Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eka kerta synnytyksen jälkeen?

08.10.2008 |

Miten selvisit ekasta kerrasta synnytyksen jälkeen? Jännittikö vai hoituiko homma vanhasta muistista? Lisää aiheesta myös marraskuun Vauvassa.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistunut, ja menin lääkäriin, oli kasvanut paikat umpeen arpikudosta jota sitten poisteltiin ja paikat oli myös ihan lukkiutuneet umpeen synnytyksen aiheuttamana jonkinlaisena traumaattisena stressitilana, oli sillä joku nimikin.

Armoa itselle ja parin kuukauden päästä uudestaan "hieman" viiniä maisteltua (eli ämpärillinen alkoholia) niin oli rentoutuneempi. Ja taas paranneltiin pari kuukautta paikkoja sen jälkeen... Teki mieli kyllä niin vimmatusti jo 2-3kk jälkeen mutta ei pystynyt, kun oli niin valtaisat synnytysvauriot että tunto oli hävinnyt yli vuodeksi osittain ja osittain vain sattui. Fiilikset oli kyllä, että seksielämä oli sitten siinä, ja ihmettelin tosissani, että miten ihmisillä voi olla enemmän lapsia kuin yksi kappale.

Sektion jälkeen meni paljon vähemmän aikaan ehkä pari kuukautta eikä mitään ongelmia. Ei vaan sitten silloin tehnyt yhtään mieli, ja piti käyttää liukkaria koko imetysaika.

Molemmilla kerroilla meni arvostus kaikkeen seksielämään liittyen ihan kyllä täysin.

Vierailija
62/77 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen harrastimme seksiä n. 2viikkoa synnytyksestä! Normaali alatiesynnytys, ei tullut repeämiä tms, eli minulla ei ainakaan ollut suuri "kynnys" alkaa peti-puuhiin taas... ;))) Ekalla kerralla tuntui tietty hieman erilaiselta, mutta ei kuitenkaan sattunut!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kohdalla taisi eka kerta olla n. 2kk synnytyksestä, ei tuntunut juuri milleen muulle kuin kipeälle. Imetin 11kk ja niin kauan seksi oli enemmänkin velvollisuus vaikka mieheni pärjää kyllä ilmankin. Itse myös odotin koko ajan että tuntuisi paremmalle mutta vasta eka kuukautiskierto imetyksen lopettamisen jälkeen palautti halut ja hormoonit kohdilleen.

Nyt kakkonen 6kk ja seksiä harrastettu tasan kerran n.3kk iässä. Ollaan superväsyneitä kumpikin koska pikkukakkonen sairastaa paljon ja valvottaa eikä energiaa ole juuri mihinkään. Mies voisi kyllä varmasti jos minä ehdottomasti haluaisin mutta arvatkaa jaksanko?? Ja taas nää imetyshormoonit tekee sen että EVVK. Onneks parisuhteemme rakentuu paljon muullekin kuin seksille, seksi on erittäin hyvää (parasta) välillämme ja palautui kyllä ennalleen lasten välissä. Eli tiedämme kumpikin senkin ajan tulevan kun olemme "normaaleja" seksielämämme kanssa. Nyt varmaan moni ihmettelisi jos tietäisi...

Vierailija
64/77 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla ajoa? - Ihan hyvin meni synnytyksen jälkeen, ihan vanhasta muistista ajoin synnäriltä tuttua reittiä kotiin.

Kaupassakäyntiä? - Meni vähän huonommin, sillä kaupassa oli vaihdettu hyllyjen järjestystä, joten meni vähän aikaa uutta hyllyjärjestystä opetellessa.

:-DDD

Vierailija
65/77 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä näitä lääkäreitä yms, jotka ilmoittavat, että "naisen hormonit estävät seksihalut synnytyksen jälkeen ja imetysaikana", kun minulla on käynyt juuri päinvastoin.. Imetysaikana on tehnyt tosi paljon mieli!

Se että sinua haluttaa ei tarkoita sitä että muitakin haluttaa. Jos lääkäri noin sanoo, niin eiköhän silloin ole kyse siitä, että suurinta osaa naisista ei seksi kiinnosta imetysaikana. Meillä kaikilla on erilainen hormonitoiminta ja se vaikuttaa meihin eritavalla.

Vierailija
66/77 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluja kyllä olisi mutta isällä ei. Ihanaa kuulla etteivät muutkaan harrasta pari kertaa viikossa.

Vierailija
67/77 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

repesin syvalta, mutta laakari osas parsia kylla hyvin. jalkivuoto kesti 8vkoa. mies ei painostanu missaan vaiheessa. oli ihanaa, seka mies silloin, etta seksi!

Vierailija
68/77 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tee mieli kauheen usein, ku sattuu jostain syystä ( poika nyt 1v2kk ). Ennen raskautta "paneskeltiin" melkein jokapäivä... Vähän ihmetyttää toi kipu ku ennen ei ollut mitään ongelmia.. nyt pitää muistuttaa miehelle aina että olis tosi varovainen, ettei sattuisi... ei siinä sitte kauheesti tee mieli..

Vierailija
69/77 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Reps nauraa heh tää oli päivän paras*

T: Äiti itsekin mutta ei noin kiihkeä että lennättäis maidotkin ;)

Vierailija
70/77 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin kuukausi meni. ei jännittänyt, mutta olikin niin löysä tavara, ettei tuntunut missään. kauankohan kestää että tiukentuu, kun treenailee päivittäin

Vierailija
71/77 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän erilaisia kokemuksia ole tästäkin asiasta...toki alatiesynnytyksen jälkeen on eri tilanne mutta itsellä meni viisi viikkoa ennen kun seksiä pystyi sektion jälkeen harrastamaan vaikka käytettiin liukastusvoidetta niin silti sattui kamalasti

Vierailija
72/77 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tee yhtään mieli. tuntuu että alapää meni pilalle synnytyksessä, paikat löysänä vieläkin muttei jaksa treenata lihaksia. muutenkin vaikeaa miehen kanssa niin ei kovin kiihota. mies kyllä haluaisi.

Vierailija
73/77 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen jälkeen minulla kesti jälkivuotoa 1½ viikkoa synnytyksestä ja heti pari viikkoa synnytyksen jälkeen harrastettiin seksiä ensimmäisen kerran ja se oli ihan samanlaista kuin aiemminkin. Ei sattunut, ei tuntunut oudolta. Ihan yhtä hyvältä tuntui kuin aiemminkin.

Kakkosen jälkeen jälkivuoto kesti kaksi viikkoa ja ehdittiin jo jälkivuodon aikaan harrastamaan seksiä. Se tuntui aluksi hassulle koska olin synnyttänyt vastikään ison muksun joten paikat oli aika väljät minulla. Mutta mikäs sen mukavampaa lantionpohjanlihasten harjoittamista kuin seksi aviomiehen kanssa.

Muutenkin täytyy sanoa että seksielämämme on aina ollut todella aktiivista joten siksi oli meille luonnollista että sitä alettiin harastamaan nopeasti synnytyksen jälkeenkin. Raskausaikanakin seksiä harjoitettiin ihan normaalisti päivittäin ja vielä niinkin lopuillaan kuin samana päivänä kuin synnytykset käynnistyivät.

Vierailija
74/77 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... ja jännitti pirusti. Hommasta ei tullut mitään kivun vuoksi. 2 vko myöhemmin uusi yritys. Homma tuli hoidettua, mutta nautinnosta ei voinut puhua vielä moneen kertaan. n. kahden viikon välein tulee sekstailtua, sillä äidillä halut edelleen hukassa. (yli puoli vuotta synnytyksestä)

Vierailija
75/77 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla halut katosi kokonaan kuitenkin touhuiltiin heti kun vuoto loppu eli noin 2vko synnytyksestä.synnytyksessä ei tullu haavoja yms.nii ei seksikään sattunu missää vaiheessa

Vierailija
76/77 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin sujui. Repeämishaava oli parantunut ja olin ihan kostea.

Vierailija
77/77 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en tajua näitä, jotka lopettavat seksielämänsä puoleksi vuodeksi (tai jopa pidemmäksi aikaa) vauvan tulon jälkeen. Ei se oo ihme, että ukot vonkaa työpaikkojen pikkujouluissa kun vaimo jättää antamatta vedoten siihen, että "vauva on vauva vain hetken" -haloo. Toimivaan parisuhteeseen kuuluu seksi ja seksi voi tarkoittaa muutakin kuin yhdyntää. Että jos on paikat vielä kipeänä niin käsipelillä hoituu myös ja voi olla piristävääkin.

Meillä oli eka yhdyntä noin kuukauden kuluttua alatiesynnytyksestä. Eppari leikattiin ja olin viikon tosi kipeänä -kävelin Buranan voimalla- mutta kyllä se elimistö sieltä sitten paranee. Ei jännittänyt. Miestä jännitti enemmän kuin minua. Liukkaria vaan peliin ja hyvin meni. Ja tuntui ihanalta!!

Väsymystä oli kyllä... on edelleen pojan ollessa 3v, mutta olis kyllä karseeta jos olisin väsymykseen vedoten pantannut kaikki nämä vuodet.

Seksielämä parani todella paljon lapsen saannin jälkeen. En tiedä miksi, mutta ehkä se on siinä kun määrä vähenee 1-2 kertaan viikossa niin sitten laatu paranee?

No jaa... toivotan säpinää jokaisen parisuhteeseen! Parin vuoden hiljaiselon jälkeen voi meinaan olla, että ei ole kohta seksielämää, jota elvyttää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi