Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä nykyään uusi normaali että näytölle otetaan vanhemnat mukaan?

Vierailija
22.07.2025 |

Vuokra-asunnon näytössä puolet osallistujista oli mukaan tulleita helikopterivanhempia. Kiva katsella asuntoa kun jonkun äiti on koko ajan edessä. Vanhemmat puhuivat lastensa puolesta.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhali, koeta kestää

Vierailija
2/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Jos se on lapselle OK? Eikä vanhemmat päsmäröi. Eihän nuorilla ole kokemusta näistä asioista eikä he ymmärrä välttämättä kysyä kaikkia tärkeitä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 30 vuotta on ollut tuollaista ja vuokranantajana olen joka kerta vuokrannut asunnon juuri sille nuorelle, jolla vanhemmat ovat mukana. Koskaan ei ole jäänyt vuokria rästiin ja loppusiivous tehdään kunnolla.

Vierailija
4/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se haittaa, jos ovat mukana?

Kun vuokrasin itse teininä asuntoa niin sain ehdotuksia seksikaupasta. Poliisinko kanssa sitä vuokraamista pitäisi tehdä?

Vierailija
5/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä häiritsee sinua koska...?

Vierailija
6/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne omat vanhemmat ovat todennäköisesti myös ne henkilöt nuoren elinpiirissä kenellä on eniten kokemusta asuntojen ostamisesta tai vuokraamisesta.  Ihan luontevaahan se on heitä ottaa mukaan.

Vierailija
7/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni on rakennustarkastaja. Olen 45 ja todellakin iskä tulee aina katsomaan jokaista ostamaani kämppää. 

Vierailija
8/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 30 vuotta on ollut tuollaista ja vuokranantajana olen joka kerta vuokrannut asunnon juuri sille nuorelle, jolla vanhemmat ovat mukana. Koskaan ei ole jäänyt vuokria rästiin ja loppusiivous tehdään kunnolla.

Näinpä, yleensä se merkitsee sitä että he opettavat nuorelle myös miten vuokra-asuntoa hoidetaan. Viemärien tyhjennykset sun muut kun kuuluvat sille asukkaalle.

Ruotsissa on olemassa printattuja ohjeita vuokralaisen velvollisuuksista ja asunnon hoidosta. Suomessa ei tällaista ole. Netissä on ehkä jotain ohjeita jos on.

Vierailija
9/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana olevat vanhemmat osoittavat nuoren tukiverkon ja vuokranantaja saa todennäköisesti luotettavamman vuokralaisen. 

Vierailija
10/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Jos se on lapselle OK? Eikä vanhemmat päsmäröi. Eihän nuorilla ole kokemusta näistä asioista eikä he ymmärrä välttämättä kysyä kaikkia tärkeitä asioita.

No esim jos on pieni asunto ja muutkin haluaa nähdä, sellaiset joilla olisi kiinnostusta vuokrata ja maksaa vuokra ihan itse? Riittäiskö jos ottaisi vain yhden vanhemman mukaan? Tarviiko sinne koko perhettä ottaa? Entäpä, jos mietittäisi etukäteen mitä näytöllä kannattaa kysyä ja katsoa?

Vierailija
11/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan noin on ollut, paitsi toki ap:lla itsellään. 

Vierailija
12/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vanhaakin lasta pelottaa ja vanha äiti tulee mukaan.

Vierailija
13/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin juuri mukana nuoren kanssa asuntonäytöillä ja vuokrasopimuksen teossa. Tietenkin. Meillä on läheiset välit ja autan nuorta elämän alkuun kaikessa, missä voin. Lisäksi maksoin asunnon vuokravakuuden ja aion maksaa vuokrankin.

T. Äiti

Vierailija
14/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se haittaa, jos ovat mukana?

Kun vuokrasin itse teininä asuntoa niin sain ehdotuksia seksikaupasta. Poliisinko kanssa sitä vuokraamista pitäisi tehdä?

Välittäjäfirma ei varmaan rupea ehdottelemaan.

Vierailija
15/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on nykyään hullu. Kuka uskaltaa päästää nuorta tyttöä yksin jonkun pervon asuntonäyttöön, kun siellä voi olla meneillään ihan joku muu näyttö.

Vierailija
16/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös vanhemmat takaavat soåimuksella nuoren vuokranmaksun omalta osaltaan, jos nuorelta itseltään unohtuu. 

Vierailija
17/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä häiritsee sinua koska...?

Koska oli ahdasta ja vanhemmat turhan äänekkäitä. Kun puolet paikalla olijoista on ihmisiä jotka eivät ole muuttamassa asuntoon, niin puolet paikalla olijoista on turhia. 

Vierailija
18/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Vuokraamme neljää yksiötä Helsingin kantakaupungissa. Helpoiten asunnon on saanut nuori, jonka vanhemmat ovat taanneet vuokran. Lisäksi vanhempien pelko ilmeisesti saa nuoret pitämäään asunnosta hyvää huolta.

Vierailija
19/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeehän se vähän vaikeaksi heitellä siitä että jos vähän vuokra myöhästyy niin kyllä me jotain keksitään-juttuja. Miesparka.. :P

Vierailija
20/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun vuokrasin asunnon 2013 niin silloinkin oli joku opiskelijatyttö äitinsä kanssa näytöllä. Että ei se mikään uusi ilmiö ole.