Mihin palkkaan olisit tyytyväinen/ Paljonko on " tarpeeksi" ?
Joskus opiskeluaikana " hanttihommia" tehdessäni unelmoin 2000e palkasta ja ajattelin se olevan paljon. Sain sitten kivan työpaikan ja palkaksi tuon 2000e. Hetken päästä ajattelin, että jos 2300e/kk saisin, olisin tyytyväinen. Nyt tienaan n. 2350e/kk ja taas ovat ajatukset kellahtaneet siihen suuntaan, että 26ooe/kk olisi sopiva....
Nälkä taitaa kasvaa syödessä.
Mihin palkkaan sinä olisit tyytyväinen? Ja millä summalla uskoisit pärjääväsi tarpeeksi hyvin?
Kommentit (27)
4000 ois erinomainen, 5000 riittäisi paremminkin kuin hyvin.
Kauppa- ja valtiotieteitä opiskelen yhtä aikaa.
3
En tekisi töitä alle 3000e nettopalkalla.
Mielestäni se on koulutukseeni ja työhöni nähden aivan liian vähän. Alkaisin olla tyytyväinen 3:lla alkavaan palkkaan.
t. kommunisti, joka uskoo työnarvoteoriaan
nyt tienaan 3100 mutta duuni on mahtavaa ja siihen liittyy paljon vapautta: teen joskus jopa 9-16 päivää, joten en valita
Mulla on akateeminen koulutus ja sitä vastaava työ.
2500 niin laskujen ja elämisen jälkeen jäisi jotain säästöön.
Kaipailen noin 3000 euron palkkaa, mutta ei siihen ihan heti ylletä. Työpaikan vaihto auttaisi ja nostaisi palkan varmaan yli 3000 euroon, mutta itse viihdyn nykyisessä.
Nyt saan 2700 ja se on tällä koulutuksella ja kokemuksella liian vähän. Riittää kyllä elämiseen hyvin, mutta harmittaa, kun tietää muiden saman alan ihmisten tienaavan paljon enemmän.
tuommoisia palkkoja ei suomessa kovin moni tienaa - bruttonahan nuo palkat ovat viittä tonnia ja yli
hiukan vaihtamalla ja tietyistä statuskysymyksistä tinkimällä. Olen tällä hetkellä koulutukseeni nähden alipalkattu.
Minulla vajaat 1500e./kk, ryhmäperhepäivähoitajana, vuorotyö!
tienaa huomattavasti paremmin kuin yliopistolla / julkisen sektorin palveluksessa.
Olemme miehen kanssa lapsettomia, mies tienaa hiukan minua enemmän, rahaa emme kuluta mahdottomasti, joten oikein hyvin menee.
Suomalaisen keskipalkka on n. 2600 euroa. Tässäkään ketjussa suurin osa ei uskalla toivoa enempää.
Yksityisellä puolella miesten keskipalkka on Suomessa yli 3000 euroa. Siis normaali palkka. Moni mies saa paaaaaaljon enemmän. Ja täällä unelmoidaan jos saataisiin edes 2000...
12, on se ahneutta. Työnantajalle 2000 euron bruttopalkka maksaa 3000 euroa.
Vierailija:
En tekisi töitä alle 3000e nettopalkalla.
t. työtön kotiäiti