Onko tämä nykyään uusi normaali että näytölle otetaan vanhemnat mukaan?
Vuokra-asunnon näytössä puolet osallistujista oli mukaan tulleita helikopterivanhempia. Kiva katsella asuntoa kun jonkun äiti on koko ajan edessä. Vanhemmat puhuivat lastensa puolesta.
Kommentit (71)
Miksi ei? Jos se on lapselle OK? Eikä vanhemmat päsmäröi. Eihän nuorilla ole kokemusta näistä asioista eikä he ymmärrä välttämättä kysyä kaikkia tärkeitä asioita.
Noin 30 vuotta on ollut tuollaista ja vuokranantajana olen joka kerta vuokrannut asunnon juuri sille nuorelle, jolla vanhemmat ovat mukana. Koskaan ei ole jäänyt vuokria rästiin ja loppusiivous tehdään kunnolla.
Mitä se haittaa, jos ovat mukana?
Kun vuokrasin itse teininä asuntoa niin sain ehdotuksia seksikaupasta. Poliisinko kanssa sitä vuokraamista pitäisi tehdä?
No ne omat vanhemmat ovat todennäköisesti myös ne henkilöt nuoren elinpiirissä kenellä on eniten kokemusta asuntojen ostamisesta tai vuokraamisesta. Ihan luontevaahan se on heitä ottaa mukaan.
Minun isäni on rakennustarkastaja. Olen 45 ja todellakin iskä tulee aina katsomaan jokaista ostamaani kämppää.
Vierailija kirjoitti:
Noin 30 vuotta on ollut tuollaista ja vuokranantajana olen joka kerta vuokrannut asunnon juuri sille nuorelle, jolla vanhemmat ovat mukana. Koskaan ei ole jäänyt vuokria rästiin ja loppusiivous tehdään kunnolla.
Näinpä, yleensä se merkitsee sitä että he opettavat nuorelle myös miten vuokra-asuntoa hoidetaan. Viemärien tyhjennykset sun muut kun kuuluvat sille asukkaalle.
Ruotsissa on olemassa printattuja ohjeita vuokralaisen velvollisuuksista ja asunnon hoidosta. Suomessa ei tällaista ole. Netissä on ehkä jotain ohjeita jos on.
Mukana olevat vanhemmat osoittavat nuoren tukiverkon ja vuokranantaja saa todennäköisesti luotettavamman vuokralaisen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Jos se on lapselle OK? Eikä vanhemmat päsmäröi. Eihän nuorilla ole kokemusta näistä asioista eikä he ymmärrä välttämättä kysyä kaikkia tärkeitä asioita.
No esim jos on pieni asunto ja muutkin haluaa nähdä, sellaiset joilla olisi kiinnostusta vuokrata ja maksaa vuokra ihan itse? Riittäiskö jos ottaisi vain yhden vanhemman mukaan? Tarviiko sinne koko perhettä ottaa? Entäpä, jos mietittäisi etukäteen mitä näytöllä kannattaa kysyä ja katsoa?
Ainahan noin on ollut, paitsi toki ap:lla itsellään.
Voi vanhaakin lasta pelottaa ja vanha äiti tulee mukaan.
Minä olin juuri mukana nuoren kanssa asuntonäytöillä ja vuokrasopimuksen teossa. Tietenkin. Meillä on läheiset välit ja autan nuorta elämän alkuun kaikessa, missä voin. Lisäksi maksoin asunnon vuokravakuuden ja aion maksaa vuokrankin.
T. Äiti
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa, jos ovat mukana?
Kun vuokrasin itse teininä asuntoa niin sain ehdotuksia seksikaupasta. Poliisinko kanssa sitä vuokraamista pitäisi tehdä?
Välittäjäfirma ei varmaan rupea ehdottelemaan.
Maailma on nykyään hullu. Kuka uskaltaa päästää nuorta tyttöä yksin jonkun pervon asuntonäyttöön, kun siellä voi olla meneillään ihan joku muu näyttö.
Meillä myös vanhemmat takaavat soåimuksella nuoren vuokranmaksun omalta osaltaan, jos nuorelta itseltään unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä häiritsee sinua koska...?
Koska oli ahdasta ja vanhemmat turhan äänekkäitä. Kun puolet paikalla olijoista on ihmisiä jotka eivät ole muuttamassa asuntoon, niin puolet paikalla olijoista on turhia.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Vuokraamme neljää yksiötä Helsingin kantakaupungissa. Helpoiten asunnon on saanut nuori, jonka vanhemmat ovat taanneet vuokran. Lisäksi vanhempien pelko ilmeisesti saa nuoret pitämäään asunnosta hyvää huolta.
Tekeehän se vähän vaikeaksi heitellä siitä että jos vähän vuokra myöhästyy niin kyllä me jotain keksitään-juttuja. Miesparka.. :P
Viimeksi kun vuokrasin asunnon 2013 niin silloinkin oli joku opiskelijatyttö äitinsä kanssa näytöllä. Että ei se mikään uusi ilmiö ole.
Jaxuhali, koeta kestää