Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhhuh. kaksoset synnytyksessä!!!

Vierailija
27.06.2007 |

.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen odotti kaksosia ja määrättiin sektioon, sillä muuten lapset olivat suuressa vaarassa menehtyä. Nainen ei suostunut leikkaukseen, koska ei halunnut ARPEA. Niinpä hän synnyttiväkisin alakautta ja toinen lapsista menehtyi. Nainen tuomittiin vankilaan lapsensa taposta. Tuskin näin Suomessa tulee tapahtumaan. Jos Amerikasta tulisi jotain tuoda Suomeen, niin tiukemmat rangaistukset.

Vierailija
82/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Näin juuri, toimivat miten parhaaksi näkivät. Niihän tämä äitikin toimi.

Vastoin kaikkien asiantuntijoiden parempaa tietoa hän päätti ottaa sen vakavan riskin että lapset kuolevat. MITEN sen voi nähdä parhaaksi? Ilmeisesti hänestä on sitten ihan hyvä että on nyt kahden kuolleen lapsen äiti...

Hoitovirheitä ei voi millään verrata tähän. Kaikkea ei tiedetä etukäteen ja yllätyksiä tulee sekä virhearvioita, mutta tällä äidillä oli hyvin selvään tiedossa, miten vaarallista hänen havittelemansa kotisynnytys oli. Terveydenhuoltoalan ammattilaiset olivat sen hänelle taatusti kertoneet, samoin kuin Aamulehden mukaan aktiivisynnytysihmiset.

Lasten kuolema tai vakava vammautuminen oli tässä tapauksessa tietoinen valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovelleko meinasit mennä koputtelemaan?

Vierailija
84/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää " alan asiantuntioihin" . oli kyse sitten mistä alasta hyvänsä. epäillään aina asiantuntijaa ja pidetään itseä paljon " viisampana" ....

Vierailija
85/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytin lapseni kotiin, vahingossa. Vauva syntyi noin viikko ennen laskettua-aikaa täysin yllättäen ja todella nopeasti kotiimme!

Kaikki meni minuntapauksessani kuitenkin hyvin, ambulanssimiehet saapuivat pian paikalle ja pääsimme nopeasti sairaalaan.

Vauva oli vain hieman kylmettynyt mutta muuten ok.

Arvatkaa vaan kuinka olen jälkikäteen miettinyt että mitä jos kaikki ei olisikaan sujunut hyvin?!

Vaikka olisit kuinka hyvin varautunut synnytykseen ja paikalla olisi asiantunteva kätilö tms. kaikki voi silti mennä täysin vikaan.

Itse en ikinä tietoisesti ottaisi riskiä ja synnyttäisi kotona, olen äärettömän surullinen näiden kahden pienen puolesta... :(

Vierailija
86/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei tietenkään tuomitse äitiä jonka vauva syntyy vahingossa kotiin! Ihanaa että sinulla sujui kaikki hienosti, voin vain kuvitella miten peloissaan sitä voi tuollaisessa tilanteessa olla. Toivon että itse syksyllä ehdin sairaalaan...

Mutta että joku tahallaan valitsee kotisynnytyksen vaikka KAIKKI asiantuntijat sanovat toisin? Mikä mahtaa olla taustalla? Mielessä kävi että ko. äidillä ei voi asiat olla ihan normaalilla tolalla. Taustalla voisi kuvitella olevan jotain muuta, mielenterveysongelmia, järjetön sairaalapelko (miksi sitten uskaltanut käydä äitiyspkl:lla seurannassa?) tms. Ei kukaan normaali tuollaiseen ratkaisuun päädy.

Vierailija
87/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan, saan olla kiitollinen siitä että kaikki meni hyvin. Alkujärkytyksen mentyä osattiin jo miehen kanssa naureskella tapahtuneelle. Mieheni siis toimi meillä kätilönä ja otti vauvan vastaan :D

ps. terkut tutuilla, jos joku tunnistaa (taidan olla aika harvinainen tapaus nimittäin ;) )

104

Vierailija
88/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte tietää että kotisynnytys oli syy kuolemiin?

Vierailija
89/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka johtavat vauvan kuolemaan joko heti synnyttyään tai muutaman päivän sisällä.

Vierailija:

Vierailija
90/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijalausunnoista voi päätellä paljon, ja tuskin poliisikaan muuten tutkisi asiaa. Miten sinä voit puolustella tätä tekoa?

Vierailija:

Vierailija
91/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiantuntijat yrittävät kieltää kotisynnytyksen ja äiti sen silti valitsee ja molemmat lapset kuolevat, missäköhän on vika? Haloo. Järjenkäyttö sallittua!

Vierailija:

Vierailija
92/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi turhaa kuolemaa ja vain äidin tyhmyyden tähden! Tuollainen ei edes ansaitse tulla äidiksi.

Vierailija
93/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusivat synnyttää kotona varmaan koska uskoivat handlaavansa sen. " onhan niitä lapsia ennenkin kotona synnytetty" , perätilassa tai ei. kaikki eivät ole kuulleet niitä kauhukertomuksia muinaissuomesta, jossa vauvat juuttuivat ja kuolivat ja tsägällä äiti saattoi selvitä.

jotkut ihmiset näkevät kotisynnytyksen ihanteena ja tapana joka on aina ennenkin toiminut. ei sitä tajuta kuinka oikeasti vaarallista touhua se oli ja on.

nämä ihmiset, äiti ja isä, ajattelivat varmasti selviävänsä ilman sairaalaa. sitten kun asiat menivätkin pieleen, tottakai kutsuivat ambulanssin, koska eivät ole tunteettomia julmureita, kuten täällä jotkun tuntuvat ajattelevan.

mulla riittää sympatiaa vanhemmille. kenenkään vanhemman ei saisi joutua hautaamaan lapsensa, se on vain niin kauheata. ajattelemattomia ja epäonnisia ja ehkä hieman naiveja vanhemmat olivat, kyllä. ei se silti rikos ole, ja varmasti oppivat läksynsä, kaamealla tavalla tosin.

Vierailija
94/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pakkohoitoon tuollainen äiti, jos kerran oli tiedossa että aiki synnyttää kotona!

Väkisinkin tulee mieleen että oli joku ulkomaalainen.

Vierailija
95/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoinpitelevät lapsiaan tai käyttävät seksuaalisesti hyväksi.

Vierailija
96/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset olivat kummatkin oikeassa tarjonnassa ja synnytys meni hyvin. Siitä huolimatta ponnistuksessa (n. tunnin verran) synnytyssalissa (Helsingin naistenklinikka) oli 3 SYNNYTYSLÄÄKÄRIÄ JA 3 KÄTILÖÄ. Vaikka synnytys meni normaalisti menetin siinä niin paljon verta, että olisin itse ehkä voinut kuolla ilman lisäverta ja muuta lääkitystä.

Heillä oli synnytyksessä äidin lisäksi kaksi henkilöä, ilmeisesti isä ja joku itseoppinut puoskari. Jos jonkun tässä syyllistäisin, syyllistäisin myös isän ja tuon puoskarin.

Kyllä on tooosi surullista, että näin itsekäitä ihmisiä olemassa. Toisaalta kun ei tiedä oikeita taustoja, ei pysty kyllä arvostelemaan. Lähinnä ihmettelemään.

Vierailija
97/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuommoiset pakkohoito-jutut on siinä hieman ongelmallisia, että silloin tietyt ongelmaryhmät jättäisivät kokonaan käymättä neuvolassa, ja koko raskaus ja yhä useammin synnytyskin tapahtuisi salassa tuon " pakkohoidon" pelossa.

112

Vierailija
98/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama tilanne sikäli, että normaali raskaus ja synnytys ja vain yksi vauva, mutta kotona olisin kuollut verenhukkaan, kun istukka irtosi liian aikaisin. Vauva oli myös pienen hetken ilman happea, mutta ei niin kauan, että siitä olisi ollut haittaa.

Vierailija:

Mun lapset olivat kummatkin oikeassa tarjonnassa ja synnytys meni hyvin. Siitä huolimatta ponnistuksessa (n. tunnin verran) synnytyssalissa (Helsingin naistenklinikka) oli 3 SYNNYTYSLÄÄKÄRIÄ JA 3 KÄTILÖÄ. Vaikka synnytys meni normaalisti menetin siinä niin paljon verta, että olisin itse ehkä voinut kuolla ilman lisäverta ja muuta lääkitystä.

Vierailija
99/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka haluavat synnyttää kotona tai kokonaan ilman kivunlievitystä. Yleensä normaali nainen ei kieltäydy hyvistä sairaalapalveluista.

Vierailija
100/109 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeissäni olin, kun kätilö totesi synnytyksen jälkeen, että tämä olikin sitten ihan luomusynnytys. Koen silti olevani ihan normaali nainen, vaikka en tuntenut tarvetta kipulääkitykselle. Kotisynnytystä en edes harkitsisi.

Vierailija:

Eivätkö yleensä ole jonkunlaisia luomusynnyttäjiä

jotka haluavat synnyttää kotona tai kokonaan ilman kivunlievitystä. Yleensä normaali nainen ei kieltäydy hyvistä sairaalapalveluista. .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan