Mitäköhän tolle Piialla tapahtui?
Kommentit (49)
häiritsi jotenkin se, kun isä pariin otteeseen oikein korosti sitä miten hänen mielestään Piia oli todella viehättävä tyttö, joka varmasti kääntää miesten katseet tms.
Vielä kerran: Pia oli JEHOVA, ei lesta. Hänen isänsä oli " harras" uskovainen, hänen äitinsä oli ollut luterilainen, mutta vaihtanut uskontokuntaa tavattuaan miehensä, siis Piian isän. Piiaa ei oltu vielä kastettu seurakunnan jäseneksi, mutta hän kauppasi ovelta ovelle noita lehtiä ja vietti muutenkin aikaa seurakunnan parissa.
ihan oikeasti, jos sitä Piiaa ei muka kukaan ole missään nähnyt... niin pieni pitäjä, että ikkunaverhot heiluu aina, jos joku käveleekin ohi. Ja vaikka pimeää olisikin, niin yleensä aina joku edes on nähnyt jotain ! Ja kun se katoamisilmoitus on tehty vasta ma aamulla, niin olisi omaisillakin ollut runsaasti aikaa hävittää ruumis johonkin...
Vierailija:
Vielä kerran: Pia oli JEHOVA, ei lesta. Hänen isänsä oli " harras" uskovainen, hänen äitinsä oli ollut luterilainen, mutta vaihtanut uskontokuntaa tavattuaan miehensä, siis Piian isän. Piiaa ei oltu vielä kastettu seurakunnan jäseneksi, mutta hän kauppasi ovelta ovelle noita lehtiä ja vietti muutenkin aikaa seurakunnan parissa.
onhan noita nähty ennenkin, että " harras uskovainen" voikin tehdä mitä karmivampia tekoja.
Isä oli viileä kuin viilipytty, puhui hitaasti ja istui ihan paikoillaan, kun puhui katoamisesta ja kaikesta Piian liittyvästä. Jo alkoi kädet puhua ja kroppa liikehtiä, kun tuli puheeksi poliisin tutkineen myös lähisuvun osuutta asiaan. Ihan kuin se itseensä kohdistunut tutkinta olisi koskettanut eniten (vai suojeliko poikaansa? tai sitä sukulaismiestä?)
ei sanottu että olisivat syyttömiä, vaan että heidän osuuttaan on tutkittu... mutta mitään varmaa ei ole
mutta kyllä se olisi aivan mahdollista että he olisivat tehneet jotain, aikaa olisi ollut viedä ruumis jonnekin ja " keksiä" mitä tapahtui.
Voi perse sitä ohjelmaa.
Se Börje ja pöpelikkö -juttu tapahtui toukokuussa LUOKKARETKELLÄ MAARIANHAMINASSA. Sillä oo mitään tekemistä tän homman kanssa.
Silloin liftattiin ihan yleisesti ja kyl tytöt aina kyydin sai. Mun teoriani on, että Piia liftasi ja joku täysin tuntematon otti sen kyytiin ja vei vaikka Venäjälle,tai mikä Neuvostoliitto se sillon vielä oli ,asti.
Myös se, että Piikkiö on Turun ja Paimion välissä. No niin on, mutta se tie oli silloin myös ainoa reitti Turusta Helsinkiin.
www. yle. fi/kadonneet/osa10_i. html
15-vuotias teinityttö lähtee illanviettoon ja katoaa
Piia Ristikankare on ollut kadoksissa pian 20 vuotta. Nuoren tytön katoamisesta on liikkunut valtavasti huhuja ja legendoja, etenkin Piian kotipaikkakunnalla Piikkiössä. Kadonneet-ohjelmasarjan juontaja Markku Hyvönen vertaa Piian tapausta Suomen tunnetuimpaan ratkaisemattomaan henkirikokseen eli Kyllikki Saaren tapaukseen. Molemmat katoamiset ovat yhä selvittämättä ja molemmat tytöt olivat nuoria ja uskovaisia.
Piia oli yksinhuoltajaisän vanhin lapsi. Katoamisiltana perjantaina 7. lokakuuta vuonna 1988 perhe oli kotona; lapset katsoivat televisiota ja isä saunoi appiukkonsa kanssa. Pian ja hänen 14-vuotiaan veljensä Teijon välille syntyi riita ja Piia lähti ulos. Isä luuli, että Piia oli lähtenyt kaverinsa luo Paimioon, mutta sinne Piia ei koskaan saapunut. Maanantaina isä tekee katoamisilmoituksen poliisille.
Piia Ristikankareen vanhemmat olivat eronneet pari vuotta aiemmin Piian äidin voimakkaan alkoholinkäytön takia. Perhe oli uskovainen ja kävi aktiivisesti Jehovantodistajien kokouksissa. Pienellä paikkakunnalla Piia kiusattiin hänen taustansa takia. Piia oli kuitenkin aloittanut syksyllä opiskelun Turussa ja saanut uusia kavereita. Hänen ei uskota tehneen itsemurhaa, mutta mitä hänelle tapahtui? Nuorisotalolla oli perjantaina disko, mutta kukaan ei muista nähneensä siellä Piiaa. Myös perhe on ollut epäilyksen alla, kuten aina tällaisissa tapauksissa. Todennäköistä on, että Piia nousi auton kyytiin Piikkiössä. Ottiko hänet kyytiin joku tuttu vai tuntematon, sitä ei tiedetä.
Pari vuotta sitten poliisi sai vihjekirjeen, jonka ansiosta Piia Ristikankareen tapauksen tutkinta on saanut uusia käänteitä. Joku on selvästi omantunnontuskissa ja tietää Piian katoamisesta. Joko tapaus nyt selviää?
Vierailija:
Voi perse sitä ohjelmaa.Se Börje ja pöpelikkö -juttu tapahtui toukokuussa LUOKKARETKELLÄ MAARIANHAMINASSA. Sillä oo mitään tekemistä tän homman kanssa.
Silloin liftattiin ihan yleisesti ja kyl tytöt aina kyydin sai. Mun teoriani on, että Piia liftasi ja joku täysin tuntematon otti sen kyytiin ja vei vaikka Venäjälle,tai mikä Neuvostoliitto se sillon vielä oli ,asti.
Myös se, että Piikkiö on Turun ja Paimion välissä. No niin on, mutta se tie oli silloin myös ainoa reitti Turusta Helsinkiin.
Epätodennäköistä kuitenkin. Miksei muuten kukaan " näkijä" näe, mihin kadonneet ovat joutuneet?
jos haluat keskustella lisää asiasta niin esim. www. murha. info
ja sielä kadonneet on Piiasta ketju.
Hrrr, alkoi oikein puistattaa...
Niinpä, sinäpä se kysymyksen heitit!
Ja Pia-surmat oli molemmat Pohjanmaalla eli aika kaukana Piikkiöstä.
http: //fi. wikipedia. org/wiki/Pia-surmat
Siellä myös sanotaan, että kukaan ei ole nähnyt Piiaa tuona iltana, koska hän sai kyydin niin nopeasti. Eli hän " joutui" olemaan tien varressa ainoastaan pari minuuttia.
Vierailija: