Lue keskustelun säännöt.
vauvan liikkeistä rv20 ja eteenpäin. varsinkin pienekokoiset äidit!!! ov
15.07.2007 |
Eli siis missä vaiheessa on alkanut tuntumaan liikkeet niin, että potkut tuntuvat alhaalla tuolla lantionluun seudulla, ja käsien liikkeet vastakkaisella puolella kylkiluiden alla?
ja minkä kokoisia vauvoja on veikattu syntyvän, tai on syntynyt.
itsellä menossa rv23 ja olo on jo nyt tukala. liikkeet tuntuvat monesti tuolla mainitsemallani tavalla ja tuntuu ettö vauva todellakin valtaa koko mahan. pelottaa, että on iso vauva tulossa kun mahakin on jo aika suuri. olen tosin pieni kokoinen (alle155cm), jioten sekin voi vaikuttaa aika paljon näihin tuntemuksiin.
mutta jos joku ymmärsi mitä ajantakaa, ja voisi vielä vastata, olisin todella kiitollinen! :)
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
En muista miten oli esikoisesta, mutta nyt on ainakin toista viikkoa tuntuneet potkut alhaalla ja kun vauva venyttelee tai heiluttelee käsiään, kyllä hän yltää aika pitkälle. :) Kohdun korkeus, jonka täti aina mittaa neuvolassa, varmaan kertoo aika paljon siitä, kuinka suuresti sinussa vielä on tilaa kohdun ja lapsen kasvaa!
II ultrassa pituutta oli kuitenkin " vain" noin 20 cm, eli siitä on tilaa vielä ainakin puolet tulla lisää - ja sen verranhan tässä on viikkojakin jäljellä.
Mieheni on huomattavasti minua suurempi ja kokoeron sekä pienuuteni vuoksi kävin esikoiselta synnytystapa-arviossa. Silloin arvioitiin, että vauva on 2,5-kiloinen. Syntyi vajaa viikko myöhemmin 3,5-kiloisena ja ihan hyvin mahtui tulemaan.
Maha on minullakin iso, mutta se on osittain iso vain siksi, että ei ole tilaa upota tuonne lantioihin, vaan kaikki kasvaa suoraan eteen. Näin oli myös viime raskaudessa.
Puhu huolestasi neuvolassa. Minä juttelin II ultrassa kätilön kanssa ja hän vakuutti, että luonto on järkevä ja koettaa antaa äidille sen kokoisen lapsen, että lapsella on mahdollisuus syntyä luonnollisesti.