Olen kateellinen hesalaisille :(
Olisi niin ihanaa asua Hesassa. Ärsyttää olla " landelta" . Siellä on paljon enemmän kauppoja ja tekemistä ja ihmiset niin hienoja. Vaikka siellä on kalliimpaa, niin ois ihanaa sanoa olevansa Hesalainen!
Kommentit (84)
kaikki asuu kuitenkin monen kilsan päässä toisistaan.
omakotitalo, iso piha jne. Mutta Helsingissä on tosiaan mahtava muuten asua lapsien kanssa. Tekemistä riittää vaikka kuinka, joka paikassa on hienoja leikkipuistoja ja kulttuuritarjontaa löytyy myös lapsiperheille yllin kyllin. Täällä nökötetään lähinnä omalla pihallamme ja käydään kerran viikossa ruokakaupassa ja ehkä kirjastossa. Onneksi omakotitalossa riittää paljon hommaa vapaa-ajalla... tulisin muuten varmastikin hulluksi. Ja minä olen sentään pikkukaupungin kasvatteja, asuin Helsingissä vain 13 vuotta. No ehkä eläkepäivillä myydään talo ja muutetaan takaisin Helsinkiin.
muuta sitten johonkin lähiöön.. mua ei saisi täältä landelta helsinkiin vaikka tarjottaisiin huipputyötä, luksuslukaalia jne...
Kyllä maalla onmukavaa.
Asutaan jo nyt lähiössä, pikkukaupungissa, sama se olisi asua lähiössä Hesassa.
Mua ei sais mihinkään maalle asumaan edes kilon paloina, tekemään mitä???? Joo metsää ja avaruutta ja tilaa hengittää. Paskat, sanon minä! Helsingissä kun menen vaikkapa meren ääreen (tai MONEEN muuhun paikkaan), niin silloin sitä tilaa vasta onkin. Puhumattakaan että ympärillä ja lähellä on KAIKKI. Jolla tarjoitan vaikkapa kulttuuritarjontaa, kauppoja, maan parasta sairaanhoitoa, ihan mitä vaan. Kyllä Helsinki on Suomen ainoa kunnon kaupunki.
Jos täällä sanoisi, että haluaisi muutta hesaan, niin saisi vain pahoja katseita ja haukuttaisiin ylimieliseksi :(
Ap
Me käytiin just eilen iltakävelyllä perheen kanssa Seurasaaressa ja mentiin sen jälkeen keskustaan ravintolaan syömään. Ja käveltiin vielä vähän Punavuoressa ja Kampissa.
Ja sitten autoon, ajo kotiin naapurikaupunkiin. Oma sauna päälle ja sillei!
Olen kyllä niin onnellinen, että en asu enää Helsingissä (pieni & vanha asunto) vaan ihan siinä lähistöllä.
Ärsyttää kun jengi aina vetoaa siihen, että maaseudulla on luontoa mitä kaupungissa ei ole.
No on sitä luontoa Helsingissäkin, tuo meri tuossa vieressä kaikkine saarineen!
tarvii kulttuuri tarjontaa? ja normaalit landen ruokakaupat riittää tyydyttämään normaalin maidon, leivän ja lihan tarpeen. Tietty jos on himo shoppaaja niin kivahan se on että on paljon paikkoja mihin rahansa tunkee.
Missä välissä tässä enää ehtii jotain kulttuuritarjontaa nauttimaan, kun on perhe? Sama se olisi hotlaan tulla yöksi tänne ja nauttia elostaan, kun nytkin joutuu lapsenvahdin hommaamaan, jos jonnekin haluaa. Ja mistä täältä saisi n. 1000-2000 neliön tontin edes jollain tavalla inhimillisellä hinnalla?
Jos löytäisimme molemmat vastaavat työpaikat kuin nyt, niin lähtisimme hippulat vinkuen hitoille täältä.
nimim. lande sielultaan ja ylpeä siitä
Noista ap:n mainitsemista " hienoista ihmisistä" sen verran, että kyllä täällä suurin osa on ihan tavallisia pulliaisia. Asun n.7km keskustasta ja kun kotiovesta lähtee ulos niin tuulipukuja tulee vastaan.
Tuonne kaupungin ytimeen mennessä tulee tosin pukeuduttua itsekin vähän paremmin. Mutta harvoin mulla tulee tarvetta mennä sinne asti, kun palvelut saa lähempääkin. Kesällä keskusta taas houkuttelee ihan piknik-mielessä.
Hyvä puoli tässä on just se, että asunnot on halvempia, täältä saa oman pihan ja merinäköalan ilman jättimäistä asuntolainaa ja silti voi nauttia Helsingin palveluista ja tarjonnasta. :)
" hesalainen" : :D Kukaan täällä ei käytä tollasta sanaa. Asutaan joko Helsingissä, stadissa, munkassa, larussa yms. tai ollaan stadilaisia ;)
Haluatko oikeasti asua lähiössä " hesassa" ?
-pakolaisten naapurina
-juoppojen ja muuten syrjäytyneitten naapurina
-köyhien naapurina
-lapsia ei uskaltaisi päästää yksin ulos
-et uskaltaisi itsekään liikkua pimeällä ulkona
-olisi kiva kuunnella naapureitten elämää seinän läpi
ja kaikki tämä siksi että voisit sanoa asuvasi Helsingissä????
Ei siinä ole mitään hienoa.
Meidän naapurissa ei asu yhtään pakolaista, juoppoa tai köyhää ja lapset leikkii naapurin lapsien kanssa jotkuvasti keskenään meidän turvallisella pihalla, jossa ei liiku autoja. Minä tulen kyllä kaikista työvuoroista ihan turvallisesti julkisilla kotiin ja naapureiden äänet ei kuulu Helsingin kerrostaloissa yhtään sen enempää kuin muiden kaupunkien kerrostaloissa. Ihan tavallisella alueella me Helsingissä asutaan sitä paitsi, ei missään hienostokaupunginosassa.
Helsingissä tosiaan riittää luontoa vaikka millä mitalla, niin keskustan puistoissa kuin rannikon saarissa ja eri asuinalueiden metsissä / puistoissa / luonnonsuojelualueissa. Ne ulkopaikkakuntalaiset, jotka luulee että Helsingissä eletään jossain betonilähiössä, ei ole käyneet Stockaa ja rautatieasemaa (tai kenties Pasilaa) pidemmällä.
Mitä taas tulee maaseudun ulkoilutarjontaan, se on usein huonompaa - on kyllä metsiä mutta kukas nyt kulkee hoitamattomassa, pimeässä metsässä jonne pääsee mukavasti autotien laitaa kulkien...
köyhiäkin melkein joka paikassa, ei ehkä Kaivarissa
minä en uskaltaisi päästää lasta yksin ulos maaseudulla.
joku ajaisi kännissä traktorilla päälle sillä navettapolulla kumminkin
Vierailija:
Haluatko oikeasti asua lähiössä " hesassa" ?
-pakolaisten naapurina
-juoppojen ja muuten syrjäytyneitten naapurina
-köyhien naapurina
-lapsia ei uskaltaisi päästää yksin ulos
-et uskaltaisi itsekään liikkua pimeällä ulkona
-olisi kiva kuunnella naapureitten elämää seinän läpija kaikki tämä siksi että voisit sanoa asuvasi Helsingissä????
Ei siinä ole mitään hienoa.
Olis ihana muuttaa jonnekin muualle, vaikka ihan landelle.
Mutta mutta... lapsen molemmat mummolat, kaikki sedät, tädit, enot ja serkut, kaikki ystävät on täällä... Kehen enää missään landella tutustuisin ja mihin saisin lapsen tarvittaessa hoitoon?
Ja täällähän suurin osa työpaikoistakin on. Plääh.