Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3-kuumeilijat viikko 32

06.08.2007 |

Ja edellinen ketju on tuossa :)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=10893482&p=1&tmo…

Aloitetaas tällekin viikolle uusi, kun muillekin on niin tehty :)

vumakos se oli joka pohti, onko kaikki syntyneet 70-luvulla, noh, minä en ole, en kuulu joukkoon, tämä tyttö on syntynyt vasta 80-luvun puolella :)

Minä en ole miehelle puhunut nyt yhtään mitään koko vauvasta, annan sen pohdiskella rauhassa viime viikkoisen avautumisen jälkeen :p

Olen jo kovasti miettinyt, että miten teen vanhempien lasten kanssa JOS jään äitiyslomalle, annanko niiden jatkaa päiväkodissa, missä on heidän kaverit ja missä tykkäävät käydä, esim. 10pva/kk tmv. vai otanko vain kokonaan kotiin. Toisaalta, kyllä tolla 5v. esikoisella varmasti tulisi kotona tylsää. Kokopäiväisenä en varmasti niitä hoitoon vie. Ja jos niillä pitäisi ees tuon 10pva/kk niin säilyisi mukava hoitopaikkakin.

Mites te muut olette tuon ajatelleet? Olisi se kyllä ihanaa jäädä kotiin :) Noh, mies ei tosiaan ole vielä lupaa antanut, joten mä toppuuttelen itseäni. Mutta miksi ihmeessä minä sitten roikun täällä? :D

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jo iltasella kirjoittelin viestiä mutta katosi bittiavaruuteen...

Meinaan eilen aamulla oli vielä ihan rauhualliset fiilikset, mutta

päivällä alkoi jo hermostuttaa ja iltaa kohti meni vaan pahemmaksi.

Mitenköhän tässä saa pidettyä pään kasassa?

kp 29/27-28 menossa, menkkoja edelleen odottelen. Hölmönä

tein jo testin eilen illalla, no toisaalta halusin ottaa siiderin...

(seli seli :-) testi oli tietty nega. Saas nähdä muuttuuko kp 1

tänään vai joudunko vielä piinailemaan venyvän kierron kanssa...

Axuliinalle onnittelut kierukan poistosta! Tässä olis yks esimerkki

siitä että eipä heti ole tärpännyt hormonikierukan poiston jälkeen.

Tosin vielähän tässä vähän tätä kiertoa piinaillaan...

72mama, miten niin hermona??

Vierailija
22/61 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ette joudu kauaa odottelemaan :) ja 72mama, toivottavasti on tärpännyt, ettei tarvitse enää toista kiertoa jännittää!

Mutta mutta, mitä ihmettä? Mulla tuli tänään vähän veristä vuotoa aamulla kun kävin vessassa, ei tässä muuten mitään varmaan olisikaan, mutta; mulla on pillereitä vielä viikko syömättä ja kuitenkin olen 2vuotta noita napsinut eikä mitään välivuotoa ole missään vaiheessa tullut, ei kukaan täällä osaisi kertoa, mistä tämä voi johtua?

Mulla vauvakuume tuntuu vain jatkuvan ja kovenevan, tuntuu, etten enää muuta ajattelekaan kuin vauvaa ja kaikki mitä suunnitellaan miehen kanssa, niin pohdin miten vauva sopisi siihen kuvioon, huoh, mä oon ihan mahdoton :D Toistaiseksi siis ei ole lähtölupaa annettu joten mä kärvistelen tän kanssa vielä kuukausia ja kuukausia, tai kait tää voi tästä lähteäkin, vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti aloittaa ensi viikolla aikuislukio ja kaikki opintosuunnitelmat on jo tehty. Kuitenkin nyt aloin jarruttelemaan, enkä haluaisikaan mennä enää. Tyttö on kuitenkin vasta vuoden niin en haluaisi viedä häntä hoitoon. Peruinkin jo hoitopaikan tytölle, poika meni osapäivähoitoon. Haluan nyt kuitenkin keskittyä olemaan kotona, tiukka opiskelu kahden pienen lapsen kanssa mahtaa olla aika rankkaa. Ja jos perheenlisäystäkin vielä tulisi... Olen siis tyytyväinen päätökseeni mutta nyt mietinkin millä tavalla kertoa koulussa etten aio tulla. Aika loppuu ja nolottaa. Nukuttiin tänään pommiin, pojalla vasta kolmas hoitopäivä ja myöhästyi. :) Taitaa tulla taas kaunis päivä, uimaan siis!

Vierailija
24/61 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kahden lapsen kanssa selviää lukiosta ihan helposti, etenkin kun et taida käydä töissä?

Kokemuksen syvällä rintaäänellä :) Lukio on loppujen lopuksi aikas helppo juttu.

Vierailija
25/61 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvikseni tänne vilkaisin ja löysin heti sopivan pinon :-) Tänään lähtee kierukka, kolmonen saa tulla vaikka heti. Ekaa (3,5 v.) odotimme vuoden päivät (kaksi keskenmenoakin tuli), toinen (1 v. 9 kk) tuli ennenkuin ehdimme oikeastaan aloittaa. Vielä n. ½ vuotta sitten olimme sitä mieltä, ettei enää lapsia tai kolmas joskus myöhemmin, mutta kun tuota ikää alkaa olla, niin ei parane odotella hirmuisia aikoja, jos vaikka tässä joutuu sitä kolmatta vielä odottelemaankin. Lisää myöhemmin, pitää lähteä palaveriin.

Vierailija
26/61 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa - ja outoakin - että kun viime torstaina vihdoin otin viimeisen pillerin, niin maanantaina sitten alkoi menkat, ja onkin näköjään kaikkien aikojen vuoto menossa :-( Kävin eilen vertakin luovuttamassa mut näille menkoille ei vielä mitään loppua näy (joskus saattaa verenluovutus vaikuttaa niin et loppuu menkat kuin seinään).

Se on mukavaa et mulla on halut lisääntyny. En tiiä mistä lie johtuu, ehkä joku " kolmenkympin villitys" ;-) Mies sanoo et oon muuttunu sen takia halukaammaksi kun ajattelen vaan vauvaa... Ei se sitä ole, ja sanoinkin sen, ja lisäsin vielä ettei tässä edes oo otollinen aika ku joskus 2-3 viikon päästä ehkä... Mut nyt ei tietenkään kiinnosta puuhailla vaikka kuinka tekis mieli. Jahka menkat loppuu ni sitten.

Sitähän mäkin rupesin aattelemaan et ikää tulee koko ajan lisää et suotta tässä ootellaan enää yhtään. Eihän sitä ikinä tiedä miten kauan kestää ennenku tärppää vaikka poikia ei tarvinu yrittää ku 3-4 kk...

Vierailija
27/61 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset aloittivat hoitouransa (siis muualla kuin kotona) maanantaina (viime viikolla harjoiteltiin) ja kas vain, eilen jo nenät valui! Ihanaa, varsinkin kun kuopus sairastaa korviaan muutoinkin aina, kun on nuha eli varsin usein syödään kuureja. Toistaiseksi ei olla vielä putkia kuitenkaan laitettu.

Iästä sen verran, että ensi vuonna tulee täyteen puolet 70 vuodesta, joten joutaahan tässä sen kolmannen saamaan pian, ettei tarvitse " mummona" huolehtia teini-ikäisistä ;-)

Jos nyt sattuisi semmoinen mäihä, että tärppi tulisi pikaisestikin, niin ainakin kuopuksen ottaisin taas kotiin. Isompi saisi jäädä hoitoon, jos vain itse haluaisi (tosin lyhyttä päivää).

Vierailija
28/61 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat siis alkoi, ihan niin kuin pitikin. kp29 onkin sitten kp1, eli

28pv kierto edelleen. Harmillista, mutta näihän ne omat tuntemukset

sanoikin, vaikka pitihän sitä haaveilla :-)

Kiitokset tronadalle tsempistä!

Uuteen yritykseen siis, nyt alkoi yk4.

72mama

Vierailija
29/61 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1 vuotias menee Tammikuussa hoitoon. Toivottavasti tärppäisi pian niin ei tartteis olla kovin monta kuukautta hoidossa ja minä töissä.

Viola

Vierailija
30/61 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minulla on tänään vasta kp 20/28, niin testasin mammaksi-testillä (se herkkä). Testiajan puitteissa ei tullut mitään viivaa (viivan paikka vaan). Ja katsoin reilun tunnin jälkeen uudestaan tikkua, niin siinä on haalea VIIVA! Voiko noihin roskishaamuihin luottaa?? En ennen ole saanut edes testiajan jälkeen mitään haamua. Mitä tämä nyt on ??? Onko kokemusta?

Vierailija
31/61 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulihan se täti niin kun arvelinkin, alkoi jo eilen...aika ajoissa tuli kun perjantaina olisi pitänyt vasta alkaa, että yk 3 alkaa sitten nytten...

peetu kp 2 yk 3

Vierailija
32/61 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmatta haahuilemaan;) aiemmat -02 ja -04

ehkäisykapselit lähti eilen, joten saa varmaan odotella hetken ennenkun edes tietää missäpäin kiertoa mennään.

2pojanäiti: meillä molemmat tulleet ' roskishaamuista' joten ota vaan haamutkin vakavasti ;)

Vierailija
33/61 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun ihana lukea muiden plussa kuulumisa, oli sitten haamuja tai ei.. Inhottaa, kun mitään kiertoa ei vielä edes ole, odottelua vain. En tiedä missä vaiheessa vois ovista ruveta tikuttelemaan, vai onko mitään ovista heti tuon kierukan poiston jälkeen.

Meillä jonkinlainen kuherruskuukausi lomasta on ohi ja arki on koittanut ja miehen lomaa vielä 4vko jäljellä. kaikkia tuntuu stressaavan ja pyörimme kiukkuisina toistemme jaloissa.. Esikoinenkin on saanut jonkun 3v villiäis vaihteen päälle. Mutta on ne suloisia villeinäkin.

Nautitaan helteistä ja haluista( ihan kuin omat halut ois heti lisääntynyt, kun kierukka lähti;-)..

Vierailija
34/61 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kovin tänne ilmoittauduin kuukausia sitten, mutta kesän kiireet on pitäneet liian kiireisenä. Ja toisekseen ei ole kyllä ollut käytännön raskautumis mahdollisuuksia, paitsi nyt =)

Eli jännäämään parin viikon päästä päästään =)

Muuten tämä kesä aika meidän alalla on niin kiireistä ja sitten kun meillä on vielä tuo rakennusprojekti tuossa sivussa =) Uutta navettaa siis rakennellaan.

Paljon on onneksi kesän aikana täällä tuonne odotus puolelle siirtynyt, mutta valitettavasti vielä joku " tuttu naama" täällä näkyy, toivottavasti mennään kaikki pian sinne päin!

Oma mieli myllertää, jotenkin sitä toivoisi raskautta pian, mutta silti vähän kauhistuttaa jos tänne vielä kolmas taapertaja suodaan, että miten sitä pärjää ja jaksaa.

Joo häläristä kuuluu äidin etsintä huutoja =)

Aurinkoisia päiviä!

-E-

Vierailija
35/61 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ulkopuolisena tässä vaan vastaan, että eipä vältsisti kovin kauaa tarvitse odotella - eikä niitä ekoja menkkoja ehkä koskaan tule... Esikoinen sai meillä nimittäin alkunsa 4 vuorokautta kapseleiden poiston jälkeen. Kapselit poistettiin tiistaina ja ainoa kumiton sessio siinä kuussa oli saman viikon lauantai. Kapseleiden poistaminen taisi saada aikaan oviksen saman tien. Tsemppiä! :-)

Ai niin, en ehkä sittenkään ole enää kovin kauaa ulkopuolinen. Meillä nimittäin kaksi lasta 02/03 ja 09/05 ja kolmas vahvasti haaveissa. Vielä ei ole pillereistä luovuttu, mutta ehkä jo pian saan liittyä seuraanne, jee!

Vierailija
36/61 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut täällä kirjoitteli, et ihan kuin halut olis lisääntynyt ehkäisyn poisjäätyä. Mulla on sama juttu. Onkohan se vaan jotenkin erilaista ja jännää, kun kun on raskautumisen " riski" olemassa..? Varmaan joku naisen luonnollinen reaktio..

okkete: Joo, aloita vaan opiskelut! Mä käyn töissä, pienet lapset ja opiskelen AMK:ssa. Rankkaa on välillä, mutta kun ajattelen, että tekisin sen saman kolmen muksun kanssa, niin huh huh.. Lukiossa on tosiaan vielä helppoa.

peetu.t ja 72mama: Pahoittelut tädistä!

nimba ja timjatuike: Tervetuloa joukkoon ja onnea yritykseen!

2pojanäiti-74: Plussatuulia +++! Jospa se viiva vielä vahvistuisi.. Pidetään peukkuja.

ON: Eilen alkoi alavatsanipistely ja jatkunut tänä aamuna. Valkuaislimaakin on alkanut tulla eli OVIS! Jes! No, pojat kattoi pikkukakkosta, kun äiti ja isi teki sitä pikkukolmosta...;0)

Vierailija
37/61 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on haaveissa ensi keväänä aloittaa amk-opiskelut, mutta pelottaa, että miten se onnistuu töiden ja lasten ohella.

Lukionkin noin suoritin, mutta lukio taitaa kuitenkin olla ihan eri juttu kun amk-opiskelut, toi olis sellanen, että se tehtäis työn ohella ja koulupäiviä olis n. kerran kuussa

Vierailija
38/61 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Kun ei tässä kestä enää odottaa... Jännittää vähän. Tai siis ensi torstaihin pitäisi vielä odottaa... blaah. Niin, siis testasin aamulla ja nyt ei näkynyt haamun haamua. Alavatsan sivuja on jomotellut ja viime yönä oli älyttömän kuuma (vaikka ikkuna oli auki) ! :-/ Mittasin lämmön ja se oli 37,1. Ja aamulämmöt on olleet 36,9-37 astetta. En ole vielä miehelel kertonut mitään. Se saa varmaan aluksi hepulin... Kun mun piti kierukka hankkia, mutta ei tainnut ehtiä.. ?

Vuma: Plussatuulia sinulle!! =) Bd bd bd Yritä olla ajattelematta koko asiaa. No, helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä kuitenkin.

Kaikille muillekin plussaonnea! Ja kiva kun tänne on lisää porukkaa. :))

Vierailija
39/61 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sivustaseuraajan pakko kommentoida, kun vakkarikirjoittelijat eivät ilmeisesti halua pahoittaa mieltäsi / kehtaa vaan ovat kohteliaasti hiljaa ja jättävät juttusi omaan arvoonsa.

Onko -74 todella syntymävuotesi? Ei kyllä siltä vaikuta, sillä silloinhan sinun pitäisi olla aikuinen ihminen... Kirjoitustesi perusteella olet teini-ikäisen tasolla henkisesti.

Mikä ihme saa sinut pysymään tuollaisessa suhteessa? Itse en kuuna päivänä suvaitsisi tuollaista käytöstä elämänkumppaniltasi. Mieshän ei selvästikään rakasta sinua vaan on halunnut sinusta eroon jo pidemmän aikaa. Miksi ihmeessä roikut edelleen kiinni hänessä? Eikö sinulla ole minkäänlaista itsekunnioitusta?

Ja vielä suurempi kysymys: MIKSI IHMEESSÄ HALUAT TEHDÄ LAPSEN TUOLLAISESSA TILANTEESSA??? Luuletko todella, että lapsi voisi pelastaa " parisuhteesi" ? Ihan menee kylmät väreet pitkin selkäpiitä kun ajattelenkin sinun tilannettasi.

Nyt hyvä nainen pää pystyyn ja ota itseäsi niskasta kiinni. Jos mies on jo useamman kerran sanonut haluavansa että lähdet, niin LÄHDE! Älä jää kynnysmatoksi. Sinulla on vain yksi elämä. Etkö haluaisi nauttia tasa-arvoisesta ja rakastavasta parisuhteesta? Etkö haluaisi kuumeilu-, raskaus- ja vauvaaikaa, johon osallistuu sinun lisäksesi avo-/aviomies yhtä suurella innolla kuin sinä?

Sinun vuoksesi toivon, että tällä kertaa et olisi raskaana. Toivon sinulle myös parempaa tulevaisuutta ja onnellista elämää. Mutta ratkaisu siihen suuntaan täytyy sinun itse tehdä...

Vierailija
40/61 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

helmi ja hippu: kiitos tiedosta! ollaan varuillaan sitten heti ;) mietinkin sitä että mitenköhän ne kapselit on sotkenut kuviot kun aiemmin on aina ekasta napsahtanut.

2pojanäiti: tuo sinulle aiemmin laitettu viesti varmasti tarkoitti hyvää, mutta kukaan ei voi neuvoa toista parisuhteessa jäämään tai lähtemään. asiat voi muuttua ja niillä on niin monta puolta. minusta avioeroja on ihan riittävästi ja en ikinä lähtisi semmosta ulkopuolisena suosittelemaan.

muuten jos kipuja on niin kannattaa käydä pian ultrassa (jos vaan pääset), kohdunulkopuolinen voi myös aiheuttaa haalean plussan. *en halua pelotella* Peukkuja pidän että hyvin käy kaikin puolin!