Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

++++SUURPERHEODOTTAJAT VIIKKO 32++++

06.08.2007 |

Ja eikun uuteen viikkoon!

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas tuli herättyä kukonlaulun aikaan. On se kumma kun illalla ei tule uni. Hiki pukkaa päälle, eikä nukkuma-asentoa meinaa löytyä. Seikkailen huushollissa ympäriinsä ja sitten kun meen takas sänkyyn niin uni ei tule kun kattelen ja KUUNTELEN kuorsaavaa miestäni. Heh. Pitää vaan lohduttautua. että ei oo montaa viikkoa enää jäljellä.

Ristiäisistä on ollut puhetta. Meillä on pidetty kotona lähisuvun voimin ja niin pidetään nytkin. Eli mummut ja papat ja omat sisarukset perheineen pyydetään ja kummit. Eli noin 20 henkeä +meidän poppoo 6 henkeä...riittää sitä kahvitettavaa siinäkin. Ruokaa en tarjoile ristiäisissä koska kauimpaa tulevat vieraatkin tulevat vain 40 km päästä. ( Miehen vanhemmat). Kakku ja voileipäpöytä tulee tehtyä...en oo jaksanut viä suunnitella sen enempää. Me päästiin myös miehen kanssa sovintoon tytön nimestä...eli nimi ois valmiina kun neiti suvaitsee syntyä.

Mistähän muusta meillä on ollut puhetta??? Aivot ei toimi ja dementia vaivaa. Ei nyt äkkiä tule mieleen.

Risella rv 34+3

Vierailija
2/56 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin kommentoinnit:

Nuttu: Sulla oli ristiäisiin tosi kivoja ideoita ja se sormiloru oli musta aivan huippu en olis kyllä itse mitään samanlaista keksinyt.

Minjuska: Musta ei tunnu siltä että olisin suurperheellinen ainoastaan vieraiden ihmisten kommentit kun liikumme yleisissä kulkuneuvoissa ratikka ,bussi niin usein multa kysytään " onko noi kaikki sun?" silloin jotenkin harmittaa kun eihän näitä ole kuin viisi että miksi me kaupungilla herätetään niin suurta huomiota. Aivan sama on jos me mennään jonnekin syömään niin hyvin helposti tarjoilijat sekoaa laskuissa ja unohtaa jonkun annoksen ja se on musta tosi törkeetä kun monet ihmiset käy liikelounailla jolloin voi olla 10-12 hengen ryhmiä enkä kyllä ole kuullut että silloin joku ryhmäläisistä jäisi ilman lounasta siksi kun niitä on niin paljon.

Muuten kysytäänkö teiltä muilta että onko teidän mies kaikkien lasten isä? siis sitä kysymystä mä en voi sietää ja usein silloin varsinkin jos tällä kysyjällä on yksi lapsi tai kaksi, niin kysyn että no mites sulla kuka on sun lapsen isä, on sun mies vai joku muu. Tai sitten toinen on että mihin uskontoon te oikein kuulutte kun teillä on niin paljon lapsia? Siis musta on aivan järkyttävää miten ajattelemattomia jotkut voivat olla vielä kun mun nämä viisi on syntyneet seitsemän vuoden sisällä eikö se järkikin sano että miten mä oikein olisin kerinnyt miestä siinä välissä vaihtaa, odotan vaan nyt kun tulee yli kuusi vuotta ikäeroa niin varmasti juuri tuota kysymystä saan kuunnella onneksi mun mies on niin rauhallinen ja jos hän on mukana niin kyllä hän jotain ajattelemisen arvoista kysyjälle antaa.

Asiasta toisen: se talo oli aivan valtavan iso. siinä oli kellari kerros joka oli koko talon kokoinen eli siellä mahtus jopa skeittailee. sitten ensimmäinen kerros siellä oli neljä makuuhuonetta ja kaksi suihkua ja vessaa sekä olohuone-tupakeittiö, toisessa kerroksessa oli toiset neljä makuuhuonetta ja kaksi suihkua ja kaksi vessaa sekä iso aula, vintillä on varaus rakentaa neljä makuuhuonetta mutta se oli aivan paljas koko talon kokoinen tila samanlainen kuin kellari eli vintti ja kellari on aikoinaan jääneet laman takia kesken kun rakentajalta loppuivat rahat joten kellariin piti tulla saunatilat ja takkahuone mutta sieltä puuttuu kaikki valmius vaan on ja piirustukset. eli kokonaispinta-ala nousee yli 500 neliön, aika hurja. Lapset oli aivan innoissaan ja juoksi edes takaisin niistä se oli oikein huippu meille kyllä pienempikin riittäisi nimittäin tonne mahtusi vielä 10-15lapsinen perhe aivan kevyesti. mun mies tykkäs kyllä kovin koska firman voisi siirtää sinne alakertaan. Mä pitäisin kyllä enmmän sellaisesta perinnetalo-tyypistä eli joku kastellitalo voisi olla enemmän kodinoloinen.

Nyt on pakko mennä syömään!

Annlinn

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muutaman sanan laitan näin aamusta kun muut vielä nukkuvat..

3.s lomaviikko alkaa ja tälleviikolle onkin ohjelmassa kyläilyä, lääkärineuvolaa, koulutarvikkeiden ostamista , viikonloppuna kokoperheen hotellireissu jne..

Mä en nyt muista mitä olitte keskustellut mutta lapsiluvusta...minulta ei henkilökohtaisesti ole kysytty onko mieheni kaikkien lapsieni isä mutta uskonollisesta vakaumuksesta olemme kyllä kuulleet kommentteja mutta onneksi tuo minun mieheni on tarvittaessa suustaan niin " paha" että saa luun kurkkuun monellekkin asiattoman kommentin sanojalle !!!

Ristiäisistä oli ollut myös puhetta, isommat meillä on kastettu seurakuntatalolla/kirkossa mutta kuopukset kotona ja vieraina on ollut ihan lähimmät + kummit mutta siitäkin huolimatta n. 30 hlöä ja niin varmaan tälläkin kertaa..seurakuntataloa ajattelin ristiäistenviettopaikaksi kun siellä se sujuu vaivattomimmin..

Tarjoilua en ole vielä miettinyt mutta sekä lämpimästä ruuasta / voileipä-kavipöydästä on kokemusta joten katsotaan nyt..

Jaahas pikkupimut heräsivät joten nyt aamupalan tarjoiluun ja sitten koirulin kanssa lenkille !!

Mukavaa alkavaa vikkoa kaikille !!

Isotikru

Vierailija
4/56 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin hullun urakan. Siivoan noita muutamia romu(muutto)laatikoita. Yhden laatikon sain tyhjennettyä roskiin ja oikeille paikoilleen. Vielä on miehen puoli sängystä tavaran peitossa odottavat sielä että pääsevät kaappeihin paikoilleen.

Eilen siivoilin taas kerran noita lasten vaatteita. Nyt ne on toivottavasti lopullisessa säilytyspaikassa. Kivasti vievät tilaa. Minä onneton kun olen päättänyt säilöä myös lasten äitiyspakkaukset niin niistä jo yksin syntyy ihana viidenlaatikon pino vieressä on sitten odottavien kokojen pino joka on saman korkuinen. Koko komeus on nostettu kahden kaapin päälle joten aikamoinen muuri on makkarin seinälle rakennettu. Vielä kun saisi tuo teitokone hullun isännän katsomaan noi tietokone rotiskot voisiko niistä osan viedä kierrätyskeskukseen tain johonkin hyötyjätepisteeseen. Meillä taitaa olla tuossa makkarissa kaksi näyttöä ja ullakolla on vielä lisää ainakin yksi. Sitten on näppiksiä hiiriä ja tietty itse koneita varmaan viisi. Vievät kamalasti tilaa ja minusta ihan hyödyttämiä. Voisi hyvin ottaa varaosat irti johonkin laatikkoon säilöön. Meillä on nyt kuitenkin tämä meidän kone ja isoilla tytöillä (8v ja pian 7v)on oma kone ja tuskin tuo poika 4v vielä hetkeen omaa konetta tarvitsee. Sitten kun sen tarvii niin tuskin tuollainen ikivanha hälle sopii tai eiköhän saada sitten vähän uudempi vaikka meille koneeksi ja tämä jää sitten hälle käyttöön ehkä 5v päästä??

Jotenkin tuntuu että tästä romupaljoudesta on päästävä eroon joskus meillä kun mitään ei ikinä heitetä pois mutta nyt yritin olla kovin raaka ja heitellä tavaraa pois. Osan esim. vanhoja posliini eläimiä ajattelin pistää koulun myyjäisiin myyntiin tai arpajaisvoitoksi jos kelpaavat edes sinne.

Ei kai se on mentävä jatkamaan taitaa se pesutupa tänään jäädä en taida enää jaksaa ja tuskin sielä enää tällepäivää on edes vuoroja.

nuttu rv37 eli nyt voisi jo synnyttää täysaikaisen (hih meinasin kirjoittaa täysikäisen) lapsen

Vierailija
5/56 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutulla on ihan selkeä pesänrakennusvietti, joka kertonee lähestyvästä synnytyksestä ;)

Juuri ennen synnytystä yleensä iskee hillitön energiapuuska ja siivousinto.. (kun oikeasti pitäisi lepäillä ja kerätä voimia koitosta varten. Nimittäin adrenaliinilla ei synnytys käynnisty- hih- näin kertoi vanha kätilö.

(.) minä kävin lauantaina mustikkametsässä ja kävelyllä ja illalla vielä kuuntelemassa yhtä bändiä ja tuli 1 1/2 heiluttua musiikin tahdissa. Ei kyllä kannattais vanhan enää riehua.. eilisilta meni ihan höpöksi. Lepopulssi huiteli 92-99 ja supisteli kunnolla. Sohvalla maatessa tuntui, että maailma mustuu, sydän tulee kurkusta ulos eikä hengitys kulje. Jalat tuntuivat painavilta. Minä sit testasin sen kylmän juomisen jälleen kerran ja lisäksi sain ottaa tunnin nokoset, johan olo helpotti. Tänään olen sit ottanut vähän rauhallisemmin. Ei kyllä jouda sairaalaan lepäilemään.

Ristiäisistä.. meillä on järjestetty kahdet ensimmäiset kotona ja kaks nuorinta kastettiin kirkossa, kahvitilaisuus oli siellä juhlasalissa. Kolmosen aikaan teimme juuri remonttia ja neloselta ei enää tullut mieleenkään, että olisin hullunlailla alkanut kotona siivoamaan ja laittamaan yksin kaikkea.

Tää viides kastetaan samassa paikassa ja kutsun saavat vain lähimmät sekä lasten kummit, jotka asuvat paikkakunnalla- eli ei hirveän moni.

Juhlan jälkeen on ihana mennä rauhassa kotiin.

Kummeista ei ole tietoakaan- plääh-- vaikea tehtävä. Ja nimikin ratkeaa vasta kun näemme miltä Wilhelmi oikeasti näyttää. Nelosenkin nimi oli muka päätetty etukäteen mutta kaveri ei ollut lainkaan nimen näköinen.

Nyt on taas mentävä mutta kaikilla jaksuja ja ihanaa viikonalkua.

T.Neppis ja W

Vierailija
6/56 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on kuuma jo heti aamusta. Ihan nihkeänä heräilin tänä aamuna jo kello 05.00...ja uni ei tullut sen jälkeen...mutta eipä mua juuri väsytäkkään.

Tänään ois aamupäivästä meiän neitin kouluuntulotarkastus. Siis lääkärikäynti. Onneksi otettiin jo keväällä ne " koulupiikit" niin ei nyt oo kun perustarkastus.

Iltapäivällä pitäs siivota ja pestä pyykkiä, pyykkiä, pyykkiä. Jos jaksaa. Ehkäpä jaksankin. Pyykissä on suurinosa vauvanvaatteita ja kivahan niitä on päästä hypistelemään.

Jaksakaa...kuuma päivä tulossa!

Risella rv 34+4

Vierailija
7/56 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi pieni tyttö 4.8.07. Pituutta 45,5cm painoa 1,940kg. Tytöllä oli sen verran kiire maailmaan, että syntyi jo rv 32+1. Minä pääsen tänään sairaalasta kotiin, mutta vauva jää vielä teholle kasvamaan ja vahvistumaan! Palailen paremmalla aikaa kertomaan paremmin kuulumisia ja lukemaan teidän kuulumisia!

Hattara ja typy + isot ylpeät sisarukset 99, 01, 04, 06

Vierailija
8/56 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljon voimia pikku tytölle kasvuun.

huh kun voi väsyttää. Ei olisi millään jaksanut nousta ylös. Esikoinen laitoin itseleen ja kuopukselle jo aamupalan muut ei vielä ole tainneet saada mitään. Kai se on vaan pakko yrittää saada itsensä jotenkin käyntiin tänäänkin. Luvassa imurointia ja pyykinpesua. Hirmusti himottaisi saada tuo olkkarin mattokin pestyä mutta se on niin painava villamatto että en tiedä jaksanko sitä pesutuvan lattialla enää käännellä. Nyt vaan ovat olvaneet niin kaunista että olisi jotain toivoa saada se matto kuivaksikin. Jos odottelen viikonloppuun ja äitini mahdolliseen tuloon taivaalta tulee taatusti alkuviikon vettä kaatamalla. Tosaalta sitten jos pesen sen olkkarin maton niin on lisättävä ohjelmaan myös olkkarin lattian pesu. Tosin sekin olisi sitten edessä muutenkin. Jaa jos sen saisi nyt pestyä niin voisin pyytää äitiä auttamaan lattioiden pesussa... hih hirmuinen siivousongelma.

nuttu rv37+1 ehkä siitenkin pesänrakennusvietin kourissa tai sitten vain pakon edessä kun matot on pesty viime tai toissa kesänä viimeksi ja lattiat ennen joulua tässä olkkarissa ja muissa huoneissa useammin. Vai pesinköhän keväällä kun niitä muurahaisia tuli??? Ei voi muistaa likaiset ne kuitenkin nyt on.

Vierailija
9/56 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä hän ne onnittelut tulikin. Nyt vaan Hattara ostamaan Joha-merkkisiä vauvan vaatteita ne sopii juuri pienille vauvoille 50cm on oikeammin 40cm ja se menee ainakin pitkään ja samoin ruskovillalla on niitä pieniä pikkuriikki vaatteita ruskovillan se 40 cm oli ainakin mun viidennelle sopiva kun hän oli 45cm pitkä ja painoi 2300g.

Mua niin jännittää se että tuleeko meille täysaikainen vauva vai pienivauva?, syntyykö meidän vauva ensi vuoden puolella vai tän vuoden puolella?. Onko synnytys normaali vai sektio? jos en söis tota asperiinia niin olisin jo ostanut niitä johan- pieniä vauvan vaatteita siis olenkin jo ostanut, vaikka syön sitä asperiinia, mutta kun ne ei täysiaikaiselle yli 3,5kg vauvalle mahdu eli ostanko niitä nyt lisää vai en.

Risella: mäkään en pysty nukkumaan mutta syy on eri mulla on niin kauhea kuvotus koko päivän illan ja yön eli siis kärsin kesto kuvotuksesta ja ne pahat unet eli jos saan unen päästä kiinni niin ei kun kauhuleffat alkaa pyöriä vaikka mulle sopii paremmin perheleffat.

Nuttu ja Neppis: Teillä todella riittää energiaa mä en ymmärrä miten mä selvisin silloin kun mulla oli pikkusia hoidettavana ja olin raskaana kun nyt mä olen palkannut kaikki mun lapset orjatyöhön eli jokaiselle extra hommia jotta koti pysyy siistinä ja mun pojat osaa laittaa ruokaakin eli eilen meillä oli yksinkertainen makarooni laatikko, keitetään makaroonit ja paistetaan jauheliha maustetaan ja sekoitetaan ja syödään ketsupin kanssa ja sen jauhelihan voi korvata makkaralla ja hyvää tulee, toinen pojista taas paistoi lettuja ja tyttö kävi ostamassa jäätelön eli mä vaan makasin ja voin huonosti. No enään max. neljä viikkoa niin mun kuvotus on poissa.

Täytyy taas mennä syömään!

Annlinn

Vierailija
10/56 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hattaralle...onnittelinkin jo tuolla syyssissien pinossa.

Annlinn...minäkin yritän jakaa kotihommia lasten kans sillain, että yks tekee yhtä ja toinen toista. Ovat pienestä asti olleet mukana kotitöissä, joten eivät pahemmin vieroksu niitä. Ainakaan vielä...

Tultiin tytön koululääkäriltä ja nyt hän jännittää ja laskee päiviä koulun alkamiseen.

Pakko lähtee siivoon...

Risella rv 34+4

Vierailija
11/56 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi tottakai PALJON ONNEA HATTARALLE PIKKURUISESTA TYTTÖVAUVASTA!!! Paljon kasvuvoimaa pienelle! :)) Ihan loistavia uutisia! Vauvakihelmöinti herää omassakin sydämessä! :)) Vointeja ja kirjoita kuulumisia kun jaksat ja ehdit. :))

Ristiäiskyselyyn ajattelin minäkin vastailla. Meillä on kaikki neljä kastettu omassa kotona. Vieraiksi on kutsuttu isovanhemmat, omat sisaruksemme ja lapsen kummit. Yhteensä väkeä n. 30. Mielestäni se on riittävän suuri porukka ja kuitenkin tilaisuudesta tulee näin lämminhenkinen ja kotoinen. Samaa kaavaa noudatamme tulevallakin vauvalla. Nimeä ei ole vielä kovastikaan mietitty eikä kummeja. Hyviä ehdokkaita kyllä löytyy vielä mukavasti, joten eiköhän pieni hyvät kummit saa.

Raskausviikkoja on tänään tasan 8! ja ensi torstaina eka neuvola. Kiva kiva! odotan jo innolla ultra-aikaa! Toivottavasti päästään jo elokuussa!

Meillä oli viikonloppuna kaveripariskunta kyläilemässä ja kertoivat iloisia uutisia. Heille syntyy esikoinen tammikuun lopulla. :) Omankin salaisuutemme jaoimme heidän kanssaan, vaikkakin yritettiin pitää matalampaa profiilia kun halusimme iloita heidän uutisestaan. Onhan se toki ensimmäinen! Vaikkakin pakko lisätä, että me suurperheelliset kyllä tiedämme, että kaikki raskaudet ja vauvat on yhtä ihania, upeita ja tärkeitä meille!! :))

Ja helle hellii... Isommat lapset ovat pari päivää leirillä. Kuopus on tyytyväisesti päiväunilla ja minä käytän näköjään siivousaikani netissä oleiluun.. ;) Eipä ole ensimmäinen kerta..!

Soffalalle jaksuja! Olen seuraillut tilannettasi ja peukutan!!

Hymysuin, Omppis

Vierailija
12/56 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh! Helle! Hikisenä tulin sisälle vilvottelemaan. Ei ulkona jaksa enää olla!! Nyt vaan vettä, jäätelöä ja nettiä! ;)

Tuohon ristiäiskeskusteluun haluaisin vielä lisätä, että kaikillahan meillä on omat mielipiteemme juhlista. Toiset tykkää isommista, toiset pienemmistä. Pääasiahan on, että juhlista jää kauniita muistoja ja kaikilla on hyvä mieli! Vauvan juhlahan se kuitenkin on, ensimmäinen. :)

Nyt taas palatakseni sukupuolikeskusteluun... (lempiaiheitani.. ) Annlinn, sinä kun nyt olet saanut ensimmäisen mielipiteen vauvan sukupuolesta, kerropa milloin pikku Sören sai alkunsa? Ennen ovista, just ovispäivänä vai jo limapäivän/päivien jälkeen? Entä Niiloakseli? Soffala? Kaikki? Minusta on niin mukavaa pohtia näitä! :))

Entäpä sitten, saavatko teidän koululaiset joka vuosi uudet reput? Itse ajattelin, että sais nyt mennä samat reput toisenkin vuoden kun ovat vielä ihan hyvät ja kun kotihoidontuella ei niin hurjasti shoppailla.. :/ Tänään jo kaupassa hypistelin ihania uusia reppuja ja vähän jo emmin... Kertokaapa siis, miten teillä muilla!? :)

Omppis kuittaa...

Vierailija
13/56 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Omppis kun sä keksit niin ihanaa pohdittavaa. mä olenkin tosi yllättynyt tän vauvan sukupuolesta kun aiemminhan kirjoittelin että meidän pupuilutahti oli silloin tosi onnetonta mun miehen työkiireitten vuoksi ja olin ihan varma että en tosiaaan voi raskaaksi sellaisella määrällä tulla ja mullahan oli se teoria että tyttö jokatoinen päivä pupuilulla ja poika joka päivä pupuilulla mutta eipä nyt sitten oikein toiminutkaan. Mulla ei ole mitään tietoa koska ovis olisi ollut. Yllättynyt vaan olen että ylipäännsä raskaaksi tulin ja aivan huisin onnellinen.

mä olen ollut tosi monenlaisissa ristiäisissä, eri kirkoissa eri tapoja joten aivan samaa mieltä olen Omppis että jokainen tekee miten itse parhaaksi näkee, Muuten siitä mulle tulikin mielee miten on ristiäismekko onko teillä vai käytättekö ristiäispukua. Mulla on aivan ihana teetetty kastemekko tuolla kaapissa joka on vuosien varrella nuhvaantunut joten nyt mulla onkin aivan uusi idea kysyin juuri meidän seurakunnan papin rouvalta että kävisikö sellainen luonnon vaalee kudottu nuttu jossa kivat leveälahkeiset kudotut housut joilla olis sitten ristiäisten jälkeen jatkokäyttöä. Ja se kuulemma käy ihan hyvin joten nyt vaan joko itse kutomaan tai jos vaikka äitini kutoisi niin voisi olla vähän vaikeampikin ohje kun äitini on aivan hurjan taitava tossa kudonta hommassa.

nyt täytyy mennä mies odottaa jo autossa kauppa kierros edessä.

Annlinn

Vierailija
14/56 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea hattara4! Voimia pikku tytölle että kasvaa nopeasti ja pääsee kotiin.

Omppis, meillä ei lapset saa uutta reppua joka vuosi. Uusi reppu ostetaan vain jos vanha on rikki tai tosi kulahtaneen näköinen. Meillä ei muutenkaan ostella mitään turhaan, ainoastaan tarpeeseen. Roskaamme huomattavasti vähemmän kuin pari tuttava perhettä jossa vain yksi lapsi... Ja siitä olen erittäin ylpeä! Haluan kasvattaa lapsista tunnollisia ihmisiä jotka huolehtivat myös ympäristöstä.

Nyt alkoi löytyä myös hyviä puolia meikäläisen kurjasta tilanteesta (keskenmenon riskin takia olen siis sairaslomalla). Eli sairaslomallahan on aivan ihanaa! Minulla ei ole mitään kipuja ja lääkärin käsky oli että pitäisi levätä ja ottaa rauhallisesti. No arvatkaa onko ollut ihanaa löhöillä riippukeinussa ja siemailla virkistävää tuoremehua jäiden kera kirja kädessä? :) Jäätelöäkin on syöty ja aloitin uuden taulun maalaamisen. Ei ole tarvinut kärsiä työnteosta, oi tätä onnea! En taida mennä siihen firmaan enää takaisin äitiysloman jälkeen. Jos siis tämä raskaus nyt vain jatkuisi! Sattui kyllä hyvät sairasloma kelit meikäläiselle :) Jos tämä ei auta vauvaa pysymään sisällä niin ei mikään. Mielialani on ainakin ihan pilvissä joten toivon mukaan positiivisuus auttaisi. Minä rakastan hellettä! Yleensä ihmiset hikoilee tällä kelillä mutta minä sen kun nautin.

Vierailija
15/56 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Omppis kyselit vielä sitä reppu hommaa. Meillä ei tule uusia reppuja jos entinen ei ole rikki oikeastaan mun lapset ei saa näin koulun alussa mitään kun niillä on kyniä ja kumeja keväästä ja vanhat penaalit on käyttökelpoisia ja vaatteita ostin jo keväästä kun stockmannilla oli poikien farkkuja alennuksessa ja mä haalin jonkun 12kpl eri kokoja jotta nyt niillä on mitä jalkaan pistää. Tämä käytäntö meillä kun säilytystilat rajallisia ja vain rikkinäisen tilalle tulee uutta kun vanhan saa silloin roskiin eikä jää puoli käytettyjä juttuja nurkkiin pyörimää. Prismasta löysin ihania Luhdan collige -takkeja 6 euro kpl nyt kesän aikaan ja haalin niitäkin 6kpl. Mutta olen minä tuhlannutkin kun tälle tulevalle vauvalle täytyy hankintoja tehdä eikä niitä välttämättä alennuksesta löydä.

Muut Omppis miten luulet että kumpi teille tulee jos mietit omaa ovista ja alkanutta raskautta jos pistää syrjään kaikki tuntemukset sukupuolesta niin mitä mieltä olet tulisiko sillä teille ennemmin tyttö kuin poika? muakin kiinnostaa kauheasti nämä sukupuoliasiat, tai siis vauvan sukupuolen pohdinta. Mä kysyn kyllä seuraavassakin ultrassa sukupuolta, muuten menettekö te muut kunnan ultriin. Mun täytyy kyllä kertoa että mä kieltäydyin kaikista, musta on kiva käydä samalla lääkärillä joka on kokenut ja hyvä. Tämän raskauden aikana olen siis käynyt jo kolmessa ultrassa josta tämä viimeinen oli paras kokemus kun lääkäri oli mun oma, lääkärini oli vaan lomalla ja sen takia tuli sählättyä vieraissa paikoissa ja kokemukset eivät olleet niin miellyttäviä.

Hei tässä pieni G: Koska Teidän lapsilla alkaa koulu meillä alkaa 15.8 mutta joissain kouluissa alkaa jo 13.8?

Annlinn

Vierailija
16/56 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovista en bongannut tästä kierrosta joten ei mitään hajua onko vauva saanut alkunsa miten. Ainoastaan nelosesta tiedän että ovislimat tuli saamulla ja illalla vauva sai alkunsa. Hän on tyttö.

Meillä reppu ostetaan vain tarvittaessa eli nyt koulunsa aloittava sai uuden repun. Pitäisikin heittää tuo esikoisen reppu koneeseen jos näyttäisi ekana päivänä edes hieman vielä valeanpunaiselta jonka värinen oli viime syksynä uutena. Tekivät mummon kanssa reppu kavereita lauman pienistä nalleista ja koirista ym. Ompelivat leksuja ja nipsuttimia ja nyt molempien repuissa taitaa olle 3-4 kaveria roikkumassa.

Meillä on suvun kierto kastemekko käytössä. Se on tehty tätini hääpuvusta ja siihen on kastettu serkkuni ja minutkin. Kastettavan nimi ja syntymävuosi on kirjailtu helmaa koristamaan. Meidän kaikki lapset on kastettu tässä mekossa. Se siis on nytkin varmasti käytössä.

Tänään sain kun sainkin tuon olkkarin maton pestyä. Imurointi jäi vähän heikolle kun jumituin aamupäivästä tähän koneelle mutta eteisen imuroin ja hieman keittiötäkin =). Huomenna pitää tsempata imuroinnin kanssa. Kauppaankaan en ehtinyt joten nyt sitten on miettimistä mitä sitä illaksi tarjoaa lapsille syötäväksi. Tosin vielä sitä ehtisi kauppaan jos nyt jaksan heti lähteä. Katsotaan kuin käy tulin meinaan just saunasta ja nyt mies on saunassa kahden pienimmmän kanssa.

nuttu jää tutkimaan kaappeja ja ehkä pukee vielä vaatteet että pääsee kauppaan.

Vierailija
17/56 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä yhtään helleihminen. Tänään olin lapsia käyttämässä uimassa, niin itelle tuli yhtäkkiä tosi huono olo. Sit kun sain syötyä kunnon ruokaa, niin olo tuntui paremmalta, mutta kyllä täytyy sanoa, että mulle tällaiset kelit on aivan karmeeta. Kun edes tuulenhenki kävisi, mutta kun ei. Nytkin meinaa päähän koskea, joten... Onneksi Soffala kuitenkin nauttii näistä keleistä. Kivat sinulle :-). Ja toivotaan, että seuraavassa ultrassa näkyy jo sykekin oikein reippaana!!!

Omppuäippä kyseli repuista. Mekään ei osteta, jos entinen on hyvässä kunnossa. Meidän kolmoselle menevällä pojalla on sama reppu kuin eskarissa oli, koska reppu on edelleen aivan ehjä. Ostettiinkin vähän kalliimpi reppu, joten näkyy kyllä myös kestävän. Olishan se poika tässä välillä mieluillut uutta, mutta tuntuis ihan hullulta heittää ehjä reppu menemään tai sitten alkaa varastoon kerätä käytettyjä reppuja, joita ei voi heittää menemäänkään.

Ristiäisistä oli myös puhetta. Pikaisen laskeskelun perusteella meillä on ollut kotiristiäisissä aina vajaat 20 henkeä. Pienesti ollaan siis haluttu pitää. Tuo luku sisältää siis myös tämän oman perheemme. Samalla systeemillä aiotaan pitää seuraavatkin ristiäiset (jos ja kun raskaus toivon mukaan menee hyvin).

Niin ja sukupuolesta. Ovis- ja puuhasteluajankohdan huomioon ottaen tämä voisi hyvinkin olla poika. Esim. viimeksi ajankohta sopi paremmin tyttöön ja tyttö myös tuli. Ei tullut nyt laitettua edes ovista ylös kalenteriin, kun eihän me edes suunniteltu tai ainakaan yritetty vielä mitään vauvaa, mutta sen vaan muistan, että just ennen ovista oltiin liikenteessä.

Nyt onkin yleisurheilu jo tv:ssä meneillään joten täytyypä sännätä katsomaan. Se on aina sellainen kesäpäivien piristys :-). Kohtahan onkin jo Osakan kisat, jee!

neronja rv 14+2

Vierailija
18/56 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäismekosta. Silloin kun esikoiseni syntyi, niin äitini ompeli ihanan silkkisen kastemekon, johon on vaan vuosien varrella vaihdettu vaaleanpunaiset tai vaaleansiniset nauhat. Se kastemekko on sitten läpikäynyt kohta 8 lasta...(Melkein kaikki serkukset on kastettu siinä). Hyvin on kestänyt kulutusta.

Koulurepuista. Meiän neiti sai uuden koulurepun kun aloittaa ekaluokan...esikoinen saa tyytyä vielä vanhaan kun viime keväänä ostettiin ja kestää vielä.

Minä siivosin lasten kans tänään urakalla. Esikoinen imuroi, täytti astiapesukoneen ja tyhjensi sen. Keskimmäinen laittoi vauvanvaatteet koneesta kuivumaan ja siivos huoneensa. Kuopus pyyhki pölyjä kirjahyllystä ja siivosi poikien huoneen. Ja minä tyytyväisenä jakelin hommia...hehe. Ei vaan...lattiat tuli pestyä ja nyt on hyvä mieli.

Havahduin sellaseen asiaan, että kauhistus...mullahan tulee perjantaina 35 viikkoa täyteen ja esikoinen syntyi tasan 38 viikolla. Keskimmäinen tasan 39 viikolla ja kuopus viikoilla 38+3...HYVÄLLÄ TUURILLA MULLA ON ENÄÄ 3 VIIKKOA TÄN MAHAN KANS!

Taisitten menee kerralla yli lasketunajan.

Joku mietti ( oliko omppis) noita sukupuoli asioita. Meille pitäis tulla ultran mukaan tyttö. Oli kyllä täys yllätys. Iloinen sellainen, että saadaan perheeseen kolme kumpaakin sukupuolen edustajaa. EI TULIS UKKO TAI AKKA VALTAA!

Risella rv 34+4

Vierailija
19/56 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit Annlinn, että millainen tuntuma mulla on vauvan sukupuolesta.. Jos ajatellaan edellisiä raskauksia, kaksospojista en tiiä milloin saivat alkunsa, mutta molemmat tytöt on saaneet satavarmasti alkunsa sinä päivänä kun ensimmäiset limat tulivat. Ja sanotaan, että siitä kestää muutaman päivän ennen kuin on oikea ovis. Tällä kertaa tuo lima oli tullut jo pari päivää sitten, joten osuimme ihan oviksen ytimeen ja tällä perusteella tulokas olisi nyt poika. Jos olisin " saanut" taktikoida, oltais pupuiltu jo ennen limapäivää... mutta näin oli tarkoitus! Vaikka kolmas tyttökin ois ihana, sitä ois myös kolmas poika!! :))

Hyviä reppukommentteja. Laitan itsekin viime vuotiset hyvällä omalltunnolla koneeseen ja ens maanantaina lapsille puhtaina mukaan. Saavat uudet taas vuoden päästä. Uudet farkut on kaikilla ja paidat ajattelin vielä ostaa. Tyttö tarvitsee myös lenkkarit. Kyniä jne pikkukrääsää on haalittu jonkin verran piristykseksi.

Isäni tuli yökylään. Kivaa nähdä kun välimatkaa on kuitenkin 350 km. Lapset rakastavat pappaa!!! :)

Unia!

O

Vierailija
20/56 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattaran perheelle pikkuisesta prinsessasta!

Mä vastaan vielä tuohon galluppiin,vaikken enää odottoja olekaan...

Me on ostettu joka syksy uudet reput lapsille....Nuo on sellaisia repun kuluttajia,että usein on jouduttu keväällä ostamaan uudet(ja vaik on kuviteltu ostavamme hyvälaatuiset,niin eipä oo kestänyt,en tiedä miten ihmeessä ne reppuja koulussa heittelee)

Nyt ostettiiin legon reput 2:lle lapsista ja 13v poika halusi adidaksen ison olkalaukun.

Täällähän koulut alkaa jo 9.8,eli to....

Lumina