Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eka kerta synnytyksen jälkeen?

08.10.2008 |

Miten selvisit ekasta kerrasta synnytyksen jälkeen? Jännittikö vai hoituiko homma vanhasta muistista? Lisää aiheesta myös marraskuun Vauvassa.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seksi ole mikään subjektiivinen perusoikeus, jota jokainen voi lain voimalla vaatia läheiseltään. Tyyliin "jos et nyt anna, vonkaan Räikköskältä pikkujouluissa"! Ei ainakaan minua sytyttäisi moinen...Ei minun miestäni ainakaan aina huvita, kun hänkin on väsynyt valvomisesta ja töistä...

Vierailija
22/77 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ylipäätään sanoo, että jos naista ei haluta, niin mies pakosti vonkaa? Mä kirjoitin jonnekin aiemmin, ja seksi on ollut jäähyllä, vaikka poika on jo 7 kk, mutta mies ei vonkaa, on ihan yhtä väsynyt kuin minäkin. Rakastamme toisiamme hyvin hyvin paljon ja elämä on ihanaa näinkin. Mutta totuus on, että poika on meitä todella väsyttänyt.

Ja ihmetyttää vähän sekin, kun jotkut täällä kirjoittavat, että sattuu eikä haluta, mutta silti seksiä harrastavat. Kyllä ne miehetkin odottaa voivat. Itse ovat tuossa lapsentekohommassakin varsin aktiivisesti mukana olleet, niin yhdessä ne jälkihuollotkin tehdään ja odotellaan, jos on tarvis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka kerta oli n 2 viikkoa synnytyksen jälkeen. Jälkivuotoa oli vielä vähän joten kumin ja liukkarin kanssa varoivaisesti. Mutta VOI ETTÄ tuntui hyvältä.

Kuopuksen kanssa repesin tosi pahasti (kun lapsi oli avotarjonnassa) ja tikkien parantuminen sen verran hidasta, että n kuukausi odoteltiin. Silloin vähän jännitti se eka kerta, mutta hyvin meni kuitenkin.

Mutta itse kyllä oikeasti ihmetelen, jos lapsi on 7kk ja kummankaan ei tee mieli. Kyllä itse olisin siinä vaiheessa jo aikas huolestunut. Kyllä seksi on kuitenkin aika tärkeä osa tervettä aikuista ihmissuhdetta.

Kuka ylipäätään sanoo, että jos naista ei haluta, niin mies pakosti vonkaa? Mä kirjoitin jonnekin aiemmin, ja seksi on ollut jäähyllä, vaikka poika on jo 7 kk, mutta mies ei vonkaa, on ihan yhtä väsynyt kuin minäkin. Rakastamme toisiamme hyvin hyvin paljon ja elämä on ihanaa näinkin. Mutta totuus on, että poika on meitä todella väsyttänyt.

Ja ihmetyttää vähän sekin, kun jotkut täällä kirjoittavat, että sattuu eikä haluta, mutta silti seksiä harrastavat. Kyllä ne miehetkin odottaa voivat. Itse ovat tuossa lapsentekohommassakin varsin aktiivisesti mukana olleet, niin yhdessä ne jälkihuollotkin tehdään ja odotellaan, jos on tarvis.

Vierailija
24/77 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen jälkeen meni noin puolitoista viikkoa kun aloitimme uudestaan lämmittämään sänkyämme.Minua jännitti kun pelkäsin kipua ja sitä että ei enään tunnu samalta,vuorasimme sänkymme pyyhkeillä kun jälkivuotoa tiputteli vielä hiukan.Ihan hyvin se meni ja kun vauhtiin päästiin niin tuntui yhtä hyvälle kuin ennenkin.

Kuopuksen jälkeen odotimme noin viikon ja silloin ei jännittänyt yhtään.

mammax2

Vierailija
25/77 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui niin vietävästi, koska meno oli aikamoista höykyytystä. Ja sentään ratsastin ekan kerran melko pienellä ponilla, joiden kyyti yleensäkin hiukan kunnon hevosta pehmeämpää. Tosin laukkasimme ilman satulaa, mikä sekin saattoi lisätä niin vauhdin hurmaa kuin tuntumaan poniinkin.

Vierailija
26/77 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse hoitelin mieheni samana iltana sairaalasta kotiinpääsyn jälkeen käsipelillä ja kaksi viikkoa sektion jälkeen eka kerta. Ei kerta kaikkiaan tule toimeen ilman, enkä kestä sitä kiukuttelua, kylmäkiskoisuutta ja mökötystä, joka saamattomuudesta seuraa muutenkaan, saati sitten vielä vauvan hoidosta väsyneenä ja hormoneista mieli herkkänä.

Olen aikoja sitten jo antanut periksi, koska mun halut on paljon vähäisemmät kuin mieheni ja pidän huolen että jonkinlaista seksiä harrastetaan min 4 x viikko, vaikkei omien halujen vuoksi tarvetta.

Joten vain kadehtien luen teidän kokemuksia, joilla mies tukee ja kuukausitolkulla odottelee, että olette valmiita.

Vierailija
27/77 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innolla odotin, että vuoto loppuu ja seksi on sallittua. Esikoisen syntymän jälkeen olin kovin väsynyt ja silloin ei heti kiinnostanut, mutta kahden muun syntymän jälkeen ei ole ollut ongelmia.

Vierailija
28/77 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauvalehti kokoaa näin valmiin jutun. helppo hankkia haastateltavia. Sit vaan copypaste käyttöön...

Vierailija
29/77 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin valmis jo suurinpiirtein viikon kahden jälkeen, mieheltä vei melkein 3kk ennenkuin kykeni hommaan. Syynä olikin sitten kaikkien itsesyytösten jälkeen se, ettei hän halunnut mennä ronkkimaan sinne mistä poikamme oli tullut. Joka kerta kun hän ajattelikin asiaa mieleen iskostui kuva pojan ulos työntyvästä päästä. Tällä kertaa hän saa pysyä synnytyksessä vain siellä äidin yläpäässä!!

Kun se ensimmäinen kerta sitten viimein koitti, ymmärsin täysin miksi niitä lantionpohjan lihaksia kannattaa ihan oikeasti treenailla. Olihan se itselle hieman pettymys kun tunnuin lähinnä pohjattomalta kaivolta, mutta treenailemalla paikat sai takaisin kuntoon. Ainut huolenaiheeni oli pitkään "hyppynappulan" tunnon menetys, mutta sekin palautui ajastaan, tosin siihen meni n.7kk. Oli ilmeisesti tullut jonkunlaisia suonikohjuja alapään alueelle synnytyksessä.

Vierailija
30/77 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä 45:n mielipidettä kovinkaan outona. Kyllä parisuhteessa voi joskus ajatella vain toisen parasta. Tekeehän jokainen nainen joskus miehen herkkuruokaa vaikka ei itse siitä pitäiskään. Ei ehkä osuvin vertaus, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan. Tietenkin on eri asia jos paikat on ihan hajalla ja sattuu paljon. Silloin homma hoidetaan muilla tavoin. Niinhän sitä välillä raskausaikanakin tehtiin ja ihan muulloinkin kun tarvitaan vaihtelua.

Moni vetoaa väsymykseen. Joskus seksin voi laittaa unen edelle. Se kyllä palkitsee ja tekee hyvää parisuhteelle. Seuraavan päivänäkin voi itseään piristää miettimällä edelistä iltaa/yötä. O totta, että vauva on vauva avin hetken, mutta jos talossa on vauvoja useiden vuosien ajan, on odottavan aika melko pitkä.

Meillä ei tässä asiassa ole ollut suuermpia ongelmia. Pelkoa siitä, että mies menisi vieraisiin ei ole, ei tulisi mieleenkään kummallekkaan. Mieheni n hyvin ymmärtäväinen ja ei melkein olisi uskaltanut vielä niin aikaisin kuin minä. Esikoisen syntymän jälkeen meni viikko. Vuotoa oli ja tarkoitus ei ollut harrastaa mitään. Kuitenkin kun lopultakin pääsi lähelle toista ( tulin siis kotiin sairaalasta vasta silloin) ilman mahaa, niin homma karkasi käsistä. Epparitikit kuulemma tuntu miehestä vähän ilkeälle mutta ei touhua häirinnyt.

Toisella kertaa meni myös siihen että pääsin sairaalasta eli 3 päivää. En saanut tikkeäjä eikä sattunut. Tämä oli kutienkin virhe, sillä myöhemmin minulle meenasi tulla pissatulehdus. Selvisin ilman lääkekuuria ,mutta yhdellä plussalla oli leukkarit. Suraavalla kerralla odotan kyllä vähän pitempään.

Vierailija
31/77 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seksi on kaukana vasta synnyttäneen naisen ajatuksista..." Mun halut heräs kyllä jo laitoksella!!! Harmi vaan, ettei vehkeet kestäny... :(

Vierailija
32/77 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... oli tuntea itsensä seksuaaliseksi olennoksi äidiksitulemisen jälkeenkään. Ehkä rooli kotoa (äiti aina ollut luonnollinen ja äidillä ja isällä hyvä suhde) vaikuttaa siihen, etten koe äityittä ollenkaan "epäseksuaaliseksi" tilaksi? Äitiys on vaan yksi lisä (hyvin tärkeä, tosin) koko persoonaani. Lapsen synnyttyä mies piti meistä eroa, mutta tuli takaisin vauvan ollessa 3-kuukautinen. Ja seksi on ollut mahtavaa siitä asti. Nyt on vauva nro 2 tulossa ja toivomme että kaikki sujuu yhtä luonnollisesti kuin viimeksikin.

Vierailija
33/77 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli himo =) ja sitten tehtiin se hellästi ihanasti 2 tytön äiti 1v ja 2v

Vierailija
34/77 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi kyllä kiinostaisi ja paljon, mutta EI MIESTÄ. Nyt mennään tyyliin Jouluna ja Juhannuksena.... Eikä varmaan silloinkaan, jos ei itse tekisi aloitetta. Ei aina vaimossa vikaa...

Vierailija
35/77 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä seksi aloitettiin noin 1,5 kuukautta synnytyksen jälkeen, se on ihan ok. Vaikka minulla olikin sitten kaksi tulehdusta ja kivuliasta granulomaa leikkaushaavassa. Halut ovat vaan vähentyneet, lähinnä kyllä sen takia kun mies vaan päivät pitkät huutaa (sellaista asiaa ei näköjään ole mistä ei vosisi huutaa), ja saan kuulla kuinka laiska, lihava ja saamaton olen, joka ikinen päivä... mutta olen vaan niin väsynyt, ja pikkuhiljaa vähän kaikkeen.

Vierailija
36/77 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä odotettiin kiltisti että jälkivuoto loppuu ja leikkaus jälki paranee että voi antaa haluille vallan niistä ei nimittäin ole pulaa kummallakaan,mutta kuinkas kävikään ensin jännitti ja sitten koski...Miten kauan joutuu odottaa vielä että voi harrastaa ilman kipua?!kondoomi ja liukuvoide ei auta...Haluttaa!kohta kolme kuukautta kulunut.

Vierailija
37/77 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olin uudelleen raskaana jo edellisen synnytyksen jälkitarkastuksessa. Jännitti se kyllä mutta ihan hyvin meni lievistä kivuista huolimatta.

Vierailija
38/77 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuin taas eka kerta! Eka ei meinannut onnistua, sitten kun viimein hommista tuli jotain, oli kyllä ihana kokemus.

Vierailija
39/77 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisia ei kiinnosta seksi, toisia kiinnostaa paljonkin!

Itse näin esikoisen synnytyksen jälkeen ihan mielettömiä seksiunia ensimmäiset yöt ja olis tehnyt kauheasti mieli jo sairaalan perhehuoneessa! Parin viikon päästä sitten ekan kerran päästiin tositoimiin. Synnytyksessä ei tullut mitään repeämiä, hankaumia vain, mutta kyllä se vähän teki kipeää liukkarista huolimatta. Kipu tais hävitä parin viikon sisällä.

Toisen lapsen jälkeen jaksettiin odottaa vain viikko, silloin tosin käsipelillä eka kerta..

En oikein ymmärrä näitä lääkäreitä yms, jotka ilmoittavat, että "naisen hormonit estävät seksihalut synnytyksen jälkeen ja imetysaikana", kun minulla on käynyt juuri päinvastoin.. Imetysaikana on tehnyt tosi paljon mieli! Lisäksi etenkin ekan synnytyksen jälkeen oli parhaita orgasmeja ikinä!

Vierailija
40/77 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut haluton jo 4 vuotta. Saan seksiä kerran vuodessa :( Olen uhannut jo erolla. Lasten takia en vielä eroa. Mutta kypsyttää. Vauva 5 kk