***Maalismussukat***viikko 32...
Kommentit (89)
Uusi viikko, uudet kujeet ;)
Täällä huono olo jatkuu eikä mikään tunnu maistuvan. Mitään ei oo tullu ulos, mutta mitään ei haluais kyllä laittaa suuhunkaan... Inhottavaa kun joutuu pakottamaan itsensä syömään, mutta kun jos ei syö niin sitten se olo vasta kauhee onkin...!
Aamulla teki jo aika tiukkaa ku keitin pojalle aamupuuroa... Se haisi sen verran kauheelta että meinasin jättää kesken =)
Imetystä lopetellaan ku mulla on ollu niin naatti olo viime päivinä ettei meinaa päästä ylös sängystä. Voimat on ihan loppu - niin henkisesti kuin fyysisestikin. Ajattelin että jospa tuota energiaa tulis edes vähän takaisin kun lopettais tuon imettämisen... Luulin, että hommasta tulis hankalaa, mutta näyttääkin siltä että tämä on hankalampaa äidille kuin pojalle =)
Alkaa tulla tuolta lattialta sen verran pahantuulista kitinää että taitaa olla päikkäreiden aika...
Mukavaa alkuviikkoa kaikille ja toivottavasti kenenkään vuodot (nimimerkit hukassa =) ) ei tarkoita mitään pahaa!
Pimmi 6+4
Pimmi,meillä taitaa olla la:t lähekkäin kun mullakin menossa rv 6+4 :)
Tosin mulla on lyhyt kierto,vaan 26pvä.
Mulla ei oikeestaan mitään oireita,rintojen arkuutta lukuunottamatta ja siks pelkäänkin tuulimunaraskautta :(
Soitin tänään ensimmäisen neuvola-ajan,sain sen 30.8 ja tottakai ukolla just silloin iltavuoro että saan itekseni mennä ja vielä keksiä santerille hoitopaikan,siitä tule mitään jos sen salaman mukaan ottaa :)
Oli tyly neuvolan täti kun kysyin pääsystä alkuraskauden ultraan,kerroin että olen niin hermona sen koetun keskeytyneen keskenmenon ja näiden pelkojeni kanssa,että haluaisin varmistuksen asiaan,ei riitä perusteeksi että mun pitää nyt elää vaan normaalisti neuvolaan asti ja siitähän ei sit ole enää kun muutama viikko np-ultraan.Itkien soitin ukolle sitten ja juteltiin ja päädyttiin menemään yksityiselle,ensi tiistaina sinne aika ja maksaakin vaan 90e,jotenkin olin kuvitellut kalliimmaksi.
Kai se pitää jatkaa töitä taas....
27.3 ois mun la =)
Oli sentään jollakin muulla tuo ensimmäinen neuvola vähän myöhemmin kun alkoi tuntumaan siltä että kaikki on jo käyny neuvolassa tai ultrassa eikä meillä tapahdu mitään vielä moneen viikkoon...! Minullakin ensimmäinen neuvola vasta 28.3 ja ultra onkin joskus 3 kuukauden päästä ku Oulussa pääsee vain rakenneultraan.
Miten teillä on niin kallis se ultra?! Täällä on ainakin yks yksityinen neuvola missä ultra maksaa 40 euroa... Aika iso heitto hinnassa =o
Mä täällä " herkuttelen" ku söin ruisleipää maksamakkaralla ja vispipuuro on jähtymässä jääkaapissa =P Noita tuli syötyä aika kiitettävästi edellisenkin raskauden aikana ja sama tahti näyttää jatkuvan nytkin eli tiedänpä mitä on mun ruokalistalla seuraavat 7 kuukautta =D
Ohhoh... Kello onkin sen verran että ukko taitaa tulla kohta kotiin...
Pimmi vieläkin 6+4 =)
Piti sanoa vielä tuosta sun neuvolantädistä että oli kyllä aika röyhkeetä! Juuri neuvolastahan pitäis saada apua jos pelottaa tai joku vaivaa mieltä!
Pimmi: Toivotaan että huono olo helpottaisi, kurjaa jos on niin vetämätön olo!! Hih, ai sulla on eka neuvola vasta päivää la:n jälkeen! :D Taisit tarkoittaa elokuuta..? :) Eiköhän teillä ole samana päivänä muuten tuo la äitykän kanssa kun rv:istahan se la kai lasketaan... Eli rv 40 on laskettu aika ja teillä se on siis sama päivä...
Täällä oksuton päivä tänään, ainakin tähän saakka... Miehen kanssa oli niin mahtava keskustelu eilen illalla odotukseen ja siihen liittyviin pelkoihin ja ajatuksiin liittyen, ihanaa että avautui noin!! Kyllä tämä asia miestäkin vaan liikuttaa, vaikka aina eivät asioista puhukaan... :)
Naksu 7+3
Kun viikkoja tuli taytee 5+2 alkoi mulla taas armoton pahoinvointi. Oksentamaankin joudun 3-6 kertaa paivassa ja pahoinvointi muutoin 24h/vrk. Suolaista tekee mieli, makean ajattelukin tekee pahaa. Syöda yritan pienin valiajoin vahan. Nalkakin on, mutta mitaan ei erityisesti haluaisi syöda. B6-vitamiinia syön. Inkivaari teeta (tosi allön makuista, siina kun lisattyna hunaja jo valmiiks!) olen pari kertaa juonut. Inkivaari kapseleita olen yrittanyt metsastaa, mutta niita ei nay taalta maasta löytyvan.
Muita oireita rintojen huomattava arkuus ja vasymys. Eilen illalla nippaili mahaa vahan menkkamaisesti. Onko teilla muilla ollut moista? Muistelen, etta edellisissakin raskauksissa oli tuollaista " kasvukipuilua" , mutta muut vaihtoehdot kavivat mielessa ja saivat aikaan pienen pelon. Onhan teilla muillakin ollut nippailuja, onhan?
Eka laakari ja ultra mulla on ens vko:n ti 14.8. Saa sitten varmuutta tahan olemiseen. Taalla kotimaassamme synnytyslaakari valitaan heti raskauden alussa ja se on sitten sama laakari alusta loppuun asti. Samalle laakarille soitin nyt kuin viimeksikin. Mukava mieslaakari (suurin osa synnytyslaakareista taalla mieslaakareita!?!), joka tietaa jo mun edellisen raskauden kulun jne.
Tulokkaasta ei ole viela kerrottu kuin muutamille. Jospa sitten ultran jalkeen;-)
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
bucomama rv 6+2
Pää on jo tässä vaiheessa tyhjää täynnä =D
Esikoisen syntymäpäiväksi laitoin esittelypinoon 12/07 ja nyt neuvolakin ois vasta ens vuonna... Tätä se teettää kun kotona ollaan päivät pitkät eikä päivämääristä tarvi tietää mitään =))
nimittäin miten tosiaan kierron pituus enää tässä vaiheessa muuttaa laskettua-aikaa.Eiköhän se joo oo sama meillä jos viikot nyt täsmää :)
Jos nyt jo näin pöllöks tullu niin mitä se on sitte loppuraskaudessa *pyörittää päätään*
Apuwa unohin kokonaan nimimerkkisi mutta täälläkin on VIHLONTAA,MENKKAMAISTA JOMOTUSTA,NIPPAILUA!!Sanoivat neuvolassa että ei hätää ne on alkuraskauden " supistuksia" mulla viikkoja tasan 7 ja sanoi että nyt on se istukka ruvennu kehittymään ja ruskuispussit sun muut siellä ns.remontoi niin johtuvat siitä...elki kohtu kasvaa ja istukka kasvaa ja napanuora kehittyy jne..joten ei hätää vasta jos esintyy kunnon kipuja että sattuu tosi paljon ja vuotoa ilmenee niin sitten neuvolaan soitto tai terveyskeskukseen.
Onpa sitä väsynyt olo kokoajan,mikä ei hyvä juttu kun ens maanantaina takas arkeen=)oi että mitenhän sitä jaksaa.vielä kun on kenttä vuoro eli kaupassa olen osastolla lihaa ja einestä paiskimassa:Dtämä mami tekee niin varoen työtä nyt kun vaan pystyy<3Mulla rinnat on kanssa tosi arat ja mieliala...oi ei se on jotain kamalaa...itkettää kokoajan vaikka ei tiedä miksi:D
Mutta palaan myöhemmin kun nälkä on jo piinannut jonkin aikaa!!
Hyvin meni töissä tuo raskaudesta kertominen ja uusi esimieheni oli sitä mieltä, että raskaus on etusijalla. Itsellään on kolme lasta ja nuorin 1-vuotias. Eli taitaa olla tuoreessa muistissa hänelläkin... Helpottaa myös tieto siltä osin, että ei varmaan rutise, jos lapsi on joskus kipeänä.
Mulla kanssa maha nippailee, varsinkin jos " nykäsen" vatsalihaksilla nopeasti, eli nousen esim. makuulta istumaan.
Mutta nyt menen pitämään esikoisen hereillä, ettei sammu sohvalle. On hänelläkin paluu arkeen ollut aika rankka.
Aatuska rv8+1
Kirjotin pitkät rimpsut ja sit nää hiton balkkanit paino jotaan näppäintä vahingossa ja kaikki hävis..
En ehdi nyt uusia..
Vauvaksille halit ja pahoitteluni. Kovasti voimia sulle, mutta älä menetä toivoasi.
Huh, olipa rankkaa töissä, taas. Oksentelu on nyt sitten alkanut minulla, ehdinkin sitä jo odotella. Tää on kyllä paljon rankempaa kuin edellisissä raskauksissa, joissa oon oksentanut ehkä kerran kummassakin. Ihme, että töissä tuon saa jollakin kumman konstilla pidettyä ruodussa.
Koko ajan tekee ruokaa mieli, mutta kun käy kurkkaamassa jääkaappiin, ei teekään mitään mieli, päinvastoin. Karkinhimosta oon totaalisesti päässyt yli, suolainenkaan ei maistu. Mitä tässä nyt sit söisi?? Kurkku ja jääkaappiviileät luumut maistuvat hyviltä.
Täytyy varmaankin kokeilla jotain vitamiinivalmistetta, mitä te muut syötte? Neuvolaan en vieläkään ole saanut soitettua... Hyviä vointeja teille maalismammat!
toivoo Semlis rv8+1
Ei tee mieli mitään kaikki etoo sain vain vähän syötyä:/johtuu varmasti näistä ilmoistakin...nyt kyllä tekis mieli mehujäätä:Dainut mitä aina maistuu on danonen mansikka jugurtti ja kahvi jugurtti:D
Tänään piti sitte käydä labrassa otattaa kokeita kun neuvolasta määräsivät,ja siinä kolmannen putken kohalla kyllä jo tuntu että nyt lentää mut sain pidäteltyä..ja muutenki mulla on joka päivä ollu aika pahaolo,on täytyny joka päivä laatata:(meijän vanhin tyttökin kysyy multa ainakin kerran päivässä,että äiti ootko raskaana?ja hän vastaa ite että on äiti raskaana ja Jennakin voi olla joskus koska hän on tyttö:)
Onko teillä kellään muulla kokoajan kauhea hikoilu??mulla on aivan hirvee hikoilu kokoajan,ja sitte mä oon huomannu että tässä raskaudessa hiukset rasvottuu tosi nopeesti,mitä en ole huomannu aikasemmissa raskauksissa..seuraava neuvola mulla onki sitte 30.8 ja se on lääkärineuvola..
tytöt040507 ja masuasukki rv 9(mun entinen nimimerkki oli:mansemamma82)
Mä oon nyt tyly, enkä palaa viime pinoon, ku tässäki pinossa on jo niin paljon juttua =) Välistä tuntuu, et ollaan vähän turhankin aktiivisia.
Minkäs ikänen pimmin esikoinen onkaan? No tuossahan se ikäkin tuli vastaan pinoa selatessa... Toivottavasti tuo imetyksestä vierottaminen tuo helpotusta. Aluksi saattaa kyllä olla hetken jopa rankempaa, jos lapsi on kovin levoton vieroituksen alkuvaiheessa.
Hyvä, että äitykkä pääsee oman mielenrauhan vuoksi ultraan, vaikka kustannuserähän se tottakai on. Mulla on kans huomenna ultra ja pikkasen jännittää, että mitä sieltä masusta löytyy... Mulla on kuitenkin aika lievät nuo oireet väsymystä lukuunottamatta. Toisaalta ihan hyvä niin, mutta kun jotenkin ne oireet tekisi raskaudesta konkreettisemman. No huomenna se totuus sitten selviää.
Vauvaksille pahoittelut ja halaus.
Meidän enska aloitti tänään uudessa päiväkodissa ja sinne se jäi kuin vanhatekijä touhuamaan =) Hoitajat kehuivat päivän päätteeksi reippaaksi tytöksi =D
No mutta, ehkä tässä tälle kerralle!
Iglu rv7+1
Nyt on työt tehty niin ehtii vähän kirjotella.. tää kauhea kuumuus vaan pahentaa tätä oksu-oloa, mikään ei oikeen auta. Taitaa vaan kuulua taudin luonteeseen ;)
En edes muista mitä piti kommentoida, pahenee vaan tämä ÄDE, vai RADEko tämä nyt on :D Perjantaina menin kauppaankin ilman lompakkoa.. piti sitten juosta vaunujen kanssa kotiin hakemaan ja takasin hakemaan ja maksamaan tavarat :S Aika noloa oli kaivella joka paikasta sitä lompsaa ja kassatyttö odottaa!
Ääh, nyt kyllä paha olo voittaa joten palaan kun on vähän viileämpää!
Niin, nimen tuo mies keksi sitten vauvalle.. Nacho!! :DD Kun kerran koko ajan mässytän niitä sipsejä ja salsaa.
Mamasaurus & Nacho rv9+0
Työpäivä takana ja vuotoa ei olleskaan. *hurraa* Oikkasen masussa juilii mutta sitä nyt on ollutkin. Tämä viikko otetaan iisisti liikuntojen suhteen elikkäs lähinnä kävelyä vaan. Pitäsi vielä väsätä verotoimistoon yksi lappu jotta sais huomisen postiin *blaah*
Jos saa kykyä, niin missäs päin maailmaa asut? Kyllähän se varmaan jossain esittelypinossa lukee, mutta en nyt jaksa etsiä:D erittäin laiska kun olen.
Sen takia vaan kyselen, kun laitoit, että eka neuvola ja ultrakin jo nyt! Eihän täällä suomessa saa ultraa kun jollekin rv:lle 11-12...itse oisin halunnut jo aikaisemmin, että tietäisi onko kaikki kunnossa. Yksityiseltä olisin ajan varannut, mutta menisi jonnekin loppukuuhun...niin en sitten viitsinyt varata ollenkaan.
Ja kaikille muillekin: Oletteko voineet käydä neuvolassa kuuntelututtamassa sydänääniä ekan neuvola ajan jälkeenkin? Kun mulle sanoivat, kun soitin, että ei ruveta edes eka käynnillä kuuntelemaan, kun on vasta rv 7:(
Meillä on tiedossa nimittäin loppukuusta kavereiden kanssa mökkireissu ja haluaisin varmistua siitä, että kaikki on kunnossa ennen kuin kerrotaan kavereille raskaudesta. Että voiko käydä vaikka joka viikko neuvolassa, jos saisi sydänäänet kuulumaan?!
hyviä unia kaikille!(toivottavasti yö on viileämpi kuin mitä päivä oli...huh huh!)
-Aleida rv 7+2
Oltiin pojan kanssa illalla vielä uimassa ja kaverin tyttö ja oma sisko tulivat yökylään, nyt kaikki jo nukkumassa ja meikä vaan istuu koneella...
Mulla on ollut päivät ehkä ihan pikkasen parempia, eli en oo oksentanut yli viikkoon , vaikka huonon olon aaltoja tulee kyllä muutaman kerran päivässä. Täytyy koputtaa puuta jospa vaikka olis ehkä parempaan suuntaan menossa ton huonovointisuuden kanssa" kop kop" . Tuntuu että ihan koko ajan saa muuten olla jotain syömässä, ettei iskis se kauhee krapula :o) Joo ja meikäläiseltä tuli kaupungilla yks tuttu meis kysyyn että koskas teillä on laskettu aika, kun maha oli kuulemma pyöristynyt, meinasin kyllä persuuksilleni lentää ihmetyksestä. No toivottavasti rupeiskin pian toi maha enemmän nakymään niin sais selitettyä tätä yhtäkkistä " lihomista" jollain, hehee...
Rinnat on mulla kasvanut viikossa ihan älyttömästi, mikä on kyllä aikas kauheeta, koska edellistä imettäessä meikäläinen joutui käyttään F-kupin liivejä, yhyy, en millään haluis niitä samoja loloferrareita! No, minkäs teet.
Pojalle 5v kerrottiin muutama päivä sitten, ja se kylässä kailotti kuinka hänestä tulee isoveikka :o)
No joopa joo, täytyy varmaan painua unten maille...
Ninnutar 10+2 (vau!)
Jos nyt onnistun! Sähläilyä kun on ollut ilmassa! ;)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10893480&p=2&tm…