Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pulloruokitut lapset ovat älykkyysosamäärältään alhaisempia kuin imetetyt!

Vierailija
08.10.2008 |

Tutkimus tulosillaan....

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et on lypsäny maitonsa sinne pulloon...vaikka samaa maitoa siis jois ?????????????

Vierailija
2/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on tutkittu, että koulutetut naiset imettävät enemmän kuin kouluttamattomat, ymmärtävät imetyksen edut paremmin (siis keskimäärin, eikä joukkojen välillä tarvitse olla valtavaa eroa) ja nämä fiksut naiset kasvattavat fiksuja lapsia. Fiksuus periytyy ihan muuta kautta kuin äidinmaidon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä vetoa, että kohta on tästäkin aiheesta saatu mehevä riita pystyyn.

Vierailija
4/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ja aviomiestäni esimerkiksi ei ole juuri lainkaan imetetty (70-luvun alkupuolella). Silti molemmat hyvin olemme pärjänneet koulussa ja akateemisella "uralla", vaikka mitään neroja emme olekaan.

Omia lapsiamme olen kylläkin imettänyt, mutta en kyllä näe imettämättömyydessäkään äo:n kannalta oleellista riskiä - ellei tuo uusi tutkimus sitten aivan mullistava ole (aiemmissa tutkimuksissa ei tällaista ole ilmennyt). Eivätköhän muut tekijät kuin äo ole oleellisempia imetyksessä(vastustuskyky taudinaiheuttajille, allergioille jne.).

Vierailija
5/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista!

Mulla 4 lasta joista yksi pulloruokittu koska ei kertakaikkiaan syönyt tissiä!! Lypsämällä kyllä mutta etupäässä korviketta. 3 muuta lasta täysimetettyjä 5kk saaka. Tällä hetkellä tuo pullolapsi on kaikista välkyin, erittäin nopeaälyinen, toisin kuin täysimetetty siskonsa..

En toki ole testaillut äö:ta mutta näin mutu-tuntumalla :)

Vierailija
6/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös siten, että sosioekonominen asema on suljettu kokonaan pois vaikuttamasta, ja silti tulokset ovat aina samat: imetetyt pärjää elämässään paremmin ja on älykkäämpiä.

Siis on tutkittu, että koulutetut naiset imettävät enemmän kuin kouluttamattomat, ymmärtävät imetyksen edut paremmin (siis keskimäärin, eikä joukkojen välillä tarvitse olla valtavaa eroa) ja nämä fiksut naiset kasvattavat fiksuja lapsia. Fiksuus periytyy ihan muuta kautta kuin äidinmaidon.

Vierailija
7/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka pullossa olisi vuohenmaitoa.

et on lypsäny maitonsa sinne pulloon...vaikka samaa maitoa siis jois ?????????????

Vierailija
8/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkö se johtuu että mä olen näin tyhmä? Nyt mä soitan heti äidille ja haukun sen, se on pilannut mun elämän pulloruokinnalla..

Vierailija
9/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. mutu-tutkija

Mulla myös on tutkimus tuloillaan...

Vierailija
10/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan kontakti elävään rintaan, eikä muoviin/silikoniin.

Vierailija
11/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että ovat elossa eivätkä nälkään kuolleita ja kuopattuja.

Kuinkahan älykäs tuo toiseksi nuorin oliskaan, jos ois vielä tissiä saanu!? Kun nytkin on kuulemma erikoisen älykäs (ja mulla oksettaa,että jos 5-vuotiaista tehdään jotain älykkyysmääritelmiä, grrrr!)

Vierailija
12/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetetyt. Siis kai sinne jokin "maitoväylä" jätetään.

Vierailija
13/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan kontakti elävään rintaan, eikä muoviin/silikoniin.

Vierailija
14/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nopeuttavan kehitystä. Mutta pullonkin kanssa voi läheisyyttä antaa, siihen vaan pitää kiinnittää enemmän huomiota, koska pullosta maitokin tulee nopeammin.

Vierailija
15/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin lukemaan 3 vuotiaana ihan itsestään. Koulut olen käynyt liki lukematta, kun oli liian helppoa. Yliopistoon menin sisään 1½ viikon lukemisella eli luin kaksi pääsykirjaa, kolmatta en saanut käsiini. Valmistuin 3½ vuodessa. Gradun arvosana magna.

Mitähän kaikkee olisin tehnyt, jos olisin saanut rintaa ;-)

Vierailija
16/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta sillä voi olla merkitystä, että imettävä äiti on ollut lapselle enemmän läsnä, sitoutunut häneen enemmän ja siten lapsi on saanut äidiltä enemmän rakkautta, läheisyyttä ja ärsykkeitä. On sitten vain kehittynyt paremmin näillä eväillä.

Vierailija
17/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino on sanalla KESKIMÄÄRIN. KESKIMÄÄRIN rintaruokituilla on todettu n. kymmenen prosenttia parempi äo. Mikä ei tietenkään tarkoita, että kaikki rintaruokitut ovat fiksumpia kuin pulloruokitut.

Ja oikeasti en usko, että kaikkia sosioekonomisia tekijöitä voidaan karsia lääketieteellisestä tutkimuksesta. Sosioekonominen asema kun vaikuttaa lapsen koulumenestykseen ja sitä kautta äo-tutkimuksista saatuihin tuloksiin tosi monella tapaa: asuinpaikka, kotoa opitus arvostukset, harrastusten ja virikkeiden määrä, geenit....

Joten ei kannata päiväänsä pilata moisella. Rintaimetyksen etu on about sama kuin omega 3 -rasvahapoista saatu hyöty, noin lonkalta vetäen. Eli lastaan voi tukea niin monella tapaa.

Vierailija
18/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna taitaa vielä Nobel tipahtaa ja lapsesikin ovat paljon älykkäämpiä kuin naapurin tyhmät rintaruokitut kakarat...

Vierailija
19/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että viimeisimmän tutkimuksen mukaan Omega 3 -rasvahappovalmisteista ei ole lasten älylliselle kehitykselle hyötyä. Tutkimus julkaistu lääketieteellisessä julkaisussa (olen nyt töissä joten en voi vilkaista missä..)

Vierailija
20/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulloruokitun poikani äö on tutkitusti vain 137, en uskalla ajatellakaan, mitä se olisi jos olisi rintaruokittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän