Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

(tuki/maksu-asiaa)Miten menee nämä asiat jos laitan lapsen päivähoitoon ainakin osittain ensi keväänä, kun hän on

Vierailija
24.07.2007 |

n. 2½ vuotias. Jäisin itse pänttäämään yliopiston pääsykokeisiin, ja sitä ennen siis hoitovapaalla.

Jääkö kotihoidontuki pois?

Kuinka paljon maksaa päivähoito ja joudunko sen itse maksamaan (mies töissä alle 2000e palkalla)?

Saisinko mitään tukia mistään enää?

Jos se menee niin, että menetän tuet ja joudun maksamaan kalliin hoitomaksun niin sitten se ei ole mahdollista miehen hilupalkalla :/

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa kotihoidontukea.

Päivähoitomaksu tulee tulojen mukaan, korkein on 200 euroa kuussa.

Vierailija
2/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lapsen kanssa voi kunnolla panostaa pääsykokeisiin lukemiseen, mutta en voi laittaa häntä hoitoon koska ei ole rahaa ja jokainen sentti hoitotuesta on elintärkeä nytkin! Olen pulassa sitten kun se loppuu jos ei opintopaikka irtoa tai töitä heti löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi tienaa jotain edes, ja nollamaksuluokka poistuu, joten jonkinsuuruinen hoitomaksu teille tulee. Se, miten suuri, riippuu perheen tuloista ja lapsen hoitopäivien pituudesta/siitä montako päivää kuukaudessa hän on hoidossa.

Vierailija:

n. 2½ vuotias. Jäisin itse pänttäämään yliopiston pääsykokeisiin, ja sitä ennen siis hoitovapaalla.

Jääkö kotihoidontuki pois?

Kuinka paljon maksaa päivähoito ja joudunko sen itse maksamaan (mies töissä alle 2000e palkalla)?

Saisinko mitään tukia mistään enää?

Jos se menee niin, että menetän tuet ja joudun maksamaan kalliin hoitomaksun niin sitten se ei ole mahdollista miehen hilupalkalla :/

Vierailija
4/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En lapsen kanssa voi kunnolla panostaa pääsykokeisiin lukemiseen, mutta en voi laittaa häntä hoitoon koska ei ole rahaa ja jokainen sentti hoitotuesta on elintärkeä nytkin! Olen pulassa sitten kun se loppuu jos ei opintopaikka irtoa tai töitä heti löydy.

Vierailija
5/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömyyskorvausta ja lapsi voi silloinkin olla hoidossa? Okei, no hyvä tietää.. joskus ajattelin että siihen on joku ikäraja.

Vierailija
6/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap:hän ei sanonut iästään tai aikaisemmista koulutuksistaan sanaakaan...

Vierailija:

työttömyyskorvausta ja lapsi voi silloinkin olla hoidossa? Okei, no hyvä tietää.. joskus ajattelin että siihen on joku ikäraja.

Vierailija
7/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koulutusta :(

Jäänkö siis ilman mitään apua kun lapsi täyttää 3v? Siis jos en pääse opiskelemaan.

ap

Vierailija
8/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla mies, lue silloin kun mies on kotona. Ja kai se lapsi joskus nukkuukin.

Vierailija
9/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pääse opiskelemaan, niin menet töihin. Tai työvoimakoulutukseen, työharjoitteluun...

Kotona maaten et saa mitään. Eikä sun kuulukaan saada.

Vierailija:

ole koulutusta :(

Jäänkö siis ilman mitään apua kun lapsi täyttää 3v? Siis jos en pääse opiskelemaan.

ap

Vierailija
10/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihminen itse elättää itsensä...

Vierailija
11/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkärillä on siis aina tarjota jotain töitä tms heti kun sitä tarvitsee. Hyvä juttu!

Vierailija
12/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vain kuullut työttömistä ja luulin, että joskus voi tosissaan olla ongelmia löytää mitään.

Vierailija
13/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullut todellisesta maailmasta... Vau.

Vierailija
14/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?

Vierailija
15/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se sitten kurssipaikka, työharjoittelu/työkokeilupaikka, tai vaikka ihan palkkatyötä esim. siivoojana.

Kannattaisi ihan kokeilla, eikä itkeä ettei saa mitään tukia kun lapsi täyttää 3 v.

Vierailija:

työkkärillä on siis aina tarjota jotain töitä tms heti kun sitä tarvitsee. Hyvä juttu!

Vierailija
16/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat ajoissa ja luet silloin kun mies hoitaa lasta tai lapsi nukkuu. Lähempänä pääsykokeita palkkaat jonkun katsomaan lasta puolipäiväisesti tai vaikka kolmena päivänä viikossa ja menet itse kirjastoon lukemaan. Jos et pääse opiskelemaan, ilmottaudut työkkäriin. Työmarkkinatukea (?) saat vaikka olisit nuori eikä sulla ole työkokemusta.

Yhtesikunta kyllä autta ja tukee, mutta ihan kaikkea ei kanneta kotiovelle pyytämättä.

Vierailija
17/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Työmarkkinatukea (?) saat vaikka olisit nuori eikä sulla ole työkokemusta.

Vierailija
18/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei se pääsykokeisiin lukeminen todellakaan ole täyspäiväistä työtä!

Vierailija
19/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi aloin yht' äkkiä pohtimaan josko lapsen laittaisi hoitooan aiemmin. Se ei kuitenkaan ole rahan takia mahdollista, kuten ei myöskään kenenkään palkkaaminen.

Mitään en odota " kotiovelle kannettavan" tai itsestään tapahtuvan, en vain ole koskaan joutunut näitä asioita pohtimaan aiemmin, kun pieni esikoinen on kyseessä ja työelämä ja kaikki siihen liittyvä on AIVAN vierasta.

Vierailija
20/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko mitään tukia, joudutaanko maksamaan lapsen päivähoidosta....

KAIKKI pitäisi saada ilmaiseksi, vai?