Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eka kerta synnytyksen jälkeen?

08.10.2008 |

Miten selvisit ekasta kerrasta synnytyksen jälkeen? Jännittikö vai hoituiko homma vanhasta muistista? Lisää aiheesta myös marraskuun Vauvassa.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. on meillä aina mennyt ennen "ekaa kertaa" ja kyllä sattuu. Vieläkin tuppaa sattumaan ja kuopus liki 2 v - joten koska silkasta nautinnosta ei ole kyse, niin en ole kovin aktiivinen seksin saralla. En tiedä johtuuko osin imetyksestä vai mistä - kun ei hirveesti vieläkään ole haluja. Suorastaan epänormaalilta kuulostaa tämä meidän tilanne teihin muihin verrattuna! Ei yllä lasten ollessa alle 6 kk ole ollut mulla minkäänlaisia haluja...

Ja sitä mä kans ihmettelen, että missä välissä te ennätätte / jaksatte seksiä harrastaa?

(mä olen kerrankin tähän aikaan hereillä - mut mies kyllä nukkuu!)

Vierailija
2/77 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommissa oltiin viikko synnytyksen jälkeen, tosin ei varsinaisessa yhdynnässä, vaan käsipelillä. Sen jälkeen harrastimme kuukauden päivät anaaliseksiä, joka jostain käsittämättömästä syystä tuntui mielestäni upealta! Normaalioloissa tekee kipeää, eikä nostata fiiliksiä, mutta synnytyksen jälkeen b-rappu oli todella tajunnanräjäyttävä kokemus. :)

Sain yhden repeämän, ja kun se oli kuukauden kuluttua parantunut, palasimme normaaliin emätinyhdyntään, joka tuntui ihan tavalliselta. Ehkä hiukan väljyyttä oli havaittavissa alkuun, mutta hyvin nopeasti paikat kiinteytyivät ennalleen. Seksissä oli siis meillä viikon tauko synnytyksen takia, vaikka pelkäsin

pahempaa. Mainitaan vielä, että olemme molemmat hyvin seksuaalisia ihmisiä, siksi noin ajoissa asialla.

ensisynnyttäjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa yritettiin 2kk kuluttua synnytyksestä, mutta eppari kipuili ja kiristi ja homma jäi kokeiluasteelle. Pidetiin kuukauden lisätauko ja 3kk kuluttua synnytyksestä yritettiin seuraavan kerran; silloin onnistui ja seksielämä palautui pikku hiljaa ennalleen.

Kuopuksen jälkeen eka kerta oli jo pari viikkoa synnytyksestä, selvisin synnytyksestä pienillä pintanaarmuilla ja jälkivuotokin loppui lyhyeen. Silloin seksi tuntui heti samalta kuin ennen synnytystä.

Vierailija
4/77 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytys takana kohta 7 kk sitten eikä seksiä ole vielä ollut. Ei juurikaan ole tehnyt edes mieli väsymyksen keskellä. Pikkuhiljaa tullut ajatuksiin, joten ehkä se siitä. Ei ole ensisijaista elämässä juuri nyt, mutta vähän surullista, koska mielelläni haluasin silläkin saralla jonkinlaiseen 'normaaliuteen' palata. Vähän jännittääkin, vähän kuin neitsyellä olo kun on niin pitkä aika edellisestä kerrasta.

Vierailija
5/77 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kamalan jälkivuodon aikana??

Minulle vuotoa kesti ainakin 5 viikkoa ja tuntui että sen koko ajan paikat palautuivat pikkuhiljaa uomiinsa.

En olisi kuvitellutkaan seksiä niinä aikoina, vaikken edes revennyt tai saanut tikkejä! Olisiko mahtanut olla kovin kiihkeä kokemus olal miehellekään? Paikat löysänä vielä, lillua jäkivuodoissa, varoa arkoja paikkoja, vuotavat hormonitissit.. ei tainnut olla silloin kummallakaan noihin aikoihin seksi mielessä.

Me odotimme 3 kuukautta, ehkä vähempikin olisi riittänyt, mutta tuolloin koin olevani jo "ennallani" eikä tarvinnut keskittyä muuhun kuin seksiin.

Sittemmin kun on kunnon seksielämä alkanut normaalisti, on se ollut oikein hyvää! Ehkäpä ensi kerralla tekeekin mieli jo aiemmin ja kokee itsensä valmiimmaksi, mutta edes näin jälkeenpäin muisteltuna en olisi ekoina viikkoina edes seksiä harkinnut. Ja meillä myös esimerkiksi suuseksi on lähes aina osa seksiä, ja se nyt ainakaan ei olisi tullut jälkivuosoissa kyseeseen. Hyh!

Vierailija
6/77 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon alapään arkuuden lisäksi jotenkin nää valuvat tissitkin hiukan latistaa tunnelmaa. Olen tykännyt normaalisti rintojen koskettelusta paljonkin ja se on aina ollut osa esileikkiä ja varsinaisen penetraation aikana myös. Maitoa on niissä nyt imettäessä sen verran, että ajatuskin maitoa valuvista tisseistä seksin aikana ei innosta itseäni kyllä yhtään. Hormoonit kaiken kakkiaan taitavat toimia minulla niin, ettei kiinnostusta ole ollut reiluun puoleen vuoteen synnytyksestä.

Vierailija
7/77 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan outo, kun jo synnytystä seuraavana iltana olisi tehnyt mieli seksiä. Loppujen lopuksi kaksi viikkoa synnytyksestä niin jo peuhattiin entiseen malliin.

Vierailija
8/77 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla ajoa? - Ihan hyvin meni synnytyksen jälkeen, ihan vanhasta muistista ajoin synnäriltä tuttua reittiä kotiin.

Kaupassakäyntiä? - Meni vähän huonommin, sillä kaupassa oli vaihdettu hyllyjen järjestystä, joten meni vähän aikaa uutta hyllyjärjestystä opetellessa.

Vierailija
9/77 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen jälkeen jännitti kyllä niin minua kuin kuin miestäkin. Mies pelkäsi että satuttaa minua. Mutta toisaalta jännitys oli ihan positiivistakin.

Hyvä kokemus oli molemmilla kerroilla.=)

Ainoa mikä häiritsi oli se maidon siivoaminen ympäri taloa sen jälkeen.=)

Vierailija
10/77 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi hyvät ihmiset että jännitti, enemmän kun neitsyyttä menettäessä! mutta hyvin treenattujen lantionpohjalihasten ansiosta varmaan osittain, ihan mielettömän ihanaa oli ja on edelleen! ;) paljon parempaa henkisesti ja fyysisesti kuin ennen raskautta/synnytystä.

Vierailija
11/77 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä musta on hyvä puhua seksistä ja monille, kuten minulle, se eka kerta synnytyksen jälkeen oli aika pelottava kokemus, oli riekalaina rajun imukuppisynnytyksen jälkeen ja jouduin käymään gynellä operaatiossa ennen kuin päästin miestä metriä lähemmäksi alapäätäni. Tokan synnytyksen jälkeen homma sujui jostain syystä helpommin nopeammin.,

Vierailija
12/77 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi ikimuistoisimmista kerroistani! Tapahtui 9 päivää synnytyksen jälkeen, varovasti, rauhallisesti ja ihan omasta halustani, minä sain määrätä tahdin. Alatiesynnytys siis oli takana ja epparikin leikattiin, mutta onnekseni haava parani tosi hyvin, eikä "synnytystuhoista" aiheutunut touhuun mitään ongelmia. Ihanaa oli!

Vauvantulo aiheutti meille pahimmillaan vain kahden viikon mittaisen selibaatin, eli ei se seksielämä välttämättä siitä mihinkään häviä! :)

Vierailija
13/77 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä johonkin toiseen ketjuun jo kirjoitinkin, että kun synnärillä kaikki huoneeseen tulijat tunkivat ensimmäisenä sormensa tai muita värkkejä jalkoväliin (no ehkä tervehdyksen jälkeen) monen päivän ajan, niin siinä oli tarpeeksi minulle pidemmäksikin aikaa. Oikein pelotti mennä jälkitarkastukseenkin, vaikkei se sattunutkaan. Halutkin ovat vähissä, mutta en tiedä millä ihmeen ajalla sitä rakastelisi, ja jos aikaa olisi niin mieluiten käyttäisin sen nukumiseen. Tylsä ehkä olen, juu, mutta seksiä ehtii harrastamaan vielä loppuelämän, vauva on vauva vain hetken. Nyt mennyt näin reilut puoli vuotta.

Vierailija
14/77 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi eka kerta oli viisi päivää synnytyksen jälkeen. Turhaan jännitin, sillä tuntui tosi hyvältä! (Kyseessä kolmas lapsi).

Vierailija
15/77 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen synnytyksen jälkeen meni 3kk ennen kuin edes yritettiin. Epparihaavan paraneminen kesti nimittäin kauan. Ja aika epämukavalta se tuntui, liukuvoidetta tarvittiin runsaasti. Pelotti, että miten se arpi kestää jne..

Toisen synntyksen jälkeen epparihaava parani noopeasti ja "eka kerta" oli n. 6 viikkoa synnytyksen jälkeen. Ei se mitään kovin nautinnollista edelleenkään ollut, mutta siitä se sitten taas alkoi sujumaan. Liukuvoide on ihan ehdoton, muulloin sitä meillä ei ole tarvittukaan.

Vierailija
16/77 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olinkin koko raskausajan himoinnut sitä yhtä ja ainoaa. Maistui tosi ihanalta, kun ei tarvinnut huolehtia mistään mahdollisista viruksista ja taudeista.

T. Pastöroimattomaan homejuustoon addiktoitunut.

Vierailija
17/77 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan kerran noin kolmen viikon päästä,eikä ollut kovin kummoinen kokemus.Tuntoa ei oikein ollut mutta ei sattunutkaan.Vasta nyt reilun kahden vuoden päästä synnytyksestä paikat palautuneet kuntoon niin hyvin että hommasta nauttii,jopa enemmän kuin ennen synnytystä!Aijemmin se oli sellaista pakkopullaa,velvollisuus lähinnä.Ei nautinnollisuudesta tietoakaan.Ja liukuvoidetta kyllä meni tuon kahden vuoden aikana...Saa nähdä nyt miten kauan menee uuden synnytyksen jälkeen että on taas paikat palautuneet ennalleen...

Vierailija
18/77 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä varmaan kannata ihan tosissaan ottaa näitä aikoja, eiköhän suurin osa "hieman" kaunistele...

Vierailija
19/77 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ukot ko haluavat pildee kun paikat vuotaa yms

siitä on kyll ihanuus kaukana.

Infektioriskikin on melkoinen jo s bylsii vuodon aikana. Suositus olisikin että seksiä vasta jälkitarkastuksen jälkeen.

hyi en ikinä olisi antanu ennen sitä

eka kerralla venasin 3kk ja sitten 6kk sektion jälkeen.

elämäss on muutakin ku seksi

Vierailija
20/77 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen synnytyksen jälkeen odoteltiin 5 päivää...

Ensimmäisessä synnytyksessä sain pari tikkiä, joten nekin olivat tietysti arat ja koska olin hölmöyksissäni lukenut vauva-lehdestä ym. muualta miten alapää muuttuu synnytyksessä ja seksi katoaa ym. ym. eka kerta jännitti kovasti... Kaikki olikin sitten entisellään, joten turhaan jännitin...

Toisella kerralla en revennyt ja synnytyskin kesti n. 50 minuuttia kaiken kaikkiaan, joten tunsin olevani synnytyksen jälkeen yhtä hyvässä kunnossa kun ennenkin sitä...

Meillä vauva ei valvota, eikä meistä kumpaakaan (miestä tai minua) väsytä, joten seksielämä ei ole muuttunut eikä parisuhde muutenkaan...

Lapset käyvät illalla kahdeksan maissa nukkumaan, joten parisuhteellekin jää aikaa...

Meillä näin, onneksi... Täytyy koputtaa puuta, jotta asiat kestäisivätkin tässä jamassa...