En todellakaan usko, ettei kynsien puremista voi lopettaa!!
Ällöttävää, kun työkaveri lussuttaa sormiaan jopa työpaikalla :( Työssämme käsihygienia on tosi tärkeää, joten voisi ehkä hieman ajatella asiaa.
Itse tämä pureskelija väittää, ettei tapaa pysty lopettamaan. Mitenkä niin ei voi??
Kommentit (23)
Tupakoinnin lopettaminen oli aivan lasten leikkiä kynsien syömisen lopettamisen rinnalla.
Ei auta kynnelit (ei se edes maistu niin pahalta) sun muut. Ainoastaan jos kynnenaluset ovat likaiset, niin saa hyvän startin hommaan. Itsellä vielä hankaloittaa se, että lyhyillä/syödyillä kynsillä on helpompi tehdä töitä kun kynnet tekevät koko sormenpään kipeäksi ja taittuvat helposti kun joutuu kaapimaan käsillään maata, repimään rikkaruohoja yms. Olen useamman kerran saanut lopetettua ja sitten joskus kuukauden-kahden päästä syönyt kynteni aivan ajatuksissani kun olen tehnyt jotain todella keskittymistä vaativaa tai kun kynsi on lohjennut/revennyt kipeästi ja ei ole saksia ym. saatavilla. Ja sitä käy usein kun en ole tottunut kynsiin, ruuanlaitto (pilkkominen) on kaikki pahin riski kynsille... Joskus sitten lakko jatkuu, joskus repsahdan hetkeksi. Ei pitäisi tehdä mitään mihin pitää keskittyä, mikä jännittää tai mihin pitää uppoutua.... Hauraat ja lohkeilevat kynnet eivät auta asiaa. Eikä sekään, että vähänkään pidempinä ne kääntyvät kaarelle kuin kotkankynnet.
Lopetin kynsieni pureskelun reilu vuosi sitten. Olin purrut ja repinyt kynteni niin lyhyeksi kuin niistä jotakin irtosi 40 vuoden ajan ja lopetin sen vain päättämällä. Nyt kynteni ovat upeat ja sormeni kauniit, eikä ole tehnyt edes mieli purra kynsiä enää. Tämän lopettamispäätöksen takana oli mies. Mitään hän ei sanonut kynsistäni, mutta yksi katse riitti ja paluuta vanhaan ei ole.
Kynsivallin tulehdus vois hillitä moista ainakin joksikin aikaa.