska niiden on tarkoitus pääasiassa auttaa kampaajaa näkemään hyvin mitä hän tekee, ei asiakasta näyttämään hyvältä. Ja ylhäältä tuleva valo tekee "hissiefektin", ihminen näytää helposti vanhemmalta kuin on, kaikki mahdolliset rypyt, roikkumiset korostuu, samoin ihon virheet, silmäpussit yms. Jos valo tulisi edestäpäin, näyttäisi paljon paremmalta, mutta kun se ei ole taas kampaajan työn takia tarkoituksenmukaista. 

Lisäksi valaistus on usein kylmän sävyinen, missä kalpeaihoiset näyttää pohjavärin mukaan joko porsaanpinkiltä, tai harmaalta. Myös jotkut oliivisävyiset näyttää pahalta noissa valoissa, lähes vihreältä tai vihreänharmaalta.