Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäköhän tolle Piialla tapahtui?

Vierailija
12.07.2007 |

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


se äiti vielä elossa? Tai se silloin 14v. veli? Kauheat tunnontuskat varmaan, kun riitelyn takia tyttö lähti...

Vierailija
22/49 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiritsi jotenkin se, kun isä pariin otteeseen oikein korosti sitä miten hänen mielestään Piia oli todella viehättävä tyttö, joka varmasti kääntää miesten katseet tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran: Pia oli JEHOVA, ei lesta. Hänen isänsä oli " harras" uskovainen, hänen äitinsä oli ollut luterilainen, mutta vaihtanut uskontokuntaa tavattuaan miehensä, siis Piian isän. Piiaa ei oltu vielä kastettu seurakunnan jäseneksi, mutta hän kauppasi ovelta ovelle noita lehtiä ja vietti muutenkin aikaa seurakunnan parissa.

Vierailija
24/49 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeasti, jos sitä Piiaa ei muka kukaan ole missään nähnyt... niin pieni pitäjä, että ikkunaverhot heiluu aina, jos joku käveleekin ohi. Ja vaikka pimeää olisikin, niin yleensä aina joku edes on nähnyt jotain ! Ja kun se katoamisilmoitus on tehty vasta ma aamulla, niin olisi omaisillakin ollut runsaasti aikaa hävittää ruumis johonkin...

Vierailija
25/49 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Vielä kerran: Pia oli JEHOVA, ei lesta. Hänen isänsä oli " harras" uskovainen, hänen äitinsä oli ollut luterilainen, mutta vaihtanut uskontokuntaa tavattuaan miehensä, siis Piian isän. Piiaa ei oltu vielä kastettu seurakunnan jäseneksi, mutta hän kauppasi ovelta ovelle noita lehtiä ja vietti muutenkin aikaa seurakunnan parissa.

Vierailija
26/49 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan noita nähty ennenkin, että " harras uskovainen" voikin tehdä mitä karmivampia tekoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/49 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli viileä kuin viilipytty, puhui hitaasti ja istui ihan paikoillaan, kun puhui katoamisesta ja kaikesta Piian liittyvästä. Jo alkoi kädet puhua ja kroppa liikehtiä, kun tuli puheeksi poliisin tutkineen myös lähisuvun osuutta asiaan. Ihan kuin se itseensä kohdistunut tutkinta olisi koskettanut eniten (vai suojeliko poikaansa? tai sitä sukulaismiestä?)

Vierailija
28/49 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sanottu että olisivat syyttömiä, vaan että heidän osuuttaan on tutkittu... mutta mitään varmaa ei ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/49 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä se olisi aivan mahdollista että he olisivat tehneet jotain, aikaa olisi ollut viedä ruumis jonnekin ja " keksiä" mitä tapahtui.

Vierailija
30/49 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi perse sitä ohjelmaa.



Se Börje ja pöpelikkö -juttu tapahtui toukokuussa LUOKKARETKELLÄ MAARIANHAMINASSA. Sillä oo mitään tekemistä tän homman kanssa.



Silloin liftattiin ihan yleisesti ja kyl tytöt aina kyydin sai. Mun teoriani on, että Piia liftasi ja joku täysin tuntematon otti sen kyytiin ja vei vaikka Venäjälle,tai mikä Neuvostoliitto se sillon vielä oli ,asti.



Myös se, että Piikkiö on Turun ja Paimion välissä. No niin on, mutta se tie oli silloin myös ainoa reitti Turusta Helsinkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/49 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

www. yle. fi/kadonneet/osa10_i. html

Vierailija
32/49 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias teinityttö lähtee illanviettoon ja katoaa



Piia Ristikankare on ollut kadoksissa pian 20 vuotta. Nuoren tytön katoamisesta on liikkunut valtavasti huhuja ja legendoja, etenkin Piian kotipaikkakunnalla Piikkiössä. Kadonneet-ohjelmasarjan juontaja Markku Hyvönen vertaa Piian tapausta Suomen tunnetuimpaan ratkaisemattomaan henkirikokseen eli Kyllikki Saaren tapaukseen. Molemmat katoamiset ovat yhä selvittämättä ja molemmat tytöt olivat nuoria ja uskovaisia.



Piia oli yksinhuoltajaisän vanhin lapsi. Katoamisiltana perjantaina 7. lokakuuta vuonna 1988 perhe oli kotona; lapset katsoivat televisiota ja isä saunoi appiukkonsa kanssa. Pian ja hänen 14-vuotiaan veljensä Teijon välille syntyi riita ja Piia lähti ulos. Isä luuli, että Piia oli lähtenyt kaverinsa luo Paimioon, mutta sinne Piia ei koskaan saapunut. Maanantaina isä tekee katoamisilmoituksen poliisille.



Piia Ristikankareen vanhemmat olivat eronneet pari vuotta aiemmin Piian äidin voimakkaan alkoholinkäytön takia. Perhe oli uskovainen ja kävi aktiivisesti Jehovantodistajien kokouksissa. Pienellä paikkakunnalla Piia kiusattiin hänen taustansa takia. Piia oli kuitenkin aloittanut syksyllä opiskelun Turussa ja saanut uusia kavereita. Hänen ei uskota tehneen itsemurhaa, mutta mitä hänelle tapahtui? Nuorisotalolla oli perjantaina disko, mutta kukaan ei muista nähneensä siellä Piiaa. Myös perhe on ollut epäilyksen alla, kuten aina tällaisissa tapauksissa. Todennäköistä on, että Piia nousi auton kyytiin Piikkiössä. Ottiko hänet kyytiin joku tuttu vai tuntematon, sitä ei tiedetä.



Pari vuotta sitten poliisi sai vihjekirjeen, jonka ansiosta Piia Ristikankareen tapauksen tutkinta on saanut uusia käänteitä. Joku on selvästi omantunnontuskissa ja tietää Piian katoamisesta. Joko tapaus nyt selviää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/49 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Voi perse sitä ohjelmaa.

Se Börje ja pöpelikkö -juttu tapahtui toukokuussa LUOKKARETKELLÄ MAARIANHAMINASSA. Sillä oo mitään tekemistä tän homman kanssa.

Silloin liftattiin ihan yleisesti ja kyl tytöt aina kyydin sai. Mun teoriani on, että Piia liftasi ja joku täysin tuntematon otti sen kyytiin ja vei vaikka Venäjälle,tai mikä Neuvostoliitto se sillon vielä oli ,asti.

Myös se, että Piikkiö on Turun ja Paimion välissä. No niin on, mutta se tie oli silloin myös ainoa reitti Turusta Helsinkiin.

Vierailija
34/49 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummaa kyllä tunsin.



47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/49 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätodennäköistä kuitenkin. Miksei muuten kukaan " näkijä" näe, mihin kadonneet ovat joutuneet?

Vierailija
36/49 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat keskustella lisää asiasta niin esim. www. murha. info

ja sielä kadonneet on Piiasta ketju.

Vierailija
37/49 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hrrr, alkoi oikein puistattaa...

Niinpä, sinäpä se kysymyksen heitit!

Vierailija
38/49 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Pia-surmat oli molemmat Pohjanmaalla eli aika kaukana Piikkiöstä.

Vierailija
39/49 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //fi. wikipedia. org/wiki/Pia-surmat

Vierailija
40/49 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä myös sanotaan, että kukaan ei ole nähnyt Piiaa tuona iltana, koska hän sai kyydin niin nopeasti. Eli hän " joutui" olemaan tien varressa ainoastaan pari minuuttia.