Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sektion valinneet 1. alatie synnytyksen sijaan

Vierailija
29.07.2007 |

Miksi olette päätyneet ko valintaan. Itselläni ensimmäinen raskaus ja toiveissa olisi sektio. Syy tähän on se, että olen 35v. kärsinyt lapsettomuudesta jo kuusi vuotta ja pelottaa että synnytys menisi pääin seiniä kun kaikki muukin lapsiprojektissa on mennyt.

Aika nihkee suhtautuminen näyttää olevan sektiota kohtaan vallalla. Onko muita?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja mietin kun odotin kuopusta, esikoinen syntyi hätäsektiolla.

Alatiesynnytykseen kuitenkin päädyttiin, lääkärillä oli nihkeä suhtautuminen " turhaan" sektioon.

Kaikki meni loistavasti, ja voin lämpimästi kummatkin synnytystavat kokeneena suositella alatiesynnytystä.

...kaikkihan tietää että sektiossa on suuremmat riskit.

Vierailija
2/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sektion. Rankat lapsettomuusvuodet myös takana ja muitakin syitä suurelle synnytyspelolle. Mitä niiden nihkeydestä välittämään. Olivat ne julkisella puolella nihkeitä hoitamaan lapsettomuuttakin.

Raskaaksi tuleminen oli vaikeaa, synnyttämään en ryhtynyt, mutta äitiydessä kaikki on sujunut todella hyvin. Minulla on pian edessä toinen sektio. Sen saamiseksi en joutunut jankuttamaan ihan yhtä paljon.

Tsemppiä ja onnea raskaudesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla avosydänleikkaus ainoastaan suurempi.

Sektiossa mennään 8 eri kerroksen läpi kohtuusi, auki revitään vatsanpeitteet, vatsalihakset, kaikki. Haluatko todella mieluummin sitä kuin normaalin alatiesynnytyksen?

Haava saattaa tulehtua, märkiä, aueta- edessä jälleen sairaalareissu pienen vastasyntyneen kanssa.

Maito ei nouse sektioiduilla äideillä helposti, koska tapa ei ole luonnollinen-. elimistö ei tajua alkaa tuottaa lapselle ravintoa, sillä hormooneilla ei ole sektiossa mitään tekemistä, kuten alatiesynnytyksessä. Sektio on yksi suurimmista syistä imettämättömyyteen.

Alatiesynnytys ehkäisee monia alapään syöpiä.

Alatiesynnytyksestä elimistö toipuu nopeammin ja vatsa vetäytyy yleensä normaaliksi. Suurimmalle osalle sektioiduista äideistä jää mahapussi roikkumaan lopun ikää.

On jopa todettu, että kiintymys lapseen tulee vahvemmaksi niillä, jotka ovat itse saattaneet lapsensa maailmaan. Tunneside saattaa jäädä heikommaksi, jos lapsi leikataan.

harkitse vielä.

Vierailija
4/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan noin rajulle linjalle en kuitenkaan lähtisi.

Terveisin kakkonen jolla ei roiku maha, kiintymys suhde kumpaankin lapseen kunnossa, eikä imetyskään ollut ongelma.

Vierailija
5/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tekee naisesta naisen. Ettekö tosiaan halua kokea sitä?????

Vierailija
6/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatiesynnytyksestä voi seurata todella pahaa jälkeä alakertaan ja se saattaa päättyä vaaralliseen hätäsektioon jossa on suuret riskit. Tuo kiintymysjuttu on aivan potaskaa. Itse suunnitellun sektion läpikäyneenä jo nauran tuolle elähtäneelle vitsille. Minun monilla alatiesynnyttäneillä kavereilla on ollut paljon huonompi alku lapsensa kanssa kun ovat olleet puolikuolleita uupumuksesta valvomisen ja synnyttämisen jälkeen.

Sektion riskit ovat suuria hätäsektioiden takia. Suunniteltu sektio on ainakin vauvalle turvallinen tapa ja sillä suljetaan pois hätäsektio.

No, usko mitä uskot, ja synnytä alakautta, mutta jätä tuo kiintymysjuttu sanomatta jatkossa niin sua ei pidetä tyhmänä =)

Vierailija
7/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takana kaksi alatiesynntystä ja yksi hätäsektio. Näitä vauvoja, jotka olen synnyttänyt alakautta, olen imettänyt yli vuoden. Keskimmäisen kohdalla imetin vain osittain 4kk. Maitoa ei vain yksinkertaisesti tullut tarpeeksi ja lopulta vauva vieroitti itse itsensä. Minä olen aina ajatellut syyksi keskosuutta ja sitä, etten saanut vauvaa vierihoitoon. En koskaan ole edes ajatellut, että sektio olisi syynä tähän. Kiitos sinulle, kun kerroit tämän pointin. Nyt mun ei tarvi syyllistää itseäni ainakaan ihan niin paljon imettämättömyydestä.

Vierailija
8/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sectioäidit on tosi kipeitä. Kyllähän siitä ajan kanssa selviää, mutta on ehkä tullut yllätyksenä joillekin äidille ja isälle kuinka iso leikkaus se on. Ja toipuminen vie erilailla aikaa kuin norm synnytys.

Vierailija
9/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kun omaa lastaan saavat kantaa.

Leikkaus ei ole luonnollinen tapa saattaa lapsi maailmaan.

Ei ole myöskään normaalia, että äiti joutuu heräämöön siinä vaiheessa, kun lapsen pitäisi olla jo imemässä ensimmäisiä ternitippoja tissistä.

Ehdottomasti olen sitä mieltä, että ensi kontakti lapseen jää huonoksi, jos äiti leikataan.

Vierailija
10/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, kolmanteen rakastuin heti laitoksella toisiin vähän myöhemmin. Imetyksessä ei ole koskaan ollut ongelmia, päin vastoin kolmantena päivänä sektiosta olen ollut melkeinpä pulassa runsaan maidon tuotannon takia. Että älkää nyt yleistäkö.

Vierailija
11/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan sitä mieltä. Minä olen kokenut että kontakti oli ja on hyvä, lämmin ja läheinen. Sinun mutusi ei paljon paina minun omakohtaista kokemustani vastaan. Olen synnyttänyt myös alateitse 2 kertaa. Jokaiseen lapseen on alusta asti ollut yhtä lämmin kontakti.

Vierailija
12/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki tänne voi taas rientää kaikki ne sektioäidit kertomaan ihanasta suhteestaan lapseen ja imetyksen onnistumisesta leikkauksesta huolimatta, mutta fakta on se, että SUUREMPI JOUKKO sektioiduista äideistä EI imetä ( verrattuna alatiesynnyttäneisiin). RISKI on siis suurempi.

Moni sektioäiti myös kertoo vaikeuksistaan löytää niitä äitiydentunteita ja rakkautta lapseensa, sillä nämä tunteet vaativat ne synnytyshormonit, joita sektiossa ei synny ( ne tulevat jälkikäteen, mutta tässä vaiheessa lapsi saattaa olla jo monen päivän ikäinen)

Vierailija
13/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alatievauvalle taas luonnollinen äidin bakteerifloora. Sektiovauvan alku on usein hankalampi kuin alatievauvan, koska hänet repäistään " yllättäin" maailmaan. Alatievauvalla mylläävät endorfiinit ja adrenaliini täytenä myrskynä kun syntyy, ja se auttaa häntä sopeutumaan suureen muutokseen. Alatievauvaoilla on myös huomattavasti vähemmän alun hengittämis- ja hapettumisvaikeuksia. Ja nää pätee ihan suunniteltuihinkin sektioihin.

Haavainfektioita, haavakipua.. No, kyllä siitä voi hyvinkin toipua.

Mulla oli ihana sektiokokemus, mutta oon lähes valmis lääkäri, ja näillä tiedoilla en IKINÄ menisi sektioon itse ellei olisi pakko. Oon nähnyt mönkään menneitä sektioita JA alatiesynnytyksiä, ja ottaisin kuitenkin mieluiten sen alatien. Mainittakoon että mulla on hyvän sektion lisäksi myös 4,6 ja 4,7 -kiloiset alatielapset. Syntyneet oikein sujvasti.

Vierailija
14/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskentelen tälläkin hetkellä synnärillä niin kyllä ne alakautta synnyttäneetkin kipeitä ovat. Särkylääkettä syövät poikkeuksetta kaikki pari ensimmäistä päivää vaikka ei edes pahempia repeämiä ole. Puhumattakaan sitten kolmannen asteen repeämistä joista jää yleensä ikuinen vaiva. Eiköhän anneta jokaisen saattaa lapsensa maailmaan haluamallaan tavalla. Ihmettelen miksi ei olla enemmän huolissaan lapsen syntymän jälkeisestä elämästä, tärkeämpää se on.

Vierailija
15/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi joka kokenut sektion ja alatiesynnytyksen ja molemmissa täysin samanlainen kiintymys lapseen, maito noussut hyvin, hormoonitkin ihan samallalailla sekaisin molemmista synnytystavoista. =)

Alatie synnytys oli minulle helpompi, mutta kaikki muu meni täysin samallalailla molemmissa synnytyksissä!

Vierailija
16/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ehkäisee monia alapään syöpiä" . Kuulostaa ihan uudelta tiedolta. Raskaudethan niitä kyllä ehkäisevät, mutta että ALATIESYNNYTYS??? Kuulostaa oudolta.

T: se melkein valmis lääkäri

Vierailija
17/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä takana on synnyttämistä tuntikausia ja hormonit ovat ehtineet tehdä tehtävänsä.

Vierailija
18/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tämä maailma on menossa kun ihmiset alkavat valita oman synnyttämistapansa? Luulisi, että lapsettomuusvuosien aikana olisi ehtinyt miettiä tätäkin asiaa perusteellisesti....

Vierailija
19/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ei sitten lapsettomuus kasvattanut yhtään ymmärtämään muita? Miksi ihminen ei saisi valita synnytystapaansa? Kun se kerran on mahdollista? Saa kai sitä valita lapettomuushoidotkin adoption sijaan kun se kerran ona mahdollista?

Amatöörit kauhistelee sitä, että synnytystavan voi valita. Keitä mahtavat olla ne, jotka ovat päättäneet, että sen voi valita? Terveydenhuollon AMMATTILAISIA, jotka ymmärtävät ihmisen toimivan psykofyysisenä kokonaisuutena ja omana yksilönään vaikka se olisikin luonnon tapaa vastaan.

Vierailija
20/55 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllähän Ap nyt selvästi on valitsemassa, kun ei hänellä mitään fyysistä syytä ole olla synnyttämättä alakautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä