Nyt vanhetessa ymmärrän pappoja kököttämässä baareissa ja huoltamoiden kahviloissa - tuntuu itsellekin luontevimmalta paikalta. Olla yksin mutta yhdessä
Baari/huoltamokassitädin tulevaisuus, täältä tullaan.
Kommentit (10)
Itse kyllä käyn yhä pailaamassa.On vapautavaa kun kersat ei asu enää kotona.Voidan kaksin tehdä ihan mitä haluamme ja sanottu: Jos lapsia teete hoitakaa itse ja mannerheimin lastensuojelu liito saa hoitajia menoksi ymm.Se maksaa!Mutta me ollaan hommamme tehty kun teidät ovesta ulos saatu .Uuta hoito kieroista ei aleta.
On niitä kauppakeskuksissakin ja marketeissa. Siellä myös kahvila ja penkit.
Noihin vanhoihin ukkoihin törmäsin juuri tänään lenpikahvilassani missä ikävä kyllä kokoontuvat. Niin tietävästi ruoditaan maailmanpolitiikkaa rishi sunakia myöten että olis tehnyt mieli pieraista.
Miksi te inhootte vanhoja pappoja, ne kuuluu elämään ja tänne meidä keskelle. Kotona voi olla hyvin yksinäistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te inhootte vanhoja pappoja, ne kuuluu elämään ja tänne meidä keskelle. Kotona voi olla hyvin yksinäistä.
Aloitus ei kyllä millään lailla "inhonnut" vanhoja pappoja. Miksi itse olet noin puolustuskannalla?
Ap
80-luvulla papat ja mummut kävivät kauppahallissa, siellä oli kahvila ja erilaisia ruokia ostettavana. Oli myös tuoreita kukkia, lehtiä ja rapuallas, jossa virtasi raikas vesi.
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla papat ja mummut kävivät kauppahallissa, siellä oli kahvila ja erilaisia ruokia ostettavana. Oli myös tuoreita kukkia, lehtiä ja rapuallas, jossa virtasi raikas vesi.
80-luvulla heitä kävi myös kahviloissa.
Minusta noissa huoltamoilla maailmaa parantavissa ukoissa on jotain sympaattista. Vaikkei olisi aikoihin omaa pitäjää kauempana käyty niin maailman menosta tiedetään kaikki. Siinä on jotain samaa fiilistä kuin kaikkitietävien teinien jutuissa.
Täällä miehet kokoontuu lauantai aamusin huoltamon kahvilaan parlamenttiin. Siellä vaihdetaan viikon kuulumiset ja kylän mehevimmät juorut.
Mikäs siinä.
Kahviloissa on mukava istua.
Ja sitten vielä jos saa juttuseuraa.