Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kateellinen hesalaisille :(

Vierailija
11.07.2007 |

Olisi niin ihanaa asua Hesassa. Ärsyttää olla " landelta" . Siellä on paljon enemmän kauppoja ja tekemistä ja ihmiset niin hienoja. Vaikka siellä on kalliimpaa, niin ois ihanaa sanoa olevansa Hesalainen!

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mistään ei saa mitään, silkkaa joutoroinaa hyllyt täynnä! Vaatteitakaan ei ole sen paremmin tarjolla.

Vierailija
2/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin onnellinen Helsingissä, kaikkea mukavaa on yllinkyllin :)

Vierailija:

Olisi niin ihanaa asua Hesassa. Ärsyttää olla " landelta" . Siellä on paljon enemmän kauppoja ja tekemistä ja ihmiset niin hienoja. Vaikka siellä on kalliimpaa, niin ois ihanaa sanoa olevansa Hesalainen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei voi muuttaa työn takia, sanoin jo!

Ap

Vierailija
4/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Tampere, yksi Suomen suurimmista kaupungeista, on lähinnä vitsi!

Kävimme muuten Hangossa viime viikonloppuna ja olin suorastaan järkyttynyt, kun kaikki kaupat olivat kiinni! Siis lauantaina! Keskellä päivää! Tuppuistakin tuppuisempi kylä, jossa ei edes kaupat auki normaaliin aikaan, niin mitä ihmettä siellä tehdään?

Olen NIIN onnellinen, että meillä on kaiken maailman kaupat ja kauppakeskukset lähellä, jotka ovat auki aamusta iltaan ja nyt vieläpä sunnuntaisinkin. Ihanaa!

Vierailija
5/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan riittävästi sitä on täälläkin, mutta jos kaipaa VIELÄ ENEMMÄN.

Ja tosiaan illan tullen voi tulla omaan kotiin, isolle pihalle, omakotitaloon, saunomaan, kuuntelemaan linnun laulua ja

ENNEN KAIKKEA ANTAMAAN KORVILLE RAUHAAAAA kaiken sen meluisan päivän jälkeen hesassa! :)

Vierailija
6/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on töitä jossain periferiassa. Mä haluaisin kans. Jonnekin ihan totaaliseen korpeen. Lähin naapuri muutaman kilsan päässä.

Vierailija
7/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

metsän siimeksessä susien keskellä. Murhamiehetkin vain vaanivat ulkopuolella odottaen sopivaa hetkeä. Ja hetkihän on aina sopiva, kun ei niitä naapureitakaan häiriönä ole.

Siellä sitten kudot ylhässä yksinäisyydessäsi sukkaa naapureita ja elämää ympärillesi kaivaten.

Ja landellahan niitä juoppoja vasta onkin. Kun ei sillä muuta tekemistä ole, kun ei ole edes niitä kauppoja, joissa shoppailla.

Siellä sitten saa pelätä kylätien varressa tukehtuvansa ohiajavien autojen nostattamaan pölyyn. Ja auta armias, kun naapurin Kale ajaa kännissä traktorillaan vastaan! Se on henki pois kertalaakista.

Lapsiraukat samoilee yksin pimeissä metsissä. Ympärillä pelottavia järviä.

-------------------------------

Mutta oikeasti. Minusta on todella noloa edes haukkua köyhiä! Ovatko köyhät naapurit joku suurikin kirous?

Juopoilla on ihan omat asutuksensa stadissa, joten ei heitä naapureina juuri missään näe.

Ja eihän täällä edes ole pimeää koskaan! Aina on katuvalot päällä. Ja ei tarvitse pelätä, kun on niitä muitakin ihmisiä ympärillä.

Olen oikeasti monesti miettinyt, kävelyä paljon harrastavana, että missä ne maalaiset oikeasti kävelee? Olen useasti nähnyt lapsiakin kävelemässä vaarallisten, vilkkaasti liikennöityjen teiden varsilla, joissa ei ole edes piennarta. Se, jos mikä on pelottavaa!

Meillä on sentään tarjolla upeita (turvallisia ja valaistuja) ulkoilureittejä meren rannalla.

Ihanaa olla stadilainen!

Vierailija:

Haluatko oikeasti asua lähiössä " hesassa" ?

-pakolaisten naapurina

-juoppojen ja muuten syrjäytyneitten naapurina

-köyhien naapurina

-lapsia ei uskaltaisi päästää yksin ulos

-et uskaltaisi itsekään liikkua pimeällä ulkona

-olisi kiva kuunnella naapureitten elämää seinän läpi

ja kaikki tämä siksi että voisit sanoa asuvasi Helsingissä????

Ei siinä ole mitään hienoa.

Vierailija
8/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on muutakin kuin rautatieaseman " kaikilla on kiire" , Lintsin melut ja Jakiksen betonilähiö ->> mutta tuotahan ei kukaan lande tiedä :)

Vierailija:

Aivan riittävästi sitä on täälläkin, mutta jos kaipaa VIELÄ ENEMMÄN.

Ja tosiaan illan tullen voi tulla omaan kotiin, isolle pihalle, omakotitaloon, saunomaan, kuuntelemaan linnun laulua ja

ENNEN KAIKKEA ANTAMAAN KORVILLE RAUHAAAAA kaiken sen meluisan päivän jälkeen hesassa! :)

Vierailija
9/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole paljoa lisätäävää tähän keskusteluun, paitsi se tosiasia että Helsingissä, ja ylipäätään pääkaupunkiseudulla on tosi kiva asua. Itse asun pohjois-Helsingissä upeassa vehreässä lähiössä, jossa on todella hyvät ulkoilumahdollisuudet vieressä. On ILMAISTA futiskenttää, lätkäkaukaloa, ladut alkavat melkein kotiovelta, kesällä voi pelat minigolfia, tennistä...Nämä kaikki (paitsi se golf) siis ilmaisia. Mitä ihmettä siellä maalla edes saa veromarkoillaan? Täällä saa upeita ulkoilualueita, niin lähiöissä, kaupungissa kuin merellä. Jotta älkääs nyt maalaiset niillä umpimetsäryteiköillänne leveilkö, hah!

Vierailija
10/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmatta polvea täällä jo. Mutta minusta termiin stadilainen liittyy vahva työläistausta enkä siksi miellä sitä yleiseksi nimitykseksi. Tai sitten se on sitä, että en ole oikea stadilainen. Olen nimittäin aina asunut sporakiskojen ulkopuolella.

Eikös se ole se todellinen stadin raja, että pitää olla raitiovaunureittien sisäpuolella ja v. 1946 liitettyjä alueita ei lasketa, puhumattakaan uudemmista lähiöistä? Niissä kai asuu ne " hesalaiset" .

t. Onnellinen helsinkiläinen

Vierailija
11/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole nähnyt Helsingissäkään kauppoja, jotka viikonloppuisin olisivat auki iltaan asti. Sunnutaisinkin sulkevat ovensa jo klo 18 - shoppaile siinä sitten!

Siis itse viihdyn Helsingissä, mutta tuo korjaus vain. Ulkomailla on kiva kun kauppaan oikeasti pääsee vaikka keskellä yötä - en tiedä, tuleeko ostoksista kovin järkeviä klo 22 lauantai-iltana, mutta ainakin se on hauskaa vaihtelua =)

Stadilainen - hesalainen - tämä on niin kulunut kiistanaihe, ei jaksa ottaa kantaa.

En muuttaisi maalle - 20 vuotta riitti.

Vierailija:

Joku Tampere, yksi Suomen suurimmista kaupungeista, on lähinnä vitsi!

Kävimme muuten Hangossa viime viikonloppuna ja olin suorastaan järkyttynyt, kun kaikki kaupat olivat kiinni! Siis lauantaina! Keskellä päivää! Tuppuistakin tuppuisempi kylä, jossa ei edes kaupat auki normaaliin aikaan, niin mitä ihmettä siellä tehdään?

Olen NIIN onnellinen, että meillä on kaiken maailman kaupat ja kauppakeskukset lähellä, jotka ovat auki aamusta iltaan ja nyt vieläpä sunnuntaisinkin. Ihanaa!

Vierailija
12/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustassa on tosi monta ruokakauppaa mitkä menee kii vasta klo 22.

Vierailija
13/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esim. Tampereella hädin tuskin 2 isointa kauppaa on auki ysiin, muut sulkevat jo huomattavasti aiemmin. Joten kyllä stadissa niihin verrattuna, saatikaan Hankoon, on ihan kivasti liikkeet auki.

Mutta olet oikeassa - liikkeet saisivat olla pitempäänkin auki! Erityisesti lauantaisin.

Vierailija
14/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut paljon ja asunutkin ulkomailla, ehkä siksi Helsinki tuntuu niin kovin pieneltä ja turvalliselta. Ei tarvitse varmaan sanoa että en edes pidä Turkua ja Tamperetta saati sitä pienempiä paikkoja Suomessa kunnon kaupunkeina. Jokainen joka on asunut ulkomailla pidempään tietää mistä puhun.

Vierailija
15/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lähdetään keskustaan kun ollaan stadiin menossa, Espoon lähiössä asutaan. Jotenkin miellän nämä kolme kaupunkia yhdeksi kokonaisuudeksi . Mutta kun kysytään sanon kyllä niin kuin asia on. Espoo ei ole Helsinkiä, ikävä kyllä...

Vierailija:

joo toi on huvittavaa, kun jotkut sanoo asuvansa Helsingissä, mutta kun kysyy tarkemmin, niin selviääkin että itse asiassa Espoossa tai Vantaalla. Tosi kummallista.

Vierailija
16/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä ne " luonnonsuojelijatkin" varmaan tutustuu luontoon ja toteavat että susia on liian vähän kun niitä ei näy luonnossa.. no ei näy Helsingin puistoissa.... eikä varmaan ole liito-oraviakaan mutta täällä muualla on senkin lentävän rukkasen paskaa niin että livettää...

Ja vielä väittäävät uhanalaiseksi...

Yhtä hyvä käsitys on helsinkiläisillä luonnosta kuin meillä landeilla helsingistä.... pimeä metsä jonne pitää mennä tien reunaa pitkin.... anna mun kaikki kestää!

Vierailija
17/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Helsingissä asutaan - edelleen: Helsinki jatkuu keskustasta kauas ja harva asuu keskustassa.

Vierailija
18/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieti sitten uudestaan... :D Puistojakin on kuulkaa niin monenlaisia, ainakin täällä Kaupungissa.

Ja kiitos päivän nauruista!

Vierailija
19/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sitten eri asia, jos ei olisi näin isoa perhettä!=)

Kesälomilla Helsinkiin siis!

Vierailija
20/84 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta katsoppas sinä minkä verran on täällä Itä-Suomessa, tai kainuussa, tai Lapissa ihan oikeeta luontoo....?

Sieltä löytyy varmasti alueita missä ei ole ihminen vielä talustellut tai jos on niin siitä on vähintää 5 vuotta aikaa...

Että puistot on erikseen ja luonto on sit jotain aivan muuta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän