3-kuumeilijat viikko 32
Ja edellinen ketju on tuossa :)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=10893482&p=1&tmo…
Aloitetaas tällekin viikolle uusi, kun muillekin on niin tehty :)
vumakos se oli joka pohti, onko kaikki syntyneet 70-luvulla, noh, minä en ole, en kuulu joukkoon, tämä tyttö on syntynyt vasta 80-luvun puolella :)
Minä en ole miehelle puhunut nyt yhtään mitään koko vauvasta, annan sen pohdiskella rauhassa viime viikkoisen avautumisen jälkeen :p
Olen jo kovasti miettinyt, että miten teen vanhempien lasten kanssa JOS jään äitiyslomalle, annanko niiden jatkaa päiväkodissa, missä on heidän kaverit ja missä tykkäävät käydä, esim. 10pva/kk tmv. vai otanko vain kokonaan kotiin. Toisaalta, kyllä tolla 5v. esikoisella varmasti tulisi kotona tylsää. Kokopäiväisenä en varmasti niitä hoitoon vie. Ja jos niillä pitäisi ees tuon 10pva/kk niin säilyisi mukava hoitopaikkakin.
Mites te muut olette tuon ajatelleet? Olisi se kyllä ihanaa jäädä kotiin :) Noh, mies ei tosiaan ole vielä lupaa antanut, joten mä toppuuttelen itseäni. Mutta miksi ihmeessä minä sitten roikun täällä? :D
Kommentit (61)
Olen myös seurannut palstaa jonkin aikaa. 2pojanäidin jutut ovat aika huolestuttavia. Lapsien hankkiminen ei ole ratkaisu jos parisuhde ei voi hyvin. Kannattaisi varmaan keskittyä ensin hoitamaan parisuhde kuntoon. Surullista luettavaa! Ja ihan hyvä että alkoholin juonti pysyi siinä yhdessä lasissa. Kypsä ihminen ei ota pienten lasten ollessa kotona puolta pulloa viiniä eikä ainakaan ala ryyppäämään (se vielä puuttuisi 2pojanäidin jutuista).
Lasten hankkiminen ei ole mikään harrastus kuten näistä jutuista usein voisi päätellä ja ketään ei varmastikaan kiinnosta yksityiskohtaiset selostuksesi 2pojanäiti alapääsi eritteistä.
Toinen tapaus on tämä DeFeis jonka jutut ovat teini-ikäisen tasolla, onneksi hänellä ei perheen lisäys ole enää ajankohtaista. Aivan älyttömiä juttuja, lieneekö keksinyt osan. Ei ihme että mies potkaisi pellolle kun niin rasittava on.
en puutu näihin keskusteluihin....toivottavasti ei mene tappeluksi tämä palsta =(
täällä siis täti paikalla...jotenkin suututtaa, miksei se tärpännyt...edellistä kahta kun aloin kuumeilemaan/ yrittämään niin tärppäsi heti. mutta eihän se elämä mene niinkun haluaa..ei saa lannistua...jotenkin vaan ihan outoa kun ei tärpännytkään heti =D...sori valitus..
peetu kp 3 yk 3
Mutta nyt on tullut niin paljon p:aa niskaan, että poistun takavasemmalle. Eiköhän tässä muutenkin ole ollut ihan tarpeeksi vaikeuksia.
Hyvää jatkoa kaikille!
Danatyttö ja Måppi vois olla lukematta näitä juttuja, kun kerran noin kovin tökkii. Jokainen elää elämänsä parhaaksi katsomallaan tavalla eikä muiden tarvitse tulla siitä varsinkaan tänne päätä aukomaan... Eipä kyllä tuo Danatytön kommentointikaan kovin aikuismaista ollut. No tyttö mikä tyttö, aikuinen et ainakaan...
2pojanäiti-74: Jaksamista sinulle!!
.. Hurjasti/ankarasti arvostella toisia.. Yhdyn edelliseen, etä jos ärsyttää voi olla lukematta. Mistä meistä kukaan tietää toisen elämästä ja sen tilanteesta. Joku toinen voi olla onnellinen tilanteessä/elämässä joka sivusta seuraajalta näyttää sietämättömältä. Niin monta on elämää ja elämäntapaa, kun on eläjiäkin, eikö? Antaa kaikkien kukkien kukkia..
No asiaan;-) Tiistaisesta kierukan poistosta asti vuodellut enempi ja vähempi, nyt tän päivää kipujen kera, aivan kuin ois täti kylässä, tuskin " oikeasti" kuitenkaan.. Muuten kyllä ihana mökkeilypäivä takana, isompi poika asunut järvessä koko päivän ja pienempi tepastellut rantahietikossa, ihanaa..
Toivotaan plussaisia tuulia ja aurinkoisia päiviä lisää tänne peräpohjolaan.
Olen sattunut kuumeilemaan ja saamaan lapsia yhtä aikaa kanssasi ja siten seurannut kirjoitteluasi jo vuosia sitten. Olen myös hieman huolissani, koska sinusta on tullut jo " tuttu" . Toivon, että saatte suhteenne kuntoon ennen uusia lapsi, koska se tuntuu olevan vain laastari märkivän haavan päälle. Mielestäni vaihtelut parissa viikossa kuumeilusta asumuseron suunnitteluun ja taas kuumeiluun eivät ole terveen parisuhteen merkkejä. Ethän vain ole tekemässä vanhanaikaisia ja pitämässä miehen hankkiutumalla raskaaksi?
Asiat ovat toki omasi, mutta kirjoittelemalla avoimesti netissä olet myös antanut ihmisille mahdollisuuden kommentoida elämääsi. On tervettä itsesuojelua rajoittaa kertomisiaan. Tämä ryhmä on niin kiinteä, että voi tuntua mukavalta jakaa intiimejäkin asioita, mutta tosiasiassa kuka tahansa voi lukea näitä ja olla mitä mieltä haluaa.
Kerrot kuinka väsynyt olet ja kuinka paljon sinulla on ristiriitoja miehesi kanssa. Tilanne tuskin helpottaa hankkimalla lapsi ja vielä näin pienellä aikavälillä. Asia on edelleen omasi ja toivon sinulle kaikkea hyvää, koska mielestäni ansaitset sen.
Että tämmöistä keskustelua. Ehkä meidän vakkarikirjoittajien tarkoitus onkin tukea ja kannustaa toisiamme tekemään niitä päätöksiä ihan itse, eikä arvostella ihmisten tekemisiä. Eihän me loppuviimeksi tunneta toistemme taustoja kuin pintapuolisesti. Jos joku haluaa kommentoida, voi senkin tehdä asiallisesti, aikuismaisesti, mitä joku muukin täällä on peräänkuuluttanut. Jaksamisia 2pojanäiti-74, älä ota liian vakavasti.
tronada: opiskelen tällä hetkellä täydennyskoulutuksessa AMK:ssa. Kestää vuoden. Haaveilen maisteritutkinnosta, mutta se taitaa jäädä vielä tulevaisuuteen, jos ei sitten innostuisi mammalomalla...
Mä lähden nyt viikonloppureissulle. Viikonloppuja kaikille!
vuma
Mä olen niin utelias uuno, että käyn täällä tasasin väliajoin kurkkimassa tuttuja. Että kiinni jäit! :-) Jos haluat, että olen asiasta hissuksiin, niin kerro. Tsemppiä yritykseen,
Winku
Moi,
Hokasin just että meillä ei oo esittelypino oikein kuosissaan. Pitäs varmaan se uusia. Yritän kaivaa sen jostain ja päivittää.
Tehdäänkö niin että kaivan pinon ja laitatte sitten siihen ne tiedot. Päivitän sit ens viikon alussa sen.
Viola
ps. näillä palstoilla on aina näitä vierailevia häiriköitä, niistä ei kannata välittää.
Mulla oli eilen niin paha päivä, etten ehtinyt vauvaa edes miettimään, kirosin vain pari yritystä syvimpään helvettiin, argh. Tarvii laittaa viidakkorumpu soimaan, ettei kukaan toinen idiootti enää erehdy niiden firmojen asiakkaaksi menemään.
Tosin sitten illalla; oltiin anopin luona käymässä ja lapset istui istuimissaan takapenkillä, anoppi siinä katseli lapsia ja totesi, että tuohon keskelle mahtuisi vielä ihan hyvin yksi, totesin siihen, ettei tuollaisia saa mulle puhua, kun mulla on niin kauhea vauvakuume, siinä se sitten hymyili tietävän omahyväisesti... hitto, sen kiusaksikaan en hanki kolmatta lasta :p Kun olisikin noin helppoa sulkea vauvakuume pois.
Varmaan on totta ettei pitäisi niin avoimesti kertoa asioistaan. Sen ainakin opin nyt oikein kovimman kautta. :-/ Pahoitin kyllä mieleni.
Palataan!
Eipä sitä pinoa enää ole... pitää väkertää uus. Kaikkien pitää nyt sitten vaan laittaa esittelyt uudestaan. Laitan sen nyt samantien, toivottavasti onnistuu...
Viola
Mietin ensin, että pistänkö " varanickillä" aloituksen, mutten muista enää sen salasanaa ;-) Että jäi sitten kiinni ennenkuin mitään edes tapahtuu ja tällä hetkellä ja hoitoonlähtökikkailuilla voi joku aika vierähtääkin :-)
Älä vielä kauheasti asiasta huutele, sitten vasta, kun on jotain kerrottavaa...
Nimba, minä pidän asian ihan omana tietonani ja sinä sitten kerrot suurelle yleisölle, kun siltä tuntuu.
Jep, tänään sitten alkoi menkat... Ei älynnyt tätsy pysytellä poissa :-( Kiertokin näköjään pidentyi taas vaihteeksi. Muutaman kierron oli 24 päivää ja ajattelin jo, että siinä pysyy. Toukovauvaa yritellään sitten seuraavaksi.
Kiitos Viola71 tuosta uudesta esittelypinosta! Lisäsin jo omat tiedot sinne.
Hyvää ja lämmintä viikonloppua kaikille!!
Aika uudeksi tunnustaudun minäkin, missä on " esittelypino" ? Että osaan minäkin käydä tietoni kirjoittamassa..
Eilen sitten jo testasin, malttamaton kun olin. Negaa tietysti näytti, kun menkkojenkin pitäisi alkaa vasta tänään tai huomenna. Tämä on varmaan ihan typerä kysymys mutta voiko alavatsan ja -selän vihlominen johtua raskausoireista vai ainoastaan menkoista? Mulla ei ole kyllä oikeastaan mitään muita tuntemuksia kun tuo ajoittainen vihlominen. Normaaleja kuukautiskipujakaan ei ole... Mutta enpä nyt kuvittele liikoja kun vasta eka yritys menossa. :) Mukavaa viikonloppua kaikille.
Minulla oli tässä raskaudessa ennen odotettuja kuukautisia aivan kamalaa selkäsärkyä ja olin kiukkuinen kuin ampiainen kun oletin menkkojen tulevan. Hieman kans viiltävää kipua toisella puolella mahaa, mutta se selkäsärky oli aivan järkkyä.
Yllätys oli sitten suuri kun olin raskaana, niin varma olin tädin tulevan kylään.
Tsirppana rv 32+0
Oletko sinä ollut ikinä uusperheessä?? Ei kuule ole helppoa. Kaikilla on omat vaikeat aikansa. Eipä minun kaveritkaan tajua näitä meidän juttuja. Olen minä itsekin toisaalta miettinyt, että mitä ihmettä minä tässä vielä teen... ??? Mutta ei se ole niin helppoa lähteäkään. Ja lapset... He menettäisivät uudestaan " äitinsä" . Heidän äitinsä on kuollut 7 vuotta sitten. Joten??? Ei ole helppoa tehdä nopeita päätöksiä.
En nyt osaa sanoa muutakaan. Sanokoot muut mitä haluaa, minä en välitä. Tulepas itse uusperheeseen jossa on miehen kolme lasta 24 tuntia paikalla ja viela vaimon " haamukin" kummittelee minun elämässäni. Vaikka meidän elämä kuulostaa varmaan aika rajulta, niin minä yritän kuitenkin. Mutta... Sanoin miehelle,e ttä jos tulee vielä paha kriisi, kuten meillä jo olikin ja mies halusi, että lähden, niin silloin lähden.
Aika sanattomaksi vetää....