3-kuumeilijat viikko 32
Ja edellinen ketju on tuossa :)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=10893482&p=1&tmo…
Aloitetaas tällekin viikolle uusi, kun muillekin on niin tehty :)
vumakos se oli joka pohti, onko kaikki syntyneet 70-luvulla, noh, minä en ole, en kuulu joukkoon, tämä tyttö on syntynyt vasta 80-luvun puolella :)
Minä en ole miehelle puhunut nyt yhtään mitään koko vauvasta, annan sen pohdiskella rauhassa viime viikkoisen avautumisen jälkeen :p
Olen jo kovasti miettinyt, että miten teen vanhempien lasten kanssa JOS jään äitiyslomalle, annanko niiden jatkaa päiväkodissa, missä on heidän kaverit ja missä tykkäävät käydä, esim. 10pva/kk tmv. vai otanko vain kokonaan kotiin. Toisaalta, kyllä tolla 5v. esikoisella varmasti tulisi kotona tylsää. Kokopäiväisenä en varmasti niitä hoitoon vie. Ja jos niillä pitäisi ees tuon 10pva/kk niin säilyisi mukava hoitopaikkakin.
Mites te muut olette tuon ajatelleet? Olisi se kyllä ihanaa jäädä kotiin :) Noh, mies ei tosiaan ole vielä lupaa antanut, joten mä toppuuttelen itseäni. Mutta miksi ihmeessä minä sitten roikun täällä? :D
Kommentit (61)
vuma: huomasin itekin viime viikolla netistä kattoessani et hirveitä eroja on Tonalinin hinnoissa! Kummallisia ainakin 5 e heittoja :-O Mulla on kyl jotenkin jo nyt hoikempi olo ku on kuntoilu päässy kunnolla vauhtiin ja luontaistuotteita nappailen :) Tuntuu et tulee nopeammin kylläiseksi, oikein hyvä ettei tule niin helposti nälkä.
No työpaikkakunta on niin iso et tuskin sattuu ketään tuttua olemaan apteekissa. Jotenkin vaan vierastan netin kautta tilaamista vaikka pitäis kai ottaa harkintaan ni tulis halvemmaks... Lueskelin yks päivä mitä olin kirjotellu ennen kuopuksen odotusta ni näköjään 3 testiä tuli käytettyä ku niin hermona olin.
terve vaan kaikille...olin nettipimenossa kun koneeseen tuli virus, ei saatu sitä pois muuta kun laittamalla koko windows uudestaaan.
nyt menossa kp27/30, ajattelin testailla perjantaina jos ei tätiä kuulu. mitään oireita ei ole havaittavissa...jotenkin tuntuu että kyllä ne menkat alkaa mut saas nyt nähä. voi kun nyt tärppäisi.
onnea kaikille plussaneille..
peetu yk 2 kp 27/30
Uusi viikko alkoi täälläkin, reippaan aamulenkin merkeissä. Harmittaa vähän, kun nuorempi alkaa ollaa jo sen ikäinen, että nukkuu pian vain yhdet unet, niin jää tuo kätevä nukutus lenkki.. Reilun tunnin on joka aamu pystynyt rauhassa rattaiden kanssa pitkin metsä teitä viilettää ja ottaa samalla " omaa aikaa" , kun on kuopusta nukuttanut. Miehen loman aikana on tuntunut, että on vain syönyt herkkuja ja liikkuminen jääny vähemmälle, pienellä kauhulla menin aamulla vaa´alle ja hups reilu kilo vähempi ennen kuin lomaa. Ei noi piha hommat ja bailatino ihan humpuukkia taida liikuntamuotoina olla. Hyvä niin.
Vähän oudot fiilikset, huomenna on se kierukan poisto, vauvakuumeesta tulee siis ihan todellista. Kuumeilu muuttuu ihan oikeasti " vauvan tekemiseksi" . Mieskin eilen illalla totesi, että ensi viikolla päästään tekemään uutta tulokasta" . Taitaa olla aika positiivinen asenne miehellä.. Itse en uskalla edes toivoa, että hormonikierukan poiston jälkeen nopsasti tärppäisi, mistä sitä osaa mitään tärppipäiviäkään laskea ennen kuin saa kierron jotenkin tasaantumaan. Säännöllinen, kun se ei ole koskaan ollutkaan
Kaupoille pitäisi lähteä jääkaappia täydentämään.. Parin viikon päästä pakataan perhe lentokoneeseen ja lähdetään kohti etelän lämpöä, esikoinen on karibian tuliainen josko kolmonenkin tulisi tuliaisena;-) Kakkonen taitaa olla ihan oman kylpyhuoneen tuotantoa;-) No joo..
Tällästä täällä tänään. Seitkyt lukulaisia täälläkin ollaan..
Se ois niinkun maanantai taas. Miehen pojat on mummon mökillä ja tyttökin oli kaverinsa luona yötä lauantaina, joten talo oli tyhjillään. Innostuttiin miehen kanssa juomaan viiniä lauantai iltana, minä ehdotin. Tosin mies joi sitä lähes puoli pulloa kun olin nukuttamassa pienempiä... Ja minä join sitten vaan lasillisen. Oli taas suuret suunnitelmat ;-), mutta meistä alkoi väsyttää niin paljon, että painuimme pehkuihin ilam mitään kahden keskeistä. Ja sitten ei meinannut uni tullakaan. Eikös uni jotenkin häiristse unta?
Esikoinen on nyt flunssassa. :( No ei kauan ehtinyt olemaan päiväkodissa kun tuli kipeäksi. Siis nyt kesän jälkeen kun meni takaisin. Ja minullakin on nyt kurkku kipeä. :-/
ON: on jomottanut tänään vähän niinkun menkkamaisesti alavtsaa... Mitähän on menossa?? Nyt on kp 17/28-29. Kiinnittymiskipujako..?? Ei kai.
Pitää mennä syöttämään lapset. Palataan!
Joskus tänne kirjoittelin varmaan yk 6 kohdalla, olen yrittänyt hiukan vältellä, kun järki kohta lähtee muuten. Ei tärppää ei, nyt just alkoi tänään menkat, yk 11! Itkettää ja masentaa, taas kerran. Nyt oli oireitakin ja mieskin eilen sanoi ettet olisi paksuna, mutta ei näköjään... No uutta pöin taas näköjään... =(
Olen yrittänyt olla tarkkailematta koko ajan olotilaa, mutta minkäs teet... Kun " unohdin" koko raskautumis ajatuksen ennen esikoisen raskautta, niin ihme kyllä silloin juuri tärppäsi. :) Liekö vaan tuuria. ??
eli ostin testin ja negaahan se näytti=(...perjantaina menkkojen pitäis alkaa että en tiiä kuuluisko siinä ees näkyä vielä mittään vaikka olisikin raskaana...mutta luulenpa että en ole...no ei muuta kun yritys kerta kolmoselle sitten...
peetu yk 2 kp 27/30...ja luultavasti yk 3 mennään
peetu.t: mäkin intouduin tänään testaamaan ja nega tuli. Mulla on netistä tilattuja testejä kasa ja ne kummasti polttelee tuolla kaapissa... Mutta toivotaan nyt vielä, että tulis Se Oikea tulos meille kuitenkin ja kaikille muillekin tietty!
Meillä muuten myös edessä kaiken vauvakaman hankinta. Ihanaa!! :-D Ei haittaa mua yhtään. Kakkosen jälkeen myin kaikki pois, koska ihan takuuvarma, että lapsiluku on täynnä. Niin se mieli muuttuu... :-)
myLove kp22/24 ja yk4
tänään kävin päivän vanhaa neitoa katsomassa, ja oli kyllä todella pieni ja heiveröinen, todella laiha vauva...ja ihme kyllä taas tuli sama ilmiö esiin kuin ennenkin...eipä paljoa lämpöisiä ajatuksia herättänyt, mä en niin noista muiden vauvoista välitä vaikka omasta haaveilenkin...en kuitenkaan ole sitä tyyppiä jolle kaikki vauvat on ihania....
löysin netistä tänään unelmieni kodin myynnissä, ja harmikseni jouduin palaamaan todellisuuteen etten sitä voi saada.
se olisi kokonsa, näkönsä ja sijaintinsa puolesta taivaallinen ja ihan juuri meidän perheelle! ja mieskin oli samaa mieltä. nyt kiukuttaa kun pitää olla varaton opiskelija, tällä hetkellä ei yksinkertaisesti ole varaa edes ottaa sitä lainaa vaikka hyvillä suhteilla sen saisikin...
pitääpä jutella tuon miehen kanssa lämmittikö pikkuneito miehen sydäntä, josko sittenkin pääsisin jo kohta teidän kanssa jännittämään meidänkin kiertopäiviä...haave olisi parin kierron päästä aloittaa yritys, mies ei kyllä taida lämmetä...
axuliina: Mulla on kierto hormonikierukan poiston jälkeen ollut toistaiseksi hyvin säännöllinen. Kierto oli ekat 2kk 27 päivää, kolmas 28 pv. Tänään mulla tuo 28pv, saas nähdä muuttuuko kp 1 tänään vai huomenna. Menkkoja kyllä odotan.
peetu.p ja myLove77 molemmilla voi vielä muuttua plussaksi!!! Itse olen malttanut tässä kierrossa olla testaamatta, vaikka netistä tilatut testit kaapissa onkin, jostain kumman syystä ei vain tässä kierrossa ole niin hätäinen kuin aikaisemmissa...
hapsumuru: Meillä kävi pikkuinen vauva kylässä Lauantaina eikä kyllä tuntunut yhtään missään. Jotkut vauvat on muhun vaikuttaneet ihan älyttömästä, mutta ei nyt juuri tämä. Pitelin kyllä vauvaa sylissä ja vaihdoin vaippaa mutta mitään ' sykähdyksiä' ei tullut.
Menkkoja odotellen,
72mama, kp 28/27-28, yk3
Meillä esikoinen lähtee vuoden päästä kouluun, ja sanoinkin miehelle, et jos kolmonen tehdään, niin viimeistään sitten. Meillä pojat ovat olleet niin vilkkaita, että en olisi jaksanut aiemmin kolmosta tehdä. Kahdessakin on ollut tekemistä. Nyt kuopuskin täyttää jo 4v. Nuoremman veisin 3-5v -kerhoon.
Tsemppiä axuliinalle yritykseen! Toivottavasti tärppi käy pian.
2pojanäiti-74: olisko sulla ovis?
peetu.t ja mylove77: vielä on toivoa..
Täällä ei ole ovista näkynyt, ei edes oireita. Kummallista. Mutta eihän ovis tule edes joka kierrossa?
vuma kp 13
Tai jos näen jossain pienen vauvan, tulee sellanen, että voi että tollanen olisi ihana tai jos näen raskaana olevan naisen, niin tahdon hänen tilalleen jne. mutta jonkun vieraan vauva sylissä tmv. ei kyllä herätä mitään erikoista.
Eih, aamulla mulla oli herätessä kurkku ihan älyttömän kipeä :( en mä tahdo tulla kipeäksi. Ja kas kummaa, nyt kun alkoi vielä kesäkin vihdoin ja viimein niin sitten olen kipeä.
Mulla alkoi nyt sitten eilen menkat. Viime to otin viimeisen pillerin eli uskomattoman aikasin alko ku yleensä alkaa vasta ke-to, jopa pe. Varmaan nyt vaikuttaa se ku oon alkanu laihduttamisen ja liikkumisen. Oon helpottunu ku menkat alko: eihän nää kuitenkaan vielä oo luonnolliset vaan ne pillereiden jälkeiset. Nyt onkin mielenkiintoista seurata miten kroppa reagoi ku ei oo enää " hormonihoitoa" ...
Täällä tahti tappavan tasaista, kp8 menossa.
Mulla on eka kerran oikea vauvakuume ja rekisteröin odottavat äidit ja vauvat. Ennen en ole tällaista kokenut. Lapset on tehty " järkisyistä" .
Ihanaa että saa tämänkin kokea.
Maaru78: Tiedän että rankkaa on kun ei tärppää, koeta jaksaa.
Välillä tulee epätoivon hetkiä, eikä silloin auta vaikka kuinka yrittää miettiä sitä miten hyvin asiat loppujen lopuksi ovat.
Viola yk 6?/ kp 8/29-30
Kun ovislimaa oli kp 14/28-29 ja kohdun nipukka oli alhaalla ja auki (taas tutkin) ja värkki oli ihan turvoksissa. Ja jomotti tuolloin koko päivän ja yölläkin jomotti. Ja kp 15 kohdun nipukka oli selvästi jo ylempänä eikä ollut enää niin limaista (sorry ilmaisu). Ja kp 16 oli jo paksumpaa vuotoa (valk.), mutta istuessa tuntui vasemmalla puolella jomotusta. Ja kp 17 oli jo " kuivaa" ja jomotti menkkamaisesti molemmille puolille. Eli eilen kp 18 ei voinut olla ovis, mun mielestä.. Vai? Ja kp 18 jomotti menkkamisesti vas. puolelle. Siis juuri tuolloin kp 14 meni aamulla täysi lasti sisään.
Tulipas tarkka selostus. Puuh....Toi siis yllätti mut täysin jos ovis oli jo kp 14-15.
Katsoin mun vanhasta kalenterista kun aloin odottaman esikoista (2004), niin sielläkin oli kp 18 (saman pituinen kierto silloinkin, eli 28) menkkamaista jomotusta ja sitten kp 20 vihlaisi alavatsaa. Ja kp 28 tuli sitten heikko positiivinen viiva ja vasta viikko tuosta vahva viiva.
Ehkä mä sitten hössötän liikaa... :) Täytyy odottaa.
Mulla ei ole mistään kierrosta vielä tietoa, vähän vielä vuodan km:n takia, mutta jos tässä nytt sitten kuukauden sisään vaikka olisi ensimmäiset vuodot... Tosin yritys alkaa vasta sitten jälkitarkastuksen jälkeen, kun en tähdo ehdointahdoin itseäni rääkätä jos sattuisi tärppäämään ja sitten menisi kesken. Varmuuden maksimointia ja kauhean sekalainen selostus =)
Täällä keskitytään arkisiin hommiin ja hyvä näin, marjat vartoo puskissa, rehunteko alkoi ja navetta ja mattoja pitäisi pestä...
Rilla-ma-rilla *marjapuskille*
Ja kiitokset kaikille osanotosta
Upeaa kun keli viimein lämpeni, on päästy poikien 3v ja 5v kanssa rannalle.
Nyt olikin tänään tullut sitten rannalle sinilevää...ei ois uitukaan!
Vauvakuume ei ainakaan ole helpottunut kun käytiin katsomassa eilen mun kaverin 6-viikkoista tyttöä. Soma oli, mutta ääntä lähti!
Oma kierukka on vielä paikallaan, olen kanssa miettinyt raha-asioita, mitkä eivät ainakaan helpotu lapsiluvun mahdollisesti kasvaessa. Tilaa meidän talossa on, mutta paljon on lainaakin.
No aika näyttää, nyt nautitaan keleistä ja upeaa kun voi viedä kaikki pyykit, täkeistä ja matoista lähtien ulos kuivumaan.
Ajattelin tulla kertomaan kuulumisia kun en osaa pois pysyä...
Nyt siis olen viikon (HUI!) asunut ihan itekseni ja kumman äkkiä siihen yksinoloon tottuu. Tosin hiljaisuuteen ei, joten musiikki raikaa aamusta iltaan. Nyt soi Rammstein, mä kun niiiiin tykkään siitä.
Pari kaveria on kerenny käydä kylässä ja eilinen tulee tänäänkin. =) Samalla tein kahvitreffit yhden kaverin kanssa torstaille Arch Enemyn haastiksen jälkeen. Mun oli tarkotus vähän lomailla tuosta toimittajan hommasta, mutta kun tarjottiin ylihuomiselle Arch Enemya ja ens viikolle (?) Ajattaraa niin pakkohan se on mennä.
Sain duuniakin, tosin se on " puhelinterroristin" hommaa eli siis puhelinmyyntiä. Koko ajan kuitenkin etin oikeeta työtä, mä kun en tykkää puh. myyntihommista mutta pakkohan se jostain on rahaa repiä... etenkin kun menen ens maanataina ottamaan seittemännen tatuoinnin. =)
Tänään kävin tuolla tutulla klinikalle hormonikierukan poistattamassa. Kahden viikon kuluttua poistosta on kuulemma nopeimmilla tärpännyt, joita tuo mun lääkäri on hoitanut, mutta kait tuollainen nopeus on aika harvinaista. Ihan kiva paikka se on jossa kävin, molemmista kävin siellä neuvolassakin, mukava yksityinen paikka.
Kuumeilu on nyt sitten muuttumassa ihan oikeasti kolmannen teoksi, eli viides perheen jäsen, tervetuloa!
Ilmat on aivan ihanat, nautin helteestä ihan täysillä, kylmää ja pimeää on täällä pohjolassa ihan liiaksikin, nautitaan nyt.. Vähän mieli maassa, en tiedä miks kait se on ihan normaalia silloin tällöin;-)
Mukava lueskella muidenkin ajatuksia... Välillä tuntuu ihan pöhköltä nämä omat kuumeilut, onneksi vertaistukea löytyy täältä;-)
että jos ens vuonna pääsis jossain vaiheessa jäämään kotiin niin miten vanhemmat lapset. Esikoinen täyttää pian 5 ja hän on pidennetyn oppivelvollisuuden piirissä eli kävisi tietysti eskarissa ja varmaan jonkin verran päiväkodissakin, mutta nuorempi täyttää ens toukokuussa 3 v eli en tiedä mitä hänen kanssaan tekisi... Varmaan kotiin jäisi, ja kävisi sitten kerhossa + muskarissa, ja perhekahvilassa/-kerhossa käytäisiin. Olen ajatellut, että paljon enemmän haluan käydä sitten ihmisten ilmoilla. Me kun asutaan 10-20 km päässä " ihmisten ilmoilta" . Muskari on lähin eli 10 km matkaa " vain" . Toisaalta mietin tietysti sitäkin että saako enää päiväkotipaikkaa jos nuorempi jää kotiin, mut sitten taas miten sitä pärjää jos kahdesta tarvii maksaa puolipäivämaksu... Alunperin kuvittelin et odotetaan niin kauan et esikoinen aloittaa koulun eli silloin olisi hyvä aika kolmoselle mut nyt kun ei esikoisen kehittymisestä tiedä niin ei myöskään tiedä milloin aloittaa koulun...