Vanhempien epäoikeudenmukaisuus aikuisia lapsiaan kohtaan!
Voi että mua ottaa päähän!
Mikään tässä maailmassa ei ole kuvottavampaa kuin vanhemmat, jotka toistuvat kohtelevat lapsiaan epäoikeudenmukaisesti: suosivat toista lasta ja toista taas sorsivat. Ja monestihan tämä tehdään vielä salassa, hyssytellen, ettei se toinen lapsi saisi vain tietää... Poikkeuksena tietysti ovat ne vanhemmat, jotka tietoisesti yrittävät pilata sisarusten keskinäiset välit kohtelemalla lapsia näkyvästi eriarvoisesti.
Mutta mikä voi ajaa vanhemmat tällaiseen? Miksi se yksi lapsista ansaitsisi niin paljon enemmän (aikaa, vaivannäköä ja taloudellista apua) ja toinen taas saa tulla aina toimeen omillaan ilman konkreettista selitystä tai syytä? En voi ymmärtää! Eikö tällaisilla vanhemmilla ole jatkuvasti huono omatunto? Mulla ainakin olisi!
Tämä aihe ei vaikuta ihan ystävälliseltä -tervejärkiseltä. Kyllä vanhemmilla on oikeus olla mielipiteenä myös suosikkilapsi, mutta vanhempien täytyy olla kaikille lapsilleen kiltti ja ystävällinen. Ihmettelen, että kukahan on laittanut aikaa noin rumalle epäystävälliselle tekstille? Kaikki lapset ovat minun mielestä yhdenvertaisia;) Mutta vanhemmat jakavat asioita ja rakastavat lapsiaan eritavalla.
Sekä empatiaan kuuluu hyväksyä toisen mielipide;)