Olen 22v satanisti. Haluatko kysyä jotain?
Olen 22-vuotias satanisti. Minulla on 2 lasta (1v 8kk ja 3v) ja opiskelen yliopistossa.
Haluatko kysyä jotain?
Ja olen satanaisti, en saatananpalvoja. Älkää sekoittako termejä!
Kommentit (74)
Hihi, Buddhalaiset on niin paljon hardcorempi - ne on egon tappajia.
Ei olla egon sätkynukkeja!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Satanismi
Saatananpalvojat palvovat saatanaa, satanistit palvovat itseään.
satanisti vaan siksi että haluat erota massasta? Ettet olis tälläinen "tylsä" tavallinen ihminen? Vai kiinnostaako sinulla oikeasti satanismi?
En ole osallistunut ryhmärituaaleihin enkä varsinaisesti tee itseksenikään rituaaleja kovin usein.
Olen satanisti koska koen sen aatesuuntana olevan lähellä omaani ja koen sen luonnolliseksi valinnakseni.
Satanismi ilman rituaalista puolta ei ole satanismia, vaan Nietzschen filosofiaa amerikkalaisille sopivasti esitettynä. Palvonnan määritelmä puolestaan sanakirjan mukaan on jonkin asian rituaalinen kunnioittaminen. Satanismin rituaaleissa kunnioitetaan tyystin selvästi Saatanaa, eli satanismi on saatananpalvontaa.
Sillä, miten kukainenkin yksilö Saatanan määrittelee, ei ole minkäänlaista merkitystä. Oli se sitten symbolinen nimitys luonnon tuhoavalle ja luovalle alkuvoimalle tai vain jonkinlainen esikuva tai ihmisen eläimellinen puoli. Samalla tavalla kristittyjä ovat ne, jotka uskovat Jumalan olevan persoonallinen voima, kuten deistisen kannan ottavat, joille Jumala on primus motor. Kyse on vain erilaisista käsityksistä, mutta silti ne kaikki ovat jumalanpalvontaa. Eli se, miten Saatanan tulkitsee, ei ole merkityksellistä.
(lainattu http://www.freewebs.com/lakanaverkko/index.html)
"Satanismin olennainen osa ovat rituaalit, koska rituaalit ovat se osa, joka erottaa satanismin olennaisesti Nietzschen filosofiasta. Jopa galleria-laveyistien tulisi huomata, että yli puolet The Satanic Biblestä käsittelee magiaa sekä rituaaleja, minkä lisäksi melkein The Satanic Biblen kokoinen Companion to The Satanic Bible, The Satanic Rituals, käsittelee PELKÄSTÄÄN rituaaleja. Satanisti, joka ei harjoita uskontonsa rituaalista puolta, ei ole satanisti sen enempää kuin kristitty, joka ei rukoile tai käy kirkossa."
Suosittelen vähän enemmän tutustumaan ko. sivustoon ja miettimään sitten termistön oikein.
Lakanaverkkon tekstien pohjalta kysynkin sinulta, arvon satanisti
1. Miksi koet, ettet ole saatananpalvoja jos teet rituaalisia palvontamenoja?
2. Jos et tee rituaalisia palvontamenoja, jotka olennaisesti liittyvät satanismin harjoittamiseen, miten voit kutsua itseäsi satanistiksi.
3. Et välttämättä usko persoonalliseen saatanaan tai jumalaan mutta eikö ole totta, että eläimellinen egosi, tuo moraaliton, itsekeskeinen puoli on saatanallinen esikuvasi, jota palvot rituaalisesti eli toisinsanoen palvot saatanaa?
4. Jos et usko saatanan olemassaoloon, et harrasta rituaaleja tai et koe palvovasi itsessäsi saatanan piirteitä, etkö ennemminkin ole ateisti, joka haluaa olla jotain vähän massasta erottuvampaa?
Oletko vielä paikalla?
Taisi tajuta, ettei sittenkään taida olla satanisti vaan pelkkä ateisti.
ajaa ihmisen satanismin/saatananpalvonnan pariin? Tuntuu niin vieraalta ajatukselta, että sitä on todella vaikea ymmärtää.
Itse uskon Jeesukseen, olen kotoisen ihan tavisluterilaisesta, ei niin uskonnollisesta kodista, mutta olen pikkuhiljaa löytänyt henkisen kodin kristittynä.
Joitakin juttuja on vaikea uskoa ja ymmärtää, kun en ole itse kuin kerran yliluonnollista kokenut, ja se oli Pyhän Hengen kosketus, kuin ihana pehmeä silitys jonka jälkeen melkein liitelin pari tuntia. Jonkun mielestä itsesuggestiota, mutta minusta se oli Jumalan läsnäolo, mikä vaikutti. Olen joiltakin uskovilta kuullut pahojen henkien ilmestymisistä, niin todellakin haluaisin pysyä niistä kaukana, enkä ainakaan kääntyisi hädässä saatanan puoleen... En tiedä, minulle nuo henkimaailman asiat ovat todellisia, joten ajattelen ettei niillä kannata alkaa leikkimään. Ymmärrän sen, että saatanpalvojat saavat jonkinlaista voimantunnetta saatanalta, mutta onko se sitten sen arvoista?
Jos itse olen ahdistunut, enkä jaksa rukoilla, saatan vain huokaista hiljaa ajatuksissani "Jeesus auta", joskus rukoilen Isä Meidän rukousta, joka on missä vaan tilanteessa hyvä rukous. -Vinkkinä niille jotka lukevat tätä ketjua ja hakevat vastauksia ongelmiinsa.
Hihi, Buddhalaiset on niin paljon hardcorempi - ne on egon tappajia.