Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon saatoit tai halusit sijoittaa vauvan tuloon rahaa? Tarkoitan etta mita ihania hankintoja teit, ehka vahan enemman itseasi varten kun vauvaa?

Vierailija
10.07.2007 |

Olen vähän hämmentyneenä seuraillut erästä äitiyhteisöä, jossa vauvaa varten rempataan oma huone, valitaan huonekalut ja interiööri sisustuslehdestä, ostetaan jo vauvallekin designmerkkivaatteita, vaunut on jotain tietty styleä ja hinta 1000 euroa.

Älkää sanoko että olen kateellinen. Olen enemmän hämmästynyt, että näinkö laajasti vauvan tuloon valmistaudutaan nimenomaan materian suhteen.

Me ei olla katsottu tarpeelliseksi hankkia kuin pinnasänky (ihan Citymarketista), vaatteita näköjään aika vähän muihin verrattuna, ja vaunutkin ollaan ajateltu ostaa mahdollisimman edulliset ulkoilussa hyvistä vaunuista. Ollaanko nyt huonoja vanhempia.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun muutettiin, ostin kyllä ihan uudet kalusteet (sellaiset, jotka käyvät vielä vaikka opiskelijaboksiin, en tykkään mistään markettikamasta), remontoin huoneet lastenhuoneiksi ja kyllä meillä on merkkivaatteitakin. Useammat vaunut/rattaat, osa käytettyjä romuja.

Vierailija
22/32 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnasängyt on ostettu, hoitopöytä oli vielä tallella edelliseltä. Sitterit ostimme, koska edellisellä ei sellaista käytetty, mutta nyt taidetaan tarvita, samoin edellisen turvakaukalokin oli jo mennyt kiertoon, joten nekin on nyt ostettu, samoin Oran tuplavaunut. Vaatteita on jonkin verran tallessa edelliseltä, mutta osa niistäkin mennyt jo kiertoon ja kyllähän kahdella yhtä enemmän vaatteita kuluu, joten niitäkin on jo vähän ostettu, tosin enemmän varmasti sitten, kun syntyvät, kun voi olla, että äitiyspakkauksen vaatteet ovat ainakin aluksi tosi isoja. Tuttipulloja ostin juuri tänään tuossa aamulla. Paljon muutakin on varmasti tullut ostettua, mutta kaikkea ei nyt tältä istumalta muista. Sitä en ole laskenut paljonko rahaa on kulunut, mutta varmasti jonkin verran, vaikka mitään erityistä luksusta ei olekaan ostettu, vaan ihan tavallista ja riittävän laadukasta ja käytännöllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sitten kun muutettiin, ostin kyllä ihan uudet kalusteet (sellaiset, jotka käyvät vielä vaikka opiskelijaboksiin, en tykkään mistään markettikamasta), remontoin huoneet lastenhuoneiksi ja kyllä meillä on merkkivaatteitakin. Useammat vaunut/rattaat, osa käytettyjä romuja.

Näitä olen katsellut monessa perheessä missä ensin hankitiin suureen ääneen kalliita huonekaluja jotka menee vauvasta saakka opiskeluboksiin. Ja viimeistään teini-iässä ne eivät enää ole kelvanneet, ja aikakin on ajanut niistä ohi. Jos ei vanhemmat ole sitä ennen niihin olleet kyllästyneet.

Vierailija
24/32 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta itselläni on edelleen sellaisia kalusteita, jotka itse sain aikoinani kotoa.

Jos eivät kelpaa silloin, nehän voi vaikka viedä mökille tai lainata suvussa jollekulle, joka pitää niistä. Meillä myös kiertää huonekalut.

Olennaista on minusta ostaa pitkäikäistä ja monikäyttöistä, mitä ovat kyllä jo ne huonekalut, jotka kestävät jo teini-ikään.

2

Vierailija
25/32 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle rempattiin vaaleanpunainen huone ja ostettiin designhuonekalut. Tilattiin ulkomailta. Pojalle rempatiin huone vaaleansiniseksi. Tietty ostin bugat ja parit laadukaat matkikset. Ostan paljon merkkivaatteita ja ostin jo ihan vauvoillekin. Tuli osteltua paljon turhaa mitä ei sitten edes tarvittu. Periaatteessa ostin melkein kaikkea mitä oli myynnissä. Myös odotusaikana ostin kaikki mamma vaatteet muualta kuin H&M/lindex. Käytin pääasiassa ranskalaisia/italialaisia mamma vaatteita ja tietty odotusalusvaatteet oli antilta. Moni pitää mua varmaan ihan kahjona mutta miksi ei jos ei ole rahasta kiinni. Se oli ja on vaan mulle tärkeää ja tuo mulle hyvän mielen.

Vierailija
26/32 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan noihin lasten tarvikkeisiin uponnut kaikkien kolmen kohdalla yhteensä alle 200e..

Vierailija
27/32 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitimme ensin lapsettomuushoitoihin hieman alle 10 000 euroa. Kun se kauan toivottu lapsi sitten saatiin alulle, niin kyllä meillä myös sijoitettiin tarvikkeisiin. Kun, jotain niin suurta on odottanut niin kauan, niin kyllä halusimme nauttia joka hetkestä täysillä. Jokaisen pienen vaatteen tai vauvatarvikkeen osto oli suuri ja tunnepitoinen asia minulle. Nyt, kun vauvamme on jo taapero ja toinen lapsikin on onnellisesti tulossa, eivät tarvikehankinnat ole enää tärkeitä.

Vierailija
28/32 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten itse säästän rahat esim teini-ikään, kun merkkivaatteet ovat todella tärkeät lapselle. Silloin saakoon ne, jos elämä on siitä kiinni. Vauvan tavarat ovat hankittu halvasti mutta järkevästi, mutta jos rahaa on, miksei sitten nauttisi vauva-ajasta sen puolesta, että voi sisustaa ja ostella kaikkea kaunista kuten edellä yksi kirjoittaja teki.

Vierailija
29/32 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoja varten on rempattu huoneita, on designvaatteita (-asusteita ja -kenkiä), on tiettyjä vaunuja/rattaita, on sisustukset, huippukamat jne...

Meillä on rahaa, olemme miehen kanssa esteetikkoja (ja muotifriikkejä ja sisustusfriikkejä :)) ja lapsille on kaikkea ihanaa kaupoissa (ja itsekin voi tehdä).

Haluan lapsilleni parasta.

Toki tiedostan, et on paljon turhaa mitä ilmankin pärjäis... mutta kun niitä nyt on tarjolla niin miksei käyttäis...

Vierailija
30/32 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olla laskettu, mutta ostettiin yhdet uudet vaunut ja toiset käytettynä. Samoin vaatetta käytettynä, hoitopöytä käytettynä jne...turvaistuimet uutena. Koen, että vauvalle riittää käytetyt hyväkuntoiset tarvikkeet. Rahat säästyvät rahastotilille, enemmän materiaalisilla seikoilla on merkitystä murrosiässä.

Vierailija
31/32 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle siis ostettiin tavarat, käytettyinä pääasiassa, ja asunnon ylimääräinen huone laitettiin tavallaan lastenhuoneeksi. Kun oltiin remonttia tekemässä, niin laitettiin sinne vähän hempeämmät tapetit ja sitten tietysti hoitopöytä yms. Muttei sen enempää ja tepetitkin olivat sellaiset, että käyvät muunkinlaisen sisustuksen kanssa, ei siis mitään nalleja ja pupuja.

Kuopukselle ei ostettu yhtään mitään. Vauvaparalla ei ole edes ammetta, koska haluaisin punaisen tai oranssin, mutten ole vielä löytänyt :)

Kyllä varmaan enemmän laittaisi sisustuksessa ja muutenkin, jos olisi ylimääräistä rahaa. Mutta kun ei ole, niin ei olla pidetty kauheen tärkeänä vauvajuttuihin tai lastenuoneeseen satsaamista.

Vierailija
32/32 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kovin suuria summia kuitenkaan.

Meillä ei ole koskaan ollut pinnasänkyä, hoitopöytää, sitteria, tuttipulloja. . .

Ekat rattaat olivat kummipoikani vanhat, mutta sen jälkeen olemme ostaneet kahdet uudet rattaat.

Eniten rahaa on siis mennyt merkkivaatteisiin, kenkiin ja turhaan hömpötykseen.

Nyt, kun tyttö on 3v, sisustimme hänelle oman huoneen ja siihen tietysti kului rahaa aika paljon. Hänellä on siellä nyt ensimmäinen oma sänky, jonka isä itse hänelle teki. Kaikesta huolimatta hän edelleen nukkuu meidän sängyssä ja leikkii siellä, missä me olemme eli vieläkin olisi loistavasti pärjätty ilman tytön omaa huonetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän