Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat häät, mitä tehdä?

Vierailija
29.07.2012 |

On varmaan aika kulunut aihe täällä, mutta en tiedä mitä tehdä tällaisessa tilanteessa.

Meidät on kutsuttu häihin, jotka ovat lapsettomat ja meillä ei ole ongelmaa saada lastenhoitajaa ja isompien lasten suhteen on jo tiedossa missä ovat tuolloin hoidossa. Meillä on kuitenkin nyt 1kk ikäinen häiden aikaan pari päivää vajaa 2kk ikäinen vauva.

Vauva on tissitakiainen eikä juo maitoa pullosta vaan ainoastaan tissi kelpaa. Jotenkin oletin, että voisin ottaa vauvan mukaan, mutta kun soitin morsiamelle (hänellä itselläänkin lapsia), niin morsian sanoi, että mieluummin vauvakin hoitoon. Toki voisin jättää vauvan hoitoon, mutta jos ei vielä tuolloinkaan juo pullosta, niin hoitajalla ei todellakaan tule olemaan kivaa ja jos taas kävisin välillä imettämässä niin ei sekään oikeen onnistu, koska vauva syö jossain välissä päivällä muutaman kerran puolen tunnin välein.

Harmittaa hiukan, koska olisi ollut kiva päästä häihin ja hiukan tuulettumaan. En tiedä kehtaanko enää soittaa tuolle morsiamelle ja kysyä, että eikö mitenkään voisi vauvaa ottaa mukaan. Vauva siis on ainakin tähän asti nukkunut suurimman osan päivästä ja hereillä ollessaankin itkee vain nälkää. Olemme olleet myös muualla kun kotona ja useiden ihmisten seurassa eikä sielläkään ole välittänyt hälinästä vaan on nukkunut, jos nukuttaa.

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit miellyttää sitä vauvaasi kotioloissa, ei sinun pidä tunkea vauvasi kanssa paikkaan, johon ette ole tervetulleita yhdessä.

Ei kai kukaan NOIN idiootti ole. Jos on kielletty ottamasta vauvaa mukaan, niin ei kait kukaan niin tyhmä ole, että ehdoin tahdoin ottaa vauvan mukaan. Varsinainen järjenjättiläinen. Jos on kielletty, eikä voi jättää vauvaa hoitajalle, niin kiittää kauniisti kutsusta ja kertoo, ettei voi imetyksen takia jättää vauvaa kotiin, niinpä joutuu valitettavasti skippaamaan juhlat. Mutta ei nyt kuitenkaan "kävele hääparin ylitse" ja toimi oman mielensä mukaan ihan vain siksi, että MINÄ MINÄ MINÄ ja muiden pitää sopeutua minuun ja vauvaani, eikä minun tarvitse noudattaa muiden toiveita.

älä enää soittele vaan otat vauvan mukaan. Ei ne sua pois käännytä ja ihmettelevät jälkeenpäin että oliko siellä edes vauvaa.

vauva on vauva etenkin 2 kk. Aivokääpiöitä ovat nämä morsiot, jotka eivät sitä ymmärrä. Jos he ovat MINÄ, MINÄ, MINÄ asenteella niin jokaisella muillakin on oikeus samaan. MINUN ensimmäinen asia ei ole miellyttää morsianta vaan vauvaa.

Vierailija
82/137 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain normaaleja ja järkevia ihmisiä! Ikinä ei ole vauvoja erotettu vanhemmista ja ikinä ei ole vanhemat huudattaneet lapsia toisten juhlissa (aina viety ulos, jos itkua tai ääntä tullut).

t. Onnenlapsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tiedossani on myös, että tämä kyseinen morsian olisi alun alkaen halunnut minut kaasoksi. Ehdin jo suostuakin, mutta sitten myöhemmin kieltäydyin raskauteni takia, koska laskettu aika oli kuukausi ennen häitä, vauva siis syntyi ennen aikojaan. Lisäksi vielä ollessani viimeisilläni raskaana tämä morsian kyseli/puhui, että tulenhan sitten heidän häihinsä, tuolloin en vielä tiennyt, että tulisivat olemaan lapsettomat häät, se selvisi vasta kutsusta.

ap

Miksei ap ymmärrä, että vauvakin on lapsi? Jos on lapsettomat häät toiveissa, niin sitten ei sinne vauvoja myöskään. Niistä on omat häiriötekijänsä ja vähän isommista lapsista omansa. Lisäksi morsian on voinut suunnitella sellaiset bilehäät, etteivät ne sovi lapsille.

Lapsen itku on kuulemma tutkitusti stressaavimpia ääniä, mitä ihminen voi kuulla. Evoluution mielessä tietysti järkevää, koska niinhän aikuiset sitten ymmärtävät alkaa pyöriä vauvan ympärillä ja täyttää perustarpeita.

Mutta jos joku pariskunta haluaa mennä naimisiin niin, ettei vauva huuda papin puheen ja myöhemmin pöytäpuheiden päälle nälkäänsä tai kakkavaippaansa, niin antakaa nyt hyvät ihmiset heille siihen lupa. Älkääkä missään nimessä ainakaan viekö sitä vauvaanne jääräpäisesti paikalle ilman lupaa, niin kuin muutama täällä jo suositteli.

Voi nimittäin olla ystävyys katkolla sen jälkeen, jos se vastoin toiveita paikalle tuotu vauva kuitenkin yllättäen alkaa huutaa kesken vihkiseremonian.

varmasti ei ole viimeinen kerta kun huomaat että sun lapsi on sille nollakerhoon kuuluva kakara, jonka sä voit sysätä minne vain milloin vain.

Vierailija
84/137 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teistä kaikista jotka ottaisitte vauvan mukaan häihin on tosiaan ok se, että jos vaikka itse menisitte naimisiin ja koko puheen ajan kirkko raikaisi vain sitä vauvan rääkynää?? Niin, että ette edes itse suunnilleen kuulisi papin puhetta.

Meidän häissämme oli kaksi vauvaa, toinen taisi olla 3 kk ja toinen 5 kk vanha. Lisäksi oli alle kouluikäisiä lapsia muutama. Kaikki lapset osasivat käyttäytyä myös vihkimisen ajan. Kukaan ei rääkynyt eikä vauvojen ihastelu ja kierrättäminen häirinnyt ketään. Toinen vauva puklasi miehen puvun takille hieman, mutta sekin lähti pyyhkimällä pois eikä näin ollen häirinnyt ketään. Meillä oli pienet häät, joihin oli kutsuttu kaikkein läheisimmät ihmiset perheineen. Osa oli jättänyt lapsensa kotiin, mutta emme todellakaan olleet kieltäneet heitä tuomasta lapsiaan.

Vierailija
85/137 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, enkä tule koskaan ymmärtämäänkään, miksei hääparin toiveita kutsutuista vieraista noudateta? Kutsuttuja ovat ne, joiden nimi kutsussa lukee, ei kukaan muu.

Jos joku ei halua lapsia häihinsä, se lienee hänen asiansa, jota vieraiden tulee kunnioittaa.

Samalla periaatteella ("kyl mun lapset otetaan mukaan vaikkei oo kutsuttukaan") voisin minäkin ottaa naapurin rapajuopon peräkammarinpojan mukaan kenen tahansa häihin, kun sillä nyt on niin helkkarin tylsää ikäloppujen vanhempiensa nurkissa elellä, ois vaihtelua sillekki päästä joskus johonki häihin tuulettumaan...

Omat lapset ovat omille vanhemmilleen (toivottavasti!) ja muille läheisille se maailman napa, mutta valitettavasti ne pikkupiltit eivät ole välttämättä muille se maailman ihmeellisin ja ihanin juttu ollenkaan.

Pieni vauva varmasti nauttii äidin ja isän seurasta ihan turvallisesti kotona.

Kunniottakaa hyvät ihmiset juhlanjärjestäjän toiveita ja noudattakaa kutsun sisältöä.

On paljon juhlia minne ne Jessicat ja Ercit ovat tervemenneitä.

(meillä suvussa kans muutamat häät tulossa ja jumankekka miten jotkut on suuttuneet kun ei niitä tenavia ole kutsuttu.. Totisesti on eri asia järjestää häät 100 aikuiselle kuin 100 aikuiselle ja 50 lapselle...) Jokaisen juhlan järjestäjän on jokatapauksessa järjestettävä juhlansa oman budjettinsa rajoissa ja johonkin se raja on yksinkertaisesti vedettävä!

Vierailija
86/137 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa lapsettomissa häissämme ilman muuta ystäväni 1kk vauva oli tervetullut mukaan.

Lapsettomuus-toiveen taustalla oli meillä se että häät olivat ns.bilehäät jossa käytettiin alkoholia enemmän kuin pari lasia ruuan kanssa.

Mutta sylivauva selvinpäin olevan mammansa kanssa nyt on ihan eri asia.

Ymmärrän että kirkuvat ja riehuvat lapset ärsyttävät. On tosi noloa että suomalaiset eivät kasvata lapsiaan. Ei ole ihme että lapsia karsastetaan kun vanhemmat eivät huolehdi että ne käyttäytyvät.

Vierailija
87/137 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestäkin vauvasta lähtee ääntä.

Jos Sinun häissäsi "lapsettomuus-toive" ei koskenut vauvoja, niin useilla muilla morsiammilla toive on: EI NIITÄ PENTELEEN KAKAEROITA MUKAAN!

Vierailija
88/137 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia on selvä: Vauva ei ole tervetullut juhliin! Kun kerta jo kutsussa lukee, että lapsettomat häät ja kun kerran olet asian jo morsiamelta varmistanut.

Vaihtoehdot on siis:

1. Et mene juhliin

2. Menet vain kirkkoon

3. Menet juhliin, mutta käyt esim. 3-(4)tunnin välein imettämässä. Vaikka vauva olisi tottunut juomaan useammin, niin hän ei nälkää näe vaikka joutuiosi tuon verran maitoaan odottamaan. Hoitaja kyllä saa lohduteltua vauvaa sylissä ja antamalla esim. maitoon kastettua tuttia lisälohduksi.

4. Menet juhliin ja jätät pumpattua maitoa vauvalle. Jos vauva ei syö tuttipullosta, niin hoitaja voi syöttää maidon hörpyttämällä, lusikasta tai ruiskulla. Kaikki on työläitä menetelmiä, mutta onnistuu. Ruiskulla syöttäminen on helpointa. Ruiskuun maitoa ja siitä työnnetään n.0,5ml erissä vauvan poskeen (uusi erä, kun vanha on nielty). Tuttia syömään tottuneelle maitoa laitetaan tutin vierestä eli vauva imee tuttia samalla. Jatketaan kunnes vauvan maha on täynnä. (Nämä kaikki vastasyntyneiden teholla käytettyjä menetelmiä, eli ei mitään vauvan rääkkäystä). Näillä keinoilla vauva syö vähemmän mitä söisi rinnasta, mutta tästä ei ole haittaa yhdessä päivässä perheelle vauvalle. Muista ottaa pumppu mukaan juhliin (voit lypsää esim. vessassa rintoja tyhjemmiksi, kun alkavat pingottua.)

Vierailija
89/137 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko itse suunniteltu vai mikä, ei se ketään kiinnosta. Oikeastaan vielä pahempi jos on itse suunniteltu kuin jonkun "ammattilaisen" kirjoittama, kun todennäköisesti se on vielä tylsempää kuunneltavaa.

on itse suunniteltu puhe vihkimisen yhteydessä ja haluaisin todella, että kaikki sukulaiset sen kuulisivat.

T: Se mustasukkainen hirviömorsian

Vierailija
90/137 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi joku haluaa pitää lapsettomat häät, mutta en ymmärrä miksi sinne pitää välttämättä lapsen kanssa änkeä.

Mä olin vuosi sitten häissä, jotka olivat lapsettomat, sinne ei saanut ottaa edes sylivauvaa. Olivat ravintolassa.

No, yks mamma tuli vauvansa kanssa, paitsi ei ollut enää pieni vauva vaan yli 1/2 vuotias. Lisäksi toinen äiti tuli 4 vuotiaan tyttären kanssa.

Kummallekaan heistä ei ollut paikkaa varattu, vauvan äiti yritti epätoivoisesti saada syöttytuolia. Hänelle vaan sanottiin syöttötuolia ei ole tilattu kun erikseen oli ilmoitettu nämä ovat lapsettomat häät. Myöskään tälle 4 vuotiaalle ei tuotu omaa tuolia, oli vanhempien sylissä koko ajan.

Kaikki nämä 3 aikuista ovat yliopiston käyneitä, eli taatusti osaa lukea ja kortissa oli ollut sana k-18. Eikä ilmoittautumisessa oltu mitään puhuttu lapsesta, oli vain vahvistettu aikuisten määrä.

Itse olen ollut n 50 häissä ja joka ikisessä, ihan joka ikisessä joissa on ollut lapsia, ei lapset ole osannut käyttäytyä ja varsinkin heidän vanhemmat eivät ole osanneet tehdä mitään.

Kirkossa on lapset ja vauvat kirkuneet. Itse olen henk koht sanonut hyvälle ystävälleni, kun hänen lapsensa kirkui kirkossa , pyysin häntä viemään lapsen. Sanoi ei haluaisi. Lupasin viedä ja jätin vauvan huutamaan eteiseen.

Siis otin vauvan, avasin kirkon oven, laitoin vauvan maahan ja tulin takas sisään. Ja istuin tämän vauvan äidin viereen ja kysyin tajuatko nyt lähteä pois kirkosta. Tajus.

Meidän häissä sanoin jokaiselle lapsen vanhemmalle jos lapsi alkaa huutamaan silloin pitää lähteä ulos. Ja sanoin sen oikeesti monta krt. Saimme häälahjaksi mm kuvauksen ja siellä kirkossa vauvat rääkyy komeasti. Papin puheesta ei saa mitään selvää, ei tahdon -sanoista.

Minun kaasoni on opettaja ja hänelle olin sitten antanut kunniatehtävän, sai kirkon jälkeen jokaiselle rääkävän vauvan vanhemmalle kysyä miksi ei mennyt kirkosta pois ja tajuatko ettei vieraat kuullut mitään mitä kirkossa tapahtui kun ette osanneet käyttäytyä. Sanoi hääpaikalla sitten on tiukat säännöt. Kun lapset alkavat riehua, tulee 1 varotus ja tokasta sitten saatte lähteä kotiin.

Ja niin ne mammat totteli.

Lapsihäät ovat ihania. Mutta ikävä kyllä lasten vanhemmmat ovat ihan itse aiheittaneet tämän ei lapsia häihin -episodin.

Vierailija
91/137 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on itse suunniteltu puhe vihkimisen yhteydessä ja haluaisin todella, että kaikki sukulaiset sen kuulisivat. T: Se mustasukkainen hirviömorsian

on toki täysi oikeus järjestää ne lapsettomat häät, ei siinä mitään. Mutta älä nyt kuvittele, että ketään, yhtään ketään, mitkään itse suunnitellut puheet kiinnostavat tai hetkauttavat :D Eivät ne muiden häät ole koskaan niille vieraille mikään erityinen elämys, vaikka hääpari niin kuvittelisikin.

Vierailija
92/137 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihäät ovat ihania. Mutta ikävä kyllä lasten vanhemmmat ovat ihan itse aiheittaneet tämän ei lapsia häihin -episodin.

Vierailija
93/137 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin aina, että tuskin kenellekään olen niin korvaamaton, että minun on pakko mennä häihin kun lapset oli vauvoja. Täysimetin kaikkia vauvoja ja kukaan ei oppinut tuttipullolle. Joten kieltäydyin muutamista häistä ja asia oli ok.

Jos haluaa itselleen vaihtelua vauvojen vauva-aikaan niin koeta keksiä joku muu juttu kuin häät. Jos on lapsettomat häät, niihin ei vauvaa viedä.

t. neljän äiti

Lapsettomat häät = ei lapsia

Vauva = lapsi

Onko vaikea käsittää näitä perussanoja?

Joko jätät kaikki lapsesi hoitoon tai sitten et mene häihin.

Hääparilla on täysi oikeus olla itsekkäitä ja päättää ketä kutsutaan, ne on heidän häänsä!!!!

Vierailija
94/137 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaanhan niitä monesti muutenkin. Esimerkiksi jos kummi, isovanhempi tms ei pääse vaikka lapsen synttäreille, niin yleensä antavat silti lahjan. Jos morsian kerran on ystävä, niin kyllä mä häntä muistaisin, vaikka en juhliin osallistuisikaan.

Ne lasten lahjathan voivat olla vaikka itse kudotut lapaset tai joku vitosen maksanut juttu. Ja ehkä ihmiset ajattelevat, että lapselle synttärit ovat niin "iso juttu", että pitää muistaa. Hääpari on kuitenkin kaksi aikuista ihmistä, ja jos he rajaavat kutsun ehdoilla osan ihmisistä pois, niin ei kyllä minusta silloin tarvitse mitään lahjoja ostella. Itse voisin lähettää kyllä onnittelukortin. Koska eikös monessa ketjussa ole ajateltukin, että se lahja on ikäänkuin "pääsymaksu" juhliin - sillä katetaan tarjoilusta aiheutuneita kuluja. Ja jos ei kerran syö ja juo siellä, niin mistä sitten pitäisi maksaa? (vitsi, vitsi...)

olla ihan vaan kaunis kortti ja kukka, tai joku muu pieni kaunis ele. Joku sellainen, joka muistuttaa, että ystäväsi on onnellinen puolestasi vaikka ei olekaan paikalla. Jättäisitkö itse huomioimatta ystäväsi, jos et pääse juhliin? Naimisiin meno on kuitenki aika iso juttu.

Vierailija
95/137 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme häälahjaksi mm kuvauksen ja siellä kirkossa vauvat rääkyy komeasti. Papin puheesta ei saa mitään selvää, ei tahdon -sanoista.

niin pappia ei ole kyllä mikitetty ollenkaan. Lohdutuksena voin siis sanoa, että ei siitä papin puheesta olisi taustakohinan vuoksi kunnolla kuullut ilman lapsien ääniäkään, jos video on äänitetty pelkästään (harrastelija)kameran sisäisellä mikillä.

Vierailija
96/137 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tiedossani on myös, että tämä kyseinen morsian olisi alun alkaen halunnut minut kaasoksi. Ehdin jo suostuakin, mutta sitten myöhemmin kieltäydyin raskauteni takia, koska laskettu aika oli kuukausi ennen häitä, vauva siis syntyi ennen aikojaan. Lisäksi vielä ollessani viimeisilläni raskaana tämä morsian kyseli/puhui, että tulenhan sitten heidän häihinsä, tuolloin en vielä tiennyt, että tulisivat olemaan lapsettomat häät, se selvisi vasta kutsusta.

ap

Miksei ap ymmärrä, että vauvakin on lapsi? Jos on lapsettomat häät toiveissa, niin sitten ei sinne vauvoja myöskään. Niistä on omat häiriötekijänsä ja vähän isommista lapsista omansa. Lisäksi morsian on voinut suunnitella sellaiset bilehäät, etteivät ne sovi lapsille.

Lapsen itku on kuulemma tutkitusti stressaavimpia ääniä, mitä ihminen voi kuulla. Evoluution mielessä tietysti järkevää, koska niinhän aikuiset sitten ymmärtävät alkaa pyöriä vauvan ympärillä ja täyttää perustarpeita.

Mutta jos joku pariskunta haluaa mennä naimisiin niin, ettei vauva huuda papin puheen ja myöhemmin pöytäpuheiden päälle nälkäänsä tai kakkavaippaansa, niin antakaa nyt hyvät ihmiset heille siihen lupa. Älkääkä missään nimessä ainakaan viekö sitä vauvaanne jääräpäisesti paikalle ilman lupaa, niin kuin muutama täällä jo suositteli.

Voi nimittäin olla ystävyys katkolla sen jälkeen, jos se vastoin toiveita paikalle tuotu vauva kuitenkin yllättäen alkaa huutaa kesken vihkiseremonian.

Vierailija
97/137 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lasten lahjathan voivat olla vaikka itse kudotut lapaset tai joku vitosen maksanut juttu. Ja ehkä ihmiset ajattelevat, että lapselle synttärit ovat niin "iso juttu", että pitää muistaa. Hääpari on kuitenkin kaksi aikuista ihmistä, ja jos he rajaavat kutsun ehdoilla osan ihmisistä pois, niin ei kyllä minusta silloin tarvitse mitään lahjoja ostella. Itse voisin lähettää kyllä onnittelukortin. Koska eikös monessa ketjussa ole ajateltukin, että se lahja on ikäänkuin "pääsymaksu" juhliin - sillä katetaan tarjoilusta aiheutuneita kuluja. Ja jos ei kerran syö ja juo siellä, niin mistä sitten pitäisi maksaa? (vitsi, vitsi...)

olla ihan vaan kaunis kortti ja kukka, tai joku muu pieni kaunis ele. Joku sellainen, joka muistuttaa, että ystäväsi on onnellinen puolestasi vaikka ei olekaan paikalla. Jättäisitkö itse huomioimatta ystäväsi, jos et pääse juhliin? Naimisiin meno on kuitenki aika iso juttu.

Luepas uudestaan tuo viestini, johon vastasit. Kirjoitin, että voisin lähettää onnittelukortin. Omasta mielestäni ei naimisiin meno sinänsä ole mikään iso juttu (nykyaikana) - isoja juttuja sen sijaan ovat rakastuminen ja parisuhde, se että on löytänyt toisen ihmisen, jonka kanssa haluaa jakaa elämänsä ja jonka kanssa on onnellinen. Se on ihanaa!

Vierailija
98/137 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ne lasten lahjathan voivat olla vaikka itse kudotut lapaset tai joku vitosen maksanut juttu. Ja ehkä ihmiset ajattelevat, että lapselle synttärit ovat niin "iso juttu", että pitää muistaa. Hääpari on kuitenkin kaksi aikuista ihmistä, ja jos he rajaavat kutsun ehdoilla osan ihmisistä pois, niin ei kyllä minusta silloin tarvitse mitään lahjoja ostella. Itse voisin lähettää kyllä onnittelukortin. Koska eikös monessa ketjussa ole ajateltukin, että se lahja on ikäänkuin "pääsymaksu" juhliin - sillä katetaan tarjoilusta aiheutuneita kuluja. Ja jos ei kerran syö ja juo siellä, niin mistä sitten pitäisi maksaa? (vitsi, vitsi...)"

"olla ihan vaan kaunis kortti ja kukka, tai joku muu pieni kaunis ele. Joku sellainen, joka muistuttaa, että ystäväsi on onnellinen puolestasi vaikka ei olekaan paikalla. Jättäisitkö itse huomioimatta ystäväsi, jos et pääse juhliin? Naimisiin meno on kuitenki aika iso juttu."

Luepas uudestaan tuo viestini, johon vastasit. Kirjoitin, että voisin lähettää onnittelukortin. Omasta mielestäni ei naimisiin meno sinänsä ole mikään iso juttu (nykyaikana) - isoja juttuja sen sijaan ovat rakastuminen ja parisuhde, se että on löytänyt toisen ihmisen, jonka kanssa haluaa jakaa elämänsä ja jonka kanssa on onnellinen. Se on ihanaa!

Vierailija
99/137 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä joutuu luopumaan joistakin asioista, tai ainakin elämään lapsien ehdoilla. Kyllä niitä juhlia vielä tulee. Jos kutsuihin on erikseen merkitty, ettewivätr toivo (halua) lapsia häihin, niin mielestäni on epäkohteliasta nostaa asiaa edes esille. Vähän sama kuin pitäisi naamiaiset eikä vieraista kukaan/osa pukeutuisi...

Vierailija
100/137 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan aika kulunut aihe täällä, mutta en tiedä mitä tehdä tällaisessa tilanteessa.

Katsot haulla, mitä keskusteluja täällä jo aiheesta on, ja luet niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän