Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

++++SUURPERHEODOTTAJAT VIIKKO 32++++

06.08.2007 |

Ja eikun uuteen viikkoon!

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annlinn...minä myös rakastan syksyä ja sitä, että kun tulee pimeät illat niin saa tunnelmavalossa istuskella iltasella...tykkään sateesta ja siitä kun puut on värikkäitä lehtiä täynnä. Kesä on myös ihana, mutta syksy tuntuu aina kesän jälkeen niin raikkaalta!

(.) Mahaa ja alapäätä on nippaillut aamusta asti. Välillä loppuu kun istun rauhassa, mutta heti kun alan touhuaan jotain tai nousen seisomaan niin vihloo joko alapää tai nivusia/alavatsaa...onkohan liitoskipuja...en muista kolmesta viimesestä tälläsiä olleen tai sitten aika kultaa muistot.

Risella rv 35 tasan

Vierailija
42/56 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihan meilla ole ' vasta' kuin nelja tyttelia- viides siis masuvauvana!

Ja noita kahta km:aahan ma aattelen etta ne oli ne meitin pojat! Ei kylla yhtaan harmita taa tyttojen maara, kylla mieluummin otan nain pain etta paljon tyttoja! Tieda sitten jos oliskin toisinpain mita sanoisin, heh!

Kuumaa on taallakin, illasta kylla hiukan tuuli kaantyy ja eilen oli jopa hiukan kylmaa istuskella pihalla. Nytkin siis vasta +26° Varjossa! Eilen en ees ilmastointia laittanu paalle ollenkaan kun sen verran tuuli ikkunoista sisaan!

Viikot paukkuu sitten taallakin, ainakin jos uskomista tuohon gynen ' uuteen' aikaan. Mutta kylla viela jokusen viikon voisin tan mahankin pitaa, ei viela niin kiiretta paasta eroon kun nyt saisin jo virallisesti kavellakin normaalisti, menna kylpyyn tai uimaan ja saatais alkaa pupuilutkin taas uudelleen...myonnan kylla ettei tee yhtaan mieli.

Vauvan kamat alkaa ollakin sitten pestyina kaikki; tai noh en kylla pese viela noita 80cm ja muita vastaavia. Mutta eilen pesin peitot ja joitain kevyita villavaatteitakin. Vaikkei niita tarvii viela aikoihin, mutta jos illemmalla ulos lahtiessa kuitenkin, varsinkin jos kovin pieni neito sita olis tulollaan?!

Eipa taas oikein muuta olekaan mielessa. Kauheesti olis noita haajuhliakin tassa elokuun lopussa ja syyskuun alussa tiedossa saas nahda ehdinko niihinkaan millaan! Mies olis kyl tyytyvainen, heh.

Mutta voikaahan hyvin

-levinia ja Hope rv 36! -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin HM:stä aivan ihania vauvanvaatteita joten en voinut vastustaa kiusausta vaan sorruin tuhlailemaan. Ja siellä on aivan ihania sukkia kokoa 10-12 ne on niin syötävän söpöjä. Mulla on jo kertynyt niitä ihan pieniä vaatteita jotka menee sellaiselle 2kg vauvalle ja sitten on niitä jotka menee 3,5kg vauvalle. Mä laitoin juuri pitsan uuniin ja hyi kun se haisee mutta kun noi lapset välttämättä halusi.

tulen kohta takaisin

annlinn

Vierailija
44/56 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sain noi lapset syömään, ja rauha maassa. Mä olen ottanut aika rauhallisesti koko päivän ja vaan juonut ja juonut, olokin on suht hyvä vaan mikään ruoka ei todellakaan maistu. Osaako kukaan sanoa että kauan nämä helteet jatkuu? Mulla kun on uutiset viime aikoina jääny totaalisesti katsomatta. Onko teistä kukaan käynyt ennustajalla? Itse kävin joskus nuorena tyttönä Kuopiossa. Se ennustaja (mies, aikoja sitten kuollut ja kuopattu) oli tosi hyvä ja monet kuopiolaiset kävi sen luona.

Annlinn

Vierailija
45/56 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.)Eilisiä neuvolakuulumisia.. Oli opiskelija paikalla ja niinpä sit mitattiin kaikki mahdollinen. Meillä kun ei joka kerta katsota painoa, hb:a, pissaa, verenpaineita ym. mitä siinä kortissa lukee. Jos on tällainen perusterve nainen, ei välttämättä tarvi mennä ollenkaan..

Eli verenpaine 116/65

hb 110 (en ole syönyt rautaa, mutta on pysynyt samassa)

sf-mitta 25 (taas huidellaan käyrien yläpuolella)

sydänäänet löytyivät ja kuuluivat

paino 62,5 kg (eri vaaka kuin tav. ja näytti 3 kg enemmän kuin kotona)

pissa puhdas

Pikku vinkkinä antoi esitteen odottajalle, jolla vaarassa sairastua raskausajan diabetekseen sekä lähetteen jälleen sokerirasitukseen. Ääh, aina ollut normaaliarvot eikä ikinä pissassa sokeria. Sattuu vaan nää mun vauvat olemaan isoja ja komeita ;)

Toissayönä heräsin vatsanväänteisiin ja menin vessaan, hetken siinä unenpöpperöisenä istuttuana tajusin, että mullahan supistelee oikein kunnolla. Ei mitään kakkoshätää siis. Terkka ei ollut huolissaan kun ei kosketuksesta alkanut supistelee. Kyllä itsellä vähän ihmetyttää kun keskellä yötä ja levossa tulee sellaiset supparit.

Ei ole ollut vielä yhtään lääkärineuvolaa enkä saanut aikaa vieläkään.

Laitoin äitiysavustus- ja päivärahahakemuksen heti eilen menemään. Katsotaan koska pakkaus ehtii meille.

Nyt täytyy lähteä pötkölleen, ruokailu pistää väsyttää ja telkkarista tulee aavekuiskaaja.

Viikonloppuja kaikille.

Neppis ja W 24+5

Vierailija
46/56 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mun äitin puolen suvussa on kaksosia. Äitin serkkuja on kaksosia. Mun äitillä eikä hänen sisaruksillaan ole kaksosia, mutta taas mulla on (pojat 9.v) ja mun serkulla (äitin siskon tytöllä) on kaksoset (tyttö ja poika 2.v). Eli taitaa suvussa kulkea ja sattuma laittaa omat sormensa lisänä peliin.. ;) Valitettavasti mulla ei siis ole vinkkejä.. :/ Meidän pojat eivät ole identtiset vaan ihan erinäköiset ja luonteeltaankin erilaiset. Joskus ollaan naureskeltukin, kuinka hassua ois jos oisivat ihan samannäköisiä! ;) Ei hirveästi tule edes ajateltua enää, että ovat kaksosia. Jotku kyllä kyselevät kun pojat ovat kuitenkin melko samankokoisia. Onhan se ollut jännää käydä myöhemmissäkin raskauksissa ultrassa, aina on ollut pienenä jännityksenä, että jos tuliskin toisetkin kaksoset! Äitin serkun perheessä on! Nytkin muutama harva ja valittu, jotka raskaudesta tietävät kiusaavat, että tulispa kaksoset! ;) Mutta tottakai tosiasia on, että ihan hieno juttuhan se ois. Vaikkakin uskon vain yhteen vauvaan. :) Mutta Annlinn, eihän sitä koskaan tiedä! Vielähän sinä ehdit vaikka ne kaksostytötkin saada!! :))

Pikkusen jo viileni ilmakin, jes jes jes! Toissapäivä oli kyllä ihan heikkoa oloa aamusta iltaan... kohta on sama edessä ellen marssi ruuanlaittoon ja syömään! Argh! Ja kuulkaa, enää viisi yötä neuvolaan ja sydänääniin! Pakkohan niitten on jo kuulua, sitten on jo viikko 10 menossa! Peukuttakaa..

Hymyä ja hyvää tuulta!

O

Vierailija
47/56 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuntuu auttavan ananastäysmehu! Ihan sellaisenaan on liian makeaa, mutta kun lantraa vähän vedellä ja heittää jääpalan sekaan niin hyvää ja raikasta on! Ruokaa laitan ja yritän pitää pahanolon kurissa haujuista huolimatta... :0/ Ananas auttaa! Eikä mahakaan kurni niin huimasti. ;)

Omaa oloani ja tyttö/poika-merkkejä olen miettinyt. En muista, että mulle tyttöjen aikana ois tullut näppylöitä tai hiukset rasvoittuneet. Nyt on näin. Pahaa oloa en myöskään ole tytöiltä potenut, kaksospoikien aikana ehkä vähän enemmän... Onko muille kuin Annlinille veikkailtu sukupuolta jo np-ultrassa?

O

Vierailija
48/56 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pikaisesti silmäilin viimeisimmät viestit. Esikoispojan 9-vuotis synttäreitä pidettiin tänään eli tohinaa on ollut. Isommat lapset on nyt mummolassa, kuopus nukkuu ja itsekin tekisi kyllä mieli ruveta ottamaan nokoset.

Omppis kyseli, onko np-ultrassa veikattu sukupuolta. Mulle ei ole koskaan sanottu niin aikaisin sukupuolesta mitään, mutta en ole kyllä toisaalta kysynytkään koskaan. Edes rakenneultrassa eivät kaikki lääkärit suostu sukupuolesta kommentoimaan. Tosin se lääkäri, joka mulla on useamman kerran ollut rak.ultrassa, ei suostunut kommentoimaan sukupuolesta edes yliaikaiskontrollissa... ;-)

Tästä päästäänkin kätevästi Annlinnin kysymykseen ennustajalla käynnistä. En ole koskaan käynyt ennustajalla, mutta neljä kertaa olen sellaiselle soittanut. Silloin kun meitä kohtasi toistuvat keskenmenot (neljä peräjälkeen, neljännen lapsen jälkeen), soitin ensin yhdelle ennustajalle ja kysyin, saadaanko me vielä lasta. Sen ennustajan mukaan meillä olis pitänyt heti samasta kierrosta tärpätä (sanoi siis lasketuksi ajaksi 03/06), mutta kun niin ei käynyt, ajattelin, että soitanpa vielä jollekin toiselle. Netistä löysin sellaisen kuin Heleena Kyyhky. Kysyin häneltä saman kysymyksen, saadaanko me vielä lasta. Vastasi, että vuonna 2006. No meidän neitihän syntyi 09/06. Niin ja raskausaikana kiinnosti niin tuo sukupuoli, että vähän ennen rakenneultraa soitin ja kysyin, tuleeko meille tyttö vai poika. HK vastasi, että ei epäilystäkään, tyttö. Samaa sanoi lääkärikin rak.ultrassa ja tyttö tosiaan syntyi. Tämän raskauden alussa soitin taas ja kysyin sukupuolta. Tällä kertaa sanoi ensin, ettei saa oikein selvää, mutta sitten sanoi, että kyllä se poika on. Saas nähdä, pitääköhän paikkaansa. Esikoispoika on tosiaan jo niin kauan toivonut itselleen veljeä, että voiskohan olla, että se nyt olisi tulossa. Saapahan nähdä :-).

Annlinnin koulun alkukysymykseen en ole muistanut vastata. Täällä koulut alkaa maanantaina eli 13.8.

Nyt taidan lähteä vähän pitkälleen, kun tuo neiti vielä nukkuu.

neronja rv 14+6

Vierailija
49/56 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aloitetaan alusta:

Omppis kerroppas vähän lisää: Miltä tuntui kun sulle kerrottiin että kaksoset tulossa? Miten selviydyit imetyksestä? Murjaisiko joku sulle kommentteja että kyllähän se kaksi menee siinä missä yksi? Miten selviydyit hankinnoista, turvakaukalot ym.? Oliko eka vuosi aivan näännyttävä vai miten kuvailisit ensimmäistä vuotta kaksosten äitinä?

Sitten kaikki jotka ihmettelee miksi mulle arvailtiin ultrassa jo niin varhain sukupuolta eli mä en käy kunnan ultrissa mulla on yksityiset ultrat ajankohta oli sama jolloin voisi niskaturvotuksen kaksoa mutta juuri siitähän mä kietäydyin koska mulla muutenkin murheita niin mun ultrassa keskityttiin sukupuoleen ja niihin virtauksiin ja niiden virtausten takia sinne oikeastaan juuri menin koska mulla on Aspirin-lääkitys raskausmyrkytyksen puhkeamisen estoon.

Muuten onko täällä joku muu joka ei mene niskaturvotus ultraan?

Nyt vien lapset uimaan!

Annlinn

Vierailija
50/56 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täältä kyllä aiemminkin lukenut, että jo np-ultrassa on joillekin kerrottu vauvan sukupuoli, joten en asiaa sinunkaan kohdallasi ole sen kummemmin ihmetellyt :-). Mulla ei vaan itsellä ole jostain syystä edes juolahtanut mieleen, että jo np-ultrassa voisi sukupuolikysymyksen ottaa esille.

neronja

Vierailija
51/56 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen päivä meni pihatalkoissa ja ilma olikin hyvä...talkoitten jälkeen muksut pulikoivat järvessä...itse kastelin vaan varpaitani...mutta raikasti kivasti.

Tänäänkin on niin raikas ilma...kivaa minusta...hengitys kulkee paremmin, eikä oo kauhee tuskan hiki koko ajan. Huomenna alkaa lasten koulut...jännittää ihan kauheesti ton meiän ekaluokkalaisen puolesta!

Risella rv 35+2

Vierailija
52/56 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä nyt jo ei tää nyt päätä syntyä???

Olin aamupäivästä tyttöjen kanssa uimassa. Sielä jo supisteli mutta en niitä ehtinyt kellotella. Uinnin jälkeen tultiiin kotiin ja menin nukuttamaan kuopusta. Supistuksia kellottelin reilun puolituntia tulevat noin 5min välein kestoltaan minuutin tai alle. Tuossa nousin äsken ylös ja laitoin lapsille ruokaa ja söin ite. Vielä näiden kanssa selviää mutta mutta kuinka pitkään.

Tänään olisi ohjelmassa kakkosen kouluunsiunaus jota on odottanut jo pari viikkoa ja huomenna se koulu sitten alkaisi. Saisivat nyt loppua nämä supistukset ei tässä ehdi synnyttämään vielä =). Kai se on jossain vaiheessa pakko käydä sairaalassa näytillä vai pitäisikö sittenkin odottaa huomista neuvolaa...Ei voi olla näin vaikeaa päättää lähdöstä kun jo viides on kyseessä...Huoh! Mummo on vielä täällä on tänään lähdössä kotiin mutta toinen hoitaja olisi lapsille saatavissa kyllä eli sen suhteen voisi syntyäkkin. No pitänee vain odotella ja katella kuinka käy.

Yritän pitää teidät ajan tasalla.

nuttu rv 37+6 hyvin sekavan kirjoituksen kera...sairalakassikin on vielä pakkaamatta....

Vierailija
53/56 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntai tuntuu tänään suurenmoisen suloiselta aamun huolen jälkeen. Sain muistutuksen raskauden arvaamattomuudesta, aamulla vessassa paperi meni punaiseksi kirkkaasta verestä joten päivystykseenhän sitä piti lähteä. Liekö paniikki aiheuttanut, mutta Manteli päätti pysyä hipihiljaa ja lisätä äidin paniikkia aina sinne saakka, kun pääsin käyrälle makaamaan, siellä kyllä sitten innostuttiin niin ettei mitään järjellistä sydänkäyrää edes saatu kun toinen vaan liukasteli karkuun. Ultrassakaan verenvuodon syy ei selvinnyt ja sinne päästyä verta ei enää vuotanutkaan. JOten päästiin säikähdyksellä, onneksi.

VAKUUTUKSISTA kyselisin teiltä....eli onko teillä vakuutukset lapsille? Meillä on ekalle ja tokalle, kolmannen vakuutus jäi jostain syystä ottamatta aikanaan (tais olla ajatuksena ottaa vasta syntymän jälkeen kun varausmaksu oli melkein 100¿, mutta ei sitä ole vieläkään) ja nyt mietin että otanko kolmoselle ja neloselle vakuutukset samalla kertaa vai irtisanonko ekan ja tokan vakuutuksen kokonaan kun ei niitä ole tarvittu ja rahanmenoa on muutenkin....Pelottaa vaan että jos nyt menen ne irtisanomaan niin kuitenkin tulee joku hyppykuppa ja sit tarvitsisin sitä.

Minjuska ja Manteli-poika 24+0

Vierailija
54/56 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronja: mulle on kyllä ihan uutta se sukupuolen arvailu jo viikolla rv 13. ei ollut silloin puhettakaan kun nuorimmasta odotin että ennen rakenneultraa voisi sukupuolesta selvyyden saada. Mutta onhan noi ultralaitteetkin varmaan kehittyneet. Miten muuten on? onko kunnan ultrissa lääkäri vai hoitaja joka tutkimuksen tekee? täällä kun eri äidellä on niin eri versioita ja tuntuu oudolta että toiselle tekee tutkimuksen lääkäri ja toiselle hoitaja ,siis Helsingistä on kysymys.

Risella: Se ekanluokan aloitus on aina yhtä jännää. Meillä huomenna ensimmäinen eskaripäivä joten vähän jännäillään täälläkin.

Nuttu: Mä jännään nyt kauheasti sun puolesta, kyllä se voi käydä niin että huomenna sulla on jo pikkunyytti kainalossa. Ilmoittele meille tänne miten käy.

Minjuska: Voin uskoa miten se veren vuoto säikäytti, mutta onneksi kaikki hyvin.

Vakuutuksista: Meillä esikoiselle otin sen vakuutuksen 3kk ennen la aikaa mutta rahapulan takia sanoin sen irti ennen kuin lasku tuli ja silloin mieheni kanssa mietittiin että me ei voida suurperhettä hankkia jos jostain ei tingitä ja hyvin on täällä terveyskeskus toiminut yleensä aina jos jotain pojilla on ollut ollaan kuitenkin jouduttu lastenklinikan päivystykseen ja välillä käydään yksityisellä esim. vanhimmalla pojalla alkoi finnejä tulemaan kauheasti niin kävin ihotauti lääkäristä hakemassa puolenvuoden kuurin jolla kurjuus lakkasi, mä vihasin aikoinaan koulussa niitä hieltä haisevia finnisiä poikia jotka ei mitenkään välittäneet muiden viihtyvyydestä joten mun pojat tuoksuvat ruusulta niillä on hampaat harjattu ja hiukset pesty eikä kainaloissa hiki haise. Eli kyllä me ilman vakuutustakin mennään yksityiselle tarvittaessa.

ensi viikko on kauhean kiireinen saa nähdä miten kerkiän kirjoittelemaan, mutta yritän ainakin.

Annlinn

Vierailija
55/56 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä. Tuo kakkonen niin oli odottanut sitä kouluunsiunaamista ja se olisi varmasti jäänyt välistä jos olisin synnyttämään lähtenyt. Itkuhan sitten kirkossa tuli kun katselin lapsiani =). Vain kuopus jäi isin kanssa lettuja paistelemaan. Nyt on letut jo syöty ja isot tytöt odottaa iltasatua mutta menen sen lukemaan vasta kun mies palaa asemalta mummoa viemästä. Pitää varmaan ottaa huomenna aamulla nenäliinoja mukaan kun menen viemään koululaisia ekaa päivää kouluun.

Pitää huomenna myös kysyä jos terkkari voisi katsoa tuota kohdunsuun tilannetta mitä ne n.4h supistukset saivat aikaan. Me on vain kolmosesta käyty ennakko käynnillä laitoksella muut ovat syntyneet kun säännölliset supistukset on alkaneet. Olisiko tämä sitten poika jos pojat ilmoittelevat ennakkoon tulemisesta ja tytöt tulee sitten heti kerralla.

Tulisi se miekkonen pian niin pääsisin nukkumaan on ollut sen verran rankka ja jännittävä päivä minullakin että alan olemaan jo melko poikki.

Toivottavasti huomenna on hieman rauhallisempi päivä.

nuttu rv 37+6

Vierailija
56/56 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan tänne koskaan kirjoittanut? En muista ainakaan, tuonne suurperhekuumeilijoihin kyllä muutaman tekstin nakkasin. Lukenut olen tässä odotuksen alkumetreillä aina välillä teidän juttuja. Ehkä enempi lukupuolelle jääkin, olen laiska kirjoittelija =)

Joitakin yhtäaikaa kuumeilleita täällä taitaakin olla, mutta jospa pikaisesti esittelen itseni muillekin (ja teille yhtäaikaa kuumeilleillekin, ette varmaan enää muista). Eli olen viidettä lastaan odottava äiti pohjanmaalta, laskettu aika tammikuussa. Ennen laskettua aikaa esikoinen ehtii täyttää 13 ja pienimmäiset tuplapariskuntamme 3, kakkonen taas täyttää sitten keväällä 5. Lisäksi arkeamme sulostuttavat karvaiset kaverit 7 vuotias koira ja yli 10-v. kissa. Olen ollut kotiäitinä kakkosen odotusajoista lähtien ja töihin paluulla ei ole mitään kiirettä. Hoitoalan virka odottaa, jos nyt sinne koskaan palaan...

Se, mikä herätti minut tänne kirjoittelemaan, on yksi kysymys. Mahtaako kukaan teistä tietää, onko nykyajan maaleilla vaikutusta sikiöön? Kun minä olen tuolla maalaillut leikkimökkiä ahkerasti, ja nyt vasta mieleen juolahti, että niinköhän tuo on ihan hyväksi...

Annlinn kyselit np-ultran väliinjättäjiä. Täällä yksi. En mennyt, koska olisi ollut pitkänmatkan takana ja lääkärineuvola osui samohin aikoihin. En olisi niskaturvotusta mittauttanut varmaan kuitenkaan, tai ainakaan se ei olisi aiheuttanut toimepiteitä. Meidän lääkärineuvolassa pitäisi olla myös tosi hyvä ultra, mutta nyt olikin toinen sen vienyt, joten virtauksia ei saatu katsottua. Ei silti haitannut, ihan hyvin näkyi vanhemmallakin. Ja täällä terkkakin ultraa joka kerta, jos haluaa. Sukupuolta tämä lääkäri koitti tiirata, muttei saanut selvää. Kaksosilta ja tuolta kakkoselta on poikien sukupuoli nähty jo np-ultrassa. Mekin varmaan sitten tiiraamme tätä sukupuoliasiaa viimeistään rakenneultrassa, mikä tehdään taas tuolla kauempana yliopistosairaalassa.

Tulihan tuosta juttua, vaikka piti äkkiä kommentoimani ;)

Nyt pehkuun. Pitäis opetella taas oikeille rytmeille, kun aamulla ei enää lötkötellä, kun mies menee taas loman jälkeen ekaa kertaa töihin.

Pikkis ja viikot taitaa olla 15+jotakin