Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~* TAMMENTERHOJEN viikonloppu *~*

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on kälyn polttarit ja sunnuntaina pakataan asuntoauto ja ehkä jo su-iltana, mutta viimestään ma-aamuna startataan keski-suomea kohti! Saa nähdä miten sitä jaksaa ukkokultaa katella kokonaisen viikon putkeen!!! On ollut semmosta yh-elämistä toukokuun alusta saakka kun on mies koko ajan pellolla, navetalla tai koneita rassaamassa.

Isovelikin soitti tänään ja vahvisti vauvauutisen! Helmi-maaliskuun vaihteessa olis tulossa, eli ihan alkumetreillä siellä ollaan, joten peukut ja varpaat edelleen pystyssä. JA vauvoja saattaapi olla tulossa kaksin kappalein, kolmen viikon päästä varmistellaan lukuja 8). Olispa hurjaa!

Saa nähdä kuinka täällä sujuu huomenna Saaran nukutus. Lupasin tulla kymmenen maissa käymään kotona tissiä antamassa jos ei siihen mennessä oo simahtanu.

Äitiliini: oot varmaan jo kokeillu, mutta kelpaako tissi ennen " ruokaa" ? Vai käykö sit niin, ettei enää ruoka maistu? Minä oon antanu ruuan n. puoli tuntia-tunti tissin jälkeen. Vaan eipä niitä kiinteitä sillon kauheasti uppoa, max. puoli purkkia jos on jotain eri hyvää ;) mutta silti meilläkin vaaditaan pari tuntia aikasemmin aamulla jo tissiä kun täysimetyksen aikaan. Katotaan miten sitte käy ku saadaan iltapuuro kehiin.

Pioni: meidänkään likka ei vielä varsinaisesti liiku. Kohta on kuukauden verran osanni kääntyä selältä mahalleen (ja sitä alettiin tehdä nyt nukkuessakin) ja selällään ollessa nostelee takapuolta ja sillä lailla voi " vahingossa" siirtyä pieniä matkoja. Jalkoja vetää mahan alle varsinki nakuillessa mutta ei vielä ryömi. Eikä ole mikään kiirekään! Pieniähän nämä meidän nuppuset vielä on! Tänään nousi ihan kunnolla etunojaan kämmenten varaan ja käänty puoli kierrosta sivulle päin. Joten eiköhän tuo pian hokaa liikkumisen.

Sain muuten kälyltä hyppykiikun lainaksi, mutta oon vähän kahen vaiheilla asennetaanko sitä. Se olis sitte vaan hupilaite, kun mitään perustetta meillä ei sen käytölle ole. Katotaan. Voihan sen sitte laittaa jos tulee kovin tiukka paikka äiskän hermoille ;)

Lapsimäärän uteluista: meillä tärppäs heti tokalla kierrolla häistä ja silti aika moni ehti kysyä että jokos..? 8/. Joten voin vain kuvitella miltä teistä tuntuu, jotka olette sitä joutuneet pitkään kuuntelemaan, varsinkin kun toiveissa on vauva ollut koko ajan! Kakkosen perään ei tainnu ehtiä ku yks setä udella, kun ikäeroksi ei tosiaan tullu ku vähän päälle 1,5v. Saaran syntymän jälkeen sanoinki heti että nyt on turha sitte kysellä mitään muutamaan vuoteen, kun haluan välillä työelämään. Vaikka teille voin paljastaa, etten oikeasti edes halua. Siis töihin. Voisin yrittää saada vaikka tusinan tenavaa! Ei vaan oo mies ihan samalla linjalla. Mistä tuli yhtäkkiä mieleen, että on tainnu jäädä taas pari pilleriä väliin :/ Onko muuten monta meitä joilla ei oo vielä menkat alkanu? Käly just tänään tuumasi että hällä alko tänään (heidän " vauva" täytti vuoden toukokuussa)! Hän yrittää just vierottaa tyttöä kokonaan pois tissiltä.

Sinda: tokihan Nipsu voi jo pinsettiä harjotella. Saaran serkku söi vajaan 7kk iässä nätisti riisimuroja pöydältä =) Mitäs se teidän koiruus tykkäis jos imuroitkin sen kerran päivässä??? Mun kotona ainakin koira on ihan onnessaan jos sitä imuroi.

PäivärytmiG: meillä on kyllä ollu aika selkeä alusta saakka, tosin onhan niitä päiviä kun mikään ei mene niinku suunnittelee ja tokihan se rytmi on muuttunu alkuajoista. Kuitenki aika lailla tähän suuntaan meillä: aamu mennään tissillä torkkuen, ylös noustaan klo 8-9 ja sitte vähän puuroa ja ekat lyhyemmät max tunnin päikkärit siinä 10 hujakoilla. Sitte tissiä ja hetken päästä lounasta. Parin tunnin valvoskelun jälkeen pitkät päikkärit (2-4h) ja sitte taas tankataan pariin otteeseen. Vähän riippuu noista unien pituudesta millaiset unet ottaa/tau ottaako ollenkaan alkuillasta. Yöunille nukahtaa 20.30-21.30. Joskus tankkaa lisää tissiä tunnin päästä nukahtamisesta, mutta yleensä nukkuu aamuyölle (n. neljään) syömään.

Meillä oli välissä ettei Saara suostunu nukkumaan päiväunia sisällä ollenkaan. Vasta ku oli ihan rättipoikki väsynyt saatto torkahtaa puoleksi tuntia. Nyt nukkuu jo ihan normaali unia sisälläkin, mutta paremmin kyllä edelleen ulkona! Varsinki jos sataa tai on muuten viileää.

Kotieläimistä: olishan ne ihania, mun kotona on koira ja vino pino navettakissoja. Koirasta pidettiin vähän taukoa välillä kun ala-asteella ollessani joku ikävä ikävä ihminen ajoi tahallaan meidän rakkaan sessun yli (silminnäkijä vahvisti koiran kävelleen tien penkalla ja auto oikein kaarsi sen päälle). Sitten lukioaikana otettiin seuraava joka oli aika vihainen (pelokas). Se kävi kerran mun päälle ja sitte puri pikkusiskoa kasvoihin kun sisko juoksi sen yli kun se makasi lattialla. Sen jälkeen sitä pelättiin aikamme ja kun tilanne vaan paheni niin se lopetettiin. Nyt siellä on neljävuotias pystykorvan ja labbiksen sekoitus, oikea symppis! Mutta siis asiaan palatakseni *nolona*. Mies on allerginen koirille ja kissoille, joten meille ei niitä tule. Ja minä oon kans aika vauhko niistä karvoista. Ehkä osiks miehen allergian takia ja osaksi kun ne ei meillä ole osa sitä jokapäiväistä elämää.

Jospa sitä nyt menis nukkumaan. Aamulla pitää vielä imuroida olkkari ja luututa lattiat ku jäi vähän siivous kesken ku tuli vieraita. Pidetään ne polttarit siis täällä meillä...

Evelynille vielä: sovittaisko treffit viikolle 30? En ottanu tällä viikolla yhteyttä ku poitsu oli alkuviikolla liesussa ja molemmilla muksuilla on flunssa... ens viikko siis reissataan mut seuraavalla voitais nähdä?

Elin@ ja Saara (s.11.1)

Vierailija
22/42 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipa pitkä sepustus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki muut nukkuu. Tosin minä olen jo pojun kanssa herännyt 06.15. Ja nyt laitoin jo ulos vaunuihin.

Nyt meillä alhaalla pilkistää jo kaksi hammasta. Vähän jänskättää millon äitiä purastaan tissiin. Kun ei ole kokemusta sellaisesta jolla on hampaat ja syö tissiä. Esikoinen oli 8kk kun lopetti itse tissin syönnin ja ekat hampaat tuli 8,5 kk. Ja sitten meillä on nyt vajaa viikko koitettu nousta kontalleen ja hinata itseä eteenpäin. No nyt eilen tajusi sen että muu vartalohan liikkuu kun vedän käsillä...ja siten saan jonku lelun tai jotain mitä en saisi ottaa esim.siskon barbin kenkiä. Tosin on melko raskaan näköistä tuo eteneminen.

Elin@: Se viikko 30 käypi!!!Laitellaan viestiä!

Ens viikolla ehkä ti tai ke ollaan menossa Ähtärin eläinpuistoon. Toivottavasti suunnitelmat pitää.

Niin ja tuosta lasten saamisesta piti kommentoida. Meillä kumpikaan lapsi ei ole tullut helposti. Esikkoa(tyttö 6/04) odoteltiin yli vuosi, ennenkuin tärppäsi ja pojua vuosi. Yrityksien loppuajat on olleet minulle hankalia...Aina kun joku kysyi no että eikö oli jo pikkusten aika, niin itkin seuraavat illat kotona. Ja paras kommentti oli minun tätiltä joka totesi kun esikoinen oli vähän yli 6kk, että: Meidän suvussa lapset on aina tehty lyhyin ikävälein, eli pistäkää nyt töpinäksi! Arvatkaa raivostuttiko kun tuota kuuli yli vuoden. Ja lopussa sanoin vain kaikille kyselijöille, että :LAPSIA SAADAAN,EIKÄ NIITÄ VAIN TEHDÄ TUOSTA NOIN! Eli itse koskaan kysy toisilta että olisko toisen vuoro, tai kolmannen tai meinaatteko vielä tehdä lapsi..Koska tiedän mite pahalta se voi tuntua jos ei heti alakkaan kuulua!!!

Nyt esikoinen heräs, menen että mies saisi vähän nukkua. Se kun on hän joka meillä yleensä näin lomalla nousee lasten kanssa ylös.

Täälllä paistaa pitkästä aikaa aurinko, eli TOIVOTTAVAST KEIKKILLE PÄIVÄ " SÄTEILEE" TÄNÄÄN JA KOKO VIIKONLOPUN!

t.Evelyn & Taivaan Isän kukkapäät 6/04 ja 1/07 (mummuni sanoi että ennen paljon lapsia kutsuttiin noin)

Vierailija
24/42 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollaan tää viikonloppu kerrankin, ihanaa että ei tarvii mennä mihinkään, paitsi kaffeille huomenna, mutta se on pientä.

Pilvistä on, mutta lämmintä, pojat haluis uimaan, täytyy kait raahautua biitsille sitten myöhemmin. Itse oon kastautunut pika pikaa kerran, en viitsi tänä vuonna enempää, rintoja ajatellen vaikka en mä helposti niitä kylmetä/saa tulehdusta.

Ens viikolla olis sitten lintsi ja korkeesaaren vuoro. Kaverit mukuloineen tulee mukaan. Korkeesaaressa meillä aina on kerta kesää kohden piknik.

Lastenteosta: me myös tekemällä tehtiin poikia, esikkoa antoi odotuttaa itseään reilun 1v ja kakkonenkin tuli vasta kun oltiin yritetty 1v. Sitten kun rupesin juttelee kkolmannesta miehelle (ei kauheesti laämmennyt asialle) päätettiin että loppukevät ja kesä yritetään sitten otan ehkäsyn. Mutta annas ollakaan kun ekalla yrittämällä tyttö ilmoitti tulostaan. Oltiin molemmat kuin halolla päähän lyötyjä, varsinkin mies.

Onneksi meillä porukat ei koskaan kyselleet onko tulossa, varsinkin ystäväpiirissä on pari paria jotka käyneet rankat hoidot joten meillä on sanaton sopimus että näistä ei kysellä.

Me oltiin saatu jo esikkoa yritettäessä aika väestöliiton lapsettomuus klinikalle tutkimuksiin, mutta sen jouduin sitten perumaan vajaa vko ennen kuin se aika oli :)

PäivärytmiG: mikä se sellainen on? meillä se siis vaihtelee suuresti vielä. Ainoot varmat on että herää aamulla 9 paikkeilla ja illalla nukahtaa n 21-22. Yöt menee todella vaihtelevasti, eilen oli ihan ok yö, heräs vain 3krt. Tissiä haluaa joka kerta. Päikkäreitä nukkuu n 2-3krt pituudet vaihtelee ½-3h. Edes kiinteet ei ole auttaneet rytmin löytymiseen. Eipäsilti kiinteitä menee aika kehnosti, paitsi makeet soseet.

Ei, nyt pitää kyllä mennä renssaamaan pihaa.

-MM- ja F

Vierailija
25/42 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt ilmoitus, etta kotiin paastiin takaisin. meni vahan haneksi tuo suomessa lomailu tan palstan suhteen, kun mummolan tietsikka ei jostain syysta avannut koko sivuja, kun pari kertaa...

matkamme piteni 12 tuntia, kun new yorkissa kaikki jatkolennot olivat peruttu. vietettiin yo lentokentalla, onneksi lapset nukkuivat hyvin. Teimme matkalaukuista viiden tahden petit heille, vauvelilla oli turvakaukalo. Nyt on tavarat melkein paikoillaan ja lapset ovat kumma kylla nukkuneet hyvin - 2 yota takana. eka yona b porskutti 16 tuntia putkeen. soi 6 tunnin valein. Ressukka oli vasynyt kai matkasta.

Maanantaina suomalaisviearaamme lahtevat, jospa sita sitten kerkiais kirjoitaankin enemman. " toivossa on hyva elaa" nyt on kylla semmoine " pihalla kuin lumiukko - olo" Pitaa pikkuhiljaa lueskella tarinat, etta paasee taas jyvalle. " oottaa ihan innoissaan lukuhetkia..."

Tanaan mies mies menee malaan tuttavillemme seinia ja maa meen poimiin vadelmia, NAM. Nyt suihkuuun ja menoks!

Lepe ja B

Vierailija
26/42 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkuvat ja mies lähti töihin niin oli aikaa tulla kirjoittelemaan muutama rivi.

MOnelta päivältä onkin jo kertynyt kommentoitavaa, mutta enhän mä varmaan kaikkea enää muista. Olikohan se EVELYN vai kuka kun joskus aiemmin kyseli vanhempien lasten peloista. Meillä esikoisella 2,5v on nyt viimeisen kuukauden aikana kehittynyt myös kumma pelko huoneessaan olevia käärmeitä, kaloja ja sammakoita kohtaan. Kuvittelee siis, että niitä tulee seinästä! Ei ole auttanut vaikka olen yrittänyt kertoa, mitä minkäkin seinän takana on vaan jaksaa aina huoneeseen mennessään varmistaa ettei " kalaa käärmettä tule" . Itsekin mietin, että mistä moiset pelot ovat lähtöisin ja miten niihin tulisi suhtautua, mutta ei kai hätää kunhan ei paniikiksi kasva.

Yöunista täällä on ollut juttua. Me taidetaan vetää pohjat toissaöisellä, jolloin nukuin koko yön tissi pojan suussa. Välillä vaihdoin vaan kylkeä ja taas jatkui sama ralli. Ei meilläkään onneksi joka yö ihan tuollaista ole, mutta meidän loistavana yönä syödään vaan se 3-4 kertaa mikä muistaakseni oli esikoisen kohdalla olevinaan jo tosi rankkaa ja nyt on olo tuollaisen yön jälkeen virkeä ;) Nukkumaan poika menee jo kuuden seitsemän aikoihin ja ensimmäinen herätys on jo kymmeneltä. Siitä sitten aamuun (herätys klo 6-7) vaihtelevalla menestyksellä. Herätysten syynä ei liene nälkä vaan alkukuukausien aikana syntynyt tapa...

Mekin aloiteltiin nyt pikkuhiljaa kiinteitä. Tein itse porkkanoista sosetta ja poika on nyt kolmena päivänä maistellut sitä. Tiedän porkkanan olevan niitä allergisoivimpia, mutta halusin testata sen ensimmäisenä , kun sitä on niin monessa valmisruuassa ja reaktiot suoraan laitettavissa tämän piikkiin. No niinhän siinä kävi, että naama lehahti taas punaiseksi ja posket rikki. Jätetään siis porkkanan maistelut sikseen ja tästä viisastuneena myös muutkin yleisesti allergisoivat ainakin joksikin aikaa ja kokeilemme tilanteen rauhoittuessa bataattia ja varmaankin hedelmäsoseista mustikkaa. Nyt kuitenkin muutaman päivän tauko kokonaan. Vielä ei olisi ollut kiire aloitella ollenkaan (ikää vasta se reilu 5kk) mutta halusin aloitella maltillisesti ruoka-aineen kerrallaan noiden allergoiden vuoksi. Ehkä sitten reilu 6kk ikäisenä on edes joitakin ruokia, jotka sopivat emmekä aloita etsimistä vasta sitten kun lisäruualle on jo suurempaa tarvetta.

LELUG: Isosisko on toistaiseksi ollut se parhain viihdyke! Välillä tuntuu, etä poitsu tarttuu siskon vaatteisiin ihan tahallaan ja nauraa päälle, kun ei sisko tykkää. Mutta kelpaa ne kaikki rapisevat lelutkin ja tietenkin tutti, jota pyörittelee käsissään ihmetellen.

KATSKULA: On hyvä idea vaihtaa täällä reseptejä vauvanruuista! Eli pistetäänpä vaan tänne esille kaikki menestysruuat.

ELIN@: Täällä ainakin yksi, jolla ei ole vielä menkat alkanut. Eikä ole kyllä mitään kiirettä niiden alkamisen suhteen ;) Musta on vaan helpottavaa, kun saa olla niiltä " rauhassa" .

EVELYN: Me käytiin tänäkesänä Ähtärin eläinpuistossa. Esikko (2,5v) oli aivan innoissaan ja jaksoi kävellä koko reitin läpi. Taisi olla metsäkauriit heti ekassa aitauksessa ja siinä joku pieni poika kysyi äitiltään, että mitä nuo ovat. Meidän tytsi vastasi pojalle, että ne on bambeja :)

Nyt lyö taas jo sen verran tyhjää, että paras lopettaa ja painua suihkuun, kun rauhassa pääsee.

Helinä ja poitsu 5.2

Vierailija
27/42 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tänne joku muukin kuten HELINÄ eksynyt, etten oo ainoa joka viettää lauantai-iltaa koneella...;)

Ruvettiin kattomaan jotain mafiosoleffaa, mutta nyt ei innosta tappamiset ynnä muut jutut....

Odottelen että CSI-Miami alkais!

Meillä meni (kop kop) viime yö aika loistavasti, poitsu nukkui klo:21.30-04.30 syömättä, tutin törkkäsin pariin otteeseen ja käänsin asentoa, muuten oli tosi tyytyväinen!

Ja jatkoi siitä aamutissistä unia vielä 7.30 asti!

Nukkui hirveen vähän päikkäreitä eilen ja tankkas illalla paljon riisipuuroa sekä kahteen otteeseen tissiä joten siinä varmasti syy ;)

Tänään oli vähän sama tilanne päikkäreiden suhteen, oltiin ruoka ym. ostoksilla Sellossa eikä poitsu kovin herkästi nukahda noissa paikoissa ku on niin paljon kateltavaa!

Meinas just Prisman kassalla simahtaa ku jossain itki toinen vauva niin meidän pikkuherra yltyi kesken unien myötätuntoitkuun ;(

Käykö teillä muilla usein/koskaan niin?

Väsyneenä meillä useimmiten käy niin että kun joku muu vauva/lapsi itkee niin suunpielet ainakin vörpähtää, ellei jopa sitten ala itkemäänkin, kuten tänään!

LAPSEN SAANNISTA vielä: meillä tosiaan (tai lähinnä minulla) oli pinna todella katketa monien kommenteista/kyselyistä/uteluista tulevasta perheenlisästä!

Yritettiin siis 7 vuotta saada vauvaa alulle, välillä oltiin vuosi erossakin mutta tapailtiin kuitenkin ihan koko ajan eikä käytetty minkäänlaista ehkäisyä koskaan.

Käytiin parin vuoden aikana yksityisellä 6 inseminaatiossa + hormonihoidossa, josta eka kerta tärppäs mutta meni kesken (tästä nyt 2,5 vuotta aikaa) ja päätettiin pitää hoitotaukoa ja mentiin julkiselle puolelle koeputkihedelmöitys jonoon, jossa oli siis semmoinen 1/2 - 1 vuoden jono.

Haluttiin vaan relata ja unohtaa kaikki väkisin yrittäminen ja kuis kävi: viime vuoden heinäkuussa olis sitten alkaneet hoidot mutta tulin raskaaksi huhtikuun lopulla ja ihan luomusti! Oi sitä ihmetystä ja kyynelten määrää....;)

Joten tiedän kuinka rankkaa voi olla kun kärsii lapsettomuudesta ja olen joka päivästä jona saan olla äiti niin erityisen kiitollinen!

Eli meidän tapauksessa tämä vanha kulunut klisee: " unohtakaa yrittäminen ja tehkää jotain muuta välillä" , siis toimi!

VAUVAN RUUAT: Katskula tais kysellä kuka tekee itse, eli minä teen ruuat itse mutta hedelmäsoseet ostan, niin on helpompaa!

Keitän perunat päivittäin, mutta porkkanat ym. kasvis-soseet teen valmiiksi minigrip-annospusseihin pakkaseen, josta on helppo ottaa aina tarvittava aines ja sulattaa mikrossa!

Lihaa teen samalla kaavalla, ostin esim. possun sisäfileen/ maustamatonta broiskun filettä, viipaloin ja haudutin vedessä ihan kysäksi, hienonnin monitoimikoneessa ja pakastin annoksiin: tuli muuten siitä määrästä melkein 50 annosta/laatu!

Laskin että reilu 10 senttiä tulee maksamaan lihat per annos poitsun ruokaan, sitten tietenkin enempi kun annosmäärät kasvaa, mutta nyt laitan siis sen tl verran sitä lihaa!

Kuhan noi tomaatit kypsyy tuolla kasvihuoneessa niin kokeilen sitä antaa, samoin odottelen että basilika hieman kasvaa!

Mulla ei vielä oo mitään spesiaali-reseptejä antaa, sen verran uutta tää on mullekin! Mutta sitä innostuneempi oon kokeilemaan erilaisia uusia makuja! (oon varsinaiselta koulutukseltani kokki!)

Ostin tänään kotimaisia vadelmia ja ajatteli testata josko kelpais huomenaamuna puuron kanssa!

Me vietetään ihan oikeen juhlien poitsun puolivuotisia huomenna, kutsuttiin koko mun puoleinen perhe meille grillaamaan ja kakkukahville!

(Miehen perhe asuu kauempana joten eivät lähde parinsadan kilsan päähän kakkukaffelle ;)

Ajateltiin päivällä jos sää sallii ottaa poitsun 1/2 vuotis valokuva ulkona nurtsilla ja teetetään siitä sitten kaikille kummeille ja isovanhemmille kuvat!

Mutta nyt sinne telkun ääreen ja sit nukkumaan, peukkuja ja varpaita pystyyn et ens yönäkin saatais nukkua!

Öitä kaikille & onnittelut muillekin puolivuotiaille!

Pupina & poitsu, 11 tuntia vajaa 6 kk!

Ps. Muistelin just äsken synnytystä ja kattelin kellosta mitä just silloin tasan puol vuotta sitten tähän aikaan tehtiin: mies oli tullut takas synnäriltä kotiin ja pelas pokeria netissä, minä makasin osastolla käyrällä ja kärsin supisteluista...;)

Mutta kaiken tuon tekisin koska vaan uudelleen ja miten päin vaan kun tulos oli noin ihana ;)

Vierailija
28/42 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestai tuonne taaperopuolelle!

Ja muillekkin jotka vastailivat nuihin taaperon pelkojuttuihin!

t.Evelyn

Pitää mennä nyt nukkumaan, kun huomenna on vielä pakko siistiä vähän pihaa. Meille kun tulee pihalle huomenna kiertämään joku suku, joka on lähtösin tältä paikalta. Noin 50 henkeä kiertää pihalla ja katselee paikkoja...Toivottavasti ei ole kovin monta pesäpalloa pihalla, ettei kukaan mene nurin...

Kut natt!

Vierailija
29/42 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei hirveästi ruokaohjeita käytetä. Jenna syö samaa ruokaa ku myö, tai siis jos on sellaista mitä voi syödä. Oon tosi laiska tekemään mitään eri ruokia. Ja sit ku käy töissä ni tahtoo olla muun ajan perheen kans.

Eli makkara/nakki- (ei sais antaa mut laitan muutaman nakin/per annos) sopat ja kastikkeet, jauhelihakastike- ja soppa. Noita olen antanut ja haarukalla vähän tilsinyt. Mausteeksi olen laittanut kuivattua tilliä ja persiljaa, sipulia ym. Nakeista huuhdon isommat suolat pois. Jenna syö aika hyvin vaik on vähän paakkuja. Pitää ruveta laajentamaan repertuaaria et ei mene niin paljon noita kaupan valmisruokia.

Välipalana annan noita kaupan hedelmäsoseita tai sit oma tekoista marjakiisseliä. Laitan vähän sokeria, mut marjat itessään antaa aika hyvän maun.

Ruokaohjeet on kyl tervetulleita jos joskus vaik ehtis kokeilla.

Birgit ja Jenna 5kk+

Vierailija
30/42 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taasen. Päivät ne menee niin äkkiä ja paljon ollaan tietysti ulkona näin kesällä. Nyt aattelin, että kirjoitan tai ainakin yritän, niin kauan kuin toi poitsu viihtyy lattialla. Ollaan täällä kotosalla kahdestaan, kun mies ja poika lähti eilen telttaileen. Saattavat olla vielä toisenkin yön, riippuen ilmoista. Voi kun isompi poika oli innoissaan lähdöstä, illalla kun soiteltiin niin selitteli tohkeissaan, että on löytänyt leirintäalueelta tyttökaverin.

No, siitä se lähtee nää tyttöjutut. Outoa olla kotona vauvelin kans, mutta täytyy myöntää,että toisaalta nautin tästä rauhasta, en muistakaan koska oisin ehtinyt rauhassa lukeen niin kuin eilen. Poitsu veteli 3h iltapäiväunet ( mikä on harvinaista meillä) ja istuin pihalla lukien ja nauttien ihanasta kesästä. Ja kerrankin osasin jättää kotityöt tekemättä päiväunien aikaan. Pitäis ottaa vähän löysempi linja noitten kotitöittenkin suhteen kun tota omaa aikaa on niin vähän. Oon katsonut parhaimmaksi sen, että menen pojan kans samoihin aikoihin nukkuun eli n. klo 22. Muuten sitä on ihan nuutunut seuraavana aamuna. Eli ei tosiaan omaa aikaa ole juuri mitään, mutta eipä tää ikuista ole...

Voimia ja jaksamista vaan kaikille risaisten öitten ja väsymyksen kanssa. Meillä on kans väliin öitä, että tuntuu, että syödään vähän väliä. Poju siis nukkuu mun vieressä ja näin saan kyllä helposti unen päästä kiinni aina syönnin jälkeen. En tiedä kuinka väsynyt oisinkaan jos joutuisin aina nouseen ja hyssytteleen tai oottaan yösyötöllä sitä, että pääsen laittaan pojan takas sänkyyn ja itse nukkuun. Oon meinaan sellainen, että jos vähänkin nousen yöllä, esim. vessaan, niin saatan virkistyä niin ettei uni tuu pitkään aikaan. Mutta öisin syödään keskimäärin n. 2-3 kertaa, aamuyöstä aina enemmän. Mutta usein nääkin syömiset on sellaisia että ottaa vaan pienet huikat ja jatkaa samantein unia, pitäisi kai koittaa tuttia jos se auttaisi. Kyllähän noi yösyönnit sais kohta loppua mun puolesta, mutta ei ne varmaan lopu ennen kuin poika siirtyy omaan sänkyyn, kun jos äiti on vieressä niin haistaa kai maidon :)

Ja tästä pääsenkin sitten aiheeseen kiinteiden aloitus..meillä tuli 6kk täyteen 5.7 ja viime viikon maanantaina sitten aloittelin perunalla, jonka olin muusannut äidinmaidon sekaan. Eka kerta oli varsin hupaisa näky ja peruna ei oikeen herralle uponnut, ei seuraavanakaan päivänä, joten sitten aattelin koittaa porkkanaa. Annoin ihan kaupan sosetta ja se teki kauppansa kyllä paremmin. Mutta sitten, noin puolen tunnin päästä nousi niskaan punoitusta ja nokkosrokon tyyppistä, reaktio meni kyllä aika nopeesti ohi, mutta vielä illalla rupes posket helottaan. Eli se siitä porkkanan kokeilusta sitten. Neljäntenä päivänä päädyin sitten antaan maissia, sitä meni ihan hyvin ja parina päivänä ei tullutkaan mitään oiretta, kunnes sitten eilen soseen jälkeen ( annoin tällä kertaa pikkusen enemmän, n. vajaa puoli purkkia) alkoi siis taas samanmoinen punoitus poskissa.

Tässä vaan mietin, että uskallanko antaa pikkumaistiset tänään tuota maissia kun eihän se kahtena päivänä aiheuttanut mitään. Vaiko mitä tässä tehdä, ekalla pojalla kun ei oo ollut allergioita ja kiinteetkin aloitettiin silloin kun hän oli 4,5kk. Kaikkia makuja pystyttiin maisteleen ihan hyvin.

No, eipä sille mitään voi jos on allergiaa, monestihan ne kuitenkin helpottaa iän mukana. Poika ei oo vaan koskaan reagoinut mitenkään mun syömisiin.

Täytyykin kokeilla sitten sitä bataattiakin, jospa se tekis kauppansa paremmin kuin peruna.

Kyllä sitä vaan muutamassa vuodessa unohtaa asioita, en oikeen enää muista millä tahdilla tolle ekalle rupesin antaan soseita, ensin tietysti pieniä makuannoksia, mutta sitä en muista, miten äkkiä niitä annoskokoja suurennettiin ja siirryttiin hedelmäsoseisiin. Kun nythään kun täysimetti sen 6kk niin pitäis aika reippaassa tahdissa ruveta antaan noita. Mites esim. Sinda meinaa toimia kun teillä sama tilanne? Siis että koska aiot ottaa hedelmäsoseet kehiin? Ja millaisia määriä olet uskaltanut jo antaa?

Joo nyt potsu alkaa hermostuun lattialla, jatkettaan juttua myöhemmin¿.Jos menis sen kans aamupäiväunille peiton alle¿harvinaista herkkua meillä noi omat päiväunet.

Vierailija
31/42 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen kuuntelemassa neljää ruusua ja hiukan " ulkoilemassa" :) ja kappas ku tyttö oli isällään yön hoidossa hän nukkui 22-5 ja 5-7.. ja vahinko oli käynyt, kun vaihtoi vaipan uudessa sängyssämme. (pisut tuli) :( ei uskonut kun olen aiemminkin sanonut, että kun molemmissa kerroksissa on kuitenkin hoitotasot niin hoitaisi siellä, mutta ei.. tissit oli kyllä kipeät aamulla, kun sain vielä nukkkua putkeen 8h. pumpulla irtosi samantien desi yhdestä tissistä pakkaseen :)

liharuuista; kuinka säilyy pakkasessa? ajattelin kanssa broileria keitellä ja laittaa annoksina pakkaseen. sieltä sitten otan lihan ja sekoitan soseeseen. fabelko aloitteli nyt soseet? meillekin neuvoivat aikas tahtia maistelemaan erimakuja. alotettiin persikalla, sitten porkkanaa, perunaa, luumua, ruusunmarjaa ja vadelmaa. persikka ollut hyvä, kun olen siihen aina sekoittanut uutta makua. tympii vaan antaa uutta makua pari teelusikallista viikon ajan :/ haluan kuitenkin olla varovainen, kun oli sitä vatsavaivaakin alkutaipaleella ja mikäs kiire tässä nyt sitten oikeesti olisi?? olen antanut näitä jo tuttuja ruokia niin paljon kun on ottanut, eli ½purkista purkkiin menee kerralla. kakkakin on muuttunut kovasti soseiden myötä :) haiseekin pahalle.. maitokakka kun ei haissu!

leperius: vähänkö sain hyvä mielikuvan, kun olette olleet lentokentällä varmasti voipuneena lennosta ja lapsoset nukkuneet petilöissään ;) voi reppanoita. onneksi saitte " rytminne" (eikös juuri todettu, että ei rytmejä olekaan olemassa?) takaisin ja arki astunut takaisin kuvaan.

joo nyt meen lepäilemään kun tyttökin vielä nukkuu pvuniaan :)

cec ja pirpanella 5½kk

Vierailija
32/42 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson]Onhan nätti ilma, mutta tulipa kuuma kun oli neiti liinassa kun käytiin vähän käppäileen tossa pihalla. Käytiin tarkistamassa kun aamulla ei ollut Kalevaa postilaatikossa eikä näy ei kuulu. Pikkasen menee päivä sekaisin kun ei saa lukea aamun sanomalehteä kahvilla!! *mur mur* Eikä oo eka kerta kun meille jää jakamatta! Mies yritti soittaa as.palveluun, mutta ei oo auki. Aikoi sitten tuoda Ärrältä irtonumeron. Kukas vielä muuten käyttää kantoliinaa? Meillä oli pari kk käyttämättä mutta nyt ollaan taas innostuttu, eri lailla viihtyy, muutamaan otteeseen ollut jo kasvot menosuuntaankin. On vaan pirun kuuma tuo trikoinen pikku-Ruu näin kesällä. Mies ei vieläkään lämepene, vaikka koitan suostutella sitomaan liinaan. Aikoo ostaa ens tilistä repun, sanoin että sitten Ergo tai Patapum, muu ei tuu kyseeseen :)

[b]Fable[/b], joo meillä tulee viikon päästä tasan 6 kk. Aloitettiin nyt viime tiistaina, yks päivä pelkkää perunaa ä-maitoon sotkettuna, ei uponnut. Sitten heti seur.päivänä sitä Porkkana-peruna Pilttiä, hyvin upposi. Ollaan siis syöty sitä nyt *hmm* 5 päivää. Pari päivää lusikoin muutaman lusikallisen, nyt annan syödä niin paljon kuin jaksaa. Eli se on noin 1/3 purkillista. Eilen (4 vrk peruna-porkkanaa takana) maisteltiin persikkaa. Aion ottaa makuja reippaassa tahdissa, noin 4 vrk välein. Koska ikää on jo se puoli vuotta (melkein) ja ei allergiataustaa. Luin jostain että tällä iällä aloittaessa pitäisi ottaa maku/ryhmä ja sitten uudet maut joka ryhmästä, kun on yksi maku kustakin maisteltu. Eli nyt on 2 kasvismakua, 1 hedelmä. Seuraavaksi pitäisi siis vilja ja sitten liha ja sitten vasta ottaa seuraava kasvismaku? No, en ota niin kirjaimellisesti, vaan luultavasti otan vielä maissin tai parsakaalen ja yhden hedelmän (mango) ja sitten puurot kehiin. Tavoitteena että maisteltaisiin kaurapuuroa jo viikon päästä. Eli reippaassa tahdissa olen ajatellut edetä, 4 päivänä välein uusi maku, pari päivää muutama teelusikallinen ja sitten sen verran kuin uppoaa. Näin niin kauan jos ei tule mitään takapakkeja, eli mahavaivaa tai iho ym. oireita. Vielä ei ainakaan ole tullut.

[b]Gallup[/b]: minkäslaisia syöttötuoleja teillä on ja oletteko tyytyväisiä? Me ostettiin mummolaan se Ikean valkoinen Antilop-tuoli tarjottimineen ja puhallettavine pehmusteineen, mutta ei olla vielä saatu sitä sinne vietyä. Mutta kas kas, se sointuu niin hyvin meidän keittiön väritykseen ja sisustukseen (sehän se tärkeintä, eikös juu.... ;)) ja Nipsu tykkää istua siinä niin topakasti tai nojailla tarjottimeen, että meinaan ehkä jättää sen itselle ja ostaa mummulaan toisen! Kaavailin ekaks jotain Tripp Trappia, mutta miksi ostaa sellainen kallis jos tuommoinen 10 euron muovituolikin on hyvä käytössä...? Pupinallahan taisi olla sellainen jo ennestään, aiotko ostaa muuta tuolia?

[b]Mansemamma[/b], mulla on mennyt kyllä nyt totaalisesti ohi.... mutta etkös sä ole jo hetken aikaa ollut raskaana...?? Siis eikö sulla ollut jo lask.aika helmikuussa ja teit sen plussan jo kk sitten...? Tai mulla on mennyt kyllä sitten jotain ohi. Milllon sulla nyt sitten on se lask.aika? Hyvä ettei oo sen enempää pahoinvointia, varmaan olisi inhottavaa kun vielä 3 pientä siinä hoidettavana.

[b]Lepe[/b], hyvä että pääsitte turvallisesti perille. Harmi ettei treffit onnistunu, seuraavalla kerralla sitten!!

Jotain piti vielä kommentoida, mutta....pää lyö tyhjää.

Kuinka moni imettävä aikoo välttää noissa kiinteissä maitoa sisältäviä tuotteita? Kun imetetyt vaavelithan ei oo vielä altistuneet maitoproteiinille? Mulla on vähän hämmennystä tämän asian kanssa, välttääkö vai ei....? Luin jostain että varhainen altistus maitoproteiinille ei olisi hyväksi. Allergiamahdollisuuden takia ei tarvisi välttää... Hankala juttu.

Mihin kaikkii ruokiin sotkette ä-maitoa tai korviketta? Itse sekoitin vaan pari ekaa päivää lypsettyä, mutta esim. tuota persikkaa annoin suoraan. Aattelin sitten puuroon sekoittaa ä-maitoa, ainakin aluksi. Ja sekoitatteko uuteen makuun aina jotain vanhaa tuttua, ainakin Cec taisi tehdä niin? Lämmitättekö soseet aina, hedelmätkin?

Mutta nyt ruuanlaittoon. Nipsu saa pari lusikkaa (tl) persikkaa, aamulla sai lounaaksi 1/3 prk porkkana-perunaa. Ai niin *kop kop* meilläkin nukuttiin pinniksessä 04 asti, jee!! Mies laittoi tutin 02 aikaan kun kitisi ja jatkoi samantein unia. Pitäisi itsekin koittaa eikä heti nostaa tissille. Muuten kyllä kiitän ja kumarran, kun neiti nukkuu aina tuonne 9-10 asti nukkumaanmenoajasta riippumatta.

Sinda & Nipsu 22.1.

Vierailija
33/42 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinda:Juu,olin plussannu aikasemminkin,mut meni kesken ja nyt sitte plussasin taas ja toivon että pysyy loppuun asti mukana:)

Tänää on meijän merkkipäivä kun tulee 4v yhteiseloa täyteen:)

huomenna on sitte se muuttopäivä,saas nähä miten pitkään päivä venyy ja miten tytöt viihtyy..

mansemamma ja Jasmin 10.01.07

Vierailija
34/42 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskettuaika on vauvalaskurin mukaan 9.maaliskuuta mut varmasti muuttuu koska mulla on heitelly kieetopäivät 21 päivästä 34 päivään..

Vierailija
35/42 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kun olin alkamassa kirjottaan niin herrat kotiutuivat telttaretkeltä, no lähtivät vielä käymään kaupassa niin ehdin tässä muutaman sanan laittaan.

Onnea sekä voimia muuttoon Mansemamma. Harmi ettei me ehditty sitten näkeen, mutta voihan sitä sopia tapaamista vaikka turkuun. Minnepäin Turkua muutatte, mun sukulaisia asuu siellä, olikohan Runosmäessä?, en muista varmaksi. Sindan tavoin minäkin hetken mietin, että häh, koskas nyt plussasitkaan, kun muistelin, että kerroit joskus kesäkuulla, että oisit uudelleen raskaana sen km:n jälkeen. Siis oon nyt ymmärtänyt jotain aivan väärin. Toivotaan että pikkuinen pysyy nyt matkassa ja että säästyt enemmiltä pahoinvoinneilta.

Joo mitäs galluppia on ollutkaan, lapsiluvuista ja iästä...no, mä olin 23v. kun sain esikoisen, nyt siis 27v. Syyskuussa 28v. tulee täyteen ja täytyy sanoa, että oon ihan tyytyväinen tähän, että oon saanut kaksi lasta tähän ikään mennessä. Toi 23v. oli ihan hyvä ikä saada ensimmäinen, olin ehtinyt jo yhden ammatin itselleni lukeen ja olin ollut työelämässä ja vakiduunin saanut. En tosin koulutusta vastaavassa työssä mutta kuitenkin. Sekä lisäksi olin ehtinyt koluta baarit niin läpikotaisin, ettei menojalka ole pahemmin vipattanut enää sen koommin. Onnellinen olen näistä kahdesta lapsesta ja nämä riittävät hyvin, mutta aina väliin sitä haaveilee vielä yhdestä. Mies ei ole myötämielinen sen suhteen, mutta eipä me paljoo olla asiasta puhuttukaan. Aina väliin vihjaan, että mulle varmaan iskee kauhee vauvakuume nyt kun lähipiiristä veljeni avovaimoineen saa kohta vauvan ja ystäväni syksyllä. Ja siihen mies aina murahtaa, että nää kaks kyllä riittää hälle. No, aika näyttää.

Nyt en kyllä yhtään muista mistä muusta ollut puhetta, pikkunenkin just heräs ja tarvii mennä laittaan jotain syötävää isommille ukoille.

Ai niin, kukas sitä ehdotteli taannoin tapaamista Jyväskylässä? Ceciliah? Mulle sopii kyllä, koitetaan saada joku porukka kasaan, olisi kiva tavata teitä. Mutta nyt tarvii mennä....

Vierailija
36/42 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä lämmitän kasvis-soseet, hedelmät ja marjat huoneenlämpöisenä. meilläkin olisi tavoitteena puurojen otto kehiin seuraavaksi :) ajattelin sekoittaa omaan maitoon puuron.. tai korvikkeeseen. neuvolassa muuten sanoivat, että otettava joko puuro tai lihat, mutta ei molempia yhteen syssyyn. mikäköhän juttu se nyt sitten oli? enpä kyselly mitään, kun ajattelin ettei meitä kosketa vielä..

tyttönen möyrii lattialla ja hyvin beba nousee ;) katsoo tv.tä ja nakertaa puruleluaan, ihanan näköinen pakkaus!

Vierailija
37/42 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa!

Ensin kiitokset treffiseurasta Montulle ja Pinukselle, sekä tietty vauvoille:)

Jestas sentään mimmosta härdelliä on kolme viimeistä viikkoa ollut

tän muuton ja remontin kanssa. Onneksi keittiä alkaa olla kohta jo valmis. Ei ole yhtään kivaa olla ilman;) Ja varsinkin kun on kaksi pientä lasta. Tavaratkin on osittain vielä purkamatta, purkaminen on aika hidasta kun mies tekee remppaa ja mie tietty hoidan lapset..

Jos yrittäis edes joihinkin gallupeihin vastailla..

Syöttötuoli: Meillä on esikolla Tripp Trapp. Ja on hintansa arvoinen. Kaunis katsella (en yhtään tykkää muovista tuoleista) ja hyvä käyttää. Ja menee kauan. Se kannattaa huomioida kun syöttötuolia hankkii (Sindako oli hankkimassa), että lapsi tarvitsee tuolia itseasiassa vielä aika kauan vauva-ajan jälkeenkin. Ei ainakaan meidän tyttö (kohta 3v.) vieläkään ihan kunnolla ylety syömään tavallisessa tuolissa istuessaan. Eli hyvin todennäköisesti ollaan kohta ostamassa toista Tripp Trappia. Niitä on myynnissä huuto.netissäkin ja jälleenmyynti arvokin on aika hyvä.

PäivärytmiG: Meidän poitsu on aika rytmillinen tapaus. Aamulla syö 6-7 välillä. Jos lähempänä kuutta niin nukkuu yleensä n.klo 7:30 asti. Jos taas lähempänä klo7 niin saattaa aloittaa aamun siitä. Ekat päikkärit alkaa n. klo 9:30-10:30 aikaan ja ulkona jos nukkuu kestävät n. 1/2h. Toisille unille menee klo 12-13 aikaan ja nukkuu klo 15-16 yleensä. Jos nukkuu lähemmäs neljään niin sitten ei nuku ennen yöunille menoa enää. Yöunille menee klo 20 aikaan ja nukkuu sitten ilman tissittelyä tuonne klo 6-7 asti. Päivät suvuvat hyvin pitkälle tämän saman kaavan mukaan.

Poika syö kolme kiinteää ruokaa päivässä: lounaaksi kasvissosetta, päivällinen hedelmäsosetta ja iltapuuron.

Ruuista: Lämmitän kasvissoseet mutten hedelmä. Korvikemaitoa en laita ruokiin. Nyt annan olikohan se Nestlen veteen sekoitettavaa kaurapuuroa ja kohta siitä siirrytään ihan tavan puurohiutaleihin, jotka voi tehdä veteen. Lihoja aletaan kokeilemaan vähän ajan päästä, poitsu täyttää 20.päivä 6kk.

Muuten, oletteko aina ruuan päälle juottaneet vettä? Meidän neuvolan ohjevihkosessa niin neuvotaan tekemään, mutten ole kyllä tehnyt. Tuntuu vähän hassulta, kun kuitenkin annan sitten vielä maitoa päälle..

Nyt syömään, lapset nukkuu, yes!

tikru

Nyt iltapalalle,

Vierailija
38/42 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria: Miten meni polttarit? KERRO KERRO KERRO!!

Tikru: Annan vettä ruuan päätteeksi. Ihan siksi, että huuhtoo hampaat. Hampaitten takia kai se vesi pitäis tarjota ruokailun lopuksi.. Mutta saatan kyllä olla ihan väärässäkin hmm?

Nyt kuuluu taas sängystä ähinää. Mä en jaksa näitä jatkuvia heräilyjä :(

/A ja Hannes 19.1

Vierailija
39/42 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, aika kiitää hurjaaaa vauhtia! Lukea oon taas yrittäny, mut kirjottamaan pääsy on ollunna aivan mahdotonta.

Nyt on toivottavasti sairastelut sairastettu vähäks aikaa. Vasemman silmän iriitti on vihdoin parantunut, jo 3 viikkoa kiusannut flunssa alkaa olla takanapäin ja... Kääks tyttö tietenkin heräs heti!!!!

Joo, mut siis hengissä ollaan ja hyvin voidaan =)

-tau- &rinsessa

Vierailija
40/42 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mennyt tämä päivä ihan sekaisin (kiitos anopin ja appiukon, jotka tulivat ilmoittamatta, tai no ilmoittivat ne vähän ennen tuloaan, ovat olleet lapissa matkailemassa ja kotimatkalla tietysti meidän kautta, ei edes tiedetty heidän olevan siellä), eli pikkuneiti ei ole nukkunut päiväunia juurikaan ja just äsken sain sen valtaisan taistelun jälkeen yöunille (toivottavasti), katsotaan, mitä yö tuo tullessaan..

SyöttötuoliG: meillä on sellainen taitettava (70-luvulta) puinen, josta saa siis sen matalan pöydän ja istuimen tai sit syöttötuolin pöydän ääreen.. Lisäksi meillä on sellainen pöytään kiinnitettävä (joka tällä hetkellä käytössä). Esikoisella käytettiin tuota puista ja kakkosella tuota pöytäänkiinnitettyä enemmänkin ja poitsu (eli kakkonen) oli muistaakseni jotain vajaa 2v kun luovuimme kokonaan syöttötuolista hänen osaltaan, eli mä en henkilökohtaisesti olis kovin paljon valmis sijoittamaan syöttötuoliin, tosin TrippTrapp taitaa olla tosi pitkäikäinen, en ole tutustunut sen tarkemmin...

Mä käytän kyllä nyt maitopohjaista äm-korviketta noihin kiinteisiin, en jaksa pumpata (laiska) ja kun olen menossa töihin kuitenkin ennen kuin neiti täyttää 1v, niin noita pitäisi sit juoda kuitenkin =) Ja puuroon sitä sotken ja kasvis-(ja liha)soseita sillä notkeutan myös, mutta en hedelmä- enkä marjasoseita, mutta näissäkin on varmaan niin monta käytäntöä kuin äitiäkin ;)

Mutta nyt lyö pää aika tyhjää, muistin ehkä pari näistä uusimmista gallupeista, taisi olla kaikki Sindan, mutta hyvä muisti, mutta niin lyhyt :) Imetysdementia vaivaa edelleen..

Mistä tulikin mieleeni toinen imetyksen aikainen ongelma, vieläkö teillä muilla lähtee paljon hiuksia?? Mulla tälle ei loppua näy, leikkasin jo hiuksetkin lyhyemmiksi, ettei noi irtoavat hiukset olisi niin suuri riesa, mutta kyllä niitä edelleen lähtee ja paljon..

Nyt iltapalalle ja jos vaikka kohta itsekin nukkumaan.

-äitiliini78 ja pikkuneiti 5.1.